مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

شروع صفر کنکور از دی ماه (موفقیت 6 ماهه)

آیا میتوان با شروع صفر کنکور 1402 از بهمن رتبه خوبی بدست آورد ؟ پیشنهاد برنامه برای شروع صفر

سلام به همه بچه های عزیز کنکوری ؛ امیدوارم که حال دلاتون خوب خوب خوب باشه ؛ رفقا امروز روی صحبت من در این پست با اون دسته از کنکوریهای ۱۴۰۲ هست که تا حالا مطالعه با کیفیت شروع نکردند و شاید اصلا شروع نکردند‌؛ میدونم تا به امروز که بررسی بارها به خودت گفتی امروز میخوانم ، فردا میخوانم و از شنبه شروع می کنم ، برای این یکی آزمون قوی مباحث جمع می کنم و این سوال تکراری که اگر از الان برای کنکور ۱۴۰۲ شروع کنم آیا واقعا با بهترین ساعت مطالعه کنکور می تونم موفق بشم پر تکرارترین سوال ذهنت شده و البته سوالات زیر هم کم از منه علیرضا افشار این روزها پرسیده میشه که :

زمانش رو دارم که از دی شروع کنم و به رشته های خوب در دانشگاه های تاپ کشور برسم؟

من هیچی یادم نمیاد و پایه درسی ضعیفی دارم چیکار کنم تو این مدت باقی مونده تا کنکور 1402 که نتیجه بگیرم؟

اصلا نمیدونم از کجا بخوانم ، چی و چقدر بخوانم ، چطوری شروع کنم که نیمسال دوم به کنکور برسم …؟

با این همه رقیب درسی که زودتر از من کنکور شروع کردند چیکار کنم ؟ چجوری خودم به آنها برسانم و جبران کنم ؟

از کی بر و کجا م آزمون بدم ؟ چجوری بخوانم و تست بزنم ؟

من هیچی از روش های رتبه برتر شدن نمیدونم . آقای افشار شما داوطلب کنکوری مثل من داشتید که تو شرایط سخت من موفق شده باشه ؟

آیا میتوان از دی ماه در کنکور 1402 موفق شد؟

خیلی ها تصور میکنند که در این مدت امکان نداره دانش آموزی از سطح صفر به درصد های مناسبی در درسهای مختلف برسد. در صورتی که واقعیت این هستش که از الان تا کنکور که در حدود 6 ماه فرصت داری میشه کارهای بزرگی کرد ، به شرط اینکه مسئولیت صفر تا صد شرایط حال حاضرت فقط خودت بپذیری و از الان برای رویاهات بجنگی و به خودت سختی بدی تا بتونی از عهده اش بر بیای ؛ اینجوریه که میفهمی چطور میشه گذشته را جبران کرد

تا کنکور ۱۴۰۰ شش ماه وقت داری که نشون بدی چند مرده حلاجی و کی هستی ؛ باید خودت از قضاوت های نابجا و حرفای کم ارزش دیگران که قصد دارند آرزوهاتو ازت بگیرند خلاص کنی ؛ باید از تکرار عادت های غلط گذشته خیلی سریع دست برداری .

این حرف‌ها که اگر از اول زیاد تلاش کنی ، آخرش خسته میشی رو دور بریز ؛ تو تنها شش ماه فرصت داری و چیزی برای از دست دادنش ندادری اگر میخوای موفق بشی باید از اول جدی شروع کنی، محکم و کولاک .

موفقیت 6 ماهه در کنکور ۱۴۰۲

آمارها میگن کنکور هرساله سیاهی لشکرهای کنکوری زیادی داره ، کسایی که حتی همین موقع سال هم با امید تغییر یکباره چند روزی را تلاش می کنند و خیلی زود با ناامیدی دست از تلاش برمیدارند و کنکور را تا امتحان مجدد کنکور در سال ۱۴۰۳ کنار میگذارند ؛ اما تو باید هر روز درجه یک و کولاک باشی ، بهترین خودت نشون بدی و فقط تو فکر این باشی که یک رکورد عالی دیگه بزنی و اهمال کاری گذشته را ترک کنی ؛ ؛ این دنیا پر از آدم هایی هست که روزی آرزوهای بزرگی داشتن اما یک جایی کم آوردن یا شایدم زمین خوردن اما دیگه پا نشدن .

اما گاهی وقت‌ها باید “کر” و ” کور” باشی . یعنی نه بشنوی در موردت چی میگن و نه ببینی بقیه کجا رسیدن و چقدر ازت جلوتر هستند و باید برای جمع بندی چیکار کنیم ؟ و … تو شروع راه موفقیت کنکور هستی و باید برای این شروع مقدس همه تلاشت به کار ببندی .

باید فقط سرت تو کار خودت باشه و اگر با صبر و حوصله تلاش کنی و منتظر تغییر آنی نباشی و به خودت بگی من فقط میخوانم ، من فقط کار خودم انجام میدم و با نتیجه کنکور ۱۴۰۲ کاری ندارم ، حتما روز بروز پیشرفت میکنی و نتیجه عالی به سمتت میاد .

پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهترین رشته های مهندسی دانشگاه های تهران و رشته های تاپ انسانی در دانشگاه های بهشتی و علامه و …. تنها و تنها سهم کسایی شده که بارها شکست خوردن اما تسلیم نشدن و ادامه دادند و مرزهای موفقیت را در هم شکستند.

آفرین به تو که میخوای شروع کنی ؛ یک شروع از صفر برای کنکور ۱۴۰۲ اما متفاوت از همه قول هایی که تا حالا بخودت دادی ؛ بسم الله … همه چیز آماده اس تا خودتو نشون بدی قهرمان و افت تحصیلی در سال کنکور تمام کنی .

تو ناجی زندگی خودت هستی و قراره با توکل بخدا و همت خودت بهترین شش ماه زندگی خودتو بسازی انشالله .

انگیزه برای موفقیت در 6 ماه پایانی کنکور

فقط و فقط حواست باشه که هیچ بهانه ای برای به تعویق انداختن قابل قبول نیست . منتظر اومدن چیزی به اسم انگیزه برای کنکور نباش ؛ خیال نکن یکباره ی حس خوبی بهت میرسه و تو درجا تغییر میکنی و بعدش دیگه همه چی درست میشه.

قانون اول نیوتن یادت میاد ؟ جسمی که ساکن و بی حرکت است تمایل داره به حالت سکون باقی بمونه و جسمی که متحرک است تمایل داره به حرکتش ادامه بده و جالب اینجاست که این قانون در مورد تنبلی کاملاً صادق هست .

پس درس خواندن برای ما درس خواندن بیشتر میاره و تنبلی و سکون برامون عادت به نخواندن درس را تشدید میکنه

فریب نخور چون چیزی به نام انگیزه وجود خارجی نداره و قرار نیست بدون حرکت بشینی و زمان خودش همه چیز برات روبراه کنه . انگیزه حاصل حرکت خوب و درس خواندن درجه یکی هست که بهت ذوق ادامه حرکت میده و هر روز تو رو برای ثبت رکوردهای درسی بیشتر و بهتر در حل تست ها و افزایش کیفیت مطالعه تشویق میکنه.

تنها ترین و ساده ترین رمز کنکور درس خواندن هست . به خدا شما در شش ماه اندازه ۲ سال کنکور درس خواندن بعضی ها می تونید موفق بشید . هرکس زودتر شروع کرده الزاما بهتر تمام نمیکنه .

موفقیت در کنکور۱۴۰۲ از دی ماه

برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۲ در نیمسال دوم (شش ماه پایانی کنکور ۱۴۰۲) فقط باید روی خودتون حساب باز کنید و درجه یک و عالی تلاش کنید تا موفق بشید .
کسی جلوی شما نگرفته و نه میتونه که بگیره الا نفس خودتون .

میشه کولاک تلاش کرد و کار یکساله فشرده و با کیفیت در عرض همین زمان باقی مانده تا کنکور با بهترین کیفیت جمع کرد و نتیجه گرفت ؛ دنیای ما آدما رقابت با سرعت ثابت نیست که هر کسی زودتر شروع کرد تا اخر جلو و زودتر به مقصد میرسه ؛ زندگی حرکت با شتاب بالا و صعودی هست و اگر بخواهید خوب انرژی بذارید میشه در عرض این ۱۴۰۲ ساعت زمان تا کنکور کار کل سال حتی از ضعیف ترین پایه درسی هم جمع و جورش کرد .

مشاوره پیشنهادی : برنامه جمع بندی دیماه در امتحانات نوبت اول

ویدیو تکمیلی توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد موفقیت شش ماهه در کنکور

شروع صفر کنکور از دی ماه ۱۴۰۱ برای کنکور ۱۴۰۲ (موفقیت در 6 ماه)

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

59 دیدگاه

  1. من میخوام شروع کنم استاد برنامه هم ریختم اما استاد من کند خونم و وسواس دارم نمیرسم به برنامه ام باید چیکار کنم

    1. سلام وقت مشاوره تلفتی ۱۵ یا ۳۰ دقیقه ای از منشی بگیرید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

    2. سلام من هیچی از سه سال دبیرستان نخوندم و الان میخام از صفر شروع کنم آیا در عرض شش ماه میتونم؟ برنامه هم ندارم متاسفانه به یه برنامه نیاز دارم

      1. سلام
        وقت مشاوره ۱۵ دقیقه ای بگیرید
        واتساپ رزرو : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  2. سلام
    من کنکوری 98 بودم و متاسفانه قبول نشدم میخواستم ببینم الان با همون کتابای پارسال پیش برم یا کتابا کتاب های کمک اموزشیمو عوض کنم چون من پارسال از خیلیاشون استفاده نکردم هنوز

    1. سلام . اگر نظام قدیم هستی با همان قبلی ها جمع شد ؛ اگر نظام جدید هستی زیست و شیمی و دینی فقط کتاب درسی وزارتی عوض کنی کافیه
      http://www.chp.sch.ir

  3. دکتر جان خواهش میکنم سوالمو جواب بدین تو کانالم چند بار پرسیدم ولی فعلا ب جواب نرسیدم من واسه مرور زیستو شیمی مشکل دارم مثلا الان شیمی سال اول سال سومم و زیست اول سال سوم یعنی سال دومو تموم کردم،ولی نمیدونم چکار کنم که اونایادم نرن و سال سومم پیش ببرم(نظام قدیم هستم) باتشکر واقعا خیلی ممنون از سایت و کانال خوبتون❤

    1. سلام
      چه بهتر میشه که درس ها در کنار هم کار بشن و خرد خرد روی آنها مسلط بشیم و نه اینکه یک درس کنکور کامل جمع کنیم و بریم درس بعدی تازه شروع کنیم . ؛ اما اگر کتابی در یک بازه زمانی مشخص مثلا به مناسبت دوران جمع بندی نوبت اول به تمام رسید بهتره با حل تست های پوششی و دوره ای در قالب ترکیب فصول مختلف و به خصوص در زمان استاندارد دوره کنیم .

      1. سلام ببخشید من الان صفر صفر هستم یعنی دو سال رو تماما هدر دادم و الان شما به نظرتون اگه تلاشمو بزارم رو تخصصیا از همین فردا شروع کنم استارت بزنم می تونم رتبه ی پایین بیارم ؟ چند یاعت باید بخونم روزی و اینکه من مثلا زبان خیلی خوب هستم ینی با چند جلسه تکمیلی می تونم درصد بالایی بزنم و دینی و عربی هم فکر می کنم که خوب می تونم بزنم حالا می شه راهنمایی کنید .

        1. کلاس مشاوره زمستان ثبت نام کنید ؛ هر هفته یک برنامه برای شروع صفری ها میذارم و ادامه میدیم اونجا ؛ الان ۹ روز فقط ازش گذشته
          بهت کمک میکنه

      1. استدمیشه شیمی اسم فصل بیارید ؟فصل چند چون نظاممون عوض شده اشراف کامل ندارم که مسائل کدام فصل یا شیمی آلی کدام فصل هست اگر میشه اسم فصل بگید برای شیمی من الان دارم ساختاراتم میخونم وسطش هستم

  4. سلام، وقت بخیر ، کاش میشد کیفیت ویدئوها رو یه خورده پایین آورد ، حجم شون واسه دانلود بالاس! سپاس استاد عزیز ….🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    1. ویدئوهای سایت از نظر محتوا و زمان کمی که از شما میبره خیلی خیلی ارزشمنده . برای موفقیت کنکور ۹۹ این فیلم ها نگاه کنید حتما تا از مشاور تحصیلی بی نیاز بشید

  5. سلام استاد ، من شروع صفر هستم رشته انسانی کنکوری ۱۴۰۰ ، چجوری خودم و به بودجه بندی ۲۶ دی کانون و ۱۰ بهمن برسونم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بخش هایی را مطالعه کنی کافیه
      بجز تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی و دینی
      بودجه آزمون های ۱۸ مهر تا ۲۸ آذر رو برای بقیه درس ها بیار جلو و کار کن
      اگر وقت کم اومد ریاضی علوم و فنون و فلسفه دوازدهم هم موقتا کار نکن

  6. سلام استاد گرامی ممنون از زحماتتون
    استاد افشار من فارغ التحصیل تجربی نظام جدیدم من هر چه قدر فکر میکنم بازم به رشته های تجربی علاقه ای ندارم صرفا چون در ازمون نمونه دولتی تجربی قبول شدم وارد این رشته شدم
    به نظرتون من اگه رشته ریاضی ثبت نام کنم برای ازمون امکان موفقیت و قبولی در رشته مهندسی معماری روزانه وجود داره؟
    اگه اره با خوندن فیزیک و ریاضی (((تجربی))) +بقیه دروس که مشترک هستند میشه به رتبه دلخواه رسید ؟
    🌸🌸🌸

    1. سلام
      کنکور ریاضی رقابت سبک نری داره و ظرفیت رشته های مختلف و پراکندگی انتخاب بچه ها در آن بیشتره
      اگر روی فیزیک و ریاضی (همان مباحث تجربی) خوب کار کنید ؛ جای امیدواری هست

  7. سلام دکتر
    ما این هفته تعطیل ام هفته بعد امتحانا شروع میشه جکار کنم تو این هفته؟
    تراز 6500 دوازدهم انسانی گاج

    1. سلام
      این هقته پایه بذار
      اقتصاد و روانشناسی بخصوص
      چون این دروس در امتحانات دوازدهم نیستند

  8. سلام….من چندسال کنکور تجربی شرکت کردم ولی چون درس نمیخوندم الان هیچی هیچی بلد نیستم . حتی درسهای عمومیم هم صفره…حالا من میخام برای کنکور انسانی بخونم…ولی فردا 3دی هست و من تا 10بهمن حدودا یک ماه وقت دارم…این یک ماه بیشتر چه درسایی رو بخونم و کدوم درسا رو از نیمه دوم بهمن بخونم؟؟

  9. سلام آقای افشار
    من یه چند بار شروع کردم برا کنکور اما بارها برای امتحانات مدرسه نشد و از اول و هی این چرخه ادامه داره
    میخاستم یه سوالی بپرسم
    هزینه مشاوره خصوصی شما رو میتونم یه طوری جور کنم 😣
    ولی نمیدونم از الان فایده دارع بخام هزینه کنم یا نه ؟
    چون قراره با فروختن ی سری وسایلم هزینه رو بپردازم. و نمیتونم ریسک کنم 🙁
    طرح زمستانه شما رو هم ثبت نام کردم ولی نمیدونم چیکار کنم؟!
    یه چیز مطمئن میخام .
    شاید بگید اینکه تا الان شروع نکرده دانش آموز زرنگی نیست و اینا ولی واقعا اگه بشه تموم تلاشمو میکنم.
    یه رتبه عالی تک رقمی حداکثر دو رقمی یا پایین ۲۰۰ میخام

    میشه راهنمایی کنین؟

  10. سلام استاد عزیز
    خسته نباشید..
    من سال دوم هستم.هرکاری می کنم درصد ریاضی وفیزیک قلمچیم بالا نمیاد..تستای کتابای تستمو خوب میزنم ولی هر تو آزمون خراب میکنم..سوالای قلمچی یه جوریه..منابعم هم ریاضی جامع خیلی سبز و فیزیک خیلی سبزه.
    همه ی درسام خوبه فقط این دوتا خیلی اذیتم میکنه..
    لطفا کمکم کنید…
    ممنون از شما

    1. تست های کنکور سراسری بزن و زنجیره های ساده و روان تر بذار در اولویتت

  11. سلام اقای افشار.من یه سوال از حضورتون دارم.من دانشجوی فوق لیسانس مهندسی هستم.میخواستم امسال تو کنکور تجربی شرکت کنم.هدفم اتاق عمل هست.چ سراسری چ ازاد.اونم هرشهری.باتوجه به اینکه من نمیتونم انصراف بدم خانواده اجازه نمیده.بنظرتون میتونم در کنارش به این هدفم برسم تواین ۶ماه؟البته اینم بگم دروس عمومی پایه خیلی خوبی دارم همینطور درس زیست

    1. برنامه ریزی درست باید داشته باشی تا در کنار درس و دانشگاه برسی
      حداقل ۱۰ ساعت مطالعه و ۲۰۰ تست روزانه از الان برای ی شروع صفری نیازه

  12. سلام استاد چجوری خودم و به آزمون ۲۶ دی و ۱۰ بهمن برسونم ؟ چند تنوع درس بزارم و اینکه اگه از برنامه ۱۸ مهر بخوام بیام جلو نمی رسم به ۲۶ دی با توجه به اینکه تا ۲۶ دی ۴ هفته الی ۳ هفته مونده چکار کنم به نظرتون چجوری برسونم خودم و؟

  13. استاد من رشته انسانی هستم و شروع صفری کنکوری ۱۴۰۰ . کامنت بالا یادم رفته ذکر کنم ببخشید

    1. روزانه ۶ تنوع درس
      جامعه شناسی و دینی و تاریخ و جغرافیا نیاز نیست الان بخوانی
      بقیه دروس با برنامه ۱۸ مهر کانون بیا جلو ؛ به هر زیر گروهی علاقع داری از اون برای خودت بیشتر فصل قرار بده

  14. سلام ما که تغییر نظامی هستیم و تازه میخوایم شروع کنیم چجوری کنار بیایم با لحن جدید کتابای زیست و کلمات تغییر یافته ؟ اخه چجوری همش به سلول مثلا بگم یاخته؟ کم یاخته پر یاخته
    من چند صفحه خوندم زده شدم

    1. اسم لاتین (علمی) در جلسه کنکور به شما داده خواهد شد
      ۲ ماه وفت میگیره تا بطور کامل و خوب با ادبیات کتاب درسی آشنا بشید و اونوقت دیگه خیلی چیزا فرق میکنه و موفق تر هستید

      1. سوال ۱۵۶ که اولین سواله
        گزینه ۲ گفته کریچه نه واکوئل !
        تو نظام قدیم کلمه مسخره کریچه هیچ وقت نخوندیم قطعا هم نه علمیه نه لاتین نه هیچی
        یه من در اوردی مسخره از فرهنگستان ادبیات به اصطلاح فارسیه

  15. سلام دكترجان،خسته نباشين
    من ماماهستم،شاغلم اما بخاطر ميل بي نهايتم به قبول شدن تو رشته هاي تاپ دارم شغلم رو كنار ميذارم واستعفا ميدم وتقريبا١٠روزي هست كه شروع كردم،تو درس خوندن كم نميارم وخسته نميشم اما راستشو بخواين يذره نااميدم وحس ميكنم خيلي ديره،باتوجه بن اينكه فاصله گرفتم(سال٨٨كنكور دادم)ميشه قبول شد؟؟؟البته بچه زرنگ بودماااا
    ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام
      اگر عالی و جدی باشی میتونی موفق باشی
      باید بتونی حداقل ۵۰ ساعت مطالعه و هزار تست در هفته داشته باشی

  16. سلام میخواستم بپرسم یازدهمی ها کنکور بدن امسال مشکلی پیش میاد از طرف سنجش برای سال بعدشون؟؟!

  17. سلام استاد من الان یازدهمی ام رشته انسانی خیلی به داروسازی علاقه دارم ینی میخام اینده ی داروخونه بزنم و…در نهایت باید تو کنکور تجربی شرکت کنم.کلا هیچی بد نیستم از تجربی تاحالا نخونذم لطفا بهم بگید چجوری شروع کنم نمیدونم باید چجوری برنامه ریزی داشته باشم… برم کلاس خصوصی از ویدیو اموزشی استفاده کنم یا../؟

    1. سلام
      فعلا امتحانات بخوان
      بزودی در اینباره صحبت خواهیم داشت

  18. سلام وقت بخیر
    من کنکوری 1401 هستم. از یک تیر ماه شروع کردم با 10 ساعت مطالعه. پایه رو توی بعضی از دروس صد در صد و بعضی هم با نقص( چون یه سری ها رو طبق برنامم از مهر شروع کردم و یه سری ها رو نتونستم بخونم و کامل نشدن) بهتر کردم. اما تا الان که 21 مهر ماه هستش مطالعم سینوسی بوده و دست و پا شکسته میخوندم. سوالم اینه که اگه از الان پیوسته درس بخونم و کیفیت بهتر بشه میتونم 3 رقمی بشم؟

    1. سلام
      مهم زمان و ساعت مطالعه انقدر نیست که تعداد تست و تمرین های شما ملاک من از کیفیت عملکرد شماست

  19. سلام من تغییر رشته دادم بعد از دیپلمم تجربی بودم الان دارم انسانی میخونم بنظرتون از آذر شروع کنم میرسم بخونم همشو البته من دروس جغرافیا و تاریخ رو حذف کردم کامل چون ضریب یک بود و بدردم نمی‌خورد شیش تا کتابو بخاطر ۱۵ ۳۰تا بخونم و عروض توی علوم فنون رو حذف کردم چون برام قابل درک نبود ولی ریاضی و جامعه دینی ادبیات عربی رو خوب میخام بخونم

    1. دینی و تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی نخوان \ بقیه کار کن تستی

  20. سلام من پشت کنکوریم ۱۴۰۰کنکور دادم قبول نشدم چون نخونده بودمم.سه سال دبیرستانم یادم نمیاد چیزی ازش. صفرررم. ولی میخوام از الان شروع کنم و هرچقد ک لازمه وقت بذارم ولی نمیدونم چطور و تر از مجا شروع کنم توروخدااا یه راهنمایی کنین چیکار کنن. خیلی واسم مهمه

  21. سلام آقای افشار من کنکور تجربی دادم موفق نشدم میخوام کنکور انسانی بدم ایا باتوجه به زمان باقی مانده میتوان موفق شد درضمن اگه بخوامم شروع کنم به خواندن نمیدونم کدوم کتابارو بخونم کدومارو نخونم ممنون میشم راهنماییم کنید به کمکتون نیاز دارم

  22. سلام آقای افشار من کنکورتجربی دادم ولی موفق نشدم حالا میخوام کنکور انسانی بدم میخواستم بدونم باتوجه به زمان باقی مانده تاکنکور میتوان موفق شد در ضمن اگه بخوامم شروع کنم به خوندن نمیدونم کدوم کتابارو بخونم کدوما رو نخونم ممنون میشم راهنماییم کنید

  23. سلام اقای افشار من دیپلم تجربی دارم و میخام برای کنکور انسانی شروع کنم و صفر صفرم
    پایه به پایه شروع کنم به خوندن یا دو پایه رو پیش ببرم؟
    اگه دو پایه چندم با چندم رو بخونم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا