مشاوره خصوصی علیرضا افشار
روش مطالعه و خلاصه نویسیروش مطالعه و خلاصه نویسیروش مطالعه و خلاصه نویسیمقالاتویدیو

روش مطالعه برای دانش آموزان سال دوازدهم

راهدهای مطالعه دروس کنکور

دانش آموزان سال دوازدهم چگونه برای کنکور مطالعه کنند؟

دانش آموزان سال کنکور معمولا از کمبود وقت و ناهماهنگی برنامه ی آزمون و مدارس گله دارند و سوالات زیادی در این مورد میپرسند، به همین دلیل در این مطلب به بررسی برخی از متداول ترین سوالات این عزیزان پرداخته ایم.

مدیریت همزمان برنامه ی آزمون آزمایشی و مدرسه

در بحث مدیریت برنامه ی مدرسه و آزمون آزمایشی به یک مورد مهم باید توجه شود،مدرسه ی شما کنکوری کار می کند  یا تشریحی؟

اگر در مدرسه با شما کنکور کار می شود

منظور از مدرسه ی کنکوری مدرسه ایست که به پیش نیاز مطالب و دروس پایه نیز میپردازد و تست زنی برای کنکور را نیز در دستور کار خود قرارداده است.

اگر مدرسه ی شما کنکوری بود باید جنبه ی آموزشی در کلاس درس جمع شود و در خانه به حل تست بپردازید در این مورد اولویت با برنامه ی مدرسه هست نه آزمون آزمایشی.

اگر در مدرسه با شما تشریحی کار می شود

اگر مدرسه ی شما تشریحی کار میکرد باز هم باید از کلاس درس استفاده کنید،یادگیری درست مطالب تشریحی قطعا تاثیر مثبتی در ادامه ی روند یادگیری شما خواهد داشت و برای باقی موارد مثل مطالعه ی جزوات و منابع کنکور وقت کمتری خواهید گذاشت.

در این مورد اولویت با برنامه ی آزمون است و با برنامه ریزی کنکور اصولی و پرفشار تر باید برنامه ی آزمون آزمایشی را جمع کنید.

پس در هر حالت مدرسه رفتن از غیر حضوری خواندن سال دوازدهم بهتر است.

رسیدن به برنامه ی آزمون آزمایشی برای دانش آموزان

حال به بررسی نکاتی میپردازیم که برای رسید به برنامه ی آزمون آزمایشی باید از آن پیروی کنید.

تقسیم هفته بین دروس پایه و سال دوزادهم

از انجایی که مدارس اکثر اوقات به دروس سال دوازدهم میپردازند پس سعی کنید نیمه اول هر هفته را به دوازدهم اختصاص دهید و در آخر هفته که وقت بیشتری دارید دروس پایه را کار کنید.

البته اگر برنامه ازمون ازمایشی  به دوره و مرور پایه اختصاص داشت می توانید وقت بیشتری نیز بگذارید.

اهمیت بسیار بالا تنوع درس در برنامه ریزی

بارها  در مطالب مختلف و آموزش برنامه ریزی کنکور به اهمیت تنوع درس پرداخته ایم  تنوع درس در طوب هفته باعث می شود که بینش درستی از برنامه ی آزمون آزمایشی داشته باشد و اگر در قسمتی مشکل داشتید نقاط ضعف به خوبی مشخص شود.

تنوع درس در برنامه ریزی کنکور باعث افزایش کیفیت مطالعه نیز میگردد. اگر هدف افزایش تراز و کسب نتیجه ی مطلوب است باید پیوسته و اصولی برنامه ریزی کنید و این امر با کار بی کیفیت و غیر اصولی اتفاق نمی افتد.

ترکیبی درس بخوانید!

در طول هفته هم  دروس پایه و هم دروس دوازدهم و همچنین هم دروس عمومی و هم دروس اختصاصی را مداوم و پیوسته مطالعه کنید تا بیشترین بازده را از درس خواندن بگیرید.

همچنین یک یا دو روز زود تر از برنامه آزمون بوجه بندی را جمع کنید و یک را دو روز پایانی را به حل پیش آزمون و تست ترکیبی و کار کردن بر روی نقاط ضعف بپردازید.

لازم به ذکر است وبسایت مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار آزمون تالیفی کنکور برای تمامی رشته ها هر دو هفته یکبار منتشر می کند و می توانید به طور رایگان از این آزمون ها استفاده نمایید.

از زمان خالی خود به درستی استفاده کنید

وقتی از مدرسه بر میگردید با وجود خستگی نهایتا با نیم ساعت استراحت درس خواندن را آغاز کنید حتی اگر قرار به مطالعه ی مباحث روان تر و ساده تر باشد.

شما وقت محدودتری برای تمرین و درس خواندن دارید پس با نهایت توان خود تلاش کنید.

سخن پایانی

اگر در آزمون های آزمایشی نتیجه نگرفتید دو راه دارید: نا امید شوید و چند روز بعد از آزمون را از دست بدهید و یا با اراده و انگیزه به برطرف کردن نقاط ضعف خود بپردازید. حتی رتبه های برتر کنکور هم در مسیر خود فراز و نشیب داشته اند که در مصاحبه ی رتبه ی 1 کنکور سراسری نیز آمده است.

اهمال کاری در کنکور و تنبلی دزد آرزو ها است.

زمان باقیمانده  برای موفقیت در کنکور مناسب است اگر آن را جدی بگیرید و از فشردگی مدرسه و وقت خود در راستای افزایش کیفیت کار بهره ببرید.

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد روش مطالعه در سال دوازدهم

دانلود نسخه ی کم حجم

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا