مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیروانشناختیروانشناختیروانشناختیمقالاتویدیو

شروع از مهر ماه برای رتبه شدن در کنکور 1401

شروع برای کنکور ۱۴۰۱ از پاییز

رتبه شدن در کنکور از مهر ماه

بسیاری از داوطلبانی که از تابستان به خوبی استفاده نکرده اند اکنون این پرسش را مطرح می کنند که آیا در 9 ماه می توان رتبه ی برتر کنکور شد؟

رتبه های برتر کنکور از کی شروع کردند؟

اکثرا تصور می کنند تمام رتبه های برتر از تیر ماه شروع کرده اند و کسی که از مهر ماه  شروع می کند شانس رتبه شدن در کنکور سراسری را ندارد.

به همین دلیل کسانی که از درس های خود جا مانده اند و یا نتایج نا مطلوبی در آزمون های آزمایش کنکور کسب کرده اند موفقیت در این مسیر را بر خود سخت و غیر ممکن می بینند.

چقدر از رقبای خود برای رتبه برتر شدن عقب هستید؟

این حقیقت که قطعا رقبایی وجود دارند که در تابستان کنکور بهتر و قوی تر کار کرده باشند را نمیتوان کتمان کرد اما باطن وضعیت درس خود را با ظاهر وضعیت دیگران مقایسه نکنید.

ایده آل ترین حالت استفاده از تابستان کنکور جمع بندی دروس پایه ی کنکور و بخشی از دروس دوازدهم به همراه دوره و مرور است اما واقعا همه ی افراد این کار را با کیفیت و اصولی انجام داده اند؟

پاسخ به این سوال روشن است اگر شخصی فارغ التحصیل نباشد اولین بار است کنکور می دهد در نتیجه با مشکلاتی در شروع کنکور۱۴۰۱ خود رو به رو شده است وبه آزمون و خطا پرداخته است پس نمی توان برای بسیاری از این افراد حالت ایده آل در نظر گرفت.

درس خواندن از مهر ماه برای کنکور

تابستان گرچه زمان بهتر و بدون استرسی است و وقت بیشتری برای درس خواندن دارید و در کل روی کاغذ زمان بهتری برای درس خواندن است اما معمولا در تابستان قلق گیری برای کنکور صورت می گیرد.

گرچه کسی منکر بعضی از داوطلبان که تابستان نیز با با کیفیت مطالعه کرده اند اند نمی شود اما واقعیت این است عموم داوطلبان اینگونه نبوده اند.

آیا امکان موفقیت در کنکور از مهر ماه وجود دارد؟

بودجه بندی آزمون قلم چی ۲۳ مهرماه تقریبا از صفر آغاز می شود پس هنوز زمان هست البته باید این نکته را ذکر کنیم که وقت هست اما اگر افزایش کیفیت مطالعه را در دستور کار خود قرار دهید نه بهانه های گوناگون را.

پس تا زمان بیشتری را از دست ندادید عادات بد خود را اصلاح کنید و اهمال کاری در کنکور را کنار بگذارید.

با حس بد و عذاب وجدان درس نخواندن در گذشته چه کنیم؟

این سوال را از خود بپرسید که اگر 3 ماه تابستان عالی درس می خواندید از مهر چه می کردید؟ منطقا در پاسخ این سوال باید بگویید که باز هم به درس خواندن با جدیت تمام ادامه می دادم تا زحماتم از بین نرود.

در صورتی که تابستان درس می خواندید کار راحت تری داشتید اما در عملکرد تفاوت چندانی ندارد.

پس برای شروع صفر کنکور از مهرماه توجه کنید که هر کس مسیر خودش را دارد و تلاش بهتر بقیه مانع موفقیت شما در کنکور نیست.

شروع بهتر الزاما به معنی پایان بهتر در کنکور نیست

خیلی از رتبه های برتر درس خواندن حرفه ای خود را از مهر شروع کرده اند این مطلب را از مصاحبه ی بسیاری از آنها نیز می توانید دریابید مصاحبه رتبه یک کنکور خانم شب خیز که از شاگردان خصوصی استاد افشار نیز بوده اند نیز مطالب مهمی را در بر میگیرد.

در صورتی که برنامه ریزی کنکور مناسب و اصولی داشته باشید مدرسه رفتن نیز در مسیر موفقیت شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت و این موضوع که اکثر رتبه های برتر کنکور از دانش آموزان هستند خود سندی بر این ادعا است.

گروهی از فارغ التحصیلان نیز منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 بودند و عملا از مهر استارت جدی می زنند.

نقش آزمون آزمایشی در موفقیت کنکور

به هیچ وجه نقش آزمون آزمایشی را در موفقیت کنکور نادیده نگیرید در مطلب انتخاب بهترین آزمون آزمایشی مفصل به بررسی این موضوع پرداختیم.

تنها راه گرفتن بازخورد درست و قابل استناد آزمون است و تنها به حس خود از درس خواندن اعتماد نکنید. اگر درست درس خوانده باشید تراز آزمون شما باید بیانگر این موضوع باشد.

نتیجه گیری

با تلاش بیشتر عقب ماندگی از اهداف خود را جبران کنید انرژی منفی و ادامه ی اهمال کاری بدترین انتخاب ممکن در شرایط فعلی کسانی است که از تابستان به خوبی استفاده نکرده اند.

مشاوره پیشنهادی : روزانه چند ساعت درس بخوانیم ؟

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد رتبه شدن از مهر ماه

دانلود نسخه ی کم حجم

نوشته های مشابه

52 دیدگاه

  1. سلام استاد، خداقوت. پاییزتون پر از مهر
    استاد کسی که در شهریور ماه میانگین ۸ ساعت و ۱۳۰ تست داشته، به نظرتون برای اون موقع از سال این ساعت مطالعه چطوره؟ نسبت تست به ساعت چطور؟؟؟ در چه سطحیه؟ ضعیفه محسوب میشه؟
    و اینکه یه دانش آموز قوی در مهرماه حداقل باید چند ساعت مطالعه و چه تعداد تستی رو داشته باشه؟؟ منظورم از قوی اینه که ترازش در قلمچی بالای ۶۰۰۰ بشه
    ممنون که وقت میذارید.

    1. با تست پوششی و دوره های خوب تعداد تست هاش باید بیشتر و بهترم بشه

    2. سلام استاد وقت بخیر ..استاد من سال ۱۴۰۲ کنکور دارم و پایم صفر نیست اما خب اشکالات زیادی توش دارم ..بنظرتون اگر روی کنکور دی حساب نکنیم و همون اصلی تیر ماه رو بخوابم در نظر بگیریم برای من هم امکان داره با توجه به این که تجربه هست رشتم توی کنکور پزشکی دولتی بیارم ؟ یکم ناامیدم ولی مطمئنم با تلاش میشه یه کارایی کرد

      1. سلام
        مشکلی نداره
        اما قوی و محکم و فشرده و با تست زیاد کار کن

  2. سلام دوستان روز بخیر .
    من سال ۹۹_۱۴۰۰ با آقای افشار مشاوره خصوصی تلفنی برداشته بودم میخواستم تجربه م رو با شما اشتراک کنم :
    ایشون سوادش خوبه کانال های اختصاصی شون هم پرمحتوا ست . اما من ۳ هفته بیشتر کارم رو باهاشون ادامه ندادم ؛ چون پول نداشتم
    اگرچه سخت گیر هستن و اگر کارهاشون انجام ندی باید منتظر برخورد های قهر آمیز شون باشی ولی اگر پا به پاشون بیای جلو همه چیز برات روبراه میشه و بهترین دوران مطالعاتی خودت پشت سر خواهی گذاشت . مشاوره باهاشون به همه اونای که قراره درس بخوانن و وظیفه شان را لنجام بدن توصیه میکنم

    1. دقیقا فقط دانش آموزانی از تعامل با مشاور سود خواهند برد که بهترین تلاش هاشون کنند
      ممنونم ازتون

  3. سلام استاد آیا به نظرتون کسی که صبر و حوصله و تمرکز کمی داره…و عجول هست…میتونه در رشته ریاضی موفق بشه؟

    1. درسنامه نخوانه زیاد
      دنبال جزوه و آموزش کامل نباشه
      حل تست خوب انجام بده ، درست میشه

      1. سلام
        من الان دانش اموز یازدهم تجربی هستم و۱۴۰۲ کنکور میدم
        من ساله دهمم بخاطر اینکه مجازی بودیم هیچی نخوندم تابستون امسالو ریاضی پایه دهممو خوندم وقتی یازدهمم شروع شد استرس اینو داشتم که دهممو نخوندم بعدش فهمیدم که پایه دهم زیادم ربطی به یازدهم نداره به جز ریاضیش که من کامل خونده بودم اما زمانی فهمیدم که شروع امتحانات ترم اول یازدهم بود…الان یازدهم صفرم دهمم که اونجورییییی…
        ایا منم میتونم موفق بشم.
        میتونم حتی رتبه تک رقمی بشم..‌.

        1. سلام
          در لای لای یازدهم تشریحی که کار میکنی برو سراغ عربی و ریاضی دهم و حداقل این دو رو کار کن اگر ضعیفی
          عید هم شیمی فصول ۱ و ۲ و گیاهی زیست دهم کار کن
          بقیه اش تابستان باشه مشکلی نیست

  4. سلام استاد خسته نباشید.
    استاد پیرامون برنامه ریزی روزانه سوال داشتم اونجایی که توی کلاس مشاوره تعداد تست رو گفتید مشخص کنید. ولی من یه سوال برام پیش اومد چطور این تعداد تست رو افزایش بدیم?! و اینکه تا چه تعداد تستی تعداد تست رو افزایش بدیم به صورت روزانه?!

  5. سلام استاد…من دیپلممو سال ۹۶ گرفتم با پایه درسی بسیار صعیف…..تا الان که ۲۲سالمه ماجراهای زیادی رو پشت سر گذاشتم..اینم بگم که من وسواس فکری دارم..الان رفتم کتابای تجربی رو گرفتم که بخونم …ولی این مسئله همش تو فکرمه که تو به ریاضی علاقه داری و باید بری ریاضی و نمیدونم از این حرفا…گفتم بهتون من وسواس دارم و نمیتونم تصمیم درست بگیرم…الانم که فقط ۹ماه مونده به کنکور…به نظرتون همین تجربی بخونم و تمام توانمو بذارم …رتبه خوب بیارم…دانشگاه خوب..موفقیت پشت‌ موفقیت…بازم اون اشتیاق و لذت از درس و کار بوجود نمیاد؟بازم اگر برم مشاوره و تیپ شخصیتی بدم و این حرفا ماجراها دارم من…تو رشته ریاضی هم چیز خاصی مدنطرم نیست غیر از تدریس که اونم اصلا حوصلشو ندارم…الانم نه توان رفتن به روانپزشک دارم..نه چیزی…من فقط نیاز دارم به اینکه یکی این تصمیمی که گرفتم رو (کنکور تجربی)
    تایید کنه…من میدونم که میتونم…اراده انسان خیلی فراتر از این حرفاست..شعار نمیدم…چون واقعا این حرفم راسته…من فقط نیاز به تعییر دارم…تصمیمم درسته؟

    1. سلام
      ۹ ماه کامل فرصت داری و این زمان کوتاهی نیست
      همه توان و تلاش خودت فقط بذار برای رسیدن به بهترین اتفاق و برای تجربی حرفه ای و پر تلاش بیا جلو

  6. سلام استاد خسته نباشید.
    استاد این آیا کار خوبیه که مثلا تا قبل شام درس بخونیم و بعدش رو خالی بزاریم که اگر اون روز نسبت به روز های قبل افت ساعت مطالعه داشتیم جبران کنیم تو این تایم خالی و اگر روزمون خوب بود این تایم خالی رو پاداش بدیم به خودمون نظرتون در این مورد چیه؟؟؟

  7. سلام استاد وقتتون بخیر.
    راستش من برنامه ریزی دقیق نمی کنم{باکس بندی نمی کنم} و بیشتر روی تحلیل روزانم کار میکنم که چقدر حجم جمع کردم و چه زمان هایی بیشتر مرده. همونطور که خودتون گفتید مثلا ساعت 2 ظهر چک میکنم تا الان چقدر خوندم و قبل غروب هم چک میکنم تا الان چقدر خوندم و مقایسه میکنم با روزهای قبل و طبق تحلیل هایی که تو کلاس مشاوره میزارید سعی میکنم عمل کنم آیا این کار خوبیه یا حداقل یه برنامه ریزی سطحی انجام بدم؟

    1. سلام
      کار خوبی هست
      اگر در آخر حجم کار و تنوع درس و تعداد تست خوبی داشته باشید

  8. سلام استاد افشار.
    استاد ببخشید پس کی فعالیت کانال رقابت و کلاس مشاوره رو شروع میکنید؟

    1. کانال کلاس مشاوره پاییز از شنبه ۱۰ مهر رسما کارش شروع میشه و از هفته بعدی رقابت درسی هم خواهیم داشت مسلما

      https://alirezaafshar.org/tarh-paeiz/

      کوییز های یکروز در میان هم با بانک تست جدید و بروز ساخته شده و آماده اس

  9. سلام،استاد.وقتتون بخیر.میبخشید من(نظام قدیم), سال ۹۷ ورودی روزانه دانشگاهی بودم و برای ثبت نام تاییدیه تحصیلی بردم و مدارک و پرونده ثبت نامم کامل بود.بعد انصراف دادم؛منتهی هیچ پرونده و مدرکی رو بهم پس ندادند!
    و امسال یه رشته دیگه تو همون دانشگاه قبول شدم.آیا باید دوباره تاییدیه تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام
      مدرک خودت از جایی که انصراف دادی بگیر
      گواهی (تاییده) فارغ التحصیلی متوسطه رو هم مجدد بگیر

  10. سلام و ممنون از همه زحماتتون.تو انتخاب رشته کدهای فرهنگیان_زبان رو الویت قرار دادم؛و دعوت به مصاحبه شدم و هر دو مصاحبه عمومی و تخصصی هم خوب و عالی بود.ترازم نه هزار و خورده ای بوده و تو زیرگروهم سه رقمی بودم.ظاهراً ظرفیت پذیرش زبان فرهنگیان امسال بیشترم بوده؛ و گفته بودن چون ۱.۵برابر دعوت شدن, احتمال قبولی زیاده.اما الان که نتیجه نهایی اومده, پذیرفته نشدم! اشتباه شده یا رقابت در این کدها زیاد بوده؟

  11. سلام،استاد.من شبانه مهندسی قبول شدم؛امکانش هس ترم اول و ترم دوم رو یا حداقل`فقط ترم دوم` رو مرخصی بگیرم؟ و اینکه اگه دوباره کنکور بدم،جدای از قبولی شبانه یا روزانه،آیا برای انصراف از شبانه باید جریمه پرداخت کنم؟باتشکر فراوان

    1. سلام
      انصراف از شبانه جریمه چشم گیری نداره
      روزانه هم انصراف بدید هزینه اندکی برای واحدهایی که رایگان گذرانده اید را پرداخت خواهید کرد

  12. سلام،استاد.خسته نباشید.میبخشید یه سوال؛اینکه میگن فقط یکبار میشه از دانشگاه انصراف داد،مخصوص قبولی روزانه هست؟من یکبار از روزانه انصراف دادم و الان برای ثبت‌نام شبانه یا روزانه شک دارم.باتشکر

    1. سلام
      برای آقایون یکبار میشه داد چون به محض انصراف دوم مشمول به خدمت می شوند
      خانم ها مشکلی نداره

  13. سلام استاد خسته نباشید آیا امسال سهمیه هیات علمی تغییر رشته داره یا نه مثل سال گذشته فقط انتقال شهر چون تو یکی از بندها به مصوبه سال ۹۲ ارجاع داده بود؟ممنون میشم جوابمو بدید باور کنید هیچ جا نتونستم جواب سوالمو پیدا کنم،لطفا

    1. سلام
      امسال (۱۴۰۰) سهمیه هیات علمی فقط برای نقل و انتقال از شهری به شهر دیگر در همان رشته کاربرد داره و ارفاق سابق برای تغییر رشته برداشته شده

  14. سلام آقای افشار
    من تا حالا دو بار کنکور دادم ولی اصلا نتیجه دلخواهی نداشتم البته من برخلاف چیزی که خانوادم فکر میکنن هیچی تو این دوسال نخوندم
    آقای افشار تصمیم دارم آزمونای قلم چی ثبت نام کنم، رشتمم تجربیه ولی واقعا نمیدونم چیکار کنم، نه انگیزه ای دارم نه برنامه ای🥺 خیلی استرس دارم که تهش چی میشه، لطفا کمکم کنید، بهم بگین چیکار کنم؟
    خیلی ممنونم🌹

    1. انگیزه حاصل ی حرمت خوب درجهت درست هست
      کار کنی و خوب بخوانی انگیزه هم سر و کله اش به موقع پیدا میشه

  15. سلام استاد
    برای یک نظام قدیم که کنکور ۱۴۰۱ میخواد کنکور تجربی شرکت کنه
    چطور باید با برنامه آزمون جلو بیاد و دروس را در بین آزمون ها تموم کنه و تست کار کنه واقعا حجم زیاد هست باید چی کار کرد؟

  16. سلام استاد …من یک تصمیمی گرفتم…اصلا کاری به گذشته ها هم ندارم چون فکر کردن بهش قلبم رو به درد میاره…من یه دختر۲۲ساله ام که چندتا کنکور ناموفق داشتم…حالا تصمیم گرفتم کنکور تجربی نظام جدید شرکت کنم…دیپلمم ۵سال پیش گرفتم در رشته تجربی نظام قدیم…اصلا و اصلا روم نمیشه به خانوادم بگم هزینه واسه مشاور میخوام و اینا چون تا الان واسه کتابام کلی هزینه کردم..و فقط آرزومه که امسال شرمنده خدا و خودم پدر و مادرم نشم..من مشکل کمالگرایی اینا زیاد دارم و وسواس و اینا..ویس برنامه ریزی رو شنیدم…ولی الآن فقط ۵روز تا ازمون ۳۲مهر مونده و من حتی یک کلمه هم نخوندم…واقعا اینبار میخوام دلی و از ته دلم درس بخونم ولی این کمالگرا و بودن نمیذاره…ویس برنامه ریزی که گوش دادم…اصلا نمیدونم چطور برنامه بریزم.بلد نیستم…کلی فکر منفی میاد تو سرم که تو تابستونو و ۱۸روز از مهر رو از دست دادی…و فلانو بهمان…سرزنش گرام…

    1. لزومی نداره برای داشتن مشاور خصوصی به خانواده سخت بگیری و فشار مضاعف بیاری
      اگر فقط تمام سعی خودت بذاری برای استفاده حداکثری از محتوای سایت و کانال تلگرام سوال و جواب رایگان من soal_javab_ostad_afshar
      با برنامه آزمون از ۲۳ مهر هماهنگ باشی با حداقل ها هم میشه موفق شد

      https://alirezaafshar.org/%da%a9%d9%85-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

    2. سلام استاد وقت بخیر
      ممنون میشم اگه به سوالم جواب بدید
      من تمام آزمون و خطا هام تو تابستون کردم اما از اول مهر تا وسط آبان درس نخوندم
      من در آزمون آزمایشی شرکت کردم و می‌خوام حسابی بخونم و من می‌خوام بدونم الان که 22 آبان هست تا روز کنکور خوب بخونم پزشکی میارم ؟

      1. عالی باشی چرا که نه
        ولی اگر قول از امروز رو دفعات بعد در سایر تاریخ ها هم تکرار کنی مشکل برات درست میشه و دیگه نمیشه کاریش کرد

  17. کتاب تست خیلی سبز زیست شناسی چاپ ۹۹ رو خریدم…برای کنکور ۱۴۰۱…سطح درسیم هم ضعیفه..به نطرتون کاربردیه درسنامش و تستاش؟یا عوضش کنم…سخته برام راستش

  18. شما گفتید اون کتاب تستی رو برای زیست بگیریم که فقط خیلی سبزه…ولی داخل سایت هم یدونه کتاب برای هر پایه وجود داره که زیرش نوشته ۳تا مولف خیلی سبز و گروه آموزشی ماز…شما منظورتون کدومه…

  19. یک کنکوری ۱۴۰۱ برای زیست دهم خیلی سبز باید اونی رو بخره که عکس قلبه روی جلدش یا اونی رو که شکلکهای غمگین داره

  20. سلام استاد میشه راجع به تعداد تستای میانگین هر درس بگین؟؟ بخدا هیچ رتبه برتری حاضر نمیشه بگه و من کلی به این جواب نیاز دارم
    و میشه ساعت مطالعه برای پشت کنکوری که رتبه زیر ۵۰۰ میخواد بگین لطفا؟
    مرسی از مطالب مفیدتون و پیشاپیش تشکررر🌼🌼🌼

    1. سلام
      در پاییز حداقل روزانه ۲۰۰ تسن در مجموع عمومی و اختصاصی و تست دوره ای تکراری و تست های جدید بزن

  21. سلام استاد من پایم صفر هست و پشت کنکوری ام اگ از الان شروع کنم کنکور ۱۴۰۲ میتونم پرستاری قبول شم؟

  22. سلام استاد وقتتون بخیر فارغ التحصیل ریاضی هستم پایه م صفر هست و میخوام رتبه و رشتع تاپ بیارم ، ممنون میشم بفرمائید که چه کاری باید انجام بدم و چطوری کار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا