مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتی

حضور یا عدم حضور در کلاس های آنلاین مدارس

در کلاس های انلاین مدارس شرکت کنیم یا نه؟

این روزها دغدغه خیلی از دانش آموزان سال دوازدهم مدیریت زمان بین تکالیف و کلاس ها و امتحانات مدرسه دوازدهم در کنار برنامه های کنکوری خودشان است .

بودجه بندی آزمون هایی که فصل ها را یکی پس از دیگری پشت سر میگذارند و مدرسه ای که هر روز ساز خودش را میزند و این وسط هستند دانش آمورزانی که در میان این دو سردرگم شده اند و مهمتر از همه وقت و زمان خود را برای برنامه ریزی کنکور از دست رفته می پندارند .

تفاوت کلاس درس مدرسه و کلاس کنکور

مهمترین مساله در این میان تفاوت بین سطح تدریس دبیران مدارس و اساتید دروس کنکور است که باعث مقایسه گسترده داوطلبانی می شود و این سوال را در ذهن آنها به وجود خواهد آورد که آیا شرکت در کلاس های مدرسه اتلاف وقت نیست ؟؟!!

تاثیر کار کردن تشریحی بر کسی پوشیده نیست،درس خواندن تشریحی پایه و پیش نیاز کار تستی است پس به کلاس مدرسه به چشم فرصت مناسب برای کار تشریحی نگاه کنید.

درس های غیر مهم برای کنکور در کلاس آنلاین مدارس

عده ای از داوطلبان هم نگران وقتی هستند که برای دروسی مثل بهداشت و سلامت صرف میکنند.گرچه این دروس در برای کنکور اهمیتی ندارد اما دارای محتوای مفیدی است که بهتر بود در سال های گذشته تدریس گردد.

حالت ایده آل برای این دروس هماهنگی مدیر،معلم و دانش آموز است که کلاس ها و امتحانات این درس به صورتی برگزار گردد که وقت کمتری از دانش آموزان بگیرد.

رسیدن به بوجه بندی آزمون و مدرسه

رسیدن به بودجه بندی و جلوگیری از عقب ماندگی آزمون یکی دیگر از مواردی است که در موفقیت کنکور اهمیت دارد.کلاس درس مدرسه میتوانید پایه گذار تست زنی کنکور شما شود و برخلاف باور عمومی در زمان شما نیز صرفه جویی کند.

پس تا حد ممکن سعی کنید از تدریس تشریحی دبیران خود استفاده کنید.

اهمیت معدل کتبی و تاثیر معدل

برای ثبت نام دانشگاه بعد از انتخاب رشته کنکور شما نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارید این نکته ای است که شاید ساده به نظر برسد اما نکته ای است که با سهل انگاری بیش از حد برای داوطلبان زیادی حتی بعد از قبولی دانشگاه مشکل به وجود آورده است.

اگر قرار به قبولی است چه بهتر که با نمره ای بالاتر باشد که بتوان از تاثیر مثبت آن در نتیجه ی کنکور نیز بهره برد.

آیا رتبه های برتر نیز در کلاس های درس مدرسه شرکت میکردند؟

با توجه به بیش از 10 سال تجربه مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار در این زمینه میتوان گفت اکثر رتبه های برتر نیز در کلاس درس شرکت کرده اند.شاید فکر کنید که مدرسه ی آنها کیفیت بیشتری داشته و کنکوری رفتار کرده است اما نه اینطور نبوده است.

این داوطلبان از زمانی که به مدرسه اختصاص دارد بهترین استفاده را میکردند و بحث تشریحی خود را میبستند و از باقی زمان خود برای کار تستی استفاده میکردند.

خطر استفاده از دی وی دی های آموزشی

در مطالب مختلفی به بررسی دی وی دی های آموزشی کنکور پرداختیم،درست است که dvd کنکور در مواردی میتواند مفید باشد اما در دسترس بودن راحت و قابلیت استفاده ی مجدد از آن نباید باعث هدر دادن وقت شود،اگر از فیلم های آموزشی استفاده میکنید خود را مقید کنید که با بار اول دیدن ویدیو و تمرین بحث را ببنید و باقی زمان خود را به تست زنی بپردازید.

نباید اینگونه فکر کنید که چون به راحتی میتوان مجدد از این فیلم ها استفاده کرد لازم نیست دقت کافی را داشته باشم و اگر جایی را خوب یاد نگرفتم دوباره نگاه میکنم.

سخن پایانی در مورد شرکت کردن در کلاس درس آنلاین مدارس

توجه کنید که در سالهای گذشته که کرونایی وجود نداشت مسائلی مثل رفت و آمد و مسیر طولانی باعث خستگی دانش آموز میشد اما در کلاس آنلاین این موارد وجود ندارد و عملا در زمان مدرسه صرفه جویی شده است.

اگر معتقدید که مدرسه زمان شما را هدر میدهد به تابستان کنکور رجوع کنید.آیا از زمان خود به طور کامل استفاده کرده اید؟ گاهی اوقات زمان زیاد باعث اهمال کاری در کنکور میشود.

پس بجای تمرکز و توجه زیاد به زمان مدرسه از باقی زمان های خود بهینه و با کیفیت مطالعه بالا استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد استفاده از کلاس انلاین مدرسه

✅ آیا حضور در کلاس های درس تشریحی مدارس مانع موفقیت در کنکور می شود ؟

✅ در هر هفته چقدر از زمان خود را به مطالعه و کلاس های تشریحی مدارس اختصاص دهیم ؟

✅ آیا شرکت در کلاس های سلامت و بهداشت و علوم اجتماعی اجباری است ؟

✅ آیا کلاس های درس مدرسه صرفا جنبه تشریفاتی دارند یا فایده ای هم برای کنکور ۱۴۰۰ خواهند داشت ؟

✅ تاثیر نمرات کتبی نهایی در کنکور 1400 چگونه است ؟ آیا نمرات تشریحی بالا در کنکور تاثیر گذارند ؟

✅ با وجود کلاس های مدرسه در چند درس فرصت استفاده از کلاس های آنلاین کنکور را خواهیم داشت ؟

در پایان برای دسترسی به محتوای مشاوره ای اختصاصی میتوانید با هزینه ی یک جلسه پرسش و پاسخ در طرح کلاس مشاوره پاییز شرکت کنید.

علیرضا افشار در این جلسه به تفضیل به مشاوره دوازدهمی ها درباره این مقوله مهم می پردازند

نوشته های مشابه

24 دیدگاه

  1. سلام استاد ببخشید الان من یه چیزی متوجه نشدم به نظرتون سر کلاس انلاین مدرسه مطالبی که معلم میگن رو به صورت جزوه بنویسیم یا نه؟

    1. سعی کنید گوش بدید و کمتر بنویسید
      مهم اینه بعد از کلاس مجازی مسلط باشی تشریحی/تستی تمرین و تست کار کنی

  2. سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیز
    ادمین لطفا سوال رو بزار واقعا خیلی مهمه و احتمالا سوال خیلی از بچه ها هم هست
    استاد من دانش آموز ۱۴۰۰ تجربی. مدرسم سمپاده ولی به‌دلایلی تابستون رو از دست دادم و از مهر ماه شروع کردم
    مدرسه ی ما به قول شماکه در یکی از لایو هاتون گفتین تستی کارع یعنی دروس دوازدهم روباتست جمع میکنه(هرچند این تست فقط برای دروس اختصاصیه) و خیلی از برنامه ازمون هم جلوترن و مباحث قبلی که درس دادن بخاطر مشکلاتی که تو تابستون داشتم نخوندم اصلا
    معلم ها بد درس نمیدن ولی خب تدریس تو محیط واتساپه و کیفیت خوبی نداره
    یک سری تکالیفی هم میدن که باید اونهارو ما حل کنیم و خب تسته ولی سوال اصلی اینجاست
    من بودجه یندی ازمون رو بخونم وتست هارو بزنم یا تست های اینهارو
    اولویت کدومه
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام
      مسئولیت کل کار خودت به عهده بگیر
      با برنامه آزمون بیا جلو و همه تلاشت کن تا بتونی خودت کم کاری هات جبران کنی

    2. سلام.ممنون میشم اگه راهنماییم کنیدچون خیلی سردرگمم.من پشت کنکوری نظام قدیمم که امسال میخوام جدیدشرکت کنم ولی ازمعلمهای خوب هیچ اطلاعی ندارم ولی خودم سمپادیم وپایم قویه میخواستم ببینم به نظرتون کدوم اساتیدکلاس های آنلاین خوبن؟ریاضی بین حیدری ودادبام وملاک پور ومقدم نیا؟زیست کرامت وهمدانی وعظیمی؟شیمی بابایی وآقاجانی وعلمداری؟فیزیک باباخانی ویحیوی؟دینی کریمی وکاغذی ویوسفیان پور؟عربی فلاح ورمضانی؟والابین این اساتیدگیرکردم چون نمونه تدریسهای کمی ازشون هست ولی راستش هیچکدوم خیلی قوی نیستن ازنظرم نمیدونم شایدچون نظام عوض شده برام اینجوریه.حالابااین اوصاف به نظرتون توهردرس کدوم استادوانتخاب کنم؟البته به جزاساتیدبالااگه خودتون پیشنهاددیگه ای دارین واستاددیگه ای رومدنظردارین ممنون میشم بهم بگید.راستی نظرتون درموردحرف آخرچطوره؟مخصوصازیست وشیمیش؟

      1. سلام
        اکثر اساتیدی که اسم آوردیم خوب هستند و بی انصافی و تبلیغات هست که فقط اسم یک نفر رو بیاریم
        نمونه فیلم هاشون ببینید و با هر کدام ارتباط بیشتری برقرار کردید با او جلو بیایید
        حواس تون هم باشه خیلی سرت با کلاس آنلاین و فیلم آموزشی شلوغ نکنی و بیشتر با کمک درسی بیا جلو که راحت تر و تعداد بیشتر تست بزنی

  3. سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    حقیقتا یه مطلبی که ذهن من رو درگیر کرده اینه که دبیرهای مدرسمون دارن با سرعت فوق العاده بالایی درس میدن و وقت زیادی برای تست زدن نمیزارن و برنامشون هم از برنامه ازمون ها بسیار جلوتره و سریع هم ازمون میگیرند
    از طرفی در کلاس های انلاینشون هم نهایتا 7 نفر شرکت کنند و در ازمون ها هم نصف کلاس غایبن و نکته دیگه اینکه من ریاضی و زیست رو از دبیرهای دیگه ای کمک میگیرم برای خوندن
    و دروس دیگه هم فیلمهارو بعدا دوباره میذارن
    حقیقتا ازمون های مدرسه رو دادن و سر کلاس شرکت کردن فقط برای معدله
    به نظر شما با این وجود باز هم سرکلاسا شرکت کنیم ؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدین:)

    1. سلام
      اگر برای حضور و غیاب در کلاس مشکلی ندارید فقط در کلاس هایی باش که دبیر تشریحی کامل یا تستی کار میکنه

  4. ممنون از توضیحاتتون.ی سوال داشتم راجب ریاضی اقای اریان حیدری…تدریسشون خوبه؟روی تدریسشون میشه حساب کرد؟ینی روش هاشون جواب میده رو سوالا؟خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام
      چون فقط تست کنکور کار می کنند
      حتما تست های تالیفی خوب بزن تا دستت راه بیفته بعد ارز تدریس

    2. سلام ببخشید من پایه یازدهم رشته ی انسانی هستم به نظر شما کلاس انلاین ها حاضر بشم یا نه؟

  5. سلام استاد.
    پارادوکس عجیب بین حرفاتون هست.. به خود دانش اموزاتون یه چیز گفتید و تو سایت یه چیز…حتی برای اولین بار به کسب معدل بالا تو رسیدن به دانشگاهم اشاره کردید..
    یه نکته دیگه هم هست استاد شاگردان قبلا شما تو مدرسه بودن و درست ومورد قبول هم هست..اما با این شرایط بوده؟؟؟
    لطفا درستر مقایسه کنید و یه عده معلم نندازید به جون دانش اموزا..
    (ویس خودتون تو اواخر اردیبهشت ۹۸ برای نهایی ها گوش بدید توجه حرفام میشید استاد.
    موفق باشید

    1. حضور در کلاس های درس مدرسه برای دروس مرتبط با کنکور را مفید می دانیم
      تشریحی پایه و پیش نیاز تست است

    2. سلام و ارز ادب خدمت استاد گرامی من سال دوازدهم هستم رشته تجربی کنکوری 1400من تو یه مدرسه دولتی که به نظر خودم در سطح پایین هستش درس میخونم معلمای ما خیلی ضعیف هستند و به ندرت تستی کار می کنند با توجه به مطالب ناچیز و مختصری که در واتساپ و شاد توضیحات میدهند شما توصیه میکنید که در کلاس ها شرکت کنم به نظر خودم که وقت تلف کردنه و این که سطح تدریس بسیار پایین هستش و با توجه به این که من در روستا زندگی میکنم و مشکل اینترنت دارم وقت زیادی ازم میگیره حتی بعضی معلما که دیگه نمیتونن تدریس کنن فقط یه فایل رو به صورت پی دی اف میفرستن خیلی ممنون میشم جواب بدید سپاس

      1. ضعف کلاس های درس مدرسه را سعی کن با حل تست و مطالعه درسنامه از کتب کمک درسی کنکور جبران کنی

  6. سلام استاد میخاستم بدونم میشه با مدیر مدرسه صحبت کرد که مثلا کلاس هارو شرکت نکنیم و فقط سر ازمون ها حضور داشته باشیموومنظورم اینه که برای مدیر مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سلام
      مشکل که پیش میاد ( استرس و تهدید مدرسه ) اما با تعامل مدیر و دبیر اینکار انجام بشه تا حدودی بخصوص برای درس هایی مثل بهداشت و … باهاتون راه می آیند

  7. سلام خسته نباشید و ممنون بابت مطالب مفیدی که قرار میدین
    من یازدهم تجربی ام و تصمیم داشتم برای زیست فیلمهای آلا رو ببینم اما خیلی زمان بر هست اما از طرفی آموزش تشریحی از طرف مدرسه نمیبینم…
    بنظرتون این روش ایراد داره که من کتاب و درسنامه رو بدون هیچ آموزشی خودخوان بخونم؟ چون برای فیلم دیدن هم زمان صرف تماشای فیلم میشه هم جزوه نوشتن و هم مرور اون جزوه…اما یادگیری با فیلم روان تره.ازطرفی همون نکاتی که توی فیلم گفته میشه توی درسنامه هست.

    یه سوال دیگه اینکه برای ریاضی فیلم آموزشی بهتره یا درسنامه؟ و شما کدام استاد رو برای ریاضی پیشنهاد میدین؟

    1. سلام
      اگر خودخوان با درسنامه ارتباط برقرار کنی برات ۱۰۰٪ بهتره و قلق ها رو خودت در میاری و با تنوع تست بیشتر به اوج تسلط میرسی

  8. سلام ببخشید من پایه یازدهم رشته ی انسانی هستم به نظر شما کلاس انلاین ها حاضر بشم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا