مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی 1402 + دانلود

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲

همانطور که دانشگاه سراسری برای دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته کنکور مخصوص خود را دارد دانشگاه آزاد نیز شامل چنین دفترچه ای میشود.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 شامل چه مطالبی است؟

برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داوطلب باید شرایط و ضوابط مربوط به دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کرده و با توجه به قبول آن اقدام به انتخاب رشته نماید. داوطلب باید حتما قبل از انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه نماید و سپس اقدام به انتخاب رشته نماید.

دانشجو با توجه به دانشگاه و رشته های مورد علاقه ی خود می بایست پس از مطالعه شرایط و ضوابط کد هر رشته و دانشگاه را که به صورت مجزا تعریف شده را در سامانه انتخاب رشته وارد نماید.

از کجا میتوان این دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 را دریافت نمود؟

برای دریافت این دفترچه میبایست به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org مراجعه نموده و با توجه به توضیحات مربوطه نسبت به دانلود دفترچه راهنمای رشته مورد نظر اقدام نمایید.

آیا تنها یک دفترچه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ وجود دارد؟

برای هر گروه آزمایشی بخشی از دفترچه ی اختصاص داده شده که در آن رشته های مورد نظر تعریف گردیده است. به عنوان مثال برای رشته تجربی با توجه به دانشگاه ها و رشته های متفاوت زیر گروه های این رشته بخشی شامل شرایط و ضوابط هر رشته دفترچه ای تهیه شده است که مخصوص به آن میباشد.

آیا برای تحصیل در دانشگاه آزاد سال 1402 حتما میباست انتخاب رشته کنیم؟

 انتخاب رشته مخصوص بعضی رشته های با آزمون میباشد. به عنوان مثال گروه پزشکی به هیچ عنوان بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو نمیکند و داوطلب میباست حتما رتبه و تراز خوبی در آزمون سراسری برای تحصیل در این رشته ها داشته باشد. در غیر این صورت داوطلب میتواند با توجه به دانشگاه مورد نظر و بررسی اینکه آیا آن دانشگاه بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو میکند یا خیر اقدام به ثبت نام نماید.

نکته مهم: انتخاب رشته دانشگاه آزاد در 4 رشته ی پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و دندانپزشکی با کنکور سراسری ادغام شده است.

دانشجو باید توجه داشته باشد که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای کمک به داوطلب است و دریافت آن به منزله ی انتخاب رشته نمیباشد. داوطلب میبایست با توجه به کدهای تعریف شده هر رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به انتخاب رشته نماید. دانشجو میبایست با توجه به علاقه، مسافت و سایر ایده آل های خود کد های تعریف شده هر دانشگاه و رشته در سامانه وارد نماید تا انتخاب رشته ی او ثبت گردد.

امیدواریم شما با توجه به مطالعه این متن و سپس مطالعه ی دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته گروه مربوطه بتوانید انتخاب رشته ای هرچه بهتر داشته باشید استفاده از مطلب آموزش انتخاب رشته کنکور نیز میتواند برای شما مفید باشد. اما بازهم باید تاکید کنیم که داوطلب میبایست از تمامی شرایط و ضوابط برای انتخاب رشته آگاه باشد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون کنکور غیر پزشکی و دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی 1402

دانلود دفترچه

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون آزمون و صرفا سوابق تحصیلی 1402

دانلود دفترچه

برای اطلاع و بررسی کامل تر رشته های بر اساس صرفا سوابق تحصیلی به مطلب بررسی انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون در دانشگاه روزانه و آزاد مراجعه کنید.

با شرکت در طرح انتخاب رشته شخصی علیرضا افشار با یک تیر دو نشان بزنید و هم انتخاب رشته ی دانشگاه سراسری خود را انجام دهید هم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به بهترین شکل ثبت نمایید.

آغاز تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد 1402

سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم پزشکی فعال شد. داوطلبان واجد شرایط با مطالعه لیست رشته های ارائه شده، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

میتوایند برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد سال 1402 برای رشته های زیر اقدام کنید

پرستاری
هوشبری
تغذیه
مامایی
علوم آزمایشگاهی
و ….

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون گروه تجربی (علوم پزشکی) 1402

لینک بزودی قرار میگیرد

جهت مشاوره #انتخاب_رشته_آزاد و یا #انتخاب_رشته_تکمیل_ظرفیت_آزاد از طریق تلگرام/ایتا 09358960503 نوبت مشاوره تک جلسه بگیرید انتخاب رشته مستقیم با استاد افشار می باشد.



مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. سلام استاد وقتتون بخیر
    استخدام دانشگاه آزاد با دولتی تفاوت داره؟
    وزات بهدات از دانشگاه های آزاد هم استخدام میکند؟
    ممنون میشم پاسخ بدید استاد 🙏

  2. سلام ببخشید من تجربی هستم تراز کل من ۶۸۰۰ شده اما در زیر گروه یک ترازم ۶۳۰۰ شده . شانسی برای انتخاب دبیری زیست ندارم اصلا ؟؟ سیستم کلا نمیزاره وارد کنم کد اون رو ؟ اگه یک درصد کسی نباشه ممکنه قبول کنن

  3. سلام وقت بخیر اگر کسی در یک رشته بدون کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام کنه و بعد از یک یا دو ترم انصراف بده آیا باید شهریه کل ترم هایی که نخونده رو هم بده یعنی شهریه چهارسال ؟

  4. سلام روز بخیر استاد گرامی. من رشته علوم تربیتی پیام نور ترم دو هستم و قصد دارم در کنکور۱۴۰۱ شرکت کنم که در دانشگاه روزانه یکی از رشته های پزشکی،دندان یا پیراپزشکی رو تحصیل کنم. آیا باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم؟ یا میتونم تحصیل همزمان هر دو رشته را داشته باشم؟چون در دفترچه با آزمون و با سوابق امسال نوشته شده بود که دانشجویان غیر روزانه در صورت قبولی در روزانه باید از رشته قبلی انصراف بدهند؟ استاد در چه صورتی دانشگاه مقصد با تحصیل همزمان موافقت میکند؟یعنی از رشته اول و فعلی خودم انصراف ندم….لطفا راهنماییم کنید من فقط به شما اعتماد دارم.متشکرم

    1. سلام
      چون دانشگاه پولی هستی برای تاریخ انصراف مختاری
      روزانه تا اوایل اسفند هرسال فقط باید انصراف بدن تا بتونند کنکور ثبت نام کنند

  5. سلام استاد. ببخشید من می خوام پرستاری آزاد بزنم ولی می خوام حتما نیمسال دوم باشه چون نیم سال اول مشکل دارم نمی تونم برم . گفتم می شه در انتخاب رشته فقط نیم سال دوم بزنم چون کد نیم سال دوم نداره دانشگاه آزاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا