مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور 1400 + قوانین نظام وظیفه

شرایط انصراف داوطلبان و دانشجویان و کنکور مجدد در سال ۱۴۰۰

پاسخی جامع برای داوطلبانی که قصد شرکت مجدد در کنکور 1400 را دارند این است، در صورت فارغ التحصیل شدن در هر رشته ای و عدم داشتن مشکلی خاص در زمینه ی آموزشی و یا خدمت سربازی برای داوطلبان مرد، می توان درگروه های مختلف آزمون سراسری بدون دغدغه شرکت کرد.

به طورمثال، هستند عده ای که فارغ التحصیل گروه مهندسی و یا فنی بوده اما تمایل به شرکت در کنکور گروه تجربی را دارند. دراین حالت هیچ مانعی اعم از داشتن دیپلم همان زیرگروه و یا … برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

میزان تأثیر معدل درآزمون کنکور سراسری سال 1400

تأثیر معدل نیز درکنکور سال تحصیلی 1400، همانند سال 1399 با اعمال شرط 30 درصد تأثیر مثبت می باشد. اما درحالت کلی، اگر داوطلب عزیزی دارای رتبه ای خوب از دید سازمان سنجش باشد، یعنی تقریباً کمتر از 20 الی 30 هزار، معدل تأثیر قابل توجه ایی در رتبه ی وی نخواهد داشت.

اما اگر که داوطلب دارای رتبه ی خوب از دید سازمان سنجش نباشد در این شرایط حتی با فرض داشتن میانگین نمرات کتبی نهایی بالا هم، مثلا بیشتر از نمره ی 16، رتبه ی داوطلب حدود 5 الی 6 هزارنفرجابه جا خواهد شد و این میزان تغییر در رتبه هایی که خوب نیستند، شرط تأثیر مثبت معدل را بی اثر خواهد کرد.

پس در این حالت عملاً، تأثیر مثبت معدل خیلی کم یا بهتر است بگوییم بی تأثیر خواهد بود. مگر اینکه داوطلب عزیز قصد شرکت در رشته های بدون آزمون سراسری را داشته باشد، که در این صورت نمرات کتبی نهایی و معدل باید در نظر گرفته شود.

شرط شرکت در کنکور سراسری، همزمان با تحصیل در دانشگاه های غیر روزانه

اگر داوطلب عزیز، دانشجوی دانشگاه غیر روزانه، یعنی شبانه، پیام نور، پردیس های خودگردان (شهریه پردازها)، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی و یا هرسیستم دانشگاهی به جز دانشگاه های روزانه باشد، برای شرکت در کنکور سال تحصیلی 1400 به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می تواند همزمان با تحصیل در دانشگاه، درکنکور سراسری نیز شرکت کرده و در صورت قبولی مناسب تر، از دانشگاه فعلی انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام کند.

مطلب پیشنهادی: انواع دوره های آموزشی ( روزانه ، شبانه و…) و انواع دانشگاه (سراسری ، آزاد و…)

پرداخت هزینه های اضافی درصورت انصراف از تحصیل دردانشگاه های غیر روزانه

طبق قوانین و مقررات، انصراف از دانشگاه هایی که از دانشجویان شهریه دریافت می کنند، شامل پرداخت هایی از قبیل تسویه حساب کامل تا لحظه ی انصراف از دانشگاه و دوم پرداخت هزینه ی اندکی تحت عنوان جریمه است که در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

به طور مثال، هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی دردانشگاه هایی نظیر پردیس خودگران، دانشجو می بایست نیمی از شهریه ی ثابت ترم های باقی مانده ازتحصیل را، پرداخت کند. این مبلغ دررشته های مختلف متفاوت است.

در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور نیز دانشجو می بایست حدود یک و نیم برابر میزان شهریه ی ثابت را به عنوان غرامت به دانشگاه پرداخت کند.

در بعضی از سیستم های دانشگاهیِ دیگر نیز به خاطر عدم دریافت تعهد مالی، با انصراف از تحصیل، مدرک دانشجو در صورت تسویه حساب کامل تا لحظه ی انصراف از دانشگاه مورد قبول خواهد بود. پس به طور کلی، درباره ی میزان دقیق این مبالغ انصراف از دانشگاه، نمی توان اظهار نظر کرد. و اگر فردی در این باره دچار مشکلی شود، می تواند از طریق وزارت علوم و طبق قوانین و مقررات درج شده اقدام کند.

شروط لازم برای انصراف ازدانشگاه، ویژه ی دانشجویان روزانه ای که قصد شرکت درآزمون سراسری را دارند:

داوطلبانی که درسال اول دانشگاه هستند وقصد شرکت در آزمون سراسری را دارند

دراین مورد باید ذکر شود اگر داوطلب عزیز در همان سال اول دانشگاه قصد شرکت درآزمون سراسری راداشته باشد، به طور مثال داوطلب، دانشجوی روزانه درسال تحصیلی 99 باشد و قصد شرکت درآزمون سراسری سال تحصیلی 1400 را داشته باشد.

می بایست تا آخرین فرصت مجاز برای انصراف از تحصیل وی که حدوداً در هفته های دوم و سوم اسفند ماه است. اقدام به انصراف از دانشگاه روزانه کرده، تا بتواند اجازه ی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را کسب کند. اما برای انتخاب رشته، فقط مجاز به انتخاب رشته محل های، غیر روزانه و یا به اصطلاح شبانه و همچنین مراکز آموزش عالی که بابت تحصیل از دانشجو هزینه دریافت می کنند می باشد.

داوطلبانی که با گذشت بیشتراز یک سال از زمان تحصیل آنها در دانشگاه، قصد شرکت درآزمون سراسری را دارند

زمان موجود برای انصراف ازدانشگاه و تحصیل این دسته از داوطلبان، تا هفته ی دوم و یا حداکثر هفته ی سوم اسفند ماه می باشد. همچنین برای ثبت نام وشرکت درآزمون سراسری و یا حتی گزینش برای رشته محل های روزانه، هیچ مانعی وجود ندارد.

همه ی موارد بالا با شرط عدم وجود منع محدودیت برای نظام وظیفه، ویژه داوطلبان مرد می باشد. البته این داوطلبان دقیقاً یک سال از زمان انصراف از تحصیل مهلت دراختیار دارند.

پس اگر قصد انصراف بدون محرومیت از دانشگاه روزانه را دارید حتما باید به قوانین آن توجه کنید.

فرم انصراف قطعی برای داوطلبانی که در دوره ی روزانه دانشجومی باشند چیست؟

این فرم تحت عنوان فرم شماره ی دو، همه ساله در پیوست های دفترچه ی ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد. فرم گفته شده با تأیید دانشگاه مبدأ برای سازمان سنجش ارسال می شود تا داوطلب بتواند مجاز به ثبت نام درکنکورسراسری شود.

ثبت نام در آزمون و شرکت در آن برای داوطلبانی که دانشجوی روزانه بوده و تا قبل از زمان مجاز، از تحصیل انصراف نداده باشند مقدور نخواهد بود.

شرایط تحصیل مجدد درگروه روزانه، برای داوطلبانی که از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل باشند چگونه است؟

فارغ التحصیلان دوره ی روزانه در هر مقطعی (کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری)، هیچ محدودیتی برای شرکت مجدد در کنکور سراسری و انتخاب رشته در دوره ی روزانه ی دانشگاه ها نخواهند داشت.

یعنی اگر داوطلبی دارای مدرک روزانه در هر مقطعی باشد هیچ منعی برای تحصیل مجدد در گروه روزانه نخواهد داشت و هزینه ای از بابت تحصیل پرداخت نخواهد کرد و می تواند از شرایط تحصیل رایگان در دوره ی روزانه استفاده کند.

شرط کنکور مجدد برای داوطلبانی که درسال تحصیلی قبل، در دوره ی روزانه پذیرفته شده باشند اما دردانشگاه ثبت نام نکرده باشند

این دسته از داوطلبان، از پذیرفته شدن دردوره ی روزانه برای آزمون سال بعد محروم خواهند شد. اما اگرداوطلب در دوره ی روزانه پذیرفته شده باشد واز زمان اعلام نتایج، با فاصله ی خیلی کوتاه از ثبت نام دردانشگاه پشیمان شده باشد، و این تصمیم را با درخواست لغو ممنوعیت روزانه به سازمان سنجش اطلاع دهد.

ممکن است منعی برای انتخاب رشته ی کنکور دوره ی روزانه برای وی درسال بعد به وجود نیاید. اما این تصمیم به نحوه ی برخورد و پاسخ سازمان سنجش با اینگونه درخواست ها بستگی دارد و ممکن است، سازمان سنجش با درخواست لغو ممنوعیت موافقت به عمل نیاورد. پس با هوشیاری تمام به این نکته دقت کافی داشته باشید.

داوطلبان مرد، اگردرباره ی موضوع نظام وظیفه سؤالی داشته باشند و یا دچار مشکل شده باشند می توانند به سایت epolice.ir ، بخش سرویس سامانه ی سخا مراجعه کرده و از وضعیت مشمول بودن خود استعلام بگیرند.

سؤالات رایج داوطلبان مرد درباب نظام وظیفه کنکور مجدد

1) از چه تاریخی داوطلب مشمول سربازی خواهد بود؟

تمامی افرادی که به سن 18 سالگی می رسند، مشمول می شوند.

2) حداکثر زمان لازم برای معرفی مشمولانی که قبل ازسن مشمولیت فارغ التحصیل شده اند (ترک تحصیل کرده باشند، و یا از سیستم آموزشی اخراج شده باشند چه زمانی است؟

حداکثر مدت معرفی اینگونه افراد، 6 ماه پس از رسیدن به سن 18 سالگی می باشد.

3) حداکثر زمان لازم برای معرفی مشمولانی که پس از سن مشمولیت، فارغ التحصیل، انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج شده باشند چه مدت است؟

این زمان دقیقا یک سال می باشد.

4) دانش آموزان تا چه زمانی مجاز به تحصیل خواهند بود؟

این زمان حداکثر تا پایان 20 سالگی افراد می باشد.

5) آیا به مشمولانی که به صورت داوطلب آزاد تحصیل می کنند، معافیت تحصیلی تعلق می گیرد؟

خیر، اینگونه مشمولان حق استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت و اگر به عنوان داوطلب آزاد، تمایل به ادامه ی تحصیل داشته باشند، مجاز به مرخصی تحصیلی موجود نخواهند بود و می بایست دانشگاه، مرخصی لازم را برای این عزیزان صادرکند.

6) آیا برای دانشجویان انصرافی حق تحصیل مجدد وجود دارد؟

بله، مشمولان درطی مدت تحصیل از مقطع دیپلم تا دکتری فقط یک مرتبه اجازه ی انصراف از دانشگاه برایشان وجود دارد.

7) آیا تحصیل در دوره های غیر روزانه (مانند مراکزآموزش عالی پیام نور، بین الملل ویا دانشگاه های علمی کاربردی) شامل معافیت ضمن تحصیل برای مشمولان می شود؟

بله، در صورتی که مرکز آموزشی عالی مورد تأیید وزارت علوم باشد، شامل این معافیت خواهند بود.

8) آیا سربازان نظام وظیفه که درحال خدمت هستند، جهت تحصیل در دانشگاه از خدمت ترخیص می شوند؟

در صورت قبولی اینگونه از سربازان درمقطع کارشناسی و بالاتر و نداشتن غیبت اولیه درهنگام ثبت نام و شرکت درآزمون سراسری، یعنی هنگام برگزاری آزمونِ کنکور، داوطلب مجاز به شرکت در آزمون سراسری بوده باشد و نتایج قبول شدگان در نیمه ی دوم سال یعنی بهمن ماه بیاید، می توانند به تحصیل ادامه داده و از خدمت سربازی انصراف دهند.

اما اگر هنگام شرکت در آزمون سراسری، داوطلب به هر دلیلی مجاز به شرکت در آزمون نبوده باشد، حق ادامه ی تحصیل را نخواهد داشت.

9) دانشجویانی که با انصراف ازتحصیل به عنوان دارندگان مدرک معادل در مقطع پایین شناخته می شوند. آیا مجاز به تحصیل درمقطع بالاتر خواهند بود؟

خیر، اینگونه مشمولان تا پایان دوره ی خدمت سربازی حق تحصیل را نخواهند داشت.

10) آیا دانشجویان اخراجی مجازبه تحصیل هستند؟

خیر، دانشجویان اخراجی مجازبه تحصیل نخواهند بود.

11) سقف سنوات مجاز تحصیلی ، یعنی مدت زمان لازم برای اتمام هرمقطع تحصیلی در دانشگاه های مختلف با چه معیاری سنجیده می شود؟

برای مقطع کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و مقطع دکتری پیوسته نیز 8 سال می باشد.

12) آیا مرخصی تحصیلی گرفتن دریک ترم دانشگاهی جزو سنوات محسوب می شود؟

بله، هر فردی فقط به همان میزانی که در سؤال قبلی به آن اشاره شد زمان دراختیار دارد.

13) آیا مشمولان غیر غایبی که بعد ازمدت زمان یک سال ازفرصت تعیین شده دردانشگاه پذیرفته شوند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟

بله، درصورتی که شخص غیرغایب باشد به مدت یک سال، مشمول خدمت سربازی نخواهد بود. دقت شود این مرخصی فقط بابت مقطعی است که فرد درآن هنوز تحصیل نکرده باشد.

یعنی اگر شخص دارای مدرک کارشناسی باشد، نمی تواند مجدداً برای شرکت درآزمون سراسری درمقطع کارشناسی اقدام کند. اما برای مقطع کارشناسی ارشد، برای وی ازین بابت منعی نخواهد بود.

تمامی قوانین و مندرجات ذکرشده و یا نشده در اینجا دارای بندهای مختلف وفصول متفاوت خواهد بود، و برای اطلاع دقیق می بایست آگاهی فرد از این موارد به روز باشد.

بعلاوه ی خدا بودن یعنی منهای تمام مشکلات و سختی ها 😊

فایل صوتی تکمیلی استاد علیرضا افشار در مورد کنکور مجدد

نوشته های مشابه

81 دیدگاه

  1. سلام استاد وقتتون بخیر من در کنکور ۹۹بهداشت عمومی روزانه پذیرفته شدم در چه صورت میتونم در کنکور ۱۴۰۰یکی از سه رشته پزشکی دندانپزشکی داروسازی روزانه پذیرفته بشم و تحصیل کنم،آیا رتبه زیر ۱۰۰کشوری باعث لغو این محرومیت میشه؟

    1. سلام خسته نباشید.
      من ۹۷ کنکور دادم و قبول نشدم یک سال پشت کنکور موندم. و سال ۹۸ دانشگاه کاشان تربیت بدنی روزانه قبول شدم.
      الان تا قبل بهمن اگر از دانشگاه انصراف بدم می تونم کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم ؟ ایا چون پسرم برام مشگل خدمت سربازی پیش نمیاید؟
      چون یک سال پشت کنکور موندم این سوال برام پیش اومده.
      ممنون میشم جواب بدید چون برام خیلی حیاتیه🌹

      1. سلام
        انصراف بدید بهمن ۱۴۰۰ برای کنکور ۱۴۰۱ مشکلی نخواهید داشت

  2. سلام.تحت هیچ شرایطی نمیشه که دوبار انصراف داد (هیچ راهی نداره؟؟؟)و مجدد کنکور کارشناسی داد و دانشگاه رفت؟؟؟

  3. سلام خسته نباشید
    استاد من متولد اسفند ۱۳۸۰ هستم و کنکور۹۹ اولین کنکورم بود و پشت کنکور موندم و یادم هست در برگه معافیت تحصیلی که از پلیس +۱۰ گرفتم نوشته بود تا یکسال بعد معافیت دارم یعنی اسفند ۱۴۰۰ … ایا من میتونم کنکور ۱۴۰۰ بدهم ؟؟؟
    استرس گرفتم سر این موضوع …میشه راهنمایی کنید

  4. اگر در انتخاب رشته فوریت پزشکی را هم انتخاب کرده اما در مصاحبش شرکت نکرده باشیم بازهم میتوانیم براب سال دیگر کنکور بدهیم و رشته های روزانه را انتخاب کنیم؟

  5. سلام
    ببخشید میخواستم سوال بپرسم چجوری میتونیم تغییر رشته بدیم گفتن که رتبه های زیر 150 کشور تو دانشگاه شریف میتونن تغییر رشته بدن
    من زیر 150 هستم و علوم کامپیوتر قبول شدم ولی میخوام برم مهندسی کامپیوتر

  6. خسته نباشید آقای افشار
    ببخشید من امسال فارغ التحصیل شدم و ۹۹ اولین کنکورم بود و قصد دارم ۱۴۰۰ کنکور بدم و انتخاب رشته هم نکردم امسال ولی چیزی که منو نگران کرده اینه که من متولد بهمن هشتاد هستم و چند ماه دیگه ۱۹ ساا کاملو دارم و وارد ۲۰ میشم.حالا میخواستم بدونم نیازی نیست من کاری انجام بدم؟! یعنی به هر حال من تا شهریور سال دیگه از خدمت معافم؟!

  7. سلام خدمت استاد افشار بنده سال 98 که کنکور دادم یک رشته غیر انتفاعی و یک رشته ازاد قبول شدم و ازاد رو رفتم الان میخوام برای کنکور 1400 شرکت کنم دوتا سوال داشتم توی شرایط ثبت نام غیر انتفاعی نوشته بود ثبت نام نکردن به منزله انصراف از تحصیله حالا من چون نرفتم و ازاد ثبت نام کردم از یکبار انصراف استفاده کردم ؟ سوال بعدی این که چون که برای کنکور ریاضی و مهندسی میخوام شرکت کنم و چون رشته الانم کارشناسی هستش میشه از کارشناسی اتصراف داد و رفت کارشناسی دیگه؟ اگه برای ارشد در اینده اقدام کنم مشکلی پیش نمیاد که؟ معافیت میدن؟

  8. ببخشیدامروزمثل اینکه تمدیدنظام قدیم واسه۱۴۰۰اعلام شده این خبردرسته یانه؟اگه تمدیدبشه به نظرتون جدیدشرکت کنیم یاقدیم؟

  9. سلا. اقای افشار چند باره که دارم بهتون پیام میدوم از راه های مختلف ولی متاسفانه جوابی دریافت نکردم.لطفا این بار جواب بدین .استاد یه نظام قدیمی که تلاشی واسه درس خوندن تو نظام خودش نداشته و هر سال فقط ادای درس خوندن و در میاورده بنظرتون بهترین کار چیه الان اگه بخاد کنکور بده دوباره استاد بخدا که کلی سوال تو ذهنمه بنظرتون میشه توی این چند ماه باقی مونده با کتابای نظام جدید کنار اومد با توجه به هزینه های بالاش ریسک جبران ناپذیری میتونه داشته باشه .استاد لطفا تو یه ویسی راجب وضعیت کسایی مثل من صحبت کنید بحث کتاب خریدن و کتاب دست دوم و این سوالا خیلی ذهن ادم و درگیر میکنه و کلی وقت گیرهممنون میشم جواب بدید

  10. سلام استاد وقتتون بخیر
    من سال ۹۴دانشگاه ازاد ثبت نام کردم باسوابق تحصیلی و از معافیت تحصیلی نظام وظیفه استفاده کردم سال ۹۶ انصراف دادم و پرستاری دولتی قبول شدم و دوباره معافیت تحصیلی گرفتم پایان امسال فارغ التحصیل میشم خواستم ببینم میتونم کنکور ۱۴۰۰ تجربی امتحان بدم و در رشته پزشکی بخونم یا مشمول سربازی میشم و اجازه نمیدن؟؟؟

    1. سلام
      به محض دومین انصرافی از همان لحظه شما مشمول به خدمت میشی

  11. سلام.وقت بخیر.اقای استاد.ببخشید من ترم یک دانشگاه پیام نورهستم ومرخصی نگرفتم این ترمو چون نمیدونستم.و حالا میگن که باید در امتحانات دانشگاه شرکت کنی ودرس بخونی در حالی که من برای کنکور 1400 میخونم.و نمیدونم باید چکار کنم .میشه انصراف بدم واینکه اگر رانصراف بدم چند ماه معافیت تحصیلی دارم؟؟؟

    1. سلام
      سر جلسه برو
      هرچی بلد بودی جواب بده و هرچی بلد نبودی اشکال نداره

        1. وسط ترم هم میشه انصراف داد
          اما روزانه باشی انتخاب رشته سال بعد از قبولی روزانه ات ، از دست میدی برای دانشکاه دولتی

  12. سلام استاد وقتتون بخیر.استاد امکانش هست در مورد کنکور مجدد دانشجویای دانشگاه دولتی که رشتشون طرح اجباری دارن توضیح بدین .در صورت قبولی مجدد در کنکور قبل از طرح مشکلی برا ثبت نامشون پیش نمیاد.

    1. سلام
      طرح اجباری باید گذرانده بشه یا قید مدرکت از دانشگاه بزنی و اگر جریمه پرداخت کنی برای گرفتن مدارک تحصیلی مقطع متوسطه

      1. ببخشید استاد منظورتون از مدارک مقطع متوسطه ،مدارک مربوط به دبیرستانه یا دانشگاه؟

        1. اگر دانشجو باشید مدارک پایان مقطع متوسطه شما دست دانشگاه است و اگر فارغ شده باشی دست خودتون

  13. سلام استاد اگه کسی از دانشگاه انصراف بده تا بعد از تاریخ انصرافش یکسال فرصت معرفی به نظام وظیفه رو داره یاخیر وانصراف اول ودانشگاه غیر رزوانه

    1. بعد از انصراف از دانشگاه یکسال فرصت داری که مجدد کنکور بدی و دانشجو بشی یا اینکه بری سربازی

  14. سلام استاد، منظور از سقف سنوات اولیه مجاز برای انصراف از دانشگاه برای دانشجویان پسر چیست؟
    اگر شخصی در پیام نور ثبت نام کرده و از دو ترم مرخصی و ٣ ترم پرداخت شهریه بدون پاس کردن واحدها استفاده کرده باشد، تا چه زمانی برای انصراف جهت شرکت در کنکور ١۴٠٠ فرصت دارد؟

    1. سقف سنوات سالهای مجازی هست که به عنوان دانشجو پسر بدون مشکل سربازی میتونید دانشجو باشید و طی کنید
      درباره مورد خودتون از آموزش دانشگاه سوال بپرسید

  15. سلام استاد من دانشجوی پیام نور هستم یعنی از طریق سوابق قبول شدم ورودی ۹۸ هستم و معافیت تحصیلی استفاده میکنم . میتونم کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم و بعد از اعلام نتایج از پیام نور انصراف بدم برم سراسری ؟ و برای انصراف مشروط شدن در دانشگاه یا واحد مانده مانعی ایجاد میکند ؟

  16. سلام استاد وقتتون بخیر من دانشجوی رشته بهداشت ورودی ۹۹دوره روزانه هستم ثبت نام کردم ولی تو کلاسای مجازی و ….شرکت نکردم از سازمان سنجش هم تاییدیه واسه شرکت تو کنکور ۱۴۰۰رو گرفتم،چجوری باید از رشته بهداشت انصراف بدم چون هرچی با دانشگاه تماس میگیرم پاسخگو نیستن تو سایت دانشگاه هم هیچ اطلاعیه ای نیست،آیا بدون انصراف میتونم کنکور بدم و مشکلی پیش نمیاد؟؟

    1. سلام
      بله حتما باید قبل از هفته اول اسفند انصراف بدی وگرنه اجازه ثبتنام در کنکور ۱۴۰۰ را ندارید

  17. باسلام
    من دوتا سوال دارم
    اولیش من امسال از سهمیه ۵ درصد استفاده کردم اما در دانشگاه پیامنور ثبت نام کردم میشه برای کنکور۱۴۰۰ دوباره از سهمیه استفاده کنم برای روزانه(فرهنگیان)؟
    و دومی اینکه من چه موقع باید از دانشگاه پیامنور انصراف بدم؟که برا نظام وظیفه مشکل نباشه وهم برای مصاحبه فرهنگیان مشکل پیش نیاد

  18. سلام
    من دانشجوی پیامنور ورودی۹۹ ترم اول انتخاب واحد کردم اما تو امتحانا شرکت نکردم و ترم دوم مرخصی گرفتم الان برای کنکور۱۴۰۰ و نظام وظیفه مشکل پیش نمیاد؟
    قصد دارم فرهنگیان قبول شم

  19. استاد افشار عزیز تروخدا راهنماییم کنین که هیچکس جوابمو نمیده
    من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم میتونم کنکور تجربی بدم و برم دندانپزشکی؟

      1. استاد من دانش آموز سمپاد ارومیه بودم
        سال اول ریاضی دادم رتبم شد 3200 منطقه دو قبول هم میشدم ولی نرفتم
        سال دوم به اصرار خانواده کنکور تجربی دادم رتبم اومد 7000 دندانپزشکی قبول نشدم
        واسه اینکه سربازی نرم دانشگاه آزاد کارشناسی حقوق رفتم
        الان میخوام بدونم از مقطع کارشناسی حقوق میتونم انصراف بدم برم دندانپزشکی یا نه؟
        آخه من معافیت 4 ساله لیسانس رو گرفتم ولی اگه انصراف بدم چی میشه باید برم سربازی؟
        اصلا کسی بوده با این روش به سه رشته ی اصلی پر طرفدار برسه؟
        واقعا واسه ی من و خانوادم مسئله ی بزرگی شده هیچکس راهنمایی نمیکنه

        1. برای کنکور مجدد مشکلی نداری
          فقط خودت تغییر بده و جدی بخوان

          1. چشم استاد عزیز
            فقط این قانون انصراف تا چه زمانی وجود داره
            و اینکه مرجع رسمی پیگیری این موضوع کجاست؟

          2. سلام
            تا جایی که من مشاور بودم و اطلاع دارم این قانون انصراف روزانه ها قبل از شرکت در کنکور همیشه بوده

          3. پس یعنی با انصراف از مقطع لیسانس میشه رفت دندانپزشکی؟

          4. استاد وضعیت درسیم فوق العاده خوب شده
            همه چی عالیه فقط میترسم که قانونی عوض بشه یا بابت معافیت نتونم برم دندانپزشکی
            من معافیت دانش آموزی داشتم رفتم حقوق معافیت لیسانس رو گرفتم اگه قبول بشم میتونم دندان رو بخونم؟
            بابت معافیت مشکلی پیش نیادد؟

          5. سلام
            اگر سربازی نرفتی و مدرک لیسانس گرفتی اول باید بری سربازی و بعد دوباره کنکور شرکت کنی
            معافیت کنکور سراسری که مدرکش رو گرفتید ۲بار نمی دهند

          6. نه استاد ترم 1 حقوقم هنوز لیسانس نگرفتم ولی معافیت 4 ساله لبسانس دارم

          7. انصراف بده وقتی کنکور قبول شدی امسال
            مشکلی نداری

          8. نه خداروشکر سربازی نرفتم ترم یک حقوقم هنوز
            دوازدهم که میخوندم معافیت دانش آموزی دوساله گرفتم
            رفتم دانشگاه حقوق معافیت لیسانس گرفتم
            پس مشکلی نیست؟

      2. استاد ببخشید که هی مزاحم میشم شرمندتونم بخدا آخه به غیراز شما کسی جواب نمیده
        استاد تو دفترچه ثبت نام کنکور 1400 اینو نوشته:

        توجه 3: معافيت تحصيلي براي هر مقطع فقط يك بار صادر م يشود. بنابراين فار غالتحصيلان هر مقطع مجاز
        به تحصيل مجدد در همان مقطع نم يباشند.و نيز فار غالتحصيلان مقطع كارشناسي مشمول، مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي نيستند.

        استاد من میتونم با انصراف از ترم 1 کارشناسی بیام دندانپزکی؟
        چون گفته فارغ التحصیلان کارشناسی نمیتونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        تروخدا کمک

        1. اگر مدرک لیسانس داری اول باید بری سربازی و بعد کنکور سراسری شرکت کنید
          اما میتونی در فرجه ۱ ساله بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی برای کنکور ارشد (مقطع بالاتر) آزمون بدی و سربازی نرفته دانشجوی فوق لیسانس بشی

          1. نه هدف اینه که از ترم د حقوق انصراف بدم برم دندان پزشکی
            خدا کنه کنکورو برندارن که بیچاره میشم

  20. سلام
    من ۹۸ روزانه قبول شدم و دوترم رفتم دانشگاه ۹۹ انصراف زدم قبل اسفند و فرم شماره ۲ رو بردم دانشگاه تاییدانصرافمو کرد ولی وزارتخانه نبردم واسه تایید حالا کنکور بدم حق انتخاب رشته دارم ؟

    1. انصراف کامل داده باشی قبل از مهلت تعیین شده سنجش ، مشکلی نیست

  21. سلام من ۹۸ روزانه مکانیک قبول شدم ایا پس از انصراف و شرکت در کنکور دوباره میتونم همین رشته مکانیک(دانشگاه تربیت معلم) را انتخاب کنم وتطبیق واحد بزنم ؟

  22. سلام من سال ۹۷ نتیجه انتخاب رشته که اومد دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم ولی ثبت نام نکردم و رفتم یک دانشگاه
    غیر انتفاعی دیگه ثبت نام کردم .میخواستم بدونم الان از مهلت یک بار انصراف و تحصیل مجدد استفاده کردم یا خیر؟

    1. سلام
      مهلت یکبار انصراف تا قبل از مشمولین برای خدمت را محفوظ دارید

      1. ممنون .پس من الان میتونم انصراف بدم و دوباره در رشته دیگه ثبت نام کنم؟
        الان ترم هفت هستم و ترم هشت کارشناسی پیوسته میخوام انصراف بدم.

          1. سلام استاد خواهشاً راهنمایی کنید
            من کنکور ۱۴۰۰دادم فرهنگیان شیمی قبول شدم ثبت نام کردم اما هنوز تعهد ندادم دو سه هفته است گذشته از شروع کلاسا
            می خوام انصراف بدم آیا این یک سال معافیت رو بهم میدن یا نه ؟ترم یک تموم نشده می تونم انصراف بدم از معافیت یک سال استفاده کنم ؟
            و سوال دوم اینکه فرم شماره دو که دو ماه دیگه میاد الان ینی نمی تونم انصراف بدم؟

          2. سلام
            اگر شماره دانشجویی برات در نظر گرفتند . در صورت انصراف طبق قانون نظام وظیفه یکسال جا داری

      2. سلام وقت بخیر من ایندفعه سوالم کامل تر میپرسم از خدمتتون ممنون که راهنمایی میکنید،

        من دانشجوی ترم ۲ کارشناسی مهندسی حرفه ای شبکه های کامپیوتری دانشکده دولتی روزانه ورودی مهر۱۴۰۰هستم میتونم در همین ترم انصراف بدم و بعد برای ترم مهر ورودی ۱۴۰۱ (مقطع لیسانس)دانشگاه آزاد ثبت نام کنم (بدون کنکور)و برم دانشگاه آزاد بخونم؟برای خدمت سربازی مشکلی پیدا نمیکنم؟

  23. سلام
    می خواستم بدونم اگر دانشگاه غیر انتفاعی قبول بشیم و تمایل به ثبت نام نداشته باشیم باید برم دانشگاهی که قبول شدم انصراف بدم یا خیر؟ ( در صورتی که ثبت نام نکرده باشیم)

    1. سلام استاد من دانشجوی پرستاری دانشگاه ازاد بودم از کنکور 97 و انصراف دادم تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن97 رفتم،الان پشیمونم و میخوام از دانشگاه فرهنگیان انصراف بدم و برگردم همون پرستاری دانشگاه ازاد بخونم،بنظرتون با سربازی به مشکل بر نمیخورم؟؟

      1. سلام
        یکبار حق انصراف داری
        اگر تا حالا استفاده نکردی تا اسفند انصراف بده و برای کنکور ۱۴۰۱ شروع به کار کن

  24. سلام.من فارغ اتحصیل کارشناسی روزانه هستم .در زمان کارشناسی یک بار انصراف دادم.الان دانشجوی ارشد ترم 2 دانشگاه پیام نور هستم.ایا امکان این هست که در که الان انصراف بدهم و برای کنکور ارشد 1401 ثبت نام کنم. کارت پایان خدمت ندارم. از نظر نظام وظیفه مشکلی پیش نمی اید؟خیلی ممنون میشم راهنماییم نمایید .

    1. سلام
      چون دارای مدرک کارشناسی هستید اگر حتی انصراف هم بدید نمیتونی قبل از خدمت برای کنکور سراسری ثبت نام کنید .

    2. سلام وقت بخیر
      من دانشجوی ترم ۲ کارشناسی مهندسی حرفه ای شبکه های کامپیوتری دانشکده دولتی هستم میتونم در همین ترم انصراف بدم و بعد برای ترم مهر (مقطع لیسانس)دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و برم دانشگاه آزاد بخونم؟برای خدمت سربازی مشکلی پیدا نمیکنم؟

  25. سلام من سال 97 کنکور اولم بود(متولد ابان 78 هستم)
    سال 98-99 پیام نور ثبت نام کردم واز مرخصی تحصیلی استفاده کردم
    سال 99-1400 و 1400 _1401 هم واحد برداشتم ولی پاس نکردم. از دانشگاه اخراج هم نشدم وتا الان انصراف هم ندادم
    اگر پاییز یا زمستان 1401 انصراف بدم میتوونم کنکور سراسری شرکت کنم واگه دکتری پیوسته قبول بشم میتوونم از مدت زمان تحصیل رشته جدید مجدد استفاده کنم؟

  26. سلام توروخدا جواب بدید بشدت ضروریه من دانشجوی ترم سه روزانه هستم یکبار انصراف زدم ولی سریع لغو انصراف زدم و برگشتم به رشته قبلیم حالا بعد یه ترم میخام انصراف بدم و واسه ۱۴۰۲ کنکور بدم
    سوالم اینه اگر بخوام الان انصراف بدم جز دومین انصرافم حساب میشه و نمیتونم واس کنکور ۱۴۰۲ روزانه برم؟

    1. با شرایطی که گفتید هنوز از انصرافت استفاده نکردی
      برای اطمینان از دانشگاه بپرس

      1. سلام من دوبار روزانه قبول شدم اولی ۹۹که اصلا نرفتم وبه سنجش پیام دادم برا رفع محرومیت
        بعد ۱۴۰۰هم روزانه اتاق عمل شدم ثبت نام کردم هنوز ترم یک تموم نشده انصراف دادم ۱۴۰۱ کنکور دادم اما نمیخواستم انتخاب رشته کنم به اجبار خانواده روزانه پرستاری زدم میخوام بدونم اگه قبول بشم میتونم ثبت نام کنم ۱۴۰۱
        ۱۴۰۲چی میشه روزانه انتخاب کنم؟ تورو خدا بگین

        1. سلام
          اگر قبول بشی مشکلی برای رفتن به دانشگاه از مهر امسال نداری

  27. سلام استاد وقت بخیر بنده کارشناسی حسابداری تو پیام نور رو می خونم که دو ترم هم مرخصی گرفتم و اگه دو ترم دیگه بخونم تا کنکور 1402 کارشناسی رو تموم می کنم که در اینصورت 1 سال از 5 سال معافیت سربازی بعد فارغ‌التحصیلی باقی می مونه یا می تونم تا کنکور 1402 کارشناسی رو تموم نکنم. آیا با شرایطی که گفتم می تونم در کنکور 1402 شرکت کنم و اگه تو رشته فیزیوتراپی قبول شدم می تونم انتخاب رشته کنم؟ و رشته مورد نظر رو بخونم؟ یا مشکل سربازی دارم؟ و نمی تونم انتخاب رشته کنم؟ چون تو دفترچه کنکور 1401 نوشته معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر می شود حالا من که بعد از کنکور 1402 فقط 1 سال از معافیت کارشناسی باقی می مونه حال چطور می تونم فیزیوتراپی رو بخونم ؟
    لطفاً اگه می تونید بنده رو راهنمایی کنید خیلی ممنونم از زحمات شما

  28. سلام استاد وقتتون بخیر . من اکثر سوالات رو خوندم مشابه سوال من نبود.من ورودی 97 روزانه هستم تا دیماه 13401 فارغ التحصیل میشم از دانشگاه (9ترمه)میخواستم بپرسم میتونم کنکور 1402 شرکت کنم بدون اینکه انصراف بدم ؟چون الان یک ماهه شروع کردم دارم میخونم ولی الان تو یه سایتی یه مظلبی خوندم درباره انصراف و این ها نگران شدم .ممنون میشم اگر جوابم رو بدید. میخوام بدونم من لیسانسم رو میگیرم و دوباره کنکور شرکت میکنم دیگه از این نظر مشکلی نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا