مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتی

شروع صفر کنکور از آذر ماه (انگیزشی موفقیت 7 ماهه)

چگونه از آذر شروع کنیم و در کنکور 1401 رتبه برتر کنکور شویم؟

چگونه می توان 7 ماهه در آزمون کنکور سراسری رتبه برتر شد

اگر به نحوه ی مطالعه ی رتبه برترهای سال های قبل نیزیک بازنگری داشته باشیم، می توان گفت: به سرعت دل کندن از درسنامه و حل تمرین و یا تست زنی های بیشتر، علت تسلط کافیِ آنها به اصل مطالب بوده است. داوطلبانِ رتبه برتری کسانی هستند که فرآیند مطالعه را ازابتدا به صورت جدی آغاز می کنند.

برای این شروعِ جدی نمی توان تاریخ و زمان مشخصی را نسبت داد. به طورمثال، هستند عده ای که در فصل تابستان کنکور مطالعه ی کافی نداشته اند اما از ابتدای فصل پاییز مطالعه را جدی شروع می کنند. پس این جدیت و نظم در روندِ مطالعه ی مطالب، مقطع زمانی نداشته و می توان آن را از نقطه ای که یک داوطلب تصمیم به تغییر و مطالعه ی اصولی می گیرد تعریف کرد.


ویژگی های رتبه های برتر در هفت ماه برای آزمون کنکور سراسری

ویژگی های رتبه های برتر در هفت ماه برای آزمون کنکور سراسری

مورد اول) انگیزه سازی برای خود و موفقیت ۷ ماهه

این افراد برای خود انگیزه سازی می کنند. یعنی سعی برتمرکز روی نقاط قوت خود داشته و با آگاهی به نقاط ضعف خود دچار بی انگیزگی و عدم اعتماد بنفس نمی شوند. بلکه با تلاش کافی آن ها را تقویت می کنند. الگوی رفتاری این افراد با دیگران کاملاً متفاوت است.درست است که مطالب انگیزشی کنکور میتواند جرقه ای برای شروع باشد اما این خود شما هستید که با عملکرد خوب میتوانید این روند را ادامه دهید.

زیرا برخی از ما از داشته های خود نا آگاه هستیم و با نادیده گرفتنِ نقاط قوت خود و همچنین پیله کردن به ضعف هایمان سعی برتخریبِ ذهن خود داریم.

پس اگردرسی بخصوص، نقطه ی قوت یک داوطلب بوده و درآن مهارت لازم را داشته باشد، باید این نکته را درنظر بگیرد که برای همان درس نیز در گذشته مطالعه و تلاش کافی داشته تا به این نقطه رسیده است و یا اینکه قله ی موفقیت درآن نسبت به دروسی که درآنها ضعف دارد کوتاه تر بوده است.

پس هیچ گاه سرعت و روش مطالعه ی دروس را مشابه هم در نظر نگیرید. انگیزه سازی یکی از بهترین روش ها برای داشتنِ توان کافی است، تا بتوان راه را به درستی ادامه داد. برای بهترین بودن باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید. این دقیقاً همان کاری است که داوطلبانِ رتبه برتر کنکور انجام می دهند.

مورد دوم) پذیرفتن شکست ها برای موفقیت از آذر ماه

پذیرفتن شکست ها یکی دیگر از ویژگی های این دسته از افراد است. آنها تلاش کردن را فقط مختص به روزهایی که شرایط ایده آل دارند نمی دانند بلکه با هر بار شکست در آزمونهای آزمایشی تلاش خود را مضاعف کرده تا بتوانند ضعف های علمی خود را پوشش دهند.

شکست را نپذیرفتن یعنی نباید با تلاش کردن و نتیجه ی مطلوب نگرفتن همه چیز را رها  کرد. این نکته که هر فرد برای موفقیت در آزمون کنکور سراسری چه میزان تلاش لازم دارد حائز اهمیت است. شناختِ خوبی ها به تنهایی برای دست یابی به موفقیت کافی نمی باشد بلکه قدم گذاشتن در جهتِ آن لازمه ی رسیدن به موفقیت است.

یک مهاجم در فوتبال هر ضربه به سمت دروازه را به نیت گل شدن انجام می دهد اما تنها درصد اندکی از آن ضربه ها به هدف برخورد می کنند. پس اگر در درسی نتوانستید موفق شوید برای آن می بایست بیشتر تلاش کنید و مسیر را نیمه تمام رها نکنید و تا دقیقه نود کنکور تلاش کنید.

اما در درجه ی بعدی برای آگاهی از درستیِ مسیری که درآن قدم برداشته اید می بایست از اهل فن کمک گرفته، تا راه درست را برگزینید. پس برای رسیدن به شرایطِ آرمانی، تلاشِ مستمر در مسیر یا پذیرفتن شکست ها و قدم گذاشتن در مسیر درست لازم است. اگر در موضوعی ضعف دارید برای آن بیشتر تلاش کنید نه اینکه برعلیه آن اقدام کنید.

مورد سوم) انتقاد پذیر بودن در مسیر باقیمانده

این افراد کاملاً انتقاد پذیر هستند و نسبت به اشکالاتِ خود جبهه نمی گیرند همچنین ضعف های خود را می پذیرند. و با تذکرهای مشاور و اولیا ی خود لجبازی نمی کنند. مسیرِ مطالعه برای کنکور سراسری یک راه خیلی طولانی نیست که هر داوطلب بتواند با تجربیاتِ خود راه درست را انتخاب کند بلکه باید به تذکرات اهل فن توجه لازم را داشت و از مشاوره های رایگان کنکور استفاده کرد.

مورد چهارم) اهل عمل کردن هستند. نه حرف زدن!

به یک جمله ی زیبا برای شرح این مطلب اشاره می کنیم که می گوید: آرزوهایت را آرزو نکن بلکه آنها را زندگی کن. بیان کردنِ اهداف و آرزوها خیلی زیباست. اما اینکه بتوان با آنها زندگی کرد یک بعد دیگری از زندگی است.

پس برای رسیدن به یک رتبه و هدف خاص باید آنها را زندگی و تجربه کرد. یعنی به میزانِ اهمیت و لیاقتِ هر هدفی که درذهن دارید باید برای آن تلاش کنید. موفقیت 7 ماهه در کنکور نیز مانند سایر مسیرهای بزرگ نیازمند به یک سبک زندگی موفق است.

تمامی افرادِ برجسته و موفقِ جهان یک اصل و سبک زندگی موفق داشته که اگر به کلیاتِ اصول آن نگاهی ژرف بیاندازیم همه ی آن ها را با یک ترازو می توان سنجید و تنها درجزئیاتِ امور زندگی متفاوت اند. پس راه رسیدن به موفقیت، روشن و دقیق است و این عملکرد افراد است که آنها را دراین راه به پیش می برد.

افرادِ موفق نه تنها دریک جایگاه اجتماعی خاص بلکه در عمقِ یک زندگیِ فردی نیز دارای نظم و موفقیت اند. پس به نظربنده قدم گذاشتن در مسیر کنکور صرفاً یک راه موقتی نخواهد بود. بلکه هر فردی با تلاش دراین راه قدم به قدم می تواند آجرهای سنگ بنای زندگی  آینده ی خود را به درستی روی هم بگذارد.

مثلا اگر برای قبولی در پزشکی تلاش میکنید باید بدانید کار ساده ای نیست اگر همان کارهای قبل را انجام دهیم، دقیقاً به همان نتایجی دست خواهیم یافت که در آن زمان رسیده ایم . متفاوت زندگی کردن حتی در امور کوچک و روزمره ی زندگی، دقیقاً همان سبک زندگی ای است که هر فردِ موفق به آن نیاز دارد.


چند اشتباه متداول داوطلبان آزمون کنکور سراسری

1) عدم حل تست و تمرین درطول مطالعه ی دروس

باید به این نکته توجه داشت که حل تست و تمرین در روند مطالعه ی دروس می بایست ازابتدا اتفاق بیافتد زیرا این بهترین زمان برای مطالعه ی دروسی است که داوطلب در آن دچار ضعف می باشد و داوطلب در این مدت، زمانِ کافی دراختیارخواهد داشت. پس حل تست وتمرینِ مناسب در امتداد مطالعه ی درسنامه ها بسیار اساسی و مهم می باشد.

نکته: حل تست ها می بایست طبقه بندی شده و لایه ای انجام شود.

به طورمثال در فرآیند تجویز نسخه توسط یک پزشک، مصرف داروها دربازه ی زمانیِ هر 8 ساعت یکبار درج شده است. این خود یک استمرار در طول درمان می باشد. و بدان معنا نیست که تنها خوردنِ مثلاً 3 قرص در 24 ساعت ازشبانه روزحتی بطوریکجا کافی است. بلکه داشتن استمرار با رعایت هر 8 ساعت یکبار در بازه ی زمانی درج شده ملاک می باشد.

پس در نتیجه حل همه ی تست ها به طور یکجا و در پسِ مطالعه ی همان مطالب، نتیجه ی مطلوبی در برنخواهد داشت. بلکه یادآوری نکات آموزشی با حل تست ها در حین مطالعه ی مباحثِ دیگر، یک معیار برای یادگیری کاملِ مبحث مذکور می باشد.

توجه کنید که بهترین راهکار، حل برخی از سؤالات بعد از مطالعه ی هر درسنامه و یا مشاهده ی فیلم های آموزشی کنکور است که می بایست انجام شود. و درخلال مطالعه ی مطالب بعدی به صورت لایه ای و مبحث بندی شده به حل تست پرداخته شود.

برای یادگیری بهتر و جا افتادن مبحث تست زنی به مطلب راه و روش تست زنی اصولی کنکور مراجعه کنید.

2) چند منبعی بودن ازابتدای مطالعه ی دروس

این ویژگی یعنی داشتن وسواس مطالعاتی و کامل گرا بودن. این دسته از داوطلبان، آموزش هر مبحث را با چندین منبع پیش می برند تا بتوانند وسواس در چند منبعی بودن خود را تسکین دهند. برای مثال: می بایست درذهن خود به این سؤال پاسخ دهیم که آیا بهترین آشپز دنیا به طور همزمان شاگرد چندین استاد برجسته در دنیا بوده است؟

قطعاً پاسخ این سؤال خیر خواهد بود. این ویژگی چند منبعی بودن باعث شکل گیری وسواس آموزشی می شود. همینطور هزینه و زمان زیادی به هدرخواهد رفت و داوطلب نیز دچار مشکلی که در قسمت اول بیان شده می شود. یعنی مطالعه ی درسنامه بدون حل تستِ بسیار.

چند منبعی بودن یعنی داوطلب اعتقاد دارد که برای موفق شدن درآزمون کنکور سراسری حتماً یک آرشیوِ صد درصدی داشته باشد که پاسخِ تمام سؤالات موجود دردنیا از جمله تست های کنکور در آن موجود باشد. این دقیقاً یعنی کنکور را طوطی وار خواندن وتبدیل کردن کنکور به یک درس کاملاً حفظی و توصیفی.

در صورتی که آزمونِ کنکور کاملاً تحلیلی و مهارتی است. به طور مثال هیچ جزوه ی ریاضیاتی درکلِ دنیا نخواهید یافت که به وسیله ی آن بتوان به تمام سؤالات ریاضی  موجود در جهان پاسخ داد. چند منبعی بودن باعث عدم حل تستِ کافی و داشتن چندین کتاب قطور با حجم زیاد می شود که این خود داوطلب را دلزده و بی انگیزه بارمی آورد.

البته به این نکته دقت کنید که منبع انتخاب شده می بایست متناسب با فهم و درک، و همچنین پیش زمینه ی درسی یک داوطلب انتخاب شود که در مطلب بهترین منابع کنکور به آن پرداخته ایم.

3) نا امید شدن و نداشتن صبر و تحمل کافی

نا امید شدن یعنی نداشتن صبر و تحمل کافی تارسیدن به تسلط. همانطور که در ابتدای همین مقاله ذکرکردم، یکی از بزرگترین مشکلات، هنگام مطالعه ی دروس برای یک داوطلب، به سرعت نا امید شدن و جا زدن وی می باشد. استمرار در فرآیند مطالعه، یک فعل لازم برای پیشرفت است.

به طور مثال هنگام عدم داشتن انرژی کافی برای مطالعه می توان کار را با یک درس ساده آغاز کرد و یا اینکه با مرور و حل تست های گذشته این انرژی را درخود ایجاد کنید که در بحث تحلیل عملکرد درسی روزانه  نکات مهمی در این زمینه گفته شده است.پس اگر چند مرتبه تیر شما به هدف پرتاب نشد نا امید نباشید و مطمئن باشید که بالاخره نتیجه ی لازم را خواهید گرفت.

همچنین به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید.درست است که پرتاب های قبلی شما به هدف برخورد نکرده اما مهارت و تکنیک شما پرورش یافته است. پس برای شرکت در آزمون کنکور سراسری می بایست تا لحظه ی آخر تلاش کرد.البته نوع تلاش در هر فردی منحصر به فرد خواهد بود.

مثلاً برخی با یک الی دو مرتبه مرور و خواندن یک مطلب و عده ای با دفعات بیشتر می توانند به آن مسلط شوند. پس منطقی است دروسی را که درآن ها مهارت کافی ندارید، از همان ابتدای مسیر مطالعه کرده تا با داشتن زمان کافی و برنامه ریزی کنکور به نتیجه ی دلخواه خود برسید و به صورت مستمرکارکنید.

4) عدم شرکت درآزمون آزمایشی و یا هرگونه امتحانِ درسی

منطقی است بدون داشتن آدرس یک مسیر هیچ راهی به مقصد نخواهد رسید. آزمون آزمایشی و یا هرگونه امتحان درسی با هر روشی به طورمثال توسط مدرسه، خود داوطلب و یا مشاور، حتی بانک تست کنکور باعث آگاهی داوطلب از احاطه ی کافی و تسلط به مطالب و یا عدم درک آن ها می شود.

پس با این سرنخ داوطلب می تواند دراین مرحله به اصلاح و بازخوانی مطالب بپردازد. اگر داوطلب به هردلیلی از آزمون آزمایشی عقب افتاده باشد، می تواند با حل قسمت های دروس اختصاصی و فقط درس عربی در بخش دروس عمومی، خود به سراغ بودجه بندی بعدی برود تا به اشکالات و ایرادات خود آگاه شده و آن ها را اصلاح کند و به جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون های آزمایشی بپردازد.

5) مقایسه کردن خود با دیگران

به عنوان یک مشاور تحصیلی کنکور به این موضوع اعتقاد دارم که هیچ گاه نباید باطن اعمال خود را با ظاهر کارکردهای دیگران مقایسه کرد. و هرانسانی را می بایست با دیروز خود قیاس کرد.پس به طور حتم نباید ظاهر تعداد دفعات مطالعه ی یک داوطلب در هر درسی را با بطنِ مطالعه ی شخص دیگری که یک الی دو مرتبه اما با دقت مطلب را مطالعه کرده است مقایسه کرد.

هرفردی رقیب آمارو دستاوردهای قبلیه خود می باشد و می بایست خود را ارتقاء دهد. هیچ گاه نمی توان جلوی مطالعه ی دیگری را گرفت تا خودمان جلوتر باشیم، اما می توانیم روی خود کار کنیم تا از دیگران بهتر شویم. پس روی توانایی های خود سرمایه گذاری کنید.

6) چند برنامه ای بودن

اگرداوطلبی مطالعه ی دروس را با مشاوره خصوصی کنکور به پیش ببرد، می بایست منابع، برنامه و عقب افتادگی های درسی خود را با وی هماهنگ کند و تلاش کند که با او در ارتباط باشد تا دچار چندگانگی نشود.

درمیان برنامه های درسی اساتید و کلاس های آنلاین و یا آزمون های آزمایشی، اولویت اول برنامه ی کلاس درس می باشد. زیرا استاد فقط یک مرتبه تدریس می کند اما آزمونِ آزمایشی چندین مرحله مرور و تکرار خواهد داشت.

البته این بدان معنا نیست که همیشه می توان از آزمون آزمایشی جا بمانیم. اما اگر ناچار بودید که بین برنامه ی آزمون آزمایشی و کلاس درس یک گزینه را برگزینید، می توانید با برنامه ی کلاسِ درس پیش بروید. البته همه ی این موارد منوط به این قضیه است که کلاس درس با شیوه ی حل تست و کنکوری (دوسالانه) پیش برود و نه تشریحی.

7) نوسانی درس نخواندن

یکی ازمشکلات رایج داوطلبان مطالعه نوسانی کنکور است. یعنی داوطلب چند روز مطالعه کرده اما به یکباره مطالعه ی درس را رها می کند.


چند راهکارمفید برای خارج شدن از روند سینوسی و نوسانی مطالعه کنکور

چند راهکارمفید برای خارج شدن از روند سینوسی و نوسانی مطالعه کنکور

1) داشتن برنامه ریزی میان مدت وکوتاه مدت

برنامه ی مطالعاتی بلند مدت دراینجا مطرح نیست. بلکه برنامه دریک بازه ی زمانی کوتاه مدت، مثلاً درحد 10 روز آینده مد نظر است.

2) ایده آل گرا نباشید

این حالت یعنی شخص دچار کامل گرایی بوده و با از دست دادن چند ساعت اولیه ی برنامه ی مطالعاتی یک روز، تمام برنامه ی همان روز را رها کرده و درس خواندن را به آینده موکول می کند.

پس یک برنامه ی مطالعاتی می بایست انعطاف پذیر باشد. داوطلبان با ایجاد تنوع درسی و عدم رها کردن درس درحین مطالعه، ثبت و یادداشت برداری از ساعات مطالعه، می توانند ازاین کمال گرایی رها شوند و به تدریج باعث افزایش ساعت مطالعه شود.

اگر درزمان حال، خوب مطالعه کنید، قطعاً آینده ی خوبی را نیز برای گرفتن نتیجه از مطالعه ی خود رقم زده اید. همچنین به ازای خوب مطالعه کردن نیزبه خود پاداش دهید. یکی از بزرگترین آفت های رایج درمیان داوطلبان کنکوری با پایه ی درسی قوی این است که عالی درس خواندن را یک وظیفه می دانند و به کار بی نقص خود پاداش نمی دهند.

در مطلبی جداگانه به بررسی اهمیت پایه درسی در موفقیت کنکور پرداخته ایم که میتواند برای داوطلبان مفید باشد.

نکته: به اولیای عزیز تأکید می کنم که با کادر آموزشی فرزندان خود درارتباط بوده، همچنین خود را در روند مطالعه ی داوطلبِ کنکوری خود درگیرکنند. تا بتوان از افت و خیزهای آن ها جلوگیری کرد. نقش حیاتی اولیا را نمی توان نادیده گرفت. همچنین با بیان سختی ها و موفقیت های خود ویا افراد مثال زدنی درزندگی، می توان انگیزه ی لازم را برای داوطلبان ایجاد کرد.


سخن پایانی برای موفقیت در ماه های باقیمانده ی کنکور

یک داوطلب کنکوری می بایست با غلبه برنقاط ضعف خود و تبدیل آنها به نقطه ی قوت و همچنین تقویت نقاط قوت خود موفقیت و پیشرفت را حاصل کند.

آگاهی به حواشی کنکور سراسری و مطالبی مانند فروش سوالات کنکور و… و همچنین عدم تکیه برمطالب غیر ضروری، نا امید نشدن و داشتن انگیزه ی لازم می تواند راه را برای وی بازکند. اما دراین مسیرآگاهانه و با تلاش و کوشش پیش رفتن بزرگترین راهکار برای موفقیت خواهد بود.

مشاوره پیشنهادی : ریشه یابی اهمال کاری در کنکوریها

موفقیت کم ترین پاداش برای انسان های سخت کوش و با انگیزه می باشد. به کمک یک مشاور مجرب عقب ماندگی ها از کلاس و آزمون و مدرسه و … اولویت بندی کن و یک برنامه منسجم و اصولی بریز تا بتونی خودت تا پایان دیماه به سایر رقبا برسونی . 🙂 شدنی هست …


فایل صوتی زیر کاملا انگیزشی و برای موفقیت از آذر ماه در کنکور طراحی شده است

نوشته های مشابه

138 دیدگاه

  1. سلام استادکنکوری 1400 انسانی هستم
    ببخشید من از تابستون شروع کردم خدا رو شکر خیلی خوب بودم
    ولی متاسفانه تو این یک ماه که کتابخونه ها تعطیل کردند خیلی ساعت مطالعه ام اومده پائین
    نمیتونم تو خونه درس بخونم
    نمیدونم باید چکار کنم؟
    هیچ راه حلی برای بنده دارید؟ همچین بفرمائید چطور موبایل رو کنار بزاریم
    باتشکر ارادتمند

    1. سلام گ حتما خودت به خانه خواندن و خانه ماندن عادت بده
      چرا که روند تعطیلی کتابخانه ها میتونه ادامه دار باشه
      برای گوشی موبایل هم از نرم افزارهای محدود کننده ساعت استفاده از گوشی استفاده کن و فقط به عنوان پاداش درس خواندن خوب برو سراغ گوشی

      1. خدا حفظتون کنه آقای افشار من از شما خیلی چیزا یاد گرفتم فارغ از گنکور و درس انشالله منیجه خوبیاتون برگرده تو زندگیتون🌹

  2. سلام استاد وقتتون بخیر این چند وقت خوب پیش رفتم ولی دوسه هفته اس کرونا گرفتم حالم خوب نبود و فیلمای آموزشی مدرسه خیلی روی هم جمع شده و باعث شده هرروز که مطالب جدید درس میدن بیشتر عقب بیفتم خیلی نتونستم تست بزنم پایه رو هم اصلا نتونستم بخونم چیکار کنم زود جمع بشه؟؟

    1. سلام
      اانشاله من بعد همیشه سلامت باشی
      میزان پیشروی برات انقدر مهم نباید باشه که تسلط داشتن و دوره خوب روی قبلی ها اهمیت داره
      اگر با تست مروری قبلی ها دوره داشتی ، بعد پیشروی کن به سمت عقب ماندگی ها

  3. سلام استاد..من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم.سه سال کنکور تجربی شرکت کردم و رتبه های نجومی اوردم….سال 99کنکور انسانی شرکت کردم ولی بازم چیزی نخوندم…امسال میخوام دوباره کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنم….شما بهم گفتید که منابع گاج میکرو یا مشاوران استفاده کنم…ولی من منابع خیلی سبز گرفتم…الان من دقیقا منابع زیر رو برای کتابهای مختلف دارم..
    عربی :خیلی سبز
    دینی:گاج
    زبان:گاج
    فنون:خیلی سبز
    روان:خیلی سبز
    اقتصاد:خیلی سبز
    جامعه:مشاوران
    منطق فلسفه:خیلی سبز
    آیا باید دوباره منابعمو عوض کنم؟؟واقعا دیگه توانشو ندارم

    1. منابعی که داری خوب هستند . فقط همت کن برای کار جدی تا دیر نشده
      از الان هم میشه
      ناامید شیطون هست
      توکل بخدا

  4. باسلام
    من کنکوری تجربی سال دوم هستم
    توکنکور ۹۹ رتبم ۳۲۷۵ شد ولی به خاطر هدفم انتخاب رشته های پایین تر از فیزیوتراپی نزدم ..متاسفانه حتی فیزیوتراپی هم قبول نشدم…….
    راستش پارسال از عید شروع کردم وخیلی از مباحث رو نتونستم بخونم…حالا یه مشکل اساسی دارم
    کلا به هدفم شک کردم وهمش میگم کاش رشته های پایینتر زده بودم ورفته بودم..
    حالا یه روز۱۲ساعت میخونم ویه روز میشه۴ساعت..
    نمیدونم چیکار کنم…
    بالاترین تراز قلمچی پارسالم هم ۵۸۰۰بود..
    لطفا کمکم کنید
    واقعا سردرگم شدم..

    ممنون ازشما

    1. انتخاب رشته و همه چیز درباره کنکور ۹۹ تمام شده و بهتره به فراموشی بسپاری و هر چه پر قدرت تر و عالی تر تلاش کنی و خودت برسونی به عالی بودن و عالی کردن کنکور ۱۴۰۰

      1. سلام و خسته نباشید
        ببخشید من یه سوال داشتم
        من از همین آذر ماه شروع کردم به مطالعه
        بنظرتون باید بعضی فصل های سنگین فیزیک و حسابان و … رو رد کنم تا بتونم یه جمع بندی ای داشته باشم و به نتیجه برسم ؟ با توجه به اینکه فقط ۷ ماه فرصت دارم و از صفر شروع کردم…

  5. سلام استاد. من کنکوری انسانی هستم وهدفم دبیری دانشگاه فرهنگیان تهرانه. امامن بچه شهرستانم وباتوجه به بومی پذیری دانشگاه فرهنگیان میگن که امکانش نیست تهران دبیری قبول شم. آیامیتونم به شرط رتبه خوب دبیری تهران قبول شم؟ واگه میشه چه شرایطی داره؟ وحدوداًچه رتبه ای میخواد؟

  6. سلام خسته نباشید استاد
    واقعا فوق العاده این ای کاش یه کلاسم برای مشاور نماها میزاشتین یه چیزی یاد میگرفتن مارو بدبخت نمیکردن

  7. سلام استاد افشار عزیز وقتتون بخیر
    استاد ممنونم بابت لایو درجه یکتون ،عالی بود
    استاد برای دروس هندسه ،گسسته و آمار و احتمال و حسابان هم اگ ی طرح درس بدین ممنون میشم.

    1. هندسه دوازدهم ماتریس و دترمیتان کار بشه
      گستته فقط عاد کردن و قضیه تقسیم
      کتاب آمار تا اول مبحث احتمال
      هر کدام اینا طی ۱۰ روز کار بشه
      اگر وقت اضافه داشتی و بقیه تخصصی ها جای خوبی رسیده بود روی هندسه پایه دهم + احتمال یازدهم هم تا هرجا شد کار کن

      1. سلام استاد من تعداد تستم خیلی پایینه یعنی با ۱۰ساعت مطالعه رو هم صد تا تستم نمیشه مشکل اصلیم روی تخصصی هست مثلا تو یک ساعت ده تا تست از فیزیک و حسابان و… میزنم حتی کمتر 🥺😓ولی برای عمومی ها بهترم البته عمومی در برنامم خیلی نیست
        میشه برای افزایش تعداد تست راه حل بدید خدا خیرتون بده💙✨

        1. تا میشه تست پوششی مروری کار کن
          پیشروی کم کن و بچسب برنامه های قبلی راه بنداز
          نکنی مجبور به شروع صفر میشی از بهمن

  8. سلام اقای افشار عزیز!
    من پشت کنکوریه انسانی هستم و قصد دارم در همین روز ها محکم برای رتبه ی عالی بشدت تلاش کنم،(خیلی علاقه مند به کسب رتبه دو رقمی و سه رقمی دارم!شدنیه ایا؟!)مشکلی هم با زود بیدار شدن ندارم چون حالت عادی من اینه!فقط نمیدونم باید از کجا شروع کنم.یه برنامه برای خودم نوشتم روزی 10.5ساعت که شامل ۳ ساعت ریاضی-۱.۵عربی-۱.۵ادبیات اختصاصی-۱.۵فارسی-فلسفه منطق ۳ ساعت.و قراره بقیه کتاب ها اضافه بشه در تقریباً ۸۰روز بعد و این کتاب ها یروز در میون باشه،و تا اول اردیبهشت تمامی کتاب ها خونده بشه و دوماه اخربه جمع بندی اختصاص بدم.(به ۱۲ یا ۱۳ میرسونم برنامرو)به نظرتون درسته؟لطفا راهنمایی🙏(ازمون شرکت کنم یا فقط پرکاری تستی داشته باشم؟ (امیدوارم سرتون خلوت باشه من زودتر به راهنماییتون دسترسی پیدا کنم تا از قبل از اینکه اوضاع فورس ماژور بشه😅)
    خیلی ممنونم ازینکه برای سوالات ما دانش اموزان وقت میزارید و جواب میدید💎

    1. منابع عمدتا گاج میکرو یا مشاوران آموزشی باشه
      برای شروع هم از بودجه بندی آزمون ۱۸ مهر کانون بجز دروس تاریخ و جغرافیا و دینی و جامعه شناسی بقیه دروس استارت بزن و بجای ۲ هفته سعی کن ظرف مدت ۹ روز برنامه اش جمع کنی و حتما هم از خودت کوییز بگیری

      این درس هایی که الان نمیخوانی هم کم ک از بهمن ماه وارد برنامه میکنی

      1. پس درسهای تاریخ و جغرافیا و دینی و جامعرو از بهمن وارد کار میکنم!ممنون از راهنماییتون!خیالم راحت شد،از همین فردا صبح ساعت هفت شروع میکنم💎
        واقعا ممنون!💎
        و به عنوان سوال اخر(شرمنده دوتا شد سوالام😑)(به قول خودتون ماکزیمم کار و مینیمم زمان میرم‌ جلو💎
        ولی پاسختون به این پرسش سبب دلگرمی بیشتر میشه!
        کتاب های دینی و جغرافیاو…که قراره در بهمن اضافه بشه،تایم ۹ روز این انعطاف اضافه شدن رو داره؟

        1. سلام
          فعلا همیت پروسه دو ماهه رو کار کن و عالی باش تا ببینیم چی میشه شرایط
          همه توان خودت بذار و عالی باش

          1. سلام مجدد استاد!
            طبق فرمایشاتتون دارم عمل میکنم و همچی رواله!
            فقط ریاضی وقت کم میارم بزارم
            یا زیاد میگیره منم دوس ندارم‌وقت زیادی براش هدر بدم
            میتونم از پایه دهم فقط فصل یک(اتحاد)و فصل (دو معادله)رو حذف کنم و برای درس های مهم تری مثل عربی و…وقت بزارم؟البته فقط همون دوتا درسو میخوام حذف کنم تابع و اینا هست.
            مشکلی نداره؟!نخوندش رواله کارو بهم نمیزنه؟چون واقعا وقت گیره…
            ممنون میشم جواب بدین💎💎

          2. سلام
            فعلا دیگر مباحثی رو که با مطالعه آنها مشکلی نداری رو روبراه کن و خوب بخوانش

    2. سلام استاد عزیز.من رشتم ریاضی بوده و فارغ التحصیل عمرانم.به دلایلی میخوام کنکور تجربی شرکت کنم و مثل بقیه به سه رشته تاپ میخوام تلاش کنم.آزمون قلم چی ثبت نام کردم و هر بار چون نمیرسونم هم روحیه امو از دس میدم هم کلی عقب‌ افتادم.در واقع هی تیکه تیکه از هر آزمونی از هر درسی خوندم و نتیجه کانلا بی اثر چون جمع بندی وبسته نشده و هی نگرانم.الان تقریبا ۲۰۰روز مونده به کنکور و با ضریبای هر درس تقریبا مثلا ۷۴ روز واسه زیست و ۶۰ روز واسه ریاضی و ۶۰ روز فیزیکو …مونده.به نظر شما کنار گذاشتن برنامه قلم چی و تقسیم روزای باقی مونده هر درس برای فصل های مهم کار خوبیه؟؟یا بی فایده اس.
      و اینکه مرورام تو این روزا چجوری باشه؟
      سپاس از لطف شما🌹

      1. سلام
        از الان بخواهی بخش هایی حذف کنی فکر نکنم برای کنکور ۱۴۰۰ چیزی برات باقی بمونه که بتونی بخوانی
        باید مباحث آزمون های قبلی که سر سری مطالعه داشتی اول کامل کنی

  9. سلام استاد خسته نباشید . من تغییر نظامی هستم رشته ریاضی تازه از خدمت برگشتم سرم به سنگ خورده برگردم دنبال هدفم کامپیوتر شریف با شیمی نظام جدید ارتباط نمیگیرم بررسی که کردم دیدم مطالب شیمی پراکنده مطرح شدن در نظام جدید و اون نظم خوب نظام قدیم رو ندارن به نظرتون بهتر هست من اول از همه شیمی دوم دبیرستان نظام قدیم و فصل اول شیمی سوم دبیرستان نظام قدیم رو بخونم که پایه شیمی هستن و بعدش وارد شیمی نظام جدید بشم؟؟ استاد من روزی تقریبا 15 ساعت میخونم و خیلی استرس گرفتم هم استرس تغییر نظام و هم تایم از دست رفته و خیلی ها هم مسخره ام میکنن بخصوص اینکه بعد از سالها پشت کنکور موندم برای رشته ریاضی و خیلیها هم میگن برو تجربی ولی من عاشق کامپیوترم و برنامه نویسی بلدم و میخوام شریف قبول بشم و چیزی هم کم ندارم واقعا ولی دبسردم میکنن و میگن نمیشه نظر شما چیه . خیلی ممنون

  10. سلام استاد.برای از بین رفتن وسواس فکری در زمینه های غیر درسی باید چکار کنیم؟؟روانپزشکم نمیتونم برم

  11. سلام استاد.
    سوال من اینه که چند درصد سوالات کنکور متوسط، ساده و سخته؟ به طور معمول البته.
    مهر و ماه ریاضی منبع اولمه و خیلی خوبه طبق گفته شما بعدش برم برای خیلی سبز. اما استاد دوست دارم تست بیشتر از میکرو طلایی ریاضی هم بزنم چون سطح تستاش متوسط و استاندارده و بعد برم خیلی سبز یعنی ۳ منبعی باشم. سال یازدهمم و کمبود وقت ندارم. راستی سطح تست های خیلی سبز چجوریه؟؟

    1. سلام
      با منابع متداول و اولیه کار خودت آغاز کن و بعد اگر فرصت کردی بیا روی تست و تمرین های بیشتر از منبع دوم

  12. سلام..من شروع صفری کنکور انسانی ام…دیپلم تجربی دارم و سه بار کنکور تجربی شرکت کردم…تا الان حتی یک بار هم دروس انسانی رو نخوندم…من هم در دروس عمومی و هم در دروس اختصاصی ضعیفم…الآن من خودمو برای ازمون جمعبندی دی ماه میخوام آماده کنم ولی نمیدونم باید چکار کنم؟؟خودم خودسر برای خودم برنامه بریزم یا اینکه از ازمون 18مهر شروع کنم به خوندن؟؟

    1. از الان تا ۳ بهمن که ۵۴ روز فرصت داری بیا هر آزمون رو در طی ۹ روز برسون
      برای شروع هم از بودجه بندی آزمون ۱۸ مهر کانون بجز دروس تاریخ و جغرافیا و دینی و جامعه شناسی بقیه دروس استارت بزن و بجای ۲ هفته سعی کن ظرف مدت ۹ روز برنامه اش جمع کنی و حتما هم از خودت کوییز بگیری

      این درس هایی که الان نمیخوانی هم کم ک از بهمن ماه وارد برنامه میکنی

      حتما میتونی موفق بشی

  13. سلام…ایا این خبر که میگن ازمونهای استخدامی قراره برداشته بشه راسته؟؟

  14. سلام استاد🌹🌹 ممنون خیلی عالی بود😊🌹
    ببخشید من پشت کنکوری تجربی نظام قدم هستم که برای کنکور 1400 تغییرنظام دادم به نظام جدید، از آخر شهریور ماه شروع کردم تا الان عالی درس خوندم اما حدود یک هفته قبل که به دلیل عصب کشی دندون( و رفت و آمد به دکتر) نخوندم… الان مطالعه ام نوسانی و سینوسی شده، به نظرتون چیکار کنم؟ فکر میکنم به دلیل این وقفه ی یک هفته ای اینطوری شدم… ممکنه بهم یه توصیه برای موقع هایی که حالمون نمیاد درس بخونیم بگید؟ ساعت ها مینشینم کنار کتاب و با اینکه دلم میخواد مثل قبل عالی بخونم و تست بزنم اما فقط به کتاب و میز خیره میشم😐

    1. سلام
      وقتی روحیه و حس و حال درس خواندن نیست تنها راه اینه بری سراغ تست پوششی و دروس عمومی های ساده تر با بازهم حس و حالت به سمت درس خواندن برگرده انشاله

  15. سلام استاد اگر من در دروس ریاضی و فیزیک فقط تست متوسط کار کنم میتونم چند درصد بزنم؟

    1. سراسری با کنکور آزمایشی ها کار کنی خوب میتونی به درصد ۶۰ امیدوار باشی

  16. سلام استاد افشار..من کنکوریِ 99 بودم و متاسفانه رتبه خوبی کسب نکردم و با توجه به اینکه شاغل هم هستم و شیفت های عصر سرِکار هستم..بنظرِ شما چجوری برنامه ریزی کنم و چجوری مطالعه مداوم تو این 7-6 ساعتی که خونه هستم داشته باشم..؟؟

  17. سلام استاد عزیز.من رشتم ریاضی بوده و فارغ التحصیل عمرانم.به دلایلی میخوام کنکور تجربی شرکت کنم و مثل بقیه به سه رشته تاپ میخوام تلاش کنم.آزمون قلم چی ثبت نام کردم و هر بار چون نمیرسونم هم روحیه امو از دس میدم هم کلی عقب‌ افتادم.در واقع هی تیکه تیکه از هر آزمونی از هر درسی خوندم و نتیجه کانلا بی اثر چون جمع بندی وبسته نشده و هی نگرانم.الان تقریبا ۲۰۰روز مونده به کنکور و با ضریبای هر درس تقریبا مثلا ۷۴ روز واسه زیست و ۶۰ روز واسه ریاضی و ۶۰ روز فیزیکو …مونده.به نظر شما کنار گذاشتن برنامه قلم چی و تقسیم روزای باقی مونده هر درس برای فصل های مهم کار خوبیه؟؟یا بی فایده اس.
    و اینکه مرورام تو این روزا چجوری باشه؟
    سپاس از لطف شما🌹

  18. سلام استاد!
    من کنکوری 1400ام.دو هفتن خودم شروع کردم ولی امشب با شما آشنا شدم. الان میخوام بدونم چکار کنم؟ مطالب سایتتونو از کجا شروع کنم بخونم و دنبال کنم؟ از الان میتونم شروع کنم؟ آزمونایی که برگزار شده خیلی عقب افتادم.ازمون این هفته سعی کردم برسم فیزیک و شیمی و ریاصی عالی بود ولی زیست تو تستا خیلی ضعیفم و عمومیا مخصوصا دینی هم خیلی بدم. نمیدونم چیکار کنم؟ کمک کنید. دیگه نمیخام مث گذشته وقت تلفی کنم…😭

  19. سلام من یه دانش اموز سال سوم تجربی ام و تا حالا درس نخوندم پایه هم در حد متوسط حتی از وقتی مجازی شده درسای دوازدهمم انباشته شده بنظر شما چکار کنم تا بتونم دوازدهم و بخونم و کنکور یه رتبه خوب بیارم چون واقعا دوست ندارم پشت کنکور بمونم 😔😔😔

    1. از همین طرح درس پیشنهادی خودم استفاده کن و خودت میتونی کم کم بالا بکشی انشاله

  20. سلام استاد افشار
    یکی از موضوعاتی که خیلی ذهنمو در گیر کرده این سواله که چرا خداوند ما رو آفریده هدف از آفرینش ما انسانها چیه اصلا؟؟؟؟
    چرا خداوند به ما انسانها. قوه ی اختیار رو داده چرا ما انسانها می تونیم به هر چی که بخوایم برسیم اصلا هدف اصلیه چیه؟؟؟
    آیا فقط اومدیم تو این دنیا یه چن روزی زندگی کنیم به اهدافم ن برسیم و ادامه زندگیمون باشه یه دنیای دیگه…..
    واقعا چرا ما انسانها آفریده شدیم چرا خدا باید جهان رو حکم فرمای ما کنه؟؟؟؟
    آیا هدف از خلقت ما گسترش جهانه؟؟؟؟
    آیا…….. ؟؟؟؟؟؟؟

    نمی دونم استاد آیا پرسیدن این سوال توی این صفحه درست بود یا نه ولی امیدوارم که بتونم به جواب سوال برسم.
    ممنون
    امیدوارم که یه فایل هم در این مورد ضبط کنیم.
    فک می کنم خیلی خودمو نمی شناسم و به خاطر همینه که این سوال این قد تو ذهنم بزرگه.

    1. ما نماینده خدا روی زمین هستیم و اومدیم که خدایی زندگی کنیم و به درجات معنوی بالا برسیم و تو این مسابقه از نفس خودمون جلو بزنیم و برنده بشیم و به کمال برسیم

    2. سلام.
      میدونم خیلی وقته از ایم کامنت گذشته. ولی دوست دارم بگم نظر خودمو. شاید کمکی کنه.
      همیشه وقتی از این سئوالا پیش آمد ، از خودتون بپرسید آیا دوست داشتید خلاف این بود؟
      مثلا شما میگید چرا ما رو آفرید. دوست داشتید که نبودین؟
      نه قطعا. چون ما در وجود خودمون میل به بودن و بقا داریم. پس میتونیم نتیجه بگیریم که خودمون خواستیم که باشیم. درسته یادمون نمیاد که خواسته باشیم، ولی وقتی به درونمون رجوع کنیم متوجه میشیم از ته قلب عاشق بودن هستیم.
      اختیار داده که زندگیمون رو بسازیم. فک کنید دنیای جبری چه شکلی بود. همه با اجبار باید کاری رو انجام میدادن. خب اونوقت واقعا هدف از آفریدن ما چی بود. ؟؟. هیچی.
      ما اختیار داریم که خودمون بسازیم زندگیمون رو اون جوری که خودمون و خدا دوست داریم. هدف از خلقت ما گسترش جهان نیست. جهان انقدر گستردس که نیاز به ما نداره گسترشش بدیم. ما اومدیم که بهترین نسخه ای که درونمون هست رو ظهور بدیم.
      یه آدم اگه از همون اول ورزشکار به دنیا بیاد لذتی نمیبره از جایگاهش، ماهم اگر قرار بود در بهشت باشیم و زندگی کنیم متوجه نمیشدیم چه لذتی داریم میبریم و ادراک نداشتیم همچنین زندگی جبری داشتیم. پس باید میومدیم تا با اختیار و ارادمون مسیر درست رو پیدا کنیم.
      همه موجودات هم برای ما آفریده شدن که به مسیر ما کمک کنن. اگه درخت و برگی نبود که حیوانات بخورن، حیوانات هم نبودن ، و اگه اونها نبودن ما هم زنده نمی موندیم.
      کمال همشون در این هست که ما ازشون استفاده کنیم و به مسیرمون ادامه بدیم🌱

      1. هدف ما بالا بردن آستانه ها در زمینه های بد و پایین آوردن شون در زمینه های خوب است
        هدف انتخاب بهترین ها از اتفاقات موجود هست و موفق به رسیدن به حس رضایت در زندگی

  21. سلام استاد
    من تغییر رشته دادم از تجربی به انسانی.برنامه قلم چی گرفتم ولی با اون پیش نرفتم خواستم همه کتابارو باهم بخونم و ظرف ۲ماه تا اول بهمن همشو تموم کنم وبیشتر تمرکزم روی درسنامه باشه نه تست.وتا قبل ازعید دوباره کتابارو یه دور دیگه مرور کنم باتست بیشتر.خودم برنامه ریزی کردم برای این دو ماه وروزانه هم برنامه میریزم.ساعت مطالعم یه کم نوسان داره ولی مطمئنم درست میشه.نظرتونو میخواستم بدونم. واینکه کتابای انسانی نسبت به پارسال تغییر کردن؟اگه تغییر کردن چقدره تغییرات؟

    1. تغییرات رشته انسانی بیشتر از سایر رشته ها بوده
      پیشنهاد منم مطالعه بدون تست نیست و بهتره همراه با مطالعه تست داشته باشی
      بخصوص دروس فهمیدنی تر حتما تست زیاد بزن

      1. سلام آقای دکتر خسته نباشید
        من سال دوازدهم رشته تجربی هستم
        از تابستون شروع کردم به خوندن دهم و خوندم و یازدهم رو هم تا نصفه مطالعه کردم
        الان که مدارس باز شده برنامه ی مدرسه و آزمون قلمچی رو نمیتونم با هم پیش ببرم یکی و میرسم یکی و نه و همین باعث میشه تست کم کار کنم (چون بیشتر به مدرسه میرسم )
        راهکاری پیشنهاد دارید؟

        1. اگر مدرسه کنکوری کار نیست خودت همه مسئولیت قبول کن و کنکوری کتار کن بیا جلو و فقط برای دیماه تشریحی شب امتحان کار کن

  22. سلام استاد خسته نباشید من پایه دوازدهم تجربی هستم الان که اذر ماه هست ودوهفته از اذر ماه گذشته من از آزمون های مدرسه و خود مدرسه به علت سریع درس دادن معلم ها من جا موندم از مدرسه😔 الان چه جوری هم درس مدرسه رو بخونم هم به ازمون ها برسم ؟

    1. اگر دبیران کار کنکور انجام می دهند حتما تلاش کن خودت برسونی
      دقیقا از همان جایی که عقب افتادی کار کن تا برسی
      اما اگر تشریحی کار می کنند کار خودت کن و طرح درس کنکوری خودت بیار جلو

  23. سلام من تا امروز دس و پا شکسته درس میخوندم .. ولی با این وجود درس عربی و ادبیات و دینی و زیست رو تا حدودی مطالعه کردم و مسلطم ولی باقی دروس رو انگار باید از صفر شروع کنم بتظرتون اگه از الان به طور جدی شروع کنم میتونم رشته خوبی مثل پرستاری قبول باشم کنکور امسال؟ اگ نهایت استفاده رو از تایم داشته باشم

    1. نترس
      فقط بخوان
      حتما میتونی
      فقط معامله ای نخوان و دل بده به کارت جدی و خوب بیا جلو

  24. سلام
    من پشت کنکوری تجربی هستم واز مهر تاحالا شروع کردم به خوندن ولی یه مشکلی دارم بعضی روزا پشت سر هم وخوب میتونم درس بخونم وتست بزنم ولی بعدش چند روز نمیتونم درس بخونم به خاطر همین درسایی که قبلا خوندم روهم فراموش میکنم
    میخواستم ببینم چطوری میشه مشکل روحل کرد.من میخوام که به صورت منظم درسام روجلوبرم
    باتشکر

    1. باید از برنامه های قبلی تست پوششی بزنی
      بدون دوره و مرور نمیشه حساب باز کرد که موفق بشی
      پیشروی را کم کن و بخشی از زمانت بذار برای تست زنی دوره ای از قبلی ها

  25. سلام استاد خسته نباشید
    میشه به جای برنامه طرح درس برا جبران عقب ماندگی از روشی که قبلا گفتید یعنی هر آزمون رو توی ۸ روز برسونیم

  26. استاد سلام
    استاد چطور ممکنه روش استفاده از درنامه و پاسخنامه شما. رو اجرا کرد و در عین حال تست ها زیاد باشه ؟ مثلا من باید حدود 10 دقیقه رو سوال فکر کنم بعد برم رو پاسخنامه ایده بگیرم باز کلی فکر کنم و … حتی اگر بخوام با پوششی تست ها رو زیاد کنم تو مطالب جدید کم تسلط میشم چون به اندازه براشون وقت نگذاشتم. خلاصه گرفتاری داریم.

  27. سلام دکتر افشار عزیز
    همان طور که خودتون میدونین امسال حداکثر سن برای دانشگاه فرهنگیان رو به 24 افزایش دادند این قانون برای کنکور 1400 هم پابرجاست یا نه؟من آذر سال بعد ۲۴ سالم میشه میتونم شرکت کنم در فرهنگیان؟سربازم استاد خواهش میکنم جوابمو بدید

  28. سلام.
    خداقوت
    اگر کسی از الان بخواد جدی شروع کنه؟
    وتازه بخواد آزمون ثبت نام کنه
    بودجه بندی آزمونا چیکار کنه که بهشون برسه

    1. آزمون های ۱۹ دی و ۳ بهمن فقط از خودت امتحان بگیر
      اگر نیمسال اول تستی خوب جمع شد برای بهمن برو آزمون

  29. سلام استاد.وقت تون بخیر.من 40 سال سن دارم.کارشناس علوم آزمایشگاهی و استخدام رسمی ، تازگی هم کارشناسی ارشد تغذیه رو تموم کردم و به خاطر ذوره ای که گذروندیم ظاهرا نظام پزشکی تغذیه هم بهمون میدن… حالا که می خوام برای دکتری تغذیه بشینم بخونم دودل شدم که اصلا ارزش این همه وقت گذاشتن رو داره؟ چون می ترسم بازار خوبی نداشته باشه و پزشک ها هم نذارن کار کنیم… به نظرتون برای همین دکتری تغذیه بخونم بهتره یا بشینم برای داروسازی یا پزشکی از کنکور بخونم! اصلا منطقیه تو این سن؟ نمیدونم چیکار کنم واقعا… اگه راهنمایی ام کنید خیلی ممنون میشم.

    1. سلام
      مشاوره مقطع دکترای رشته خودتان از مشاوران مرتبط بگیرید
      به نظر من کنکور مجدد در شرایط شما ریسک داره و با وجود اینکه مشاور کنکور هستم اما پیشنهاد نمی کنم

  30. استاد ما که آزمون نمیدیم چجور مرور کنیم هر هفته یا هر دو هفته؟تستای نشان دار رو همش باهم بزنم بعد تحلیل کنم؟فلسفه ها نسبت به پارسال خیلی تغییر کردن؟تستای قبل رو که میزنم بعضیاش یادم رفته چیکار کنم؟میترسم بعضی وقتا

    1. سوالات آزمون ها از خودت امتحان بگیر و یا اینکه هر جمعه از تست های باقی مونده از خودت آزمون به عمل بیار

  31. سلام استاد من این ویس شما رو اول آذر ندیدم و عقب موندگی زیاد دارم و از صفر میخوام شروع کنم میتونم از امروز که 24 آذرهست شروع کنم ؟

  32. سلام استاد افشار ، من شروع صفری هستم کنکوری ۱۴۰۰ رشته انسانی
    خودم و میخوام برا آزمون ۱۹ دی قلم چی و ۳ بهمن آماده کنم ؟ از همین امروز شروع کردم و توضیحاتی که برا شروع صفر از آذر رو دادید و گوش دادم
    لطفا منو راهنمایی کنید که چجوری خودم و برسونم و در روز چند تا تنوع درسی داشته باشم ممنون میشم استاد عزیز

    1. ۵ تنوع درس بذار
      همه تلاش و توان خودت متمرکز کن فقط روی تخصصی و عربی و خرد خرد مبحثی های ادبیات فارسی

  33. سلام فارغ التحصیل تجربی ام ومیخوام کنکور انسانی بدم ،میخواستم بدونم چطور باید شروع کنم واینکه حتما باید در آزمون شرکت کنم

  34. سلام استاد، من فارغ التحصيل دكتري انگليسي هستم ولي اصلا دلم با اين رشته نيست. ٣٤ سال دارم. رشته دبيرستانم رياضي و فيزيك بود، اما همون سال پيش دانشگاهي فهميدم اشتباه كردم و علاقه اي به رشته هاي مهندسي ندارم و دلم پزشكي ميخواد. منتها به دليل سردر گمي و نداشتن شهامت نخواستم پشت كنكور بمونم و كنكور تجربي بدم. بنابراين كنكور منحصرا زبان دادم و نتيجه اين شد كه امروز دكتري اين رشته هستم و هر سه مقطع رو روزانه خوندم. منتها اصلا دلم با اين رشته نيست. امسال استارت خوندن برا تجربي رو زدم اما نميدونم چطور خودمو به كنكور ١٤٠٠ برسونم. اگه ممكنه در مورد نحوه خوندن درس شيمي راهنمايي بفرماييد. تو فهمش هيچ مشكلي ندارم ولي خيلي فراره

      1. سلام
        باید هم فراتر از منابع درسی مدرسه برای کنکور زبان کار کرد حتما

  35. سلام استاد
    من 22سالمه، امسال هم بزور گذاشتن خانواده که کنکور بدم، شرایط خوبی اصلا ندارم. امسال هم به دلیل مشکلاتی که پیش آمد شروع کردم اما ادامه ندادم، روانپزشک میرم بخاطر درمان، اما خانواده هر بار میگن تو که توی کنکور موفق نشدی و نخواندی، ازدواج کن که این موقعیت عادی هم از دست ندی،اما من هدف هامو چیکار کنم، بخدا خسته شدم دیگه،از طرفی واقعا میترسم از ااینکه نتونم امسال هم موفق بشم، چون تا الان کم خوندم و شرایط خوبی ندارم،، رتبه های سال های قبلم بدتر هیچ جای امیدی واسه حتی پرستاری هم نميذاره واسم…چطور انگیزه در خودم ایجاد کنم چون کسی حتی خانواده از موندنم راضی نیست..

    1. شروع کن
      تلاش کن
      ادامه بده
      حتما اتفاق های خوب تری میفته و بازخورد میگیری و روحیه ات بالا میاد

  36. سلام استاد ساعت مطالعه من فعلا میانگین8ساعته میدونم کمه ولی قبلا از این هم کمتر بود شروع هفته همینه ملی تا اخر هفته به مرور کم میشه به5ميرسه بعد دوباره… چطور میتونم هم افزایشش بدم هم ثابتش کنم

    1. همه عملکرد درسی خودت ثبت کن و سعی کن کارهای غیر درسی خودت در وقت کم انجام بدی و صرفه جویی کنی و یا اینکه بتونی در آخر وقت درسی خودت انجامش بدی

  37. سلام استاد خواهش میکنم جوابمو بدین
    من علوم ورزشی پیام نور قبول شدم اما عاشق معلمی هستم میخوام تغییر رشته بدم علوم تربیتی یا روانشناسی پیام نور بخونم بتونم معلم ابتدایی بشم اما الان میگن دیگه ازمون استخدامی نمیزارن من نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم ازتون خدا حفظتون کنه و سلامت باشین استاد.

  38. سلام استاد خواهش میکنم جوابمو بدین
    من علوم ورزشی پیام نور قبول شدم اما عاشق معلمی هستم میخوام تغییر رشته بدم علوم تربیتی یا روانشناسی پیام نور بخونم بتونم معلم ابتدایی بشم اما الان میگن دیگه ازمون استخدامی نمیزارن من نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم ازتون خدا حفظتون کنه و سلامت باشین استاد.

  39. سلام استاد من صبح و ظهر اختصاصی میخونم چون ساعات پر بازده هستن و شب عمومی ولی احساس میکنم برا عمومی ها کم میذارم چیکار میتونم بکنم؟

      1. سلام استاد وقتتون بخیر
        استاد تا به امروز اصلا مطالعه خوبی نداشتم ، و تازه آزمون ثبت نام کردم ، تصمیم جدی دارم که از همین الان شروع بکنم ، اما واقعا نمی‌دونم باید چطور با آزمونهایی که تا به الان ازشون جا موندم و با پایه تقریبا صفر و کلی فیلمی که از شرکت در دو کلاس شیمی و ریاضی به صورت آنلاین بوده جاموندم، شروع بکنم .
        خیلی استرس دارم و دیگه نمیخوام بیشتر از این زمان از دست بدم ، به نظر شما به چه صورت درسای پایه و دوازدهم رو با هم جلو ببرم و چطور به ازمونا برسم؟ اصلا آیا میشه از الان کل مطالب رو رسوند ؟
        خواهش میکنم راهنماییم کنیداستاد. ممنونم

        1. سلام
          به کمک مشاور بیا جلو
          اون برات اولویت بندی کنی بین این همه عقب افتادن از کلاس ها و ازمون و مدرسه از کجا باید شروع کنی

  40. سلام استاد وقتتون بخیر
    استاد کنکوری 1401 تجربی هستم . تا به امروز اصلا مطالعه خوبی نداشتم ، و تازه آزمون ثبت نام کردم ، تصمیم جدی دارم که از همین الان شروع بکنم ، اما واقعا نمی‌دونم باید چطور با آزمونهایی که تا به الان ازشون جا موندم و با پایه تقریبا صفر و کلی فیلمی که از شرکت در دو کلاس شیمی و ریاضی به صورت آنلاین بوده جاموندم، شروع بکنم .
    خیلی استرس دارم و دیگه نمیخوام بیشتر از این زمان از دست بدم ، به نظر شما به چه صورت درسای پایه و دوازدهم رو با هم جلو ببرم و چطور به ازمونا برسم؟ اصلا آیا میشه از الان کل مطالب رو رسوند ؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنیداستاد. ممنونم

    1. سلام
      پایه و دوازدهم باهم بیار جلو
      فقط مراقب باش تا حد امکان درست زنجیره های مطالعاتی بچینی و تو این مورد از مشاور کمک بگیر

  41. سلام استاد وقتتون بخیر
    کنکوری ۱۴۰۱ تجربی هستم و تا الان اصلا مطالعه خوبی نداشتم . ولی واقعا الان تصمیم جدی برای شروع کردن دارم و واقعا دیگه نمیخوام زمان از دست بدم. تازه آزمون ثبت نام کردم و الان نمی‌دونم با پایه تقریبا صفر و آزمون هایی که ازشون جا موندم و کلی فیلم عقب افتاده از دو کلاس آنلاین ریاضی و شیمی که شرکت کردم ، چطور و به چه شکل شروع کنم ؟ خیلی استرس دارم ، خواهش میکنم راهنماییم کنید که آیا میشه تو این فرصت باقی مونده تا کنکور به رشته های خوب و تاپ فکر کرد؟ و اینکه میشه حجم درسا رو تموم کرد؟ استاد خیلی سردرگم شدم و انگیزم رو هم از دست دادم و از طرفی هم نمی‌دونم چجوری و از کجا شروع کنم
    خواهش میکنم اگه امکانش هست راهنماییم کنید . متشکرم.

    1. سلام
      اگر محکم و با اراده شروع کنی و کم نذاری و مهمتر از همه با کمک مشاور اولویت بندی درست برای عقب ماندگی هات داشته باشی و بدونی که چی و چقدر باید بخوانی اونوقت دیگه خیلی چیزا درست میشه

  42. استاد میشه کمکم کنید این آزمون ترازم ۷۲۰۰ شد من برا بالا ۷۵۰۰ خونده بودم خیلی نا امید شدم ولی سعی میکنم آزمونا تحلیل میکنم میشه بگید چجوری از این ۷۲۰۰ لعنتی بیام بالاتر؟؟

      1. خیلی ممنون استاد امیدوارم زندگیتون همیشه پر از برکت باشه که قطعا هست😘

  43. سلام استاد خداقوت و خسته نباشید جانانه⁦⁦:-)⁩ به امید خدا من با این برنامه که گفتین آزمون بیست و چهار دی رو میتونم برسونم و سوالی که دارم اینه که از خودمون این مدت کدوم ازمونارو بگیریم؟⁦اخه همه درسا با بودجه بندی کانون هماهنگ نیستم

    1. سلام
      برای ۲۴ دی و ۸ بهمن خودت برسون
      هر جمعه از خودت امتحان بگیر

  44. با عرض سلام و خداقوت خدمت استاد گرامی ، یه سوالی در مورد چند منبع بودن داشتم ، من عمومی ها یک منبع کار میکنم ولی برای اختصاصی ها چند منبع دارم چون اموزش رو از طریق فیلم کمک اموزشی و کلاس آنلاین پیش میبرم نیازی به درسنامه کتب ندارم فقط ازشون تست میزنم و پاسخنامه تشریحی رو تحلیل میکنم پشت کنکوری ام و تایم به اندازه کافی دارم و میانگین ۱۱ الی ۱۳ ساعت مطالعه رو به ثبات رسوندم بازم توصیه تون این هست تک منبعی پیش برم ؟! ممنون میشم پاسخ بدین♥️🌹

  45. سلام استاد وقتتون بخیر. استاد من دانشجوی دوره روزانه هستم سال 1400 وارد دانشگاه شدم، میخواستم ببینم برای کنکور سال 1401 محدودیت انتخاب رشته دوره های روزانه برای داوطلبان امثال من برداشته میشه یا نه؟؟ و اینک اگ برداشته میشه چه تاریخی از دانشگاه انصراف بدم خوبه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  46. سلام و درود
    استاد من مشاورم برام درس عمومی نمیزاره شاید تو هفته دو بار فقط
    روتین هم حتی نمیزاره ولی حس میکنم این کار درست نیست میشه راهنماییم کنین تشکر

    1. سلام
      حداقل قواعد عربی و قرابت و ارایه از ادبیات کار کن / چون اینا تحلیلی هست و از الان باید کار بشه

  47. درود آقای افشار منظورتون از اینکه پایه و دوازدهم رو همزمان پیش ببریم چیه؟و اینکه برای شیمی و ریاضی چه ترتیبی باید نیمسال اول دوازدهم و پایه رو خوند؟

    1. یعنی در برنامه آزمون باید باهم درس های هر سال کار کرد و آورد جلو
      شیمی دهم
      ریاضی زنجیره معادلات و توابع

  48. سلام استاد من یازدهم انسانی هستم هیچی بلد نیستم از درس میخوام شروع کنم نمیدونم چیکار کنم ؟ دهم رو بل نیستم اگه دهم رو بخونم امتحانات یازدهم رو نمیتونم پاس کنم واگه یازدهم رو بخونم نمی‌فهمم چون پیش نیاز ها رو بلد نیستم ت رو خدا جواب بدید دارم از ناراحتی میمیرم، ؟

    1. از دهم ریاضی و عربی و آرایه ها و لغات زبان کار کن
      بقیه مباحث احتمالا خودت بتونی بدون دهم هم تشریحی راه بندازی

  49. سلام استاد عزیز.وقتتون بخیر.

    استاد من تیم مورد علاقم هقته ای یک یا دوبار بازی داره و اینکه بعضی اوقات احساس میکنم دیدن بازی های تیم مورد علاقم به درسم ضربه میزنه.میخواستم بپرسم میتونم به عنوان پاداش یک روز خوب بازی هاشو ببینم یا باید کلا بازی هاش رو نبینم؟؟؟ این مسئله ذهنمو درگیر کرده

    1. سلام
      اگر آن روز عالی درس خواندی و قبل و بعدش هم میخوانی نیمه دوم بازی فقط ، تماشا کن

  50. سلام استاد افشار. تشکر😍🙏
    ببخشید من پشت کنکوری تجربیم و تازه استارت زدم و میخوام خودم رو به آزمون های جامع کانون پایه(دهم) و نیم سال اول دوازدهم
    تو بهمن برسونم، به نظر شما کدوم روش برنامه بهتره:
    1) از آزمون 23 مهر شروع کنم و بودجه هر آزمون رو جای دو هفته تو یک هفته بخونم و از خودم آزمون بگیرم و برسم به آزمونهای جامع بهمن؟
    2) کاری به آزمون نداشته باشم و اول دهم و بعدش نیم سال اول دوازدهم رو بخونم و آخر دفعه یکی دو تا آزمون بزنم و بعداز دو آزمون جامع
    با یازدهم و نیم سال دوم قلمچی پیش برم؟
    تشکر و تنتون سلامت و خدا یارتون

    1. سلام
      اگر سطح درسی خوبی داری استارت از آزمون ها بزن ها بزن و تا ۸ بهمن خودت برسون . هر آزمون فشرده تر بخوان
      اگر سطح خوبی نداری طرح درس ساده تر و روان تر داشته باش و از مباحث ساده شروع کن

      1. اگه رشتتون تجربی هست طرح درس روان میشه این.
        شیمی فصل یک دهم کامل+ فصل دو دهم تا پایستگی جرم و موازنه +یک یازدهم به جز شیمی آلی +فصل دو یازدهم کامل.
        زیست: دهم به جز گیاهی ها+یازدهم به جز گیاهی و ژنتیک
        ریاضی : معادلات و نامعادلات ، توابع ، لگاریتم، دنباله حسابی و هندسی بعدش هم که راه افتادین مثلثات و حد و پیوستگی کار کنید
        فیزیک : مغناطیس فشار گرما اگر دوست دارید. اگر نه نوسان کار کنید.
        عربی تجزیه اسم کامل / تجزیه فعل به جز معلوم و مجهول / دو سه چهار دوازدهم
        زبان معنی واژگان هشتم و نهم +ترجمه تست های حل شده.
        ادبیات قرابت لغت ارایه های مهم مثل ‌شبیه مجاز استعاره ایهام و…
        دینی هم برای شروع نیاز نیست خیلی.

  51. سلام استاد
    من ۲۰سالمه و امسال چهارمین سال که پشت کنکورم وبا رتبه های ۲۰هزار/۴۹هزار و ۴۰هزار
    امروز چند دقیقه فکر کردم به آینده ام به حال الان خودم که جز خواب و اینستا کار دیگه آیی میکنم و حالم از خودم بهم خورد
    کتابام را آوردم و شروع کردم به خواندن از اول مباحث پایه دهم نمی‌دونم چطور برنامه ریزی کنم
    آیا بر اساس برنامه راهبردی قلمچی پیش برم و خودم آزمونها را بزنم

    چیکار کنم با حال بهتری بخونم امروز یک قدم از فاطمه ی ۳سال پیش فاصله گرفتم و خوشحالم

    لطفاً اگر سوالم را دیدین پاسخ بدین ممنونم

    میتونم خودم آزمونهای قلمچی را دانلود کنم و در خونه آزمون بدم چون هزینه شرکت در آزمونها را ندارم

    1. سلام.
      آزمون ها را در بازه های کمتر مثلا ۴تا۶/۷ روز بخوانید و جمع کنید. البته زنجیره مطالعاتی رو حتما رعایت کنید. یکی از پست های اخیر استاد زنجیره مطالعاتی تجربی رو گفتن.

      1. اگر کم تسلط هستید روی هر آزمون به قول خانم قاینی برگردید و برای هر آزمون پاییز چند روز جبرانی بذارید

  52. سلام استاد
    من۲۰سالمه و۳ساله پشت کنکورم با رتبه های۲۰هزار/۴۹هزار/۴۰هزار
    اصلا نمی‌دونم دارم با ایندم چیکار میکنم امروز از خودم و کارهام خسته شدم و شروع کردم از اول مباحث خواندن
    خوشحالم که تونستم چند ساعتی از فاطمه ی گذشته دور بشم و بخونم

    الان استاد من از اول مباحث با برنامه قلمچی جلو میرم و آزمون شرکت نکردم چون هزینه نداشتم و خودم حل میکنم

    اینکه از اول میخونم اشکالی داره؟
    یه مقدار انگیزه بدین که میتونم و میشه تا کنکور به رتبه ی زیر ۱۰۰۰برسم
    برنامه ام را با روزی۵ساعت شروع کردم و هر روز نیم ساعت الی۴۰دقیقه اضافه میکنم

    از گذشته ام واقعا پیشمونم و بهش فکر میکنم تا درس عبرتی بشه برام و الان بخونم تا آینده ام را تضمین کنم

    لطفاً بگین این طور برنامه ریزی خوبه یا نه
    ممنونم استاد اگر سوالم را دیدین پاسخ بدین لطفا🌺

    1. سلام
      اگر از پس همه دروس ازمون برابر بر میایید هر ازمون در ۱۰ روز برسون و تا هفته دوم بهمن ترم اول تمام کن
      دینی و زمین هم نخوان فعلا
      اگر ضعیفی طرح درس ضغیف تر (ساده تر) داشته باش

  53. سلام.من مدرس عربی کنکور م و حالا که قرار عمومی ها حذف بشه باید چه کنم؟ یعنی فقط عربی را بصورت تستی با انسانیها باید کار کنم چون عربی درس اختصاصی شون؟؟؟
    بقیه رشته ها باید تشریحی باهاشون عربی کار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      اگر یازدهمی هستید الان فعلا شما بخوانید
      حداقل تشریحی قوی

      1. نه بنده معلم عربی کنکورم ، تمام جزواتم برای دانش اموزان تمامی رشته ها تستی است. الان همه را تشریحی کنم به جز جزوه عربی انسانی ها؟

        1. سلام همکار گرامی
          در حال حاضر نمیشه ۱۰۰٪ دروس عمومی را برای کنکور ۱۴۰۲ حذف شده دانست ولی چیزی که مشخص نیست ارزش عمومی ها داره برای کنکور کمرنگ میشه و دروس تخصصی ملاک قرار میگیره

  54. سلام خداقوت استاد ! من تازه شروع کردم پشت کنکوری هستم در مورد نحوه مطالعه دروس میخوام یه کاری کنم برای شیمی تا نیمه اول بهمن ماه یک دوره فشرده برنامه بریزم ( هر روز ۲.۵ ساعت مفاهیم / نیم ساعت هم مسائل ) تمام فیلم های کلاس رو ببینم و همراه با جزوه استادم پیش برم در این مدت مرور هم انجام میدم و تست هایی که خودش حل میکنه و اونایی که داخل جزوه هست رو تمرین کنم بعد از ۱۵ بهمن که اموزش تکمیل شد شروع کنم فقط تست بزنم تا اواسط اردبیهشت سپس ۶ هفته پایانی رو برای مرور خلاصه ها و تست از کتاب های ازمون اختصاص بدم ! و درواقع بدین صورت جمع بندی کنم ؛ ایا مشکلی داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ♥️🌹

    1. درمجموع خوبه

      فیلم بدون تست زنی اشتباه محض است
      حتما بین تست بزن
      هر جا دیدی مشکل داری پیشروی کم (کند) کن

  55. استاد برای فیزیک بخوایم حذف کنیم و جند تا فصل رو خوب بخونیم که درصد بالا داشته باشیم چه درسایی رو به نظرتون حذف کنیم خوبه؟

    1. سلام
      فعلا بحث حذف ملاک نیست
      بحث مهم اینه که اولویت ها برای شروع رو داشتته باشی

  56. سلام استاد خسته نباشید.
    راستش دو روزه افتاده تو سرم بشینم برا کنکور بخونم متاسفانه ۳سال از درس دور بودم و خیلی مضطربم😓

    لطفا راهی برای کاهش اضطراب پیشنهاد کنید

    1. سلام
      شروع کنی و بخوانی کم کم استرس و اضطرابی که همه ازش حرف می زنند برات کمتر و کمتر میشه و روبراه تری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا