مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور 1403 | کنکور نوبت اول (اردیبهشت ماه) + تمدید مهلت ثبت نام

ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون سراسری ۱۴۰۳

هر سال با آغاز فرایند ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه ی راهنمای ثبت نام کنکور سراسری میکند و داوطلبان باید طبق آموزش قدم به قدم ثبت نام کنکور 1403 اقدام به ثبت نام کنند.

معمولا این دفترچه در چند نسخه بروزرسانی میود و لازم است که با دقت کافی مطالعه شود تا در حین فرایند ثبت نام کنکور 1403 داوطلب با مشکلی مواجه نشود.

مهلت ثبت نام کنکور 1403 (دوره اول اردیبهشت ماه)

تاریخ ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ (اردیبهشت ماه) از روز یک شنبه 1402/09/5 تا شنبه 1402/09/11 میباشد.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور نوبت اول 1403 شامل چه مباحثی است؟

در این دفترچه تمامی شرایط کلی و جزئی مورد نیاز برای ثبت نام اعم از سهمیه های کنکور، مقررات نظام وظیفه، شرایط اتباع، جدول دروس عمومی و اختصاصی، مقررات و قوانین شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۳، کنکور فرهنگیان و … در این دفترچه بررسی شده است.

دفترچه آزمون سراسری ۱۴۰3  کنکور اردیبهشت ماه تنها برای دانشگاه دولتی است؟

خیر، هر شخصی که قصد شرکت در کنکور سراسری و قبولی در انواع دانشگاه ها و موسسات از قبیل سراسری روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد، دانشگاه غیر انتفاعی و یا موسسات غیر انتفاعی و… را دارد باید با دقت این دفترچه را مطالعه کند.

لازم به ذکر است که 75 درصد رشته های دانشگاه ها و موسسات بدون کنکور اقدام به پذیرش میکنند و این موضوع باعث اهمیت بیش از پیش دفترچه آزمون سراسری میشود.

دانلود دفترچه منتشر شده کنکور 1403 (دوره اول اردیبهشت ماه 1403) در تاریخ 5 آذر 1402

دانلود دفترچه با لینک مستقیم

 

نکات مهم اطلاعیه سازمان سنجش در مورد ثبت نام کنکور سراسری

در این قسمت نکات مهم این اطلاعیه را به زبان ساده تر بررسی کرده ایم.

هزینه ثبت نام در کنکور سراسری 1403

قبل از ثبت نام حتما باید اقدام به خرید کارت اعتباری از سایت سنجش نمایید این هزینه برای ثبت نام کنکور 1403 هر گروه آزمایشی 208,000 تومان است. برای اطلاع کامل ار هزینه ها به مطلب هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه سراسری | آزاد | فرهنگیان | پیام نور و … مراجعه کنید.

آدرس سایت ثبت نام کنکور

نحوه دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی از سایت جدید برای ثبت نام کنکور

نحوه دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی از سایت جدید برای ثبت نام کنکور

وارد آدرس وبسایت شوید: https://my.medu.ir

1) داوطلبان کنکور پایه دوازدهم و فارغ التحصیل دی ۱۴۰۲: برای ورود به سایت، نقش “دانش آموز” را انتخاب کرده و مشخصات خود را از جمله اطلاعات شناسنامه وارد کنید.

2) سایر متقاضیان فارغ التحصیلان سال‌های گذشته، حوزه علمیه و اتباع و …: با ورود به سایت، نقش “والدین و سایر” را انتخاب کرده و وارد درگاه شوید.

3) اگر سیم کارت به نام خودتان ندارید! گزینه “کاربران بدون سیم کارت” را انتخاب کرده و وارد درگاه شوید. توجه داشته باشید که این گروه باید نام کاربری و کلمه عبور درگاه خود را برای مراجعات بعدی نگهداری کنند.

نکته: اگر بعد از مشاهده اطلاعات خود ایرادی دیدید: گزینه “عدم تائید و استعلام از ثبت احوال/ وزارت کشور” را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه (بین ساعت 8 صبح الی 24 شب) صبور باشید و منتظر جواب بمانید، زیرا استعلام از سامانه ثبت احوال زمان‌بر است.

دریافت کد سوابق رقمی تحصیلی برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور سراسری نیاز به کد سوابق تحصیلی دارید، تمامی کسانی که دیپلم خود را از سال 1384 تا سال 1403 اخذ کرده اند میتوانند با داشتن اطلاعاتی مانند کد دانش آموزی، کد منطقه و… با آدرس https://dipcode.medu.ir مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

اگر اطلاعات موجود نیست یا ناقص است نیز میتوانید به همین آدرس https://dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

مشاهده سوابق تحصیلی و دریافت کد دانش آموزان دوازدهم سال ۱۴۰۳ + آموزش

قوانین استفاده مجدد از سهمیه برای ثبت نام کنکور 1403

در صورتی که در کنکور سراسری 1403 از سهمیه خود برای رشته های با آزمون یا بدون آزمون استفاده کرده باشید و قبول شده باشید در هر صورتی (چه در دانشگاه ثبت نام کرده باشید یا نه) حق استفاده مجدد از سهمیه را برای هیچ دانشگاه دیگری اعم از روزانه، شبانه، پردیس، دانشگاه آزاد و… را نخواهید داشت.

شرکت مجدد در کنکور 1403 برای دانشجویان

در صورتی که در کنکور 1403 رشته روزانه پذیرفته شده باشید میتوانید بدون محرومیت مجدد در کنکور سال 1403 شرکت کنید و هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید.

لینک های دسترسی سریع به اطلاعات مورد نظر برای ثبت نام

✅ کد منطقه ی آموزش و پرورش👇

https://register1.sanjesh.org/searchsarasari/DepartmentEducation.aspx

✅ کد عنوان دیپلم 👇

https://register1.sanjesh.org/searchsarasari/Diplom.aspx

✅ کد محل اشتغال تحصیل👇

https://register1.sanjesh.org/searchsarasari/Employment.aspx

✅ کد استان👇

https://register1.sanjesh.org/searchsarasari/Province.aspx

✅ کد بخش👇

https://register1.sanjesh.org/searchsarasari/Zone.aspx

✅ کد پیگیزی اتباع غیر ایرانی👇

https://92.242.195.120/noetfida

جمع بندی و نکات پایانی ثبت نام آزمون سراسری 1403

چنانچه قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارید حتما قبل از ثبت نام مدارک و اطلاعات مورد نیاز در دفترچه راهنمای ثبت نام را آماده کنید که در کوتاه ترین زمان و راحت ثبت نام خود را انجام دهید.حتما از مطلب آموزش قدم به قدم ثبت نام کنکور 1403 استفاده کنید تا سوالات احتمالی شما پاسخ داده شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال میتوانید سوال خود را در بخش مشاوره رایگان کنکور مطرح کنید یا وقت مشاوره تک جلسه با ارسال پیام در تلگرام/ایتا به شماره 09358960503 با استاد علیرضا افشار رزرو نمایید.

دانلود دفترچه منتشر شده کنکور 1403 (دوره اول اردیبهشت ماه 1403) در تاریخ 5 آذر 1402

دانلود دفترچه با لینک مستقیم

تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه

هنوز اعلام نشده و در صورت اعلام تمدید مهلت ثبت نام در همین مطلب بروزرسانی میشود.

کسانی که قبلا ثبت نام خودشون رو انجام دادند در این مدت میتونند اطلاعات خودشون رو مشاهده و ویرایش کنند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان سنجش ممکن است این مهلت تمدید نشود، پس بهتر است هرچه سریعتر ثبت نام خود را نهایی کنید.

اطلاعیه در مورد تغییر رشته ای های کنکور 1403

طبق قانون سازمان سنجش در تاریخ 1401/08/16 داوطلبان تغییر رشته ای باید در دروسی رشته جدید خود امتحان دهند در غیر این صورت نمره دروس عمومی و اختصاصی که در آن های شرکت نکرده اند صفر در نظر گرفته خواهد شد.

مثال: مثلا اگر داوطلب رشته ریاضی هستید و تغییر رشته به انسانی داده اید باید در امتحان در عربی اختصاصی ، روانشناسی، اقتصاد و… شرکت کنید.

مشاوره پیشنهادی : کدهای نظام وظیفه برای داوطلبان کنکور 1403

پست پیشنهادی : آموزش گام به گام ثبت نام کنکور 1403

نوشته های مشابه

92 دیدگاه

  1. سلام استاد خوب هستید
    من فارغ التحصیلم و پارسال اولین کنکورمو دادم و متولد مرداد ۸۱ هستم الان کد نظام وظیفه رو چند بزنم؟

  2. سلام خسته نباشید میشه راجع به تغییر سن فرهنگیان توضیح بدید ؟ چرا امسال باز شد ۲۲ سال ایا تو دفترچه اشتباه نوشته شده ؟

  3. سلام استاد
    من پشت کنکور ۹۹ هستم کد نظام وظیفه رو چند باید بزنم ؟
    برگه معافیت تحصیلی من تا تیر ماه ۱۴۰۰ فقط مهلت داره مشکلی برای من پیش نمیاد ؟

  4. سلام استاد
    کنکور اولم 99 بود پشت کنکور موندم برای 1400 حالا طبق دفترچه چه کد نظام وظیفه ای باید بزنم؟

  5. سلام استاد تورو خدا این سوال من رو جواب بدید من دختر هستم و هدفم مهندسی کامپیوتر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هست ولی این دانشگاه از استان ما فقط دو نفر اونم پسر پذیرش میکنه میخواستم بدونم اگه من تعهد خدمت بدم که تو استان دیگه ای تدریس کنم میتونم از سهمیه اون استان استفاده کنم؟ هیچ راهی نیست که من بتونم در این رشته ودانشگاه درس بخونم خیلی برام مهمه 😭 😭 لطفا جواب بدید

  6. سلام بنده دانشگاه پیام نور هستم برای کد نظام وظیفه چه عددی وارد کنم؟

  7. سلام وقت بخیر .ببخشید من پشت کنکور99هستم تاریخ اخذ مدرک دیپلمم و چند باید بزنم خیلی سوال شده برام؟؟؟؟

    1. استاد خواهش میکنم این کامنتم رو ثبت کنید تو سایت سنجش قسمت اطلاعیه زدن اینو هیچکس درست هیچی نمیگه پدر من شیمیاییه امیدش به کنکور امسال من بود اما من دانشجو آزادم و پیام دادم به سنجش بهم گفت سهمیم سوخته و سنجش هم اطلاعیه زده
      اطلاعيه‌ ثبت‌نام‌ و شرايط و ضوابط شركت در‌ آزمون‌ سراسري‌ ‌ سال‌ 1401
      1400/11/10

      5- بر اساس تبصره 2 ماده 10 آييننامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 67/11/30 هيئت محترم وزيران، آن دسته از متقاضياني كه با(( استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر))، يكبار در رشته هاي تحصيلي دوره های روزانه و غیر روزانه با آزمون يا بدون آزمون (براي پذيرفته شدگان رزمنده از سال 1368 به بعد و براي پذيرفته شدگان سهميه شاهد از سال 1376 به بعد) پذيرفته شده اند، اعم از اينكه از رشته قبولي انصراف داده يا در رشته قبولي ثبت‌نام كرده يا نكرده باشند، مجاز به استفاده مجدد از سهميه مذكور در آزمون سراسري در( هيچ )دوره‌اي اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غيرانتفاعي، پيام نور، شهريه پرداز، پرديس خودگردان، مجازي و دانشگاه آزاد اسلامي نخواهند بود. به عبارت ديگر متقاضيان مشمول اين ماده تحت هيچ عنوان حق استفاده مجدد از اين سهميه در تمامي دوره ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامي را ندارند

  8. سلام استاد افشار عزیز
    ببخشید توی این مقاله نوشتید اگر دانشجو هر دانشگاه و هر رشته ای که هستید و قصد انصراف از دانشگاه خود و شرکت در کنکور ۱۴۰۰ را دارید نیز باید حتما تا تاریخ 99/12/25 از دانشگاه خود انصراف داده باشید
    این موضوع شامل دانشگاه پیام نور هم میشه؟
    یه سوال دیگه هم دارم اینکه اگر یک بار با سهمیه ایثارگران دوره غیر روزانه پذیرفته شده باشیم باز امکان استفاده مجدد از سهمیه برای قبول شدن در دوره روزانه هست؟
    ممنون از وبسایت خوبتون

  9. استاد من پارسال علوم آزمایشگاهی آزاد قبول شدم و ثبت نام کردم و مرخصی گرفتم آخرهمون ترم (آذر و دی) انصراف دادم هیچ واحدی هم نخوندم و پاس نکردم تو ثبت نام کنکور چی بزنم؟؟؟ دانشجو انصرافی رو نزدم آخه من که تو دانشگاه درس نخوندم دانشجو انصرافی نمیشم که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه بگین
    بعدا اگه اشتباه زدم دردسر نشه برام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. سلام وقت بخیر. استاد من دانشجوی پیام نور هستم و مرخصی گرفته بودم و معافیت تحصیلی گرفتم. همین مهر امسال با انتخاب رشته بدون کنکور به همراه سهمیه ۵درصد توی پیام نور پذیرفته شدم و ثبت نام کردم. میتونم از سهمیه برای کنکور ۱۴۰۱ استفاده کنم؟چون تو دفترچه نوشته بود اگه «با آزمون» قبول شدید نمی‌تونید مجددا از سهمیه استفاده کنید.

    1. سلام.
      شما ۵درصد بزنید. اگر سوخته باشه خود به خود سیستم سهمیه منطقه در نظر میگیره.

  11. سلام استاد
    من روزانه 1400 قبول شدم ولی با توجه به اخبار لغومحرومیت انصراف قطعی دادم…یعنی الان نمیتونم 1401 روزانه انتخاب رشته کنم؟ تروخدا جواب بدید خیلی نگرانم چون توانایی پرداخت دانشگاه ازاد رو ندارم

  12. سلام وفت بخیر،
    میگم اینکه امسال قانون استفاده از سهمیه ایثارگران رو تغییر دادند و نوشتند شما حتی اگر ثبتنام هم نکردید ولی اسمتون اومده نمیتونید استفاده کنید خلاف اون چیزی نیست ک توی مصوبه سال 67 بوده؟
    اونجا اصلا راجب روزانه و غیر روزانه و یا ثبتنام کردن یا نکردن چیزی نوشته نشده،
    ایا امکان شکایت به دیوان و شانسی هست؟

  13. سلام استاد خسته نباشید
    من دیشب به سنجش درخواست دادم و پرسیدم که ایا کسانی که سال 1400دوره روزانه قبول شده اند و انصراف قطعی داده اند میتوانند در سال 1401 رشته های روزانه را انتخاب کنند یا خیر.. جوابی که سنجش بهم داد این بود:
    سلام بله میتوانید رشته های روزانه را انتخاب کنید.
    ولی شما تویه سایتتون نوشتیدنمیتونیم انتخاب کنیم.الان چی شد میشه یا نه؟

  14. سلام خواههههش میکنم تو رو خدا جواب بدید
    من دانشجوی ازادم الان سهمیم از بین رفته؟؟ فررزند جانباز ۲۵ درصد هستم این قانون جدید چیه استاد تو دفترچه لطفاراهنمایی کنید اجرتون با خدا

    1. سلام پس این چیه خودتون نوشتید
      در صورتی که در کنکور سراسری 1401 از سهمیه خود برای رشته های با آزمون یا بدون آزمون استفاده کرده باشید و قبول شده باشید در هر صورتی (چه در دانشگاه ثبت نام کرده باشید یا نه) حق استفاده مجدد از سهمیه را برای هیچ دانشگاه دیگری اعم از روزانه، شبانه، پردیس، دانشگاه آزاد و… را نخواهید داشت
      چرا پس تو کامنتا یه چیز دیگه گفتید چرا تایید نمیکنید چرا حرفاتون تناقض دلره

      1. سلام
        دفترچه تناقضی گفته
        اسم فرزند ایثارگران رو نیاورده واضح

  15. سلام روزتون خوش من کنکوری ریاضی هستم
    مشاورم به من گفته که حالا که نیم سال دوم شروع شده
    تا قبل عید کل عمومی ها رو جمع کن بعد عید بیشتر تخصصی که یه اعتماد به نفسی از این که عمومیات جمع کردی داشته باشی من شک دارم نظر شما چیه؟!

    1. سلام
      اگر خودش جمع شد اشکال نداره
      اگر بجای تخصصی برگشتی بیشتر عمومی خواندی داری اشتباه میکنی

    2. سلام آقای افشار اما هم من هم دوستان پرسیدیم از سنجش قسمت پرسشش گفتن که این تبصره برای همه اجرا میشه

  16. اساس تبصره 2 ماده 10 آييننامه اجرايي قانون ايجاد تسهيالت براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 18/2/1368 هيئت محترم وزيران، در صورتي که متقاضي با استفاده از سهميه ايثارگران در آزمون سراسري سال 1400 و قبل از آن در رديف پذيرفته شدگان ) اعم از دوره هاي روزانه يا غير روزانه( قرار گرفته باشند، حتي در صورت انصراف حق استفاده مجدد از اين سهميه را نخواهند داشت.

    استاد یعنی این حق نداشتن استفاده مجدد برای مایی که فرزند جانبازیمم هست یا نیست؟ اگر نیست چرا اخر خط سوم کلمه ایثارگران اورده خواهش میکنم جواب بدید

    1. سلام
      برای فرزند جانباز نیست
      شما حق استفاده از سهمیه ات در هر دوره یکبار خواهی داشت

  17. درود آقای افشار بنده دانشجو دانشگاه آزادم با سهمیه ۲۵ امسال میخوام در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم سهمیه برای من اعمال نمیشه ؟ خواهش میکنم جواب بدید خیلی استرس دارم

      1. ممنونم استاد دستتون درد نکنه پس چرا کارشناسای سنجش میگن سهمیه نداریم کلا دیگه؟ شما وفترچه امسال دیدید که فرق کرده با پارسال ؟

        1. سلام
          دفترچه ننوشته فرزند ایثارگر … نوشته شخص رزمنده و ایثارگر
          منم تحلیل نوشته دفترجه ارائه کردم

  18. 5- بر اساس تبصره 2 ماده 10 آييننامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 67/11/30 هيئت محترم وزيران، آن دسته از متقاضياني كه با استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر، يكبار در رشته هاي تحصيلي دوره های روزانه و غیر روزانه با آزمون يا بدون آزمون (براي پذيرفته شدگان رزمنده از سال 1368 به بعد و براي پذيرفته شدگان سهميه شاهد از سال 1376 به بعد) پذيرفته شده اند، اعم از اينكه از رشته قبولي انصراف داده يا در رشته قبولي ثبت‌نام كرده يا نكرده باشند، مجاز به استفاده مجدد از سهميه مذكور در آزمون سراسري در هيچ دوره‌اي اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غيرانتفاعي، پيام نور، شهريه پرداز، پرديس خودگردان، مجازي و دانشگاه آزاد اسلامي نخواهند بود. به عبارت ديگر متقاضيان مشمول اين ماده تحت هيچ عنوان حق استفاده مجدد از اين سهميه در تمامي دوره ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامي را ندارند.

  19. سلام استاد، کسی که رشته ای در دانشگاه پیام نور بدون آزمون قبول شده باز هم میتونه از سهمیه برای روزانه استفاده کنه؟
    و اینکه برای ثبت نام کنکور باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم؟
    لطفا جواب بدین، ممنونم ازتون

  20. استاد سلام وقت بخیر من دوازدهم تجربیم چون اصلا درس نخونده بودم به گفته ی مشاور قبلیم 5تاکلاس آنلاین شرکت کردم الان همه رو عقبم باید آفلاین ببینم واینکه امروزا اصلا نمیدونم برنامه ی مشاورمو پیش ببرم یا با قلمچی ؟اگه از اول فیلم آفلاینو شروع کنم به خوندن خوبه یا اینکه خودمو به کلاس آنلاین برسونم؟

    1. سلام
      بجای کلاس با کتاب تست کار کن وگرنه آخذش چیزی هم کم تسلطی به دلیل تعداد تست کم نخواهی داشت
      برنامه کانون هم برای نیمسال دوم به درد کسی نمیخوره که شما دومین نفر باشی

      https://alirezaafshar.org/%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%86%db%8c%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%af%d9%88%d9%85/

  21. سلام استاد من معدل دیپلمم رو تویه فرم ثبت نام تقریبی زدم چون یکی از درسامو افتادم و تو شهریور و دی سال ۱۴۰۰ شرکت نکردم و تازه خراد ۱۴۰۱ امتحانشو میدم و بعد کارنامم و معدل دقیقم میاد
    الان معدل دیپلم و تقریبی وارد کردم برای ورود ب داشنگاه مشکلی پیش نمیاد؟حتما باید دقیق مینوشتم و اینکه دیگ سایت سنجش توی تیر سایت و باز نمیکنه ک ویرایش بزنیم؟

    1. سلام
      برای انتخاب رشته های با آزمون که چون سوابق شما رو سنجش داره نیاز به ثبت معدل و … نیست
      هر نمره ای که تا اون زمان داشتید برای انتخاب رشته های بدون آزمون اون لحظه ثبت کنید

      این مساله که فارغ التحصیل خرداد ۱۴۰۱ هم باشی مشکلی به وجود نمیاره و مثل دوازدهمی های امسالی دقیقا

  22. سلام استاد عزیز. در دفترچه منتشر شده کنکور دی ۱۴۰۱ ، صفحه ۲۲ ، بند ب عنوان کرده که دانشجوهای دوره روازنه و غیرروزانه میتونن در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی ، از رشته قبلی خود انصراف دهند. این یعنی اینکه هررر رشته و دانشگاهی که قبول شدیم ، باید بریم ؟ یعنی حق انتخاب بین این رشته قبولی و رشته قبلی خودمون نداریم ؟

    1. سلام
      یعنی برای همه دانشجوها ـحای روزانه ها) این امکان وجود داره که بدون انصراف از دانشگاه شون در کنکور شرکت کنند

  23. سلام استاد وقت بخیر🌺🙏
    استاد من که هرچی دفترچه رو بالا پایین کردم متوجه نشدم وضعیت ترمیم معدل نظام قدیم رو😑
    شما متوجه شدید استاد؟

    1. چیزی نگفته چون سنجش با ترمیم معدل و قوانین آموزش و پرورش کاری نداره اغلب
      احتمال ۹۰٪ نظام قدیمی ها دروس نهایی دوازدهم امتحان می دهند و این نمرات جای دروس پایبه سوم دبیرستان شان میشه

  24. سلام استاد من مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضیم قبل از سال ۸۴ گرفتم الان کنکور دی ۱۴۰۱ می‌خوام تجربی شرکت کنم برای سوابق تحصیلی از سنجش پرسیدم بندی از صفحه ۲ دفترچه راهنما گفتن:
    همه داوطلبان اعم از … باید سوابق تحصیلی دروس عمومی داشته باشند و …
    در صفحه ۷ فرآیند دریافت کدهای سوابق تحصیلی میگه دیپلمه های سال های ۸۴ به بعد و پیش سال های ۹۱ به بعد مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.
    صفحه ۹ بند آن دسته از داوطلبانی که گزینه ۲ ..‌. اشاره به دیپلمه های بعد ۸۴ داره و …
    صفحه ۱۱ بخش حالت دوم در متن کنار تصویر شماره سه اشاره به کسانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند داره که باید کد سوابق تحصیلی وارد کنن. پایین همین صفحه گفته برخی از متقاضیان نیز که مشمول سوابق تحصیلی نمی باشند وارد صفحه … تقاضانامه ثبت نامی می شوند.
    آموزش و پرورش هم بخش نامه ای برای ایجاد سوابق تحصیلی برای دیپلمه های قبل از ۸۴ اعلام نکرده.
    حالا من و افرادی مثل من باید چه کار کنیم؟
    ممنون میشم پاسخ سوالم بفرمایید

    1. سلام
      دی یا خرداد عمومی ها نهایی ثبت نام آموزش از راه دور و همین و بس
      برای تخصصی ها بچسب به درصدهای کنکورت و کار تستی

  25. سلام استاد
    کسی که رشته ای در پیام نور و با سوابق تحصیلی قبول شده ایا میتونه برای کنکور402 و رشته های روزانه از سهمیه ی فرزند جانباز زیر 25 درصدش دوباره استفاده کنه؟

  26. سلام استاد
    پشت کنکورم و سال۹۸دیپلم انسانی گرفتم
    نمرات امتحان نهاییم اصلا خوب نیستن می‌خوام دی ماه ۴درس عمومی و دو درس تخصصی را ترمیم معدل بزنم و بقیه دروس نهایی را در خرداد۱۴۰۲ترمیم معدل بزنم

    به نظر شما اشتباهه مشاورین دیگه گفتن همه دروس را دی ماه ترمیم کن تا خرداد خیالت راحت باشه

    1. سلام
      در حال حاضر گفتن فقط در یک نوبت میتونی برای ترمیم امتحان بدی و نه چند بار درس هات پخش کنی

    1. بله ولی خودت به همه فصول نرسون و تا جایی که خوندی برو آزمایشی خودت محک بزن

  27. سلام استاد بزرگوار . با توجه به مطالبی دفترچه راهنما ، افراد مشابه من که دیپلم و پیش دانشگاهی شون رو قبل از سال 1384 گرفتند اصلا مشمول سوابق تحصیلی نمی شند درسته؟ اگه درست متوجه شدم ، حالا تکلیف ما چیه؟ آیا اصلا اون 40 درصد لحاظ نمیشه برامون و نمره ازمون مون 100 درصد نمره مونه یا اینکه باید مجددا آزمون رو شرکت کنیم؟ خیلی ممنون

    1. نمرات نهایی پایه دوازدهم امتحان بدید که داشتته باشید
      برای دروس تخصصی ملاک تمام و کمال همان درصد کنکور شماست

  28. سلام استاد
    من متولد تیر ۸۴ ام و 1402 کنکور دارم. در واقع خرداد نهایی ها رو میدم و تیرماه هجده ساله میشم ( الان سنم ۱۷ سال و ۴ ماهه ). با این حساب یعنی قبل از هجده سالگی دیپلم گرفتم و باید کد ۵ رو وارد کنم؟
    و سوال دوم میتونم یک سال پشت بمونم یا نه؟ چون نوشته کسایی که قبل از هجده سالگی دیپلم میگیرن فقط شش ماه وقت دارن وارد دانشگاه بشن نه یک سال.
    ممنونم

    1. سلام
      مشکلی ندارید کد ۴ بزنید
      میتونی یکسال هم پشت کنکور بمونید

  29. ممنون ولی من فرق بین کد 4 و 5 نظام وظیفه رو متوجه نمیشم.
    داخل دفترچه گفته شده افرادی که قبل از 18 سالگی دیپلم میگیرن باید کد ۵ رو بزنن. پس کسی که تابستان ۱۸ ساله میشه نباید کد ۵ رو بزنه؟
    و همچنین برای همین افراد گفته شده ۶ ماه برای ورود به دانشگاه مهلت دارن نه بیشتر.
    خواهش می کنم راهنممایی کنید. ببخشید زیاد سوال می کنم

    1. کد ۴ برای دانش آموز دوازدهمی هست
      کد ۵ برای فارغ التحصیل (دومین کنکور)

  30. آقـــــــــــــــــای دکــــــــــــــتر افــــــــشـــــــــــار 🙂
    امیدوارم این بار شما پیام منو ببینید و جـــــــــــــوابی بدید :
    سلام !
    خوبید، وقت بخیر !

    طبق دفترچه ثبت نام گفته شده که سابقه تحصیلی فقط برای بچه های رشته های نظری است ! پس یعنی بچه های فنی و حرفه ای و کارودانش و زبان و.. مشمول این سابقه نمیشند و من دیپلم فنی و حرفه ای دارم .

    برای کنکور گفته اند :
    * همه داوطلبان مثل فني و حرفه اي ايد داراي دروس عمومي سابقه تحصيلي باشند و در صورت عدم وجود، بايد براي ايجاد آن از طريق آموزش و پرورش اقدام نمايند. بديهي است در صورت عدم وجود نمره سوابق تحصيلي براي هريك از دروس عمومي نمره آن درس، صفر لحاظ ميشود. ص2

    * -3 در آزمون سراسري سال 1402 براي داوطلباني كه سابقه تحصيلي ناقص دارند يا كلاً سابقه تحصيلي ندارند، سهم نمره كل سابقه تحصيلي به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب در گروه درخواستي (بجز دروس عمومي)، اعمال ميشود و مابقي سهم نمره كل سابقه تحصيلي تا سقف سهم دروس تخصصي به سهم نمره كل آزمون اختصاصي (كنكور) اضافه ميشود. ص 44

    الان من برای گرفتن سابقه تحصیلی فقط باید درس های عمومی دوازدهم 6 درس رو سابقه تحصیلی بسازم کافیه ؟
    و درس های تخصصی که سابقه ندارم به همون کنکور تخصصی که در دی ویا خرداد شرکت میکنیم حساب میشه؟!

    1. سلام
      بچه های فنی و کار و دانش باید از دروس عمومی پایه دوازدهم برای خودشان سابقه تحصیلی بسازند و دروس تخصی شون هم ملاک ۱۰۰٪ همان درصدهای کنکورشان است

      1. سلام مجدد و عرض وقت بخیر و خسته نباشید.
        خیلی ممنون و سپاس.
        آقای دکتر یک سوال خیـــــلی مهم و خـــــــــیلــــــی فنی و تخصصی ! نظر شما چی در این خصوص:

        توی مصوبه بند 5 آوردند که سنجش رو میخواند از پذیرش جدا کنند و طی 6 ماه از زمان ابلاغ آقایون شورای سنجش و پذیرش و وزارت علوم باید این طرح رو ساماندهی کنند.
        و با شروع ثبت نام کنکور دی ماه آقای پورعباس گفته که “پذیرش دانشجو از کنکور ۱۴۰۳ بیشتر در اختیار دانشگاه‌ها قرار می گیرد” که بر مبنای معدل دیپلم و نتیجه آزمون کنکور پذیرش رو انجام میدند !

        خوب با این مقدمه حالا وضعیت سابقه تحصیل نداره های مثل دیپلم نظام قدیم،فنی و حرفه ای، کارودانش، هنر و زبان و…. که باید بریم سابقه تحصیلی عمومی ایجاد کنیم ( که هنوز آیین نامه اون هم مشخص نیست) برای پذیرش با این ماده 5 چه طور میشه ؟ همون نمرات عمومی ما میشوند سابقه تحصیلی عمومی و نمره کل سابقه تحصیلی و آزمون اختصاصی که سرجای خودش هست!

        1. سلام
          چ نظام قدیم و چه نظام جدید اگر سابقه تحصیلی نهایی برای دروس عمومی نداری باید بری امتحان بدی همین و بس
          دروس تخصصی هم در هر رشته ای باشه برات اگر سابقه نهایی (سوم ُ پیش دانشگاهی یا دوازدهم ) نداشته باشی همان درصدهات در سر جلسه آزمون محاسبه میشه

          1. سلام مجدد دکتر جان

            من فکر کنم منظورم رو بد رسوندم !
            این طوری باهم پیش میریم و در نهایت شما نظرتون رو بگید :

            من سابقه تحصیلی ندارم، پس باید فقط دروس عمومی رو باید برم از مدرسه بزرگسال بگیرم! این اوکی !
            برای دروس تخصصی هم که به کنکور اضافه میشود ! این هم اوکی !

            حالا موضوع این هست که میگند از سال 1403 پذیرش توسط دانشگاه با توجه به سابقه تحصیلی و نمره آزمون کنکور صورت خواهد گرفت ! این جال مشکل هست !
            وقتی کسی که نظام قدیمی باشه فنی و حرفه ای و… ! فقط دروس عمومی هم رفته باشه نمره گرفته باشه ! این دروس عمومی (6 تا ) یعنی همون کل سابقه تحصیلش و قابل استفاده است در اون زمان ؟ یا میگن چون شما دروس تخصصی سابقه تحصیلی نساخته ای پس مشمول سابقه تحصیلی نمی شوی و مارو بازم بدبخت میکنند ؟

          2. درباره کنکور ۱۴۰۳ باید عرض کنم هیچ چیزی از اون فرقی نداره با کنکور ۱۴۰۲ الا اینکه تاثیر نهایی دوازدهم دبیرستان (سوابق) میشه ۵۰ درصد
            فنی حرفه ای ها و بچه های دیپلم قبل از سال ۱۳۸۴ نیز حتما همان عمومی نهایی بدهند کافی هست و بس

  31. سلام آقای افشار وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل تجربی نظام جدیدم و متاسفانه امکان ترمیم معدل ندارم می خواستم بدونم میشه دیپلم مجدد بگیرم برای رشته ریاضی و بعد کنکور تجربی بدم و از تاثیر معدل 26 درصدی دروس عمومی استفاده کنم؟
    چون یکی گفته بود طبق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در صورت داشتن دیپلم مرتبط با گروه آزمایشی، حق استفاده از دیپلم نامرتبط (برای دور زدن میزان چهل درصدی تأثیر سابقه تحصیلی) رو ندارید ولی من هر چقدر گشتم تو دفترچه همچین چیزی به چشمم نخورد

    1. اگر امکان ترمیم نداری دیپلم ریاضی بگیر
      دروس عمومی و شیمی از نهایی رشته ریاضی عالی بخون که مستقیما تاثیر خواهند داشت روی کنکور تجربی شما

  32. سلام استاد ببخشید میخواستم بدونم اگر کنکور دی رو شرکت کنیم امکانش هست که از نیمسال دوم بریم دانشگاه اگر که نیست و همه باید مرداد انتخاب رشته کننن پس فایده ی کنکور دی چیه و چه مزیتی داره ؟

  33. اقای دکتر لطفا اگر میدونید دریغ نکنید و بگید چی کار کنیم ما نطام قدیمی ها

    نظام قدیمی ها که باید سابقه تحصیلی عمومی بسازند من رفتم مدرسه گفتم میخوام فقط دروس عمومی این 6 درس امتحان بدم گفتند نمیشه و باید دیپلم مجدد بگیری و همه دروس رو امتحان بدی ! اصلا نمیدونند چی به چی هست !
    حالا ما چی کار کنیم و چه طور سابقه تحصیلی فقط عمومی ها رو بسازیم ؟ از طرفی بعضی ها میگن قراره برای ترمیم معدل و نمره و این حرفها یه بخش نامه جدید بیاد از آموزش و پرورش یعنی باید تا اون موقع صبر کنیم؟ به نظرتون با اون میشه فقط دروس عمومی رو ایجاد سابقه تحصیلی کرد؟
    اگر و اگر این ها بگن دروس عمومی رو جدا نداریم !و باید دیپلم مجدید بگیرد، میتونیم فقط دروس عمومی امتحان بدیم و دروس تخصصی رو انتخاب نکنیم میشه این طوری فقط دروس عمومی رو ایجاد سابقه تحصیلی کرد ؟!

    خدا نگذره از این های که مارو در به در کردند و بی چاره شدیم.

    تشکر از این که شما وقت میزارید و به سوالات ما بدبخت شدگان درسی و علمی جواب میدید.

    1. نظام قدیمی ( فارغ التحصیل قبل از سال ۱۳۸۴) باید نهایی دی یا خرداد برای دروس عمومی امتحان بده و به قول معروف سوابق بسازه
      دروس تخصصی اش هم مشکلی نداره و ملاک همان درصدهایی هست که در جلسه کنکور میزنه

  34. سلام،استاد.خسته نباشید.بچه های نظام سالی واحدی، برای ترمیم معدل باید کتب سال خودشون را بخوانند و امتحان بدهند یا امتحان ترمیم براساس کتب نظام جدید هست؟و اینکه برای دروس عمومی و تخصصی نظام سالی-واحدی از محدوده چه نمره ای نیاز به ترمیم نیست؟باتشکر

    1. سلام
      زیر ۱۸ داری حتما ترمیم کن
      از دروس پایه ۱۲ نظام جدید انتحان میگیرند

  35. سلام،استاد.اینجانب فارغ التحصیل ریاضی فیزیک سال ۹۷ هستم.بخاطر شرایطی،تازه امسال دانشجوی مهندسی صنایع شدم و اگر بخوام کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم؛باید ترمیم معدل انجام بدم تا برای رشته های بالاتر اقدام کنم.چون خیلی به رشته ام علاقه ای ندارم.“بنظرتون در کنار دروس دانشگاه،برای کنکور بخوانم یا انصراف موقت بدم؟“باتشکر.(با توجه به اینکه رفت و آمد میکنم،درطول هفته نمیتونم درس بخوانم و آخر هفته به بخشی از دروس دانشگاه میرسم.)

    1. سلام
      چون امسال حتی روزانه ها میتونند بدون انصراف از دانشگاه شون کنکور شرکت کنند به نظر من انصراف نده فعلا

      1. تشکر.با مرخصی گرفتن از دانشگاه هم موافق نیستید؟چون واقعا با رفت و آمد به دانشگاه چون شهر دیگری است، وقت طول هفته از دست میرود.

  36. سلام استاد وقت بخیر
    ببخشید سوالم خیلی مهمه و ذهنمو مشغول کرده
    من نظام قدیمم و سال اخذ مدرک پیش دانشگاهیم اشتباه زده شده بود تو سوابقم .
    اصلا هم نمیتونم وارد سایت دیپکد بشم
    خیلی مهمه این قضیه؟

  37. استاد تو دفترچه گفته اگر دو تا دیپلم دارید باید با دیپلم مرتبط آزمون بدین.
    الان مثلا ما تجربی نظام قدیم بودیم. بخوایم دیپلم ریاضی نظام جدید بگیریم نمیتونیم با دیپلم ریاضی کنکور تجربی بدیم؟

  38. سلام آقای افشار؛من معدلم ۱۹,۲۹ شده فقط دو درس سلامت بهداشت و هویت نمره ام ۱۷ شده؛با وجود اینکه این دو درس کمترین ضریب رو در کنکور داره و الان پشت کنکوری هستم.به نظر شما ترمیم معدل این دو تا رو شرکت کنم با اینکه حوصله خواندن این دودرس رو ندارم.میخوام بدونم اگر معدلم پایین باشه امکان داره پزشکی قبول نشم؟؟

    1. بهتره هر چیزی زیر ۱۸/۵ داری ترمیم کنی
      ولی خب کلا معدل شما بالاست و تمرکز اصلی شما هم باشه روی کنکور مشکلی نداره

  39. سلام با توجه به تبصره 1 مصوبه ترمیم نمرات نهایی آموزش و پرورش که میگه “به متقاضیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده‌اند، اجازه داده می‌شود یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند” یعنی حتی فردی که ترمیم نمره شهریور 1401 رو شرکت کرده ام میتونه برای ترمیم معدل جدید در خرداد ماه اقدام کنه؟

    1. خیر
      هر داوطلب فقط یکبار میتونه ترمیم معدل شرکت کنه و امتحان بده

  40. سلام من دیپلم فنی سال95 هستم و با مدرک کاردانی کنکور شرکت کردم و سوابق تحصیلی هم ندارم به نظر شما اگر ترمیم معدل شرکت کنم بهتره یا کلا برم دیپلم نظری بگیرم؟؟

      1. سلام استاد ببخشید.
        من دانشجوی ورودی 401 هستم روزانه
        و ترم دوم رو مرخصی گرفتم برای خوندن کنکور
        و ایا الان می تونم کنکور ثبت نام کنم؟
        نیاز به انصراف نیست؟
        اگه هست باید چه تاریخی انصراف بدم؟

        1. سلام
          بله میتونی
          نیاز به انصراف نیست تا شهریور که جواب ها میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا