مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

عدم طراحی سوال نظام قدیم برای کنکور 1400 (رسمی)

عدم طرح سوال نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰

از سال ۱۴۰۰ دیگر برای داوطلبین نظام قدیم سوالات جداگانه طرح نخواهد شد

فاطمه زرین آبادی سخنگوی سازمان سنجش با توجه به کاهش هشت درصدی داوطلبین نظام قدیم اعلام کرد که از سال آینده سوالات جداگانه‌ای در کنکور 1400 طرح نخواهد شد و تمامی داوطلبین می بایستی به صورت نظام جدید آزمون سراسری بدهند.

تمدید کنکور نظام قدیم سال 1400

طبق برآورد سازمان سنجش در کنکور سراسری سال 99 داوطلبین شامل ۸۴ درصد داوطلب نظام جدیدو ۱۶ درصد داوطلبین نظام قدیم در کلیه‌ی گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری بود. این در حالیست که در سنوات گذشته داوطلبین  شامل ۵۶ درصد  دانش آموخته در سال جاری، ۲۳ درصد دانش آموخته در سال قبل، ۸ درصد دانش آموخته در دو سال قبل و ۱۳ درصد هم دانش آموخته در چهار سال ویا بیشتر می شدند. با توجه به کاهش فاحش داوطلبین نظام قدیم طراحی سوال برای نظام قدیم در آزمون سراسری سال 1400 میسر نخواهد بود.

زرین آمیزی با توجه به آمار چند سال اخیر اعلام کرد: طبق برآورد سازمان سنجش ۱۶ درصد داوطلب نظام قدیم داوطلب سال ۹۹، در آزمون سراسری سال بعد یعنی سال ۱۴۰۰ به ۸ درصد تقلیل خواهند یافت.

نظر سازمان سنجش در مورد تمدید کنکور نظام قدیم

وی ادامه داد: دوسال پیش با توجه به تعداد داوطلبین آزمون سراسری شورای سنجش این سازمان با برگزاری آزمون نظام قدیم به مدت دوسال موافقت کرد که این مدت در سال ۹۹ به پایان رسید. همچنین با توجه به درصد پایین داوطلبین نظام قدیم امکان تمدید این طرح وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد داوطلب نظام قدیم در سال ۹۹ در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکته کرده بودند که اکثریت داوطلبین دانش آموخته نظام قدیم هم برای آزمون خود نظام جدید را انتخاب نموده بودند. با توجه به دلایل یاد شده به طور قطعی امکان طراحی سوال نظام قدیم برای سال آینده وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی با داوطلبان کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰

 بر خلاف مصاحبه ی قبلی خانم زرین آمیزی که در مطلب تمدید کنکور نظام قدیم در سال 1400 به آن پرداخته  شد قرار بود داوطلبان با جمع آوری امضا و ارسال نامه بتوانند در این تصمیم تاثیری داشته باشند.

متاسفانه با تلاش های متعدد دواطلبان نظام قدیم و ارسال نامه های متعدد هیچ تغییری رخ نداد و این فرایند جز اتلاف وقت داوطلبان و ایجاد تاخیر در شروع مطالعه ی کنکوری ها هیچ تاثیری نداشت.

امیدواریم سازمان سنجش در آینده برخلاف سال تحصیلی 98-99 با تصمیمات قطعی و اطلاع رسانی به موقع کمک حال داوطلبان باشد…

داوطلبان عزیز ضمن این که از گلایه های به حق شما آگاهیم و مطلعیم که در این شرایط اقتصادی خرید و تعویض منابع کنکور 1400 به هیچ وجه کار راحتی نخواهد بود اما اگر تصمیمی برای موفقیت در کنکور  1400 دارید بهتر است به جای اتلاف وقت بیشتر هر چه سریعتر مطالعه خود را شروع کنید در ادامه ی مطلب به معرفی مهم ترین مطالبی که میتواند برای کنکور شما مفید باشد میپردازیم.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. آقای دکتر سلام جناب آقای غلامی با توجه به اماری که سنجش داده اینطور گفتند
    درصورتی که مرکز امار با کمک اموزش و پرورش عددی رو دراوردن که اصلا با عدد اراعه شده توسط سنجش مطابقت نداره و حداقل ۲۱۰هزار نظام قدیمی داریم
    ما نمیدونیم چیکار کنیم اقایان میفرمایند اینها دیگه کشش ندارند خب بنظرتون با منابع جدید که هیچی ازش نخوندیم کشش داریم؟
    اینه منطق مجلس انقلابی

  2. سلام استاد من نظام قدیمی بودم و از اوایل مهر ماه منابع رو تهیه کردم و دارم میخونم دو تا سوال داشتم از محضرتون ممنون میشم جواب بدین (رشته ریاضی)
    ما نظام قدیمی ها باید کتابهای درسی نظام جدید رو خط به خط بخوانیم؟؟ من از کتاب های درسی فقط دین و زندگی رو تهیه کردم برای فیزیک و حسابان و هندسه و….میشه از رو پی دی اف فقط تمارین داخل کتاب درسی رو بررسی کنم؟؟ برای عربی سیر تا پیازهای سال به سال و ادبیات هم مبتکران حمید طالب تبار سال به سال رو دارم نیازی هست کتاب درسی رو هم داشته باشم ؟؟
    سوال دومم هم در مورد کتابهای نظام قدیمم هست استاد میتونم برای فیزیکو شیمی و عربی و حسابان از همون منابع قدیمی هم تست بزنم یا برای جاهایی که متوجه نمیشم رجوع کنم به منابع قدیم؟؟ اینکار ضرر نمیزنه بهم؟

  3. سلام استاد آیا تعداد داوطلبها با میزان سختی کنکور رابطه مستقیم داره؟ و بنظرتون کنکور 1400 از 99 سختر هم میشه یا با توجه به اینکه نظام قدیم نیست آسونتر میشه؟

  4. سلام استاد
    من مشاور دارم و برنامه بهم میده به نظرتون قلم چی برم یانه؟
    چون سوالا که بعد از ازمون میاد تو کانالا و رو ترازش مثل قبل نمیشه حساب کرد؟ نظرتون چیه؟؟

  5. سلام استاد ،خواهش میکنم کتاب های نظام جدید رو برامون بررسی کنید و زنجیره های شیمی و زیست رو بررسی کنید مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا