مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

زمان انتخاب رشته کنکور 1401

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور 1401 از تاریخ 17 مرداد ماه الی 22 مرداد ماه بود که تا روز 25 مرداد تمدید شده است و داوطلبان برای انتخاب رشته باید طبق دفترچه راهنما انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایند.

ساعت و زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

با اعلام سخنگوی سازمان سنجش سامانه ی انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری از 17 مرداد ماه به ترتیب در گروه های مختلف آزمایشی فعال میگردد.

بعد از باز شدن قسمت انتخاب رشته سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org داوطلبان باید با دقت به اطلاعات کارنامه کنکور خود به تهیه لیست 150 تایی انتخاب رشته بپردازند.

آیا مهلت انتخاب رشته کنکور تمدید میشود؟

معمولا هر سال مهلت انتخاب رشته بین 2 الی 3 روز تمدید میگردد امسال نیز احتمالا همین اتفاق می افتد ولی پیشنهاد ما این است که انتخاب رشته خود را به روزهای آخر موکول نکنید و از روز اول به طور شخصی یا با مشورت مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری به لیست خود را آماده کنید.

با توجه به حساسیت های این موضوع بهتر است تحقیقات لازم و کافی را قبل از نهایی کردن لیست خود انجام دهید،انتخاب رشته انتخاب شغل و آینده ی شما است.

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

انتخاب رشته ی 4 رشته پرطرفدار کنکور تجربی یعنی پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی  دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری صورت میگیرد.

از آنجایی که این مساله ممکن است انتخاب های شما را محدودتر کند حتما در تهیه لیست دقت لازم را داشته باشید و اولویت بندی انتخاب های شما باید به گونه ای باشد که رشته هایی با بیشترین شانس قبولی را در 150 انتخاب آخر خود بگنجانید.

در طرح آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری با هزینه ی بسیار کم میتوانید به ساعت ها فایل صوتی و تصویری اختصاصی دسترسی داشته باشید تا با اطلاعات بیشتری انتخاب های خود را انجام دهید.

راهنمای جامع انتخاب رشته آزمون سراسری 1401

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار پست های رایگان متعددی در ارتباط با انتخاب رشته رایگان کنکور منتشر کرده است که با اندکی جستجو میتوانید از آنها بهره ببرید.

در انتخاب رشته ی خود حتما به بحث سهمیه های کنکور نیز توجه کنید.

همچنین فراموش نکنید که در فرم نهایی انتخاب رشته به هر سه دسته ی انتخاب های خوشبینانه، انتخاب های منطقی و انتخاب های بدبینانه توجه داشته باشید تا بتوانید نتیجه ی لازم را کسب کنید.

انتخاب های بیش از حد رویایی و انتخاب های بیش از حد بدبینانه میتواند به روند انتخاب رشته ی شما آسیب برساند.

بهترین لیست ممکن با توجه به کارنامه ی کنکور سراسری

در صورتی که تصمیم دارید برای انتخاب رشته ی خود از مشورت های یک مشاور با تجربه استفاده کنید در طرح انتخاب رشته ی علیرضا افشار به شما تضمین میدهیم که بهترین لیست با توجه به کارنامه ی شما تهیه گردد و به پاسخ ها و ابهامات شما به طول کامل پاسخ دهیم.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1401

اخبار مرتبط به تمدید در انتهای همین پست اضافه میگردد.

تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری 25 مرداد ماه تمدید شد متقاضیان میتوانندحداکثر تا ساعت 24 روز سه شنبه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند .

با آرزوی موفقیت شما عزیزان در تمامی مراحل زندگی



نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. سلام
    داخل دفترچه نوشته داوطلبان با استفاده از سهمیه ایثارگران فقط دوبار در دوره های پردیس،پیام نور و…پذیرفته می شوند
    منظورش این هست که اگر در دوسال متوالی رشته های پردیس قبول شد و نرفت
    برای دفعه سوم دیگه نمی تونه از ایثارگران استفاده کنه

  2. سلام پس چرا توی سایت سازمان سنجش هیچ خبری از تمدید مهلت نیست؟ (به جز برای رشته های با معدل)

  3. سلام ببخشید مزاحم وقت شریف میشم
    من پارسال رتبه ۸هزار شدم امسال ۵۰ هزار شدم به نظر شما انتخاب رشته کنم و برم دانشگاه یا پشت کنکور بمونم؟

  4. سلام استاد. وقتتون بخیر. لطفاً اگر ممکنه این موضوع رو شفاف‌سازی کنید.
    با توجه به اینکه در دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال، برخلاف سال‌های گذشته، هیچ قسمتی تحت عنوان “شرط انصراف از تحصیل دانشجویان” نیومده، آیا یک دانشجوی روزانه ورودی ۱۴۰۰ می‌تونه بدون انصراف از دانشگاه برای کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنه و در رشته‌محل‌های روزانه پذیرفته بشه، و بعد از قبولی در کنکور ۱۴۰۲، از دانشگاهِ فعلیش انصراف بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا