مشاوره خصوصی علیرضا افشار
روانشناختیروانشناختیویدیو

راه حل تنبلی در درس خواندن و عقب انداختن مطالعه کنکور

مشکل درس نخواندن و اهمال کاری داوطلبان کنکور

علت تنبلی و درس نخواندن با وجود استرس چیست؟

بهتر است بگوییم  که  این دسته ازداوطلبان نمی خواهند به سراغ درس و مطالعه بروند . مگر می شود کسی در یکی از حساس ترین سال های ممکن در زندگی اش قرار داشته باشد اما نخواهد یا نتواند مطالعه کند!

در شرایط فعلی به علت عدم حضور داوطلبان در کلاس های درس و کلاس های آنلاین مدارس یا برگزاری آزمونهای آزمایشی به طور غیرحضوری ، این امکان وجود دارد که عده ای نتوانند به خوبی حساس بودن شرایط را درک کنند و تلاش کمتری انجام دهند.

در واقع احساس نیاز می کنند اما حساس بودن آن را نمی توانند به خوبی لمس کنند. همین موارد می تواند اهمال کاری در کنکور و یا حتی تنبلی برای مطالعه کردن دروس به وجود بیاورد.

برای دوری از تنبلی باید متخصص باشید نه همه چیز دان !

در دنیای امروز با توجه به گستردگی علوم مختلف ، تخصص در یک حرفه حرف اول و آخر را برای رقم زدن آینده ی یک انسان می زند. عمر محدود بشر به انسان فرصت آزمون و خطاهای گسترده در این باره را نمی دهد، حتی عمر انسان کفاف آموختن ، درباره ی همه ی شاخه های ممکن از یک دانش را به طور کامل در طول زندگی به فرد نمی دهد .

پس ما باید بدانیم که می خواهیم به چه چیزی در زندگی دست یابیم. ساختن و رسیدن در آینده با پی ریزی سنگ بنای امروز بدست می آید. سعی کنید که دیوار زندگی را از ابتدا با معماری درست، چیده تا این سنگ بنا راه کج را به مقصد نپیماید.

پس اگر قصد موفقیت در کنکور را دارید باید مسمم باشید و با جدیت تمام درس بخوانید قطعا نمیتوانید در سال کنکور به تمام تفریح و کارهای خارج برنامه ی خود با کیفیت کامل رسیدگی کنید و انتظار رتبه برتر شدن نیز داشته باشید.

تقسیم بندی دانش آموزانی که تنبلی میکنند

کسانی که سراغ درس خواندن نمی روند دو دسته اند:

کسانی که بخاطر ترس درس نمیخوانند

دسته ی اول کسانی هستند که به خاطر ترس از کنکور و شرایط حاکم بر آن فکر می کنند که با درس خواندن موفق نخواهند شد:

بیشتر این داوطلبان کسانی هستند که به خاطر ترس از موفق نشدن کنکور، برای ادامه این مسیر تلاشی نمی کنند و سعی بر امتحان کردن این راه نخواهند داشت. اینگونه افراد با تلاش دچار استرس می شوند و به این فکر می کنند که موفقیت در این راه برایشان ممکن نخواهد بود.

راهکار درست برای کاهش ترس و اضطراب کنکور اینگونه افراد این است که آنها را در شرایط مطالعه و کنکور قرار داده، به اصطلاح  باید وارد بازی شوند. پس اولیا یا اطرافیان باید با آنها همراهی کنند.

به طور مثال یکی از این راهکارها این است که در آزمون آزمایشی ثبت نام کنند و برای آن هزینه پرداخت کنند، همین امر باعث پیگیری مکرر والدین و مشاورخواهد شد. اولیا می توانند از هر طریقی دستاوردهای فرزندان خود را به آنها یادآوری کنند تا این عزیزان بتوانند به توانایی های خود پی برده و به ترس از کنکور و پایین بودن اعتماد بنفس خود غلبه کنند.

کسانی که از بیخیالی درس نمیخوانند

دسته ی دوم آدم های بی خیال هستند که احساس می کنند همیشه زمان کافی در اختیار دارند:

در این میان روی صحبت بنده با آن طیف از داوطلبان بی خیالی است که نمی دانند دقیقا کجای مسیر قراردارند. مگر می شود در دنیای به این وسعت، بدون مهارت و تخصص زندگی کرد.

در سالی که تمام امکانات و شرایط برای درس خواندن شما فراهم شده است ویا اطرافیان و خانواده با شما همراهی بیشتری خواهند داشت چرا تلاش نه! آیا اگر تصمیم بر پشت کنکور ماندن بگیرید، باز هم همین شرایط برایتان مهیا خواهد بود؟ قطعا جواب خیر است. این دسته از داوطلبان که بی خیال هستند و احساس می کنند زمان کافی در اختیار دارند کمی به این موضوع بیاندیشند که ابعاد کنکور در سال اول با سالهای بعد خیلی متفاوت خواهد بود.

علت پایین آمدن میانگین دروس اختصاصی و یا حتی عمومی به زیر ده درصد در کنکور چیست؟

ناقص درس خواندن با نخواندن هیچ تفاوتی ندارد. درکنکور بدست آوردن نمره ی قبولی اهمیتی ندارد بلکه کنکور آزمون تستی است و هر اشتباهی نمره منفی خواهد داشت. عدم مطالعه ی دقیق و بدون مرور و تکرار باعث این مسأله شده است، هستند داوطلبانی که تمام سر فصل های یک درس اختصاصی را مطالعه می کنند، اما میانگین پاسخ به تست های آن ها درهر درس کمتر از پنج تست درکنکور می باشد.

یک مهاجم در فوتبال تمام ضربه های خود را به نیت گل زدن به سمت دروازه پرتاب می کند. اما توپی گل می شود که در زاویه ی مناسب، با قدرت مناسب و در زمان درست پرتاب شود. هر پرتابی امتیاز ندارد. کنکور دقیقاً چهارچوب دارد و خارج از محدوده آن هیچ مبنایی برای امتیاز دادن به شما وجود ندارد.

آیا سبک زندگی انسان های موفق با دیگران متفاوت است؟ درس خواندن اهمیت دارد یا یادگیری یک هنرو حرفه، بیشتر به کار می آید؟

بارها شنیده ایم که فلان شخص، انسان موفق و ثروتمندی است اما تحصیلات دانشگاهی ندارد. سوال بنده این است. مگر چند نفر در این بین وجود دارند که سرمایه و مهارت لازم برای برجسته بودن در یک جامعه را بدون داشتن تحصیلات آکادمیک در دست دارند.

چند نفر وجود دارند که با پشتوانه و حمایت، پیشرفت می کنند. یا به طور دقیق تر چند نفر وجود دارند که بجز تحصیل، دارای حرفه یا مهارتی دیگربرای حضور در اجتماع هستند؟ کنکور اولین مسابقه ی واقعی یک فرد در زندگی است. اگر فردی از همان ابتدای راه کم کاری کند در کنکورهای مهم تر زندگی مانند شغل، ازدواج و… چه انجام خواهد داد.

وقتی در اولین قدم بهترین باشید پس دردیگر مسیرهای مهم زندگی نیزمانند یک انسان موفق عمل خواهید کرد. انسان های موفق سبک زندگی خاص خود را دارند جملات بزرگان را میتوانید در بخش جملات انگیزشی بخوانید.

پیشنهاد برای داوطلبانی که در هنگام اجرای برنامه درسی و مطالعه ضعیف هستند

این گونه از داوطلبان بهتراست تشریحی شروع کنند ومنابع راحت تر را انتخاب کنند و یا از دروس آسان تر آغاز کنند، مانند دین و زندگی و یا ادبیات. و از دروسی که در دورقبل مطالعه شده است تست های بیش تری حل کنند. بهترین روش برای اینگونه افراد این است که دروس را مبحث بندی شده و مجزا مطالعه کنند و مطالب را مرحله به مرحله با حجم و زمان کم تر پیش ببرند و در مجموع به طور اصولی برنامه ریزی کنکور را انجام دهند.

داوطلبانی کنکور که آفت کامل گرایی دارند

اینگونه افراد عضو هیچ یک از موارد بالا نیستند کامل گرایی با کمال گرایی متفاوت است، کمال گرا بودن یعنی بهترین هرچیز را درهمان موقعیت طلب کردن، اما کامل گرا بودن افرادی را شامل می شود که می گویند یا همه یا هیچ! اینگونه از افراد اگر مقداری از زمان موجود را ازدست بدهند همه چیز را کنار گذاشته و مطالعه کردن را به آینده موکول می کنند.

به طور مثال برای آزمون آزمایشی دو هفته زمان در اختیار دارند اما چون پنج روز اول هیچ مطالعه ای نداشتند کلا از قید آن مرحله از آزمون گذشته و مطالعه آن مبحث را به زمان دیگری موکول می کنند. اینگونه داوطلبان به علت ترس تمام نشدن دروس وتفکر اینکه باید همه چیز در بهترین حالت ممکن باشد، کارها را به آینده موکول می کنند و زمان را از دست می دهند.

نتیجه گیری کلی در  مورد تنبلی و درس نخواندن داوطلبان و دانش آموزان

کنکوری های عزیزی که به بهانه ی نداشتن حس و حال درس خواندن این چرخه ی عدم مطالعه های پی در پی را هر روز تکرار میکنند و درست مثل یک بازی بچه گانه با این زمان های با ارزش برخورد میکنند باید اهمیت شرایط خود را درک کنند و از کمال گرایی و یا بروز حس ترس و عدم اعتماد بنفس بپرهیزند.

از حداقل زمان های ممکن استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که درس خواندن با حجم و ساعات مطالعه ی کم اما مستمر و پیوسته به مراتب با ارزش تراز هرشیوه ای است و به مرور باعث افزایش ساعت مطالعه می شود.

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

مشاوره پیشنهادی : موفقیت در کنکور1400 از بهمن

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد تنبلی و اهمال کاری

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

69 دیدگاه

  1. سلام استاد عالی
    دمتون گرم
    برای سر زدن به موبایل هم لطفا همچین کلیپی درست کنید باتشکر خیلی ممنون

      1. اقای افشار من دهم هستم و حدود دویست تا فیلم اموزشی از معلما عقبم و واقعا حس میکنم افسردگی گرفتم چون امتحانای ترم هم نزدیکن و من واقعن نمیتونم هندل کنم درسارو واسه ی امتحانا
        و بدلیل نگه کردن زیاد به گوشی جدیدا دچار سردرد هم میشم،میشه لطف کنید و یکم راهنماییم کنید که چیکار کنم تا
        ازین وضعیت دربیارم؟واقعا از خودم ناراضی ام،با اینکه از اول تا نهم جزو شاگردان تاپ بودم ولی با این افت شدید سریع دارم جا میزنم😔

        1. سلام
          درس هایی که میشه خودت با کتاب های کمک درسی بخوانی رو خودت کار کن و دنیال فیلم دیدن برای این درس ها نباش

  2. سلام
    دو هزار شدم…(ریاضی) به خاطر رفتن به یه دانشگاه عالی پشت کنکور موندم
    یک هفته ست شروع کردم به خوندن…اما انگار حالم داره از درسهای تکراری به هم میخوره
    همه ش میرم یه درسی مثل ادبیات رو که واسه 99 کم خونده بودم و واسم یخورده جذابیت داره رو می‌خونم
    یا مثلا اون مباحث بیست درصد پایانی کتابا رو که واسه این کنکور حذف شده بودن
    من به مشکل برخوردم؟ چیکار کنم برگردم به حالت عادیم؟ ترسیدم که نکنه اشتباه کردم پشت کنکور موندم :/

    1. سلام
      اگر برای شما درس ها یکنواخت شده بهترین کار اینه که بیای و حل تست زیاد داشته باشی تا بتونی خودت برسونی
      ۲۰٪ حذفی سال قبل را هم حتما امسال بخوانید

  3. سلام اقا افشار
    در موقع درس خوندن هی به سراغ گوشی اینا بریم
    چه ضری برا درس خوندن ما داره?

    1. تمرکز خودت کم میکنه و کم کیفیت میشی و وقتی کم کیفیت شدی دیگه اونوقت زمان بیشتر و تند تر از حجم کاری که داری انجام میدی پیشروی میکنه

  4. سلام استاد عزیز
    من از تابستون شروع کردم و ساعت مطالعه خوبی توی تابستون داشتم ولی از مهر که آزمون دادم ترازم ۵۰۰۰ هست و انگیزمو از دست دادم از الان به کنکور سال بعد فکر میکنم به نظرتون از الان(اول آذر) میشه به رتبه زیر ۱۰۰ کنکور انسانی شد؟

    1. تغییر کنی بله
      تغییر یکباره نیست ولی باید در عرض ۱۵ روز برسی به اوج اقتدارت

  5. سلام آقای افشار… من الان کلاس دهم هستم…. وساعت مطالعه ام رو به هفته ای 10 ساعت رسوندم…. ولی نمیدونم چطوری بیشترش کنم.. 😞

      1. سلام
        خوب چطوری افزایش بدم.
        و اینکه کسی رو داشتین ساعت مطالعه اش اینطوری باشه؟؟
        بد بتونه ببره بالا؟؟

        1. کم کم از درس هایی که بیشتر دوست داری ساعت مطالعه ات ببر بالا

  6. و اینکه چطوری خودمو عادت بدم به درس خوندن که خیلی انرژی کم تری بزارم…. هر روز بتونم بیشتر از دیروز بخونم و خسته نشم.

    1. سلام
      ساعت مطالعه و تعداد تست هات ببر بالا کم کم
      از درس های عمومی و ساده تر رکوردهات بهتر و بیشتر کن

  7. سلام دکتر افشار مهربون از اینکه مطالب خوب مشاوره ای رو به رایگان در اختیار ما میذارین خیلی ممنونم خدا حفظتون کنه . لدفا بیشتر به روش های تند خوانی و افزایش کیفیت مطالعه بپردازید .تشکر

    1. سلام
      محبت دارید
      فیلم های آموزش های تندخوانی کارگاه تهران را توجه کنید
      خیلی بهتون کمک میکنه

      1. ببخشید استاد من چندین ماهه که اصلا درس نخوانده ام
        الان میخوام شروع کنم چندین بار با برمامه ساعات زیاد شروع کردم اما تداومی نداشته و زود خسته شدم بنظرتون چیکار کنم که دوباره بتونم درس خوندن رو شروع کنم و ادامه دار باشه؟

        1. سلام
          برنامه هایی سبک تر بریز و کم کم حجم کارت بیشتر کن و بیار بالا

          1. خب مثلا از چن ساعت خوبه شروع کنم ؟و اینکه منی که الان دوازدهم هستم چجوری برنامه ریزی کنم که بتونم به درس هر سه سالم برسم؟؟؟

          2. حداقل ۵۰ ساعت در هفته داشته باش + ۸۰۰ تست در هفته
            محکم شروع کنی و آمار و ارقام خودت ارتقا بدی حتما موفق خواهید شد

  8. سلام…من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم….سه بار کنکور تجربی شرکت کردم ولی رتبه های نجومی اوردم….سطح درسیم بسیار ضعیفع…خصوصا حفظیاتم خیلی ضعیفه…میخوام کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنم…کتاباشم گرفتم ولی نمیدونم چجوری برنامه ریزی.کنم؟چجوری درس بخونم؟چقدر بخونم؟میخوام تا اخر دی ماه خودمو به ازمونای قلمچی برسونم…ممنون میشم علاوه براین ها فایل برنامه ریزی رو بذارید تا منم یاد بگیرم چجوری برنامه ریزی کنم….

    1. سلام
      از عمومی ها عربی و ادبیات و از دروس تخصصی روان و اقتصاد و ریاضی و علوم و فنون + منطق و فلسفه پایه رو استارت بزن

      منابع هم گاج میکرو یا مشاوران

      1. من از تیر برای کنکور 1400 دارم میخونم ولی هنوزه که هنوزه استمرار تو مطالعه ندارم مثلا دو روز راحت میتونم13 ساعت خوب درس بخونم روز بعدش یا کلا درس نمیخونم یا نصف روز قبل درس میخونم چطوری مشکل رو درست کنم؟مخصوصا الان عید داره میاد و دوره ی مهمی و دوست دارم ک با استمرار درس بخونم:(

          1. آخه مشکلم اینه که نمی تونم هر روز حفظ کنم این ساعت مطالعه رو…و تعدا تستامم خیلی پایینه (مثلا اگه خیلی اوکی باشه120 تا)

          2. تشت تکراری و پوششی از برنامه قبلی هات بزن بیاد بالا

    2. سلام دکتر افشار عزیز
      همان طور که خودتون میدونین امسال حداکثر سن برای دانشگاه فرهنگیان رو به 24 افزایش دادند این قانون برای کنکور 1400 هم پابرجاست یا نه؟من آذر سال بعد ۲۴ سالم میشه میتونم شرکت کنم در فرهنگیان؟

  9. سلام آقای افشار رتبه 37000 تجربی پارسال شدم
    اگه الان شروع کنم با روزی 10 ساعت میتونم به پزشکی 1400 فک کنم؟

    1. اول به چیزی فکر نکن جز بهتر کردن شرایط خودت و اینکه بتونی خودت بالا بکشی

  10. سلام من یازدهم تجربی هستم دهم رو خوب خوندم و بیشتر تستاشو زدم ولی در سال تحصیلی یازدهم نتونستم خوب بخونم و میخوام شروع کنم ،شروع هم می کنم ولی بعد دو سه روز حالم بد میشه دیگه نمیتونم بخونم اونقدر هم تلاش کردم ولی نشده، خودمم دانش اموز تیزهوشانم حالم خیلی بد شده وقتی هم درس نمیخونم بدنم از حالت طبیعی خارج میشه ولی نمیتونم هم بخونم چی کار کنم دارم

    1. وقتی شروع کردی انقدر فکرت باز کن تا چیزی نتونه مزاحمش بشه
      باید حتما عذاب وجدان کم کاری قبل کنار بذاری و خودت ببخشی و همه تلاش خودت در جهت ساختن آینده رو به جلو بذاری

  11. سلام استاد، خسته نباشید.
    استاد ممکنه در مورد تاثیر 60 درصد سوابق و 40 درصد کنکور توضیح بدید؟ سازمان سنجش در سایتش هنوز این رو تایید نکرده
    و آخرین اطلاعیه اش همون تاثیر 30 درصد مثبت است اما الان همه میگویند که این تایید شده؟ پس ما معدل پایین ها باید چیکار کنیم
    با این استرس؟

    1. برای کنکور ۱۴۰۰ همه چیز تعیین شده و تاثیر معدل بصورت مثبت هست و خللی برای بچه هایی که نمرات پایین دارند به وجود نخواهد آورد
      برای کنکور ۱۴۰۱ هم نگران نباشید

  12. سلام استاد
    من صبح ها زود بلند میشم اما بعد نیم ساعت مجدد خوابم میاد واقعا نمیدونم چیکار کنم
    میشه لطف کنید راهنماییم کنید

  13. سلام استاد. من کنکوری انسانی هستم وهدفم دبیری فرهنگیان تهرانه ولی بچه شهرستانم وباتوجه به بومی پذیری دانشگاه فرهنگیان میگن که نمیتونم دبیری تهران قبول شم. آیااین صحت داره؟ آیامیشه به شرط رتبه خوب فرهنگیان تهران قبول شد؟ اگه میشه شرایطش چیه ورتبه موردقبول حدوداًچقدره؟ سپاس🙏🙏

    1. دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی تهران برای همه استان ها چند نفری سهمیه داره ؛ پس میتونی امیدوار باشی

      1. استاددانشگاه شهید رجایی برای گروه انسانی پذیرش نداره. منم که انسانیم ودنبال دبیری ادبیات. اگه میشه راهنماییم کنین

        1. پذیرش فرهنگیان هر سال میتونه از حیث رشته و ظرفیت متفاوت باشه و باید شما هم تا میتونی الان به خوب بودن و خوب خواندن خودت فکر کنی و نه اینکه انتخاب رشته کنی

  14. دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی تهران برای گروه انسانی پذیرش نداره منم رشتم انسانیه ودنبال دبیری ادبیات. لطفااگه میشه راهنماییم کنین استاد

  15. سلام استاد. من تراز ۶۵۰۰ کانون بودم اما سه تا ازمون اخر بجای پیشرفت همش پسرفت داشتم و تراز و رتبه هام دارن بد و بدتر میشن نمیدونم باید چیکار کنم؟😞

    1. برنامه آزمون ها را با تست زیاد و دوره های بیشتر و در نهایت با تست های زماندار و ترکیبی بیار جلو
      حتما میشه موفق شد
      تراز برای بالا و پایین شدن هست ولی تو باید همه توان خودت بذاری اون بالاها باقی بمونی

  16. سلام استاد من خوب می خونم فقط فیلم دیدن بعد درس مورد داره . واقعا کارتون عالیه ویدیو هاتون عالین کانالتون که محشره

  17. سلام آقای افشار خوب هستین ببخشید من میخواستم بدونم بهترین راه حل برای خواندن لغات عربی ادبیات و زبان چیه اینکه زمانی ک میخونم بنویسم یا….واینکه اگر از الان خوب شروع کنم برای کنکور1400میتونم ب پزشکی فک کنم

  18. سلام استاد . من تابستون خوب درس میخوندم ولی یه مشکل برام پیش اومد باعث شد انگیزم رفت . اما مهرماه خوب خوندم ولی بعد از یه مدتی دوباره بی انگیزه شدم مشکلم هم برطرف شد . ولی این بی انگیزگی تو وجودم هنوز مونده . به نظرتون الان (۱۱ آذر ) میشه جوری درس خوند که پزشکی قبول شد . من توانایی خوندن روزی ۱۳ ساعت مطالعه رو داشتم و میدونم شروع کنم بخونم هم میتونم .
    چیکار کنم انگیزم و بی حوصلگیم رفع شه

    1. فقط شل میکنی تنها راه اینه که هر چه بیشتر و بهتر و قوی تر عمل کنی و همه توان خودت بذاری تا باز هم آمار و ارقام خودت ببری بالا

  19. سلام آقای افشار شما علیرضا محمدی میشناسین ینی شاگردی به این اسم داشتین ک کنکوری ۹۹ باشه؟ رتبه ۳ رقمی منطقه ۲هس

  20. سلام اقای افشار ببخشید ما هی تو تایم خوندن تصور می کنیم یعنی کتاب همش جلومونه ولی حواسمون جایی دیگه هس هر چی تلاش می کنیم کنترلش کنیم نمیشه لطفا ی راحل بدین به ما 😔🙏

  21. سلام استاد خیلیی خسته نباشین
    استاد تروخدا هر وقت دیدین جواب بدین خواهشا و لطفا

    ما میتونیم سوالات قلم چی رو دانلود کنیم؟از لحاظ شرعی مشکلی نداره؟

    1. سلام
      ما اینجا سوالات قلمچی میذاریم که اینجا سوال می پرسید ؟

  22. سلام استاد
    من فارغ التحصیل بهداشت محیط هستم و خیلی از درس فاصله گرفتم
    ریاضی ام خیلی ضعیفه برا همین تصمیم گرفتم امسال ریاضی و فیزیک بخونم و بعد کنکور 1400 همه درسا رو باهم بخونم برا کنکور 1401
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      همه تخصی ها با اولویت ریاضی و فیزیک بیار جلو
      تا روز کنکور ۱۴۰۰ میشه حداقل ۵۰٪ تخصصی ها با هر وضعیت علمی و پایه ای ضعیفی هم باشی برسونی و مسلط بشی
      منبع خیلی سبز / اگر متوجه نشدی فیلم های سایت آلا

      1. آخه مشکلم اینه که نمی تونم هر روز حفظ کنم این ساعت مطالعه رو…و تعدا تستامم خیلی پایینه (مثلا اگه خیلی اوکی باشه120 تا)خیلی ناامید شدم بخاطر همین تست پایین و استمرار نداشتن تو آزمونا تسلط کافی ندارم

  23. سلام اقای افشارمیخواستم بگم که من برنامه ریزی به روش کیفی روکه شمابه دانش اموزاتون یاددایدروشنیدم..ولی دیر..اول بگم که من تاالان به خاطربرنامه ریزیای نادرست وغیراصولی م خیییلی ازدرسام جاموندم انگاری هیچی نخوندم.برنامه شماروهم اجراکردم ولی متاسفانه خیلی زودکنارگدارشتم چون مشکلم اینه که مثلا وقتی میخوام برایه روزم برنامه مواجراکنم خیییلیی ازکتاباموعقب میفتم بعدوقتی به این فکرمیکنم که شب بایدبیدارباشم وایناخیلی اذیتم میکنه..لزومابایدهمون شب برنامه م تموم شه؟!برای کسی مثل من که الان اول راهم طوری که تودوساعت مثلا۶تست حلیاتی+۲صفحه شیمی میخونم؟!ایاجای پیشرفت دارم براامسال؟اگه صبرکنم که بهترشه نظم برنامه م بایدچندروزاین روندروادامه بدم؟البته خیلی ناراحت میشم وقتی برنامه مونمیتونم کامل اجراکنم..

    1. هرچقدر که مرحله درسنامه خواندن و آموزش فشرده تر اتفاق بیفته برات بهتره و پیشنهاد منم همین هست

  24. سلام
    من تقریبا از اول سال خیلی خوب و مستمر درس میخوندم . خسته میشدم ولی استراحت میدادم و باز میخوندم ولی از ازدیبهشت به بعد که تقریبن امتحانات شروع شد من کاملا انگیزمو واسه کنکور خوندن از دست دادمو نمیتونم تست بزنم و فقط برای تشریحی میخونم و زمان اضافم رو هم تفریح میکنم ولی واقعا ناراحتم نمیدونم چیکار کنم چند هفته تا کنکور مونده خواهش میکنم کمکم کنید

    1. همون فصل هایی که براش کار کنکور انجام داده بودی بردار و مجدد کار کنکوری براشون داشته باش
      حتما نتیجه خواهی گرفت

  25. سلام دکتر افشار خیلی ممنون بابت توضیحات تان من امسال می‌خوام برم یازدهم چیزی از ریاضی و فیزیک پارسال زیاد یاد نگرفتم چیکار کنم تو این یک ماه خیلی ممنونم میشم کمکم کنید.

    1. سیر تا پیاز گاج یا ماجراهای من و درسام خیلی سبز بگیر کار کن

  26. سلام آقای افشار خسته نباشید،من پایه دهم تجربی هستم و روزانه ۳ الی ۴ ساعت درس میخونم و اونم فقط برای دروس اختصاصی.میتونم حتی بالای ۵ یا ۶ ساعت هم بخونم ولی عامل وسواس اذیتم می کنه.میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام
      منابع ساده تر اول استفاده کن
      حتی شده منابع تشریحی کار کن تا راه بیفتی و بعد بیای روی داستان تست زنی
      یکبار ببیشتر درسنامه نخوان و بعد برو بچسب به حل تست و تمرین که حسابی راه بیفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا