مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

[رسمی] جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش | کنکور چند مرحله ای | حذف دروس عمومی | تاثیر قطعی معدل 60 درصد

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد کنکور 1402

اخرین اخبار کنکور ۱۴۰۲ + تحلیل

در چند روز گذشته سازمان سنجش با اطلاعیه ای که منتشر کرد بسیار خبر ساز شد و کنکوری های 1402 را حسابی نگران کرد، در این اطلاعیه در مورد حذف دروس عمومی، کنکور چند مرحله و تاثیر قطعی معدل صحبت شد. حال در این خبر کنکور از وبسایت علیرضا افشار به بررسی دقیق صحبت های دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش میپردازیم.

در روز 22 تیر ماه سازمان سنجش با انتشار خبری اعلام کرد کنکور 1402 همانند کنکور 1401 و بدون تغییر خاصی برگزار خواهد شد و هیچ تغییری نخواهد داشت. مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار 6 ماه پیش تحلیل درستی در این مورد در مطلب کنکور 1402 منتشر کرده بود.

بروزسانی های دائمی و رسمی در انتهای همین مطلب

این خبر دائم بروز خواهد شد برای اخبار به روز به انتهای مطلب مراجعه کنید

بروز ترین خبر در انتهای مطلب وجود دارد

تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور 1402 ، 1403 ، 1404

طبق اعلام سازمان سنجسش تمرکز کنکور سال های اینده از سال ‍۱۴۰۲ بر روی سوابق تحصیلی و معدل دانش آموزان و کنکوری ها خواهد بود.

تاثیر قطعی معدل و سوابق تحصیلی از کنکور 1402 تاثیر قطعی معدل 40 درصدی بر اساس نمرات سال دوازدهم برای رفتن به دانشگاه و کنکور سراسری اجرا خواهد شد  و در کنکور 1403 تاثیر قطعی معدل 50 درصد بر اساس نمرات سال دوازدهم خواهد بود و در نهایت در کنکور 1404 تاثیر معدل به سقف 60 درصد بر اساس نمرات سال یازدهم  و دوازدهم  و در سال 1405 به تاثیر معدل قطعی 60 درصد بر اساس نمرات سال دهم و یازدهم و دوازدهم خواهد رسید.

این در حالی است که در کنکور 1401 تاثیر معدل به صورت مثبت بود و  تاثیر منفی بر رتبه هیچ کدام از شرکت کنندگان کنکور۱۴۰۱ نخواهد داشت.

حذف دروس عمومی کنکور ۱۴۰۲

دروس عمومی در کنکور 1402 حذف میشوند؟ طبق اعلام رپیس سازمان سنجش بله حذف میشوند و تنها در امتحانات مدارس دروس عمومی وجود دارد نه سوالات کنکور سراسری.

از سال 1402 در کنکور سراسری سوالی از درس های عمومی ینی ادبیات، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی مطرح نخواهد شد و هر رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک، تجربی و انسانی ، هنر و زبان های خارجه تنها به سوالا اختصاصی رشته خود جواب خواهند داد.

البته باز هم تاکید میکنیم که دروس عمومی از مدارس حذف نمیشود بلکه تنها از آزمون سراسری حذف خواهد شد و امتحانات تشریحی دروس عمومی همچنان برگزار میشود.

کنکور 1402 در چند مرحله برگزار میگردد؟

طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش کنکور 1402 در دو نوبت برگزار میشود و هر داوطلب در هر گروه و رشته تحصیلی که باشد میتواند هر سال در دو کنکور شرکت کند.

این به این معنی است که اگر نتیجه کنکور اول شما موفقیت آمیز نبود یکبار دیگر فرصت شرکت در کنکور  را خواهید داشت و به حای یک کنکور فرصت شرکت در دو کنکور را دارید.

نکته جالب توجه دیگری که در این مورد وجود دارد این است که نتایج آزمون تا دوسال اعتبار دارد و داوطلب با توجه به آن میتواند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهد.

آیا کنکور ۱۴۰۲ حذف میشود؟

خیر کنکور ۱۴۰۲ حذف نخواهد شد اما 85 درصد رشته ها صرفا بر اساس وابق تحصیلی خواهد بود و انتخاب رشته ها بدون کنکور صورت میگیردو تنها در 15 درصد رشته ها آزمون برگزار خواهد شد.

منظور از سوابق تحصیلی امتحانات 10 درسی است که به صورت هماهنگ استاندارد کشوری برگزار میگردد.

نظام قدیمی ها در کنکور 1402 و ترمیم معدل

آیا نظام قدیمی ها میتوانند در کنکور 1402 شرکت کنند؟ بله قطعا

حتی اگر این مصوبه تصویب شود داوطلبان کنکور نظام قدیم هم میتوانند در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند و هم با شرکت در ترمیم معدل، معدل و نمرات خود را بهبود بخشند.

آیا این تغییرات کنکور 1402 قطعی است؟

طبق اعلام رئیس سازمان سنجش بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا شهریور ماه 1401 فرصت وجود دارد تا تصمیم گیری نهایی صورت گیرد و هنوز جزئیات این طرح هنوز قطعی نشده است.

اطلاعات نهایی و جزئیات کامل برگزاری کنکور ۱۴۰۲ پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام خواهد شد.

تحلیل اختصاصی وبسایت علیرضا افشار در مورد کنکور 1402

در کنکور سال 1394 نیز تاثیر معدل قطعی شد اما با در نظر گرفتن مشکلات و اعتراضات از سال 1395 تا 1401 تاثیر معدل به صورت مثبت اعمال شد.

از آنجایی که متاسفانه مشکلات و ایرادات همچنان پابرجاست ممکن از در سال های آتی مجدد این تغییرات باطل شود و کنکور به صورت سابق برگزار گردد.

لطفا تحت ثاثیر اخبار زرد و حاشیه قرار نگیرید و با قدرت برای کنکور 1402 شروع به مطالعه کنید تمامی تغییرات در این صفحه بروز خواهد شد.

در نهایت تا مشخص شدن نتیجه در شهریور ماه 1401 نه دروس عمومی را بخوانید و و نه در ترمیم معدل شرکت کنید.

بروزرسانی 22 تیر ماه 1401 در مورد کنکور 1402

در تاریخ 22 تیر ۱۴۰۱ با اعلام سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۲ بدون تغییر نسبت به کنکور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و تمامی بیانیه های قبلی منتفی شد.

پس داوطلبان بدون توجه به اخبار زرد همانطور که ماه ها قبل در مطلب کنکور 1402 اعلام کردیم همانند سال های گذشته برای کنکور مطالعه کنند.

ویدیو و پادکست تحلیل اختصاصی مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار👇


ویدیو توضیحات تکمیلی استاد علیرضا افشار در مورد تغییرات کنکور 1402

دانلود ویدیو


فایل صوتی استاد علیرضا افشار در مورد تغییرات کنکور ۱۴۰۲


نوشته های مشابه

265 دیدگاه

  1. سلام استاد یه سوال. این که میگن کنکور دو بار در سال یکی قبل عید یکی بعد عید خب مگه درس ها تا قبل عید تموم میشه که اینا کنکور اول رو میگیرن قبل عید ؟؟سوال دومم اینه پشت کنکوری برای کنکور 1402 میتونه خرداد 1402 ترمیم معدل شرکت کنه یا فقط شهریور و دی 1401 هست؟؟

    1. این طرح ضرری نداره و فکر نکنم کسی هم ایرادی بهش وارد کنه
      دوبار کنکور در سال جدیت کنکوریها از ماه اول بیشتر میکنه و یکبار هم فرصت بهتر شدن و جبران میده

  2. ببخشید یه سوال الان با این توضیحات آفای پور عباس ، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز کنکور برگزار خواهد شد؟

    1. کسی مخالف برگزاری ۲ کنکور نیست
      اگر بتونند هماهنگی ها و بودجه بندیش تنظیم کنند بعید نیست

      1. سلام منی که الان دارم میرم یازدهم برای کنکور دهمم حساب میشه برای سوابق تحصیلی ؟

  3. چند تا از بچه های نظام قدیم رفتن آموزش پرورش پرسیدن واسه ترمیم، بهشون گفتن واسه شما حتی با کتابای جدید برگزار نمیشه! پس چیکار کنیم؟؟؟دیگه نمیتونیم پزشکی قبول شیم یعنی؟؟؟

    1. سلام
      فعلا فقط تخصصی بخوانید
      ترمیم معدل و تغییر قوانین کنکور ۱۴۰۲ بذارید به اتفاقات آینده

      1. سلام استاد حذف شدن درس های عمومی قطعی هست یا خیر ما باید عمومی رو برای 1402بخونیم یا خیر

        1. تاثیر معدل مثبت بشه عمومی حذف نمیشه
          فعلا تخصصی شروع کنید به خواندن

    2. سلام استاد وقتتون بخیر
      باچیزایی که گفتن درمورد کنکور ۴۰۲وتاثیرقطعی مدل، بنظرتون اگه کسی بخواد کنکور انسانی بده و دیپلم رشته دیگه ای باشه باید بره دیپلم انسانی رو حتما بگیره؟
      واگه قرار باشه بگیره شهریور بهتره یا دی وخرداد؟

  4. سلام استاد پشت کنکوری هستم. یک هفته است که دارم برا 402میخونم برای زیر 20هزار اما با شنیدن این خبرها واقعا دیگه نمیتونم بشینم عمومی بخونم.من اگه از الان فقط اختصاصی بخونم خب به نفعمه و فقط به طور آزمایشی در کنکور امسال شرکت کنم.هرچند 1400رتبه ام خییییلی داغون شد.
    به نظرتون چیکار کنم؟

    1. فعلا فقط تخصصی بخوانید
      انشاله کارزار فارس نیوز برسه به بررسی در صحن علنی مجلس

    1. طرح جدید انتقال تنش و استرس از ۴ ساعت کنکور به ۳ سال،افزایش تنش در مدارس،ترک تحصیلی های بیشتر،قبلا دانش آموزان با امتحانات داخلی مدارس کما و بیش یک دیپلم می گرفتند حالا با این وضع و انتقال امتحانات جامع و نهایی به پایه دهم و یازدهم ناامیدی و ترک تحصیل بیشتر می شود

    2. این چه طرح مسخره ای هست از کجا این همه هزینه برای ترمیم معدل بکنیم خجالت بکشید از این طرح مسخره

      1. شاید برای هزینه نکردن شما بگن نظام قدیمی ها اصلا تاثیر نمرات ندارند و ملاک صد در صد براشون همان کنکور است

  5. استاد برا ترمیم معدل ماهایی ک نطام قدیمم از کجا کتابای جدید رو پیدا کنیم چ جوری امتخان بدیم هزینه داره؟

    1. سلام
      ترمیم معدل حتما هزینه داره ولی فعلا بهش فکر نکنید ، شهریور انجام بدید شاید تغییر کنه بازم شرایط

  6. سلام استاد وقتتون بخیر
    یعنی میگید تابستون فقط تخصصی ها رو بخونیم ؟
    و ترمیم معدل دی ماه شرکت کنیم؟

    1. بله
      البته انشاله عزیزان مسئول بیشتر تدبیر کنند و کنکور ۱۴۰۲ همانند کنکور ۱۴۰۱ برگزار بشه

    2. استاد سلام
      من سال ۷۲ دیپلم گرفتم با این قوانین جدید و تاثیر مستقیم معدل در کنکور و اینکه اصلا هیچگونه سابقه تحصیلی ندارم چون اصلا زمان ما این مسائل مطرح نبود آیا می تونم در کنکور شرکت کنم و آیا می تونم شانس قبولی در رشته خوب در دانشگاه خوب را داشته باشم.
      ممنون از وقتی که میذارید.

      1. سلام . انشاله که تاثیر معدل مثبت بشه با ورود نمایندگان مجلس

        اگر قطعی باقی بمونه ۲ سناریو وجود داره :

        اول اینکه : انکان ترمیم نمرات نهایی با امتحان نظام جدید برای نظام قدیمی هایی که امتحان نهایی داشتند محیا کنند (نه دیپلم مجدد)
        دوم اینکه : تاثیر معدل برای نظام قدیمی ها و دیدلمه های قبل از ۸۴ را صفر اعلام کنند و تمام امتیاز با درصد کنکور بدست بیاد

  7. دکتر سلام وقتتون بخیر. با فرض قطعی شدن این مصوبه، منی که نظام قدیم هستم، فارغ التحصیل ۹۵ و در امتحانات سوم دبیرستان فقط دو درس عربی و زبان رو ۱۹.۵ و ۱۹.۷۵ شدم، آیا باید نگران موضوع معدل باشم و بفکر ترمیم با تمرکزم رو روی دروس کنکور بذارم؟؟

  8. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم زمان برگزاری ترمیم معدل کی ممکنه باشه؟

    1. واه کی گفته !!؟اصلا هم اینطور نیست اتفاقا کسایی که تخصصی شون خوبه میتونن پزشک خوبی بشن و فقط تخصصی رو امتحان میدن!! ولی اونایی که دروس تخصصی شون خوب نیست و به امید عمومی ها میخوان بیان تا دکتر بشن و رتبه بیارن !! خیلی مسخره ست ! خب تویی که دروس عمومی ت خوبه و تخصصیت خیطه باید میرفتی همون رشته انسانی و ادبیات و معارف !! چون اونها دیگه زیست و شیمی و فیزیک و ریاضی ندارن شانس قبول شدن شون هم می‌ره بالا پس بچه های تجربی که فکر کردن تجربی الکیه و با دروس عمومی میتونن رتبع بیارن سخت در اشتباهن😂😂 تو چه دکتری میخوای بشی در آینده وقتی زیست و شیمی و ریاضی و فیزیکت داغونه !؟ باید کسایی پزشک بشن که دروس تخصصی شون عالیه مثل زیست و شیمی و ..درستش هم همینه فقط هر رشته ای دروس تخصصی خودشو باید آزمون بده پس الکی یه عده تز ندید و سنگ نندازید

  9. سلام عذرمیخوام من نظام قدیمم و قبلا یکبار ترمیم معدل شرکت کردم .الان میتونم دوباره شرکت کنم؟

    1. برای شما دو تا سناریو برای ترمیم معدل هست

      اول اینکه : امکان ترمیم نمرات نهایی با امتحان نظام جدید برای نظام قدیمی هایی که امتحان نهایی داشتند محیا کنند (نه دیپلم مجدد)
      دوم اینکه : تاثیر معدل برای نظام قدیمی ها و دیدلمه های قبل از ۸۴ را صفر اعلام کنند و تمام امتیاز با درصد کنکور بدست بیاد

      من خودم امکان مورد اول بیشتر میدونم چون براشون همان درس هایی که امتحان مجدد می دهید منبع درآمد هم داره

      البته مثل خودتون منم دعا دعا میکنم که پیگیری های مجلس نتیجه بده و کنکور ۱۴۰۲ با قوانین مشابه ۱۴۰۱ برگزار بشه و تاثیر معدل مثبت بشه

  10. سلام استاد کنکور با این ساختار سخت تر میشه؟ آیا این ساختار جدید بر نفعه مافیای کنکوره؟ استاد این طرح جدید مخالفانش بیشتره یا مخالفانش.

  11. این بی انصافیه که سوابق روی نمره کل آزمون تاثیر منفی بذاره . آخه بعضی ها همه امیدشون فقط به کنکوره تا از این طریق بتونن جبران کنن مثل رستگار رحمانی اصل که با معدل دیپلم ده، رتبه یک تجربی و زبان ۸۸ شد

  12. سلام ببخشیداگه ترمیم معدل درشهریورماه یادی ماه شرکت کنم وخوب نشدمیشه خرداد1402هم شرکت کنم؟کلاچندبارمیتونیم درترمیم معدل شرکت کنیم؟

  13. سلام، خسته نباشید؛
    سئوالم اینه که منی که نظام قدیم هستم و سال 96 امتحان نهایی سوم دبیرستان رو دادم، همه ی درسام 20 شد فقط ادبیات 19 شد و زمین شناسی 18.75
    الآن برای کنکور 402 نیازی هست ترمیم کنم؟ معدل کتبی نهایی سوم دبیرستانم، 19.82 هست.
    و اینکه ما توی پیش دانشگاهی هم 4 درس رو نهایی داشتیم، برای 402 نمرات نهایی سوم دبیرستان مهمه یا پیش دانشگاهی؟

    1. هر درسی از سوم یا پیش زیر ۱۸ داری ترمیم کن
      الابته شاید تاثیر مثبت بشه و نیازی نباشه به اینکار

      برای شما دو تا احتمال هست کلا :

      اول اینکه : امکان ترمیم نمرات نهایی با امتحان نظام جدید برای نظام قدیمی هایی که امتحان نهایی داشتند محیا کنند (نه دیپلم مجدد)
      دوم اینکه : تاثیر معدل برای نظام قدیمی ها و دیدلمه های قبل از ۸۴ را صفر اعلام کنند و تمام امتیاز با درصد کنکور بدست بیاد

      من خودم امکان مورد اول بیشتر میدونم چون براشون همان درس هایی که امتحان مجدد می دهید منبع درآمد هم داره

      البته مثل خودتون منم دعا دعا میکنم که پیگیری های مجلس نتیجه بده و کنکور ۱۴۰۲ با قوانین مشابه ۱۴۰۱ برگزار بشه و تاثیر معدل مثبت بشه

      1. سلام استاد عزیز
        من دیپلمه سال ۸۲ هستم میخاستم بپرسم برا کنکور ۴۰۲سوابق برام اعمال نمیشه یا نیاز ب ترمیم و یا اخذ دیپلم جدید دارم؟

        1. سلام
          شما نهایی نداشتید که ترمیم معدل کنید . ملاک صد درصد برای شما تنها درصدها در کنکور است

  14. سلام ،دیپلمه های قبل ۸۴ ب فرض اجرایی شدن مصوبه ،جهت شرکت در کنکور ۴۰۲ باید ترمیم معدل شرکت کنن؟

      1. خب اساد عزیز شما ک تو یه جاهای دیگه در پاسخ ب نظرات اشخاصی ک دیپلمه قبل ۸۴ بودن گفتید دو سناریو محتمله👇👇
        (برای شما دو تا سناریو برای ترمیم معدل هست

        اول اینکه : امکان ترمیم نمرات نهایی با امتحان نظام جدید برای نظام قدیمی هایی که امتحان نهایی داشتند محیا کنند (نه دیپلم مجدد)
        دوم اینکه : تاثیر معدل برای نظام قدیمی ها و دیدلمه های قبل از ۸۴ را صفر اعلام کنند و تمام امتیاز با درصد کنکور بدست بیاد

        من خودم امکان مورد اول بیشتر میدونم چون براشون همان درس هایی که امتحان مجدد می دهید منبع درآمد هم داره)
        میشه در این خصوص توضیح بیشتری ب بنده بدین
        آیا برا من ک تا کنکور۴۰۱سوابق تحصیلی اعمال نمیشد و دیپلمه۸۳هستم برا کنکور۴۰۲هم باز روال ب همین شکله یا برا ما هم سوابق تحصیلی رو اعمال میکنن و ملزمیم ک ترمیم معدل رو شرکت کنیم؟؟؟

        1. احتمال اینکه برای شما کلا اعمال نشه هست
          چون قبلا هم با تاثیر معدل برای شما اعمال نمیشد در سال های گذشته

      2. قسمت ازصحبت های رجبعلی برزویی ک درگفتگوی خبری شیکه خبر انجام گرفت باعث نگرانی من شده واقعیت اینه من نمیدونم سوابق تحصیلی برا من اعمال میکنند یانه و اینکه ملزم ب شرکت در ترمیم معدل هستم یانه دراین خصوص ممنون میشم راهنمایی کنید👇👇👇 (رجبعلی برزویی نیز گفت: امکان ترمیم معدل حتی برای داوطلبانی که بدون سابقه تحصیلی هستند، از سوی آموزش و پرورش فراهم شده است. مهم ترین تغییر در آزمون سراسری سال آینده، تاثیر قطعی معدل است؛ بنابراین، هر داوطلبی که معدل خوب دارد می تواند از این شانس استفاده کند. البته آموزش و پرورش مکلف شده امکان ترمیم معدل متقاضیان کنکور را فراهم کند. ترمیم معدل شامل همه پشت کنکوری ها حتی داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی می شود. بنابراین دغدغه ای برای کنکوری ها وجود ندارد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسیر پذیرش در دانشگاه ها را تسهیل و عدالت آموزشی را بیشتر می کند)

    1. یه قسمت ازصحبت های رجبعلی برزویی ک درگفتگوی خبری شیکه خبر انجام گرفت باعث نگرانی من شده واقعیت اینه من نمیدونم سوابق تحصیلی برا من اعمال میکنند یانه و اینکه ملزم ب شرکت در ترمیم معدل هستم یانه دراین خصوص ممنون میشم راهنمایی کنید👇👇👇
      (رجبعلی برزویی نیز گفت: امکان ترمیم معدل حتی برای داوطلبانی که بدون سابقه تحصیلی هستند، از سوی آموزش و پرورش فراهم شده است. مهم ترین تغییر در آزمون سراسری سال آینده، تاثیر قطعی معدل است؛ بنابراین، هر داوطلبی که معدل خوب دارد می تواند از این شانس استفاده کند. البته آموزش و پرورش مکلف شده امکان ترمیم معدل متقاضیان کنکور را فراهم کند.

      ترمیم معدل شامل همه پشت کنکوری ها حتی داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی می شود. بنابراین دغدغه ای برای کنکوری ها وجود ندارد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسیر پذیرش در دانشگاه ها را تسهیل و عدالت آموزشی را بیشتر می کند)

  15. سلام دوست عزیز
    یه سوال داشتم
    من خودم برای ۱۴۰۲ باید کنکور بدم
    سوالی داشتم اگه من در سال ۱۴۰۲ معدلم ۴۰٪ پر کنه یعنی معدلم ۲۰ بشه ولی کنکورم در کل سال ۱۴۰۲ موفقیت آمیز نباشه که برم برای سال ۱۴۰۳ کنکور بدم
    باید معدل یازدهمم قوی باشه یا نیاز نیست؟ یعنی یازدهمم برای ۱۴۰۳ تاثیر میزاره؟
    بعدشم معدل دوازدهم هم اعتبار داره؟ اگه داره چند سال؟

    1. سلام
      فقط دوازدهم تاثیر داره فعلا برای ۱۴۰۲
      معلوم نیست که اراده ای برای تاثیر نمرات نهایی یازدهم در کنکور ۱۴۰۳ باشه یا خیر

  16. سلام، ممنون از زحمات شما
    من نظام قدیم هستم
    با معدل دیپلم و پیش دانشگاهی
    سوالم اینه سال دوازدهم برای ما پیش هست یا سال سوم؟ از جهت تاثیر معدل میگم که گفتن دوازدهم 40 درصد قطعی
    ممنونم

    1. دروس سوم دبیرستان ملاک هست و اون ۴ درسی که پش دانشگاهی امتحان دادید با سوم میانگینش گرفته میشه

  17. سلام
    خسته نباشید
    من که سال 89پیش گرفتم ریاضی . سه سالم بالای ۱۸، و اما معدل پیشم کلش ۱۶ کتبی خیلی پایینه (حدودا ده ). و الان ۴ ماهه برای کنکور تجربی میخونم.
    به نظر شما تاثیر قطعی معدل برای ما اعمال میشود یا خیر؟
    و اگر تاثیر بدن معدل رو ادامه بدیم یا خیر؟
    با سپاس از شما

    1. اگر تاثیر معدل قطعی ماند
      برای دروسی که زیر ۱۸ دارید دیماه ترمیم کنید

    2. تجربی که سخت‌تره حاجی 😂 شما رشته ی ریاضی معدلت شده ۱۶ یعنی نمره هات همه ۱۰ شدی ! با چه امیدی میخوای بیای تجربی واقعا !؟؟🙄 تازه اونایی که معدل شون تازه از شما بیشتره موندن پشت کنکور بعضیا دو سه سال بعضیا هم کلا قیدشو زدن و رفتن !!😐

  18. سلام، به نظر شما تکلیف کسایی که دیپلمه قبل از سال ۸۴ هستند چی میشه؟ اونا هم میتونن ترمیم معدل شرکت کنن؟ و اگه دیپلمشون ریاضی بوده باشه و تجربی بخوان شرکت کنن چی میشه؟

    1. سلام
      هر کنکوری که دوست دارید میتونید شرکت کنید و تاثیر معدل ندارید چون اصلا نهایی ندادید

      1. استاد من دیپلمه سال ۸۳ام ،دقیقا یادمه امتحانات نهایی برگزار شد ولی الان شما دارید میگید دیپلمه های قبل ۸۴ نهایی نداشتن و نیازی ب ترمیم معدل ندارند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

        1. من 80 دیپلم گرفتم. اونموقع نمره آوردن تو امتحانات کتبی دیپلم به این راحتی نبود. الان با این پیش فرض که هر سال تاثیر معدل تو کنکور اعمال بشه، معلما نمره پخش میکنن تو مدارس! میبینی طرف تراز 4200 داره قلم چی، زیست رو منفی میزنه اما معدل اش 19.75 هست. بگذارید هماهنگ کشوری باشه معدل دیپلم اونموقع متوجه میشید چی میگم. منم یادمه نهایی دادیم..

  19. سلام.من دیپلم ریاضی دارم و میخواستم تجربی شرکت کنم.ولی شنیدم توی این طرح امکان آزمون با دیپلم متفاوت وجود نداره،درسته؟
    یعنی ما باید بریم دوباره دیپلم تجربی بگیریم؟؟

  20. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یازدهم هستم از اول تیر میخوام برای کنکور انسانی بخونم دیگه عمومی ها رو نخونم خیلی میترسم که عمومی نخونم بعد مصوبه اجرا نشه یکم راهنمایی کنید لطفا بعد یک سوال دیگه دینی انسانی هم عمومی محسوب میشه؟ بنظر شما کنکور دوم بعد از تیر هست یا قبل؟ ممنون

  21. سلام وقتتون بخیر اقای افشار اخر شهریورماه دیگه همه چیز درباره اجرایی شدن یا لغو شدن این مصوبات 1402مشخص میشه؟اخه قبلا گفته بودن خرداد همه چیز مشخص باز الان میگن شهریور مشخص میشه از نظر شما که مشاور هستید چقدر احتمال لغو مصوبات 1402 و اینکه کنکور1402 مثل 1401 برگزارشه وجود داره؟ من سال گذشته دیپلم گرفتم خیلی برام سخته برم برای تمام درسام ترمیم معدل شرکت کنم

    1. من حدس میزنم در نهایت کنکور ۱۴۰۲ مثل ۱۴۰۱ با تاثیر نهایی مثبت بشه . چون هیچ کدوم از ایرادات سال ۹۴ که یکبار تاثیر نمرات مستقیم کردند تا کنون حل نشده
      حتی یکی

  22. سلام با دیپلم نظام جدید تجربی میشه در کنکور انسانی شرکت کرد با توجه به طرح جدید ؟

  23. سلام من فارق التحصیل سال ۹۵ هستم میخام برای کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم آیا میشه ؟یعنی برم کتاباهای جدید تخصصی رو بگیرم بخونم کافیه ..معدلم هم ۱۷ هستش
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  24. استاد سوالی دارم خواهش می کنم جواب بدید در صورت قطعی شدن اول اینکه پیشنهاد می دید ترمیم معدل دی رو شرکت کنیم یا شهریور و دوم اینکه واقعا من خیلی دانش آموز درس خوانی هستم تراز های خوبی هم در آزمون ها دارم مثل برادرم که دانشجو پزشکی تهران هستن یکسال جهشی خواندم تا دیپلم را امسال بگیرم وسال بعد در کنکور شرکت کنم اگر منسجم ادامه بدهم آیا حتی در صورت قطعی شدن این مصوبه احتمال بالای موفقیت دارم؟

    1. دی ماه
      شاید قانوش عوض بشه و تاثیر مثبت داشته باشیم تا دیماه انشاله
      سال ۹۵ هم تاثیر مستقیم گفتند و همه ترمیم معدل کردند بعد قانون مثبت شد دوباره

      شهریور ترمیم نکنید . صبر کنید فعلا

  25. سلام استاد من رشتم تجربی هست داشتم برای کنکور انسانی میخوندم تکلیف من چیه کنکور رو ببوسم بذارم کنار ؟؟؟

    1. سلام
      خیر
      استارت دروس تخصصی انسانی بزن
      با همان دیپلم تجربی میتونی کنکور انسانی بدی

  26. سلام استاد دروس عمومی که داخل مدرسه برگذار میشه تاثیر داره رو انتخاب رشته

    1. وقتی عمومی در نهایی تاثیر قطعی داشته باش یعنی در رتبه کنکور و انتخاب رشته ات تاثیر میذاره

  27. خیلی چرته اخه معدل دهم یازدهم دوازدهم چرا باید تاثیر داشته باشه. این بازی رو تموم کنید ملاک امتحان کنکوره معدل رو جدا از اینا بدونید خواهشا. مثلا تاثیر بدین معدل رو که چی بشه. اونم مال دهم یازدهم دوازدهم!!!؟

  28. سلام من دیپلم تجربی اما فوق دیپلم و لیسانسم مکانیکه بهتره با لیسانس ثبتنام کنم و فقط تخصصیارو بخونم یا با دیپلم تجربی ثبتنام کنم و ترمیم معدل بزنم

    1. سلام
      برای شرکت در کنکور مشکلی ندارید
      برای ترمیم معدل هم فعلا برای دوستان نظام قدیمی چیزی اعلام نکردند

  29. سلام استاد من میخوام از تیر شروع کنم دیگه تست عمومی کار نکنم؟ میترسم عمومی نخونم بعد مصوبه لغو بشه

  30. سلام وقت بخیر معدل نهایی من دوازده است و قراره برا کنکور ۱۴۰۲ بخونم ولی میگن دانشگاه ها فقط با معدل نهایی پذیرش میکنن من میخوام برم فرهنگیان آیا شرایطی هست که معدل نهایی رو از اول بریم و تو کارنامه ثبت بشه ترمیم معدل تو کارنامه ثبت نمیشه پس به چه دردی میخوره؟

    1. در کارنامه صبت نمیشه ولی برای سنجش نمرات جدید فرستاده میشه و تاثبرش برای کنکور خوب میشه مثلا

      1. راهی نیست که معدل دیپلم رو تغییر بدیم شاید کسی درس خوب باشه ولی بنا به دلایلی امتحانات ناایی رو خراب کرده اون باید چیکار کنه؟

        1. ترمیم معدل در دی ماه در صورتیکه که البته قانون تاثیر قطعی معدل تا آن زمان باقی بماند

  31. سلام خسته نباشید دیپلم فنی ها چی بازم با این اوضاع میتونن کنکور سراسری شرکت کنن تو رشته های نظری؟؟

  32. سلام
    من ديپلم انساني دارم و سال ٨٥ ديپلم گرفتم حالل ميخوام كنكور تجربي ١٤٠٢ شركت كنم آيا ميتونم؟ واينكه تاثير قطعي معدل در مورد امثال مني كه با ديپلم غير مرتبط با رشته كنكورشون ميخوان در كنكور ١٤٠٢ شركت كنن تاثير قطعي معدل به چه صورت خواهد بود؟

    1. سلام
      بله می توانید کنکور بدهید

      برای شما دو تا احتمال هست .

      اول اینکه : امکان ترمیم نمرات نهایی با امتحان نظام جدید برای نظام قدیمی هایی که امتحان نهایی داشتند محیا کنند (نه دیپلم مجدد)
      دوم اینکه : تاثیر معدل برای نظام قدیمی ها و دیدلمه های قبل از ۸۴ را صفر اعلام کنند و تمام امتیاز با درصد کنکور بدست بیاد

      من خودم امکان مورد اول بیشتر میدونم چون براشون همان درس هایی که امتحان مجدد می دهید منبع درآمد هم داره

      البته مثل خودتون منم دعا دعا میکنم که پیگیری های مجلس نتیجه بده و کنکور ۱۴۰۲ با قوانین مشابه ۱۴۰۱ برگزار بشه و تاثیر معدل مثبت بشه

  33. سلام و عرض ادب خدمت شما استاد
    من دیپلم‌ نظام قدیم دارم معدل دبیرستانم هم زیاد جالب نیست من دوست نداشتم شاید اصلا دلم‌ نمیخواست عنوان کنم دیپلم سه سال دبیرستانم زیر 15 شد و سوم دبیرستانم زیر ده الان من نمی دونم توی امتحانات ترمیم معدل که مجاز به 10 بار شرکت هستم برای یک پایه حساب میشه مثلا سوم دبیرستان یا هر سه‌ پایه دبیرستان حساب میشه تازه من نصف درس های پیش دانشگاهی هم مونده البته نصف دیگه شو قبول شدم الان من احتمالا باید نظام جدید هم امتحان بدم با این شرایطی هم که من دارم قطعا شانس قبولی توی رشته پزشکی یا دندانپزشکی رو ندارم به نظر شما توی امتحانات ترمیم معدل شرکت کنم بهتره یا دیپلم مجدد بگیرم بهتره با شرایط فعلی که لحاظ کردند؟ البته من هنوزم به لغو این طرح امیدوارم با خبر و امیدی که شما داخل این سایت تون دادید

    1. سلام
      اگر به نظام قدیم بدون تغییر دیپلم اجازه ترمیم هر درسی که خواستند را دادند پیشنهاد من دی ماه هست و نه شهریور
      چون شاید قانون شون تغییر بدهند

  34. باسلام.این طرح بسیار خوبه.تمرکز دانش آموز رو دروس تخصصی نمیرهدفقط بلکه چون درصدی از کنکور مربوط به سوابق تحصیلیه،پس دانش آموز ملزم به جدی گرفتن و دقیق تر خوندن دروس مدرسه هست و از طرفی برای کنکور هم دانش آموز به دلیل کاسته شدن از حجم کتابها،بهتر میتونه رو دروس تخصصی مانور بده.دوبار برگزاری کنکور هم بسیار طرح خوبیه و از استرس کنکور خیلی کم میکنه

    1. در دو سنگر نهایی و کنکور جنگیدن برای بچه های دوازدهمی استهلاک دارهد و برای فارغ التحصیل متحمل هزینه میشه برای ارتقا معدل و …
      از طرفی هم نهایی تقلب و تصحیح دستی و … داره که باعث رقابت ناسالم میشه

  35. باسلام.این طرح بسیار خوبه.تمرکز دانش آموز رو دروس تخصصی نمیرهدفقط بلکه چون درصدی از کنکور مربوط به سوابق تحصیلیه،پس دانش آموز ملزم به جدی گرفتن و دقیق تر خوندن دروس مدرسه هست و از طرفی برای کنکور هم دانش آموز به دلیل کاسته شدن از حجم کتابها،بهتر میتونه رو دروس تخصصی مانور بده.دوبار برگزاری کنکور هم بسیار طرح خوبیه و از استرس کنکور خیلی کم میکنه. و اینکه دانش آموزان ملزم میشن که بیشتر توجه کنن به مطالب مدرسه

  36. آقای علیرضا افشار عزیز در کامنت ها اشاره کرده بودید به پویش فارس که در حال حاضر بالغ بر 17000 امضا جمع آوری کرده متاسفانه این پویش اشکالات اساسی داره هم اینکه متنی ناپخته و کارشناسی نشده داره و بدتر از اون مخاطبش سنجش و شورای انقلاب فرهنگی هست (باز بهتر بود اسمش رو نامه سرگشاده میذاشتن) و یک ساده لوحی عجیبه که طراح پویش متن رو به سمت اونها برده نه به سمت دیوان و مجلس.و فارس تو پیگیری هاش سراغ عضو شورا رفته . ازتون یک درخواست دارم میدونم با موازی کاری در این امر مخالفید اما اگر در همین ابتدا و قبل از برگزاری کنکور401 و قبل از اینکه پیگیری های فارس به صورت جدی تر به سمت آدم های اشتباهی تری بره متنی تهیه کنید و اگر صلاح نمیدانید از طرف خودتون باشه از طرف کس دیگری در فارس نشر بدید. خدا خیرتون بده که در سنگر آموزش عدالت رو هم پاس میدارید . مستحضرید که بنده حقیر توصیه کردم و انتظار نشر ندارم . این لطف رو در حق داوطلبین حال و آینده بکنید و در صورت صلاحدید متن و امضاها رو ضمیمه یک شکایت به دیوان عدالت اداری کنید. آجرک الله

    1. سلام
      صحبت شما درست
      ولی وقتی ۱۷ هزار امضا یکجا جمع شده دیگه موازی کاری زور حرف حق کم میکنه و منم بیام امضا جمع کنم مساله از وجاهت قانونی خارج میشه و مجلس نمیاد دو بار یک درخواست مشترک رو پیگیری کنه
      انشاله دوستان فارس نیوزی به کمک جناب آقای امرایی و سایرین برای مجلس یکی از نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح را بهتر از من توجیه می کنند
      دلایل و دیدگاه من و عزیزان دیده بان شفافیت و عدالت مشترک هست

  37. سلام اونایی که با مدرک کاردانی نظام قدیم ثبت نام میکنند چطور امتحان میدن ینی معدل کاردانی معادل معدل سال دوازدهم خواهد بود یا ..؟

    1. کاردانی معادل پیش دانشگاهی هست
      تاثیر معدل هم ندارند و ملاک صد در صدی درصد کنکورتون هست

  38. سلام، وقتتون بخیر؛ من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم؛ سال 96 امتحان نهایی سوم دبیرستان همه ی درسا رو 20 شدم به جز ادبیات که 19 شدم و زمین شناسی که 18.25 شدم و معدل کتبی نهایی سوم دبیرستانم 19.82 هست؛
    میخواستم بدونم که برای قبولی داروسازی دولتی در کنکور 1402، نیازی به ترمیم معدل دارم یا خیر؛
    و یه سئوال دیگه هم اینکه ما نظام قدیمی ها پیش دانشگاهی هم 4 درس رو نهایی امتحان دادیم؛ الان نمره های نهایی سوم مهمه یا پیش دانشگاهی؟

    1. اگر تاثیر نمرات نهایی قطعی هر درسی زیر ۲۰ باشه یعنی امتیازی از دست دادی و همین مساله بار روانی داره
      امیدوارم که تاثیر مثبت بشه و نه قطعی تا بچه ها با خیال آسوده تر باشند

      نمرات نهایی و پیش دانشگاهی هم میانگین میگیرند و برای تاثیر معدل حساب می کنند
      مثلا میانگین فیزیک سوم و پیش

  39. آقا با سرنوشت بچه هامون بازی نکنه اینجا ضرر را افراد بی کسی مثل ما میکنند .شمامعدل میارید که به نفع دانش‌آموز باشه ولی خودتان بهتر میدانید که بچه شهردار ،فرماندار، بچه فلان رییس اداره …….با پارتی بازی وبدون تلاش بالاترین نمره ،غیر واقعی را بهش میدن وبدون هیچی ۶۰ درصد راه را طی می‌کنه و روستای باید همیشه حقش ضایع بشه. بهترین عدالت همان روش قبلی آزمون هست به همان روش نه حذف هیچ درسی مثل عمومی .

    1. تاثیر مثبت معدل و اهمیت داشتن کنکور عدالت بیشتری همراه میاره و من هم موافق معدلی شدن رفتن به دانشگاه به هزار و یک دلیل نیستم

  40. سلام روزتون بخیر ،من می‌خوام کنکور شرکت کنم اما دوره ی آموزشی من برای نظام قدیم هست ،می خواستم بپرسم که کتابهای نظام قدیم باید بخونم یا نظام جدید؟

  41. سلام وقت بخیر ببخشید زمان ثبت نام کنکور تموم شده؟؟میدونم که به وقت ازمون کم مونده ولی من به دلایلی نتونسم ثبت نام کنم یعنی الان هییییییچ راهی نداره؟؟؟؟؟لطفا جواااب بدین 🙁

  42. سلام استاد بنظرشما دیوان شفافیت عدالت اداری ب اقای رییسی نامه دادن درباره این طرح ننگین ک میگن بنظرشما چی میشه اجراشدنش بخدا ازفشاراسترس مردیم مخصوصا ماهایی ک تومناطق محرومیم و معدل کتبیمون هم کمه اگه میشه نظرتونوبگین

    1. شما فعلا استارت دروس تخصصی بزنید و تابستان از دست ندید و اسیر اخبار های ضد و نقیض و اعصاب خرد کن نباشید
      احتمال اینکه کنکور ۱۴۰۲ هم برابر با مقررات ۱۴۰۱ بشه هنوزم هست

  43. با سلام بهتره که بزارن کنکور طبق روال قبلش ادامه پیدا کنه به امید اینکه خدا خودش کمکمون کنه و به جای تغییرات کنکور چیز های دیگر را تغییر بدهند.

  44. سلام
    اقای افشار شما چی فکر میکنید؟
    منظورم اینه که من بعید میدونم این طرح واسه کنکور ۱۴۰۲ اجرا بشه
    شما احتمال تصویب قطعی این طرح رو چقدر میدونید؟ایا حتمیه؟ بعدا نزنن زیر حرفشون؟
    واقعا رو حرف اینا حساب کنم و عمومی ها رو کنار بزارم؟
    یا نه ،همه اینا فقط در حد حرفه؟
    لطفا نظر و پیش بینی خودتونو بهم بگید
    بعید میدونم عملی بشه چون مخالفانش خیلی زیاده
    به نظر شما این حرفشون چقدر قطعیه؟۱۰۰ درصد یا ۹۰ یا ۶۰ درصد و یا…؟
    یا حرفشون باد هواست؟
    دوست دارم نظر شما رو بدونم اقای افشار

    1. سلام
      اگر مجلس به موقع ورود پیدا کنه اتفاقات خوبی میفته
      پیشنهاد من امضا کارزار معتبر فارس نیوز هست و دوری از صفحات و گروه های فضای مجازی

      اگر تاثیر معدل مثبت بشه حتما عمومی در کنکور باقی خواهد ماند

  45. سلام
    اقای افشار واقعا ریسک کنم و عمومی ها رو کنار بزارم؟
    حرفشون معتبره؟
    وقعا ریسک بزرگی یه
    چون اگه مثلا عمومی ها رو کنار بزارم و تو شهریور بیان یه حرف جدید بزن وقعا اعصابم خط خطی میشه
    و یا اینکه بر عکس این که این همه رو عمومی ها وقت بزارم بعد ببینم یه هو هموشون حذف شدند
    بخدا خسته شدم از این اوارگی
    اقای افشار لطفا منو از این درماندگی نجات بدید

    1. اگر شهریور هم بگن عمومی وجود داره در کنکور چیزی از دست ندادی چون احتمالا تخصصی هات به جای خوبی رسیدند

  46. سلام به استاد افشار و همه‌ی کنکوری‌های ۱۴۰۲
    با اجازه از استاد این کامنت رو برای کنکوری‌ها میزارم.
    بچه‌ها این مصوبه ناعدالانه هنوز به تصویب نهایی نرسیده بلکه دوباره اصلاحیه خورده.مصوبه‌ای که بارها اصلاحیه بخوره نشون از اشکالات متعدد اون مصوبه است و رییس جمهور هنوز این مصوبه رو ابلاغ نکرده پس هنوز جای امیدواری هست که جلوی تصویب شدنش رو بگیریم.لطفا اگه اعتراضی به این مصوبه دارید اعتراضتون رو به شکل حضوری به نمایندگان مجلس شهرتون و یا امامان جمعه شهرتون درمیون بذارید.
    به امید لغو این مصوبه‌ی ناعدالانه‌

  47. سلام استاد وقت بخیر
    ببخشید بنده کاردانی معماری دارم و میخوام کنکور تجربی شرکت کنم و ازالان میخوام استارت بزنم الان من چیکار کنم بااین مصوبه هایی که امده تاثیر معدل قطعی.الان باید دیپلم تجربی بگیرم؟

    1. سلام
      فعلا هیچ کاری برای معدل انجام نده جز استارت کنکور تجربی با دروس تخصصی
      نیاز داری با فیلم اموزشی و اگر نه با منابع کمک درسی

      1. لطف کنیدنمرات ترمیم معدل را در معدل نهایی دانش آموز پایه دوازدهم تاثیر دهید ونمرات ومعدل ترمیم را جایگزین نمرات کارنامه و مدرک دیپلم کنید تا معدل دانش آموزان در دیپلم ومعدل نهایی بالاتر رود شما این نظر را به مسولین بدهید تشکر

        1. مدرک دیپلم جدید برای کسی صادر نمیشه و صرفا نمرات ارسالی برای سازمان سنجش تغییر میکنه

  48. سلام استاد اگه قطعی قطعی شد یعنی ما باید حتی درسای مزخرفی مثل سلامت و هویت رو بخونیم برای ۲۰؟؟؟

    1. سلام
      شما فعلا تخصصی بخوانید
      دغدغه امروز نباید هویت و سلامت و … باشه

    1. سلام
      خیر
      برابر با هم نیستند . بستگی داره به واحدهای درسی

      1. سلام
        آقای افشار من می‌خوام برای ۴۰۲ استارت بزنم. اما برنامه تابستون کانون به نظرم یه جوریه احساس میکنم پیش نیاز ها رعایت نشده پیشنهاد شما چیه ؟ ممنون از پاسخگویی تون🌹🌹

    2. با عرض ادب خدمت اقای افشار
      من میخوام پزشکی بخونم و دانش اموز سال دهم هستم
      میخواستم بدونم از ۹ درسی که تو کنکور سوال طرح میشه کدومشون واسه پزشکی مهم هستند؟
      منظورم از مهم بودن ضرایب نیست
      بلکه منظورم اینه که از بین این ۹ درس کدومشون رو اگه بلد نباشم تو تحصیل رشته پزشکی به مشکل میخورم؟کدومشون پیش نیاز پزشکیه؟
      رو کدوم درس ها سرمایه گذاری ویژه ای کنم؟
      با تشکر از شما اقای افشار

      1. سلام
        تخصصی ها کار کنید فعلا برای تابستان
        از سال دهم
        ریاضی از دهم به یازدهم مباحث مشترک دارند که بهتره وصل کنید

  49. سلام استاد
    الان عربی و فارسی تو رشته انسانی جزئه تخصصی هام حساب میشه؟
    هرکی یه چی میگه

  50. با سلام
    اقای افشار من یه سه چهار سالییه که پشت کنکورم و میخوام پزشکی بخونم
    میخواستم بدونم که ایا میشه پزشکی رو جهشی خوند و جبران مافات کرد؟
    اگه چیزی در این مورد میدونید لطفا بهم بگید
    من زمان خودمو سوزوندم و میخوام جبران مافات کنم
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  51. به نظرم این اشتباه فاحشی است در شهرها و روستاها نمرات زیاد جدی گرفته نمیشه ودر شهرهای بزرک و مدارش دانش اموزان برای گرفتن نمرات با چالش مواجهن
    بعنوان مثال دانش اموز بدون خواندن و مطالعه در امتحان حاصر میشه با کمک معلما و نمرات مستمری و تقلب و… نمرش میشه ۱۸ و در شرایط سخت دانش اموز با مطالعه چند روز بهر حال در زمان امتحان یکی و دو نمره اشتباه داره میشه ۱۸
    این دو دانش اموز در عمل و قضاوت مساوی و برابر حساب میشه

    1. درست می فرمایید اما در کنکور با تاثیر مستقیم مستمر اثر نداره و فقط نهایی مهمه

  52. سلام وقت بخیر اقای افشار. عذر میخوام چندتا سوال دارم 1- برای چی مجلس در برابرمصوبات کنکور1402 سکوت کرده و چیزی نمیگه؟ چرا مجلس ورود نمیکنه تا مصوبات لغو شه؟ در روزهای گذشته که مجلس تشکیل شد هیچ حرفی درباره مصوبات 1402 نزدند 2-سال 94 که تاثیر معدل قطعی شد در سال بعدش به دلیل اعتراض زیاد و خراب شدن رتبه های بچه ها مجلس تاثیر مثبت معدل در کنکور اعلام کرد.حالا امکان داره که مصوبات 1402 ازمایشی اجرا بشه و برای سال بعدش یعنی 1403 مصوبات لغو شه و کنگور به شکل سابق برگرده؟ اینطوری خیلی بدمیشه استاد اخه من نهایتا تا 1402 میتونم پشت کنکور بمونم و برای سال بعدش واقعا نمیتونم پشت کنکور بمونم. 3-استاد واقعا ممکنه مصوبات 1402 لغو بشن؟ از طولانی بودن پیام معذرت میخوام.

    1. سلام
      انشاله مجلس ورود پیدا میکنه و بررسی اصولی خواهد داشت

  53. سلام
    من میخوام واسه ترمیم دوازدهم معدل تو شهریور اقدام کنم
    من پشت کنکوری تجربی نظام جدید هستم
    اقای افشار شما میدونید زمان ثبت نام دقیقش کی هستش؟ کی اقدام کنم؟
    اصلا برای ترمیم معدل باید کجا مراجعه کنم؟
    هزینه ترمیم کل دروس(منظورم همون دروس تاثیر گذار در کنکور) دوازدهم واسم تقریبی هول هوشه چقدر اب میخوره؟
    لطفا به این سوالات جواب بدید

    1. سلام
      دی ماه ادغام کن
      شهریور نه
      چون شاید قانون تاثیر معدل عوض شد

      باید تشریف ببرید آموزش از راه دور

      1. سلام استاد پس تکلیف نظام جدید چیه چرا تبعیض قائل بشن بین نظام جدید و قدیم؟ کنکور به همان طرز سابق برگزار کنن چرا استرس وارد میکنن

      2. اگه اینو تصویب کننن معلوم میشه اصلا دلشون نمیسوزه واسه بچه ها فقط ب فکر منافع خودشونن

  54. سلام
    اقای افشار من زبان انگلیسیم واقعا افتضاحه و تا حالا هر چی کتاب کمک درسی رو بررسی کردم
    همشون کنکوری اموزش دادند و خیلی عمیق و تشریحی کار نکردند
    شما کتاب کمک درسی میشناسید که که زبان رو از صفر و به زبان ساده و سلیس اموزش داده باشه ؟من که تو دوران راهنمایی زبان خوبی نداشتم

    1. سلام
      باید بری سراغ پایه های نهم و لغات اونجا شروع کنی و بیای بالا
      ماجراهای من و درسام برای کار تشریحی خوبه

  55. سلام استاد افشار عزیز
    میدونم پیامم طولانیه ولی دوست دارم نظر شما رو بدونم .
    این مصوبه اشکالات زیادی داره ولی توی کامنتم به ۲ اشکالی اشاره میکنم که کمتر بهشون اشاره شده.
    سال ۹۳ تاثیر معدل در کنکور به صورت قطعی بوده. برای درس دینی، نمره امتحان نهایی ۲۰ تراز ۷۹۱۰ داده، نمره ۱۹.۷۵ تراز ۶۸۵۱ داده یعنی دانش آموزی که ۰.۲۵ غلط داشته، حدود ۱۰۰۰ نمره تراز از دانش آموز نمره ۲۰ عقب افتاده. دیگه تصور کنید برای کسی که نمرش ۱۹ بوده چه قدر نتیجه افتضاح شده. نمره ۱۸.۵ تراز ۵۴۶۱ داده و نمره ۱۶.۵ تراز ۴۰۹۱. یعنی عملا دارن بهت میگن اگه نمره زیر ۱۹ گرفتی کلا کنکور ندی سنگین تره
    یه دانش اموز دوازدهمی اگه خردادماه تو یکی از دروس عمومی نمره زیر ۱۹ بگیره از هزارنفر عقب میوفته و اینجوری باید یکسال دیگه پشت کنکور بمونه و این اوج ناعدالتیه.
    مسئله ی دیگه بحث خدمت سربازی که
    یک مورد اشکال اساسی در این مصوبه هست که ندیدم کسی پوشش بده. اونم مشکل نظام وظیفه برای آقا پسرهاست!!
    اگه فرد قبل ۱۸ سالگی دیپلم بگیره که حداکثر ۶ ماه فرصت داره وضعیت نظام وظیفه خودش رو مشخص کنه(یا بره سربازی یا بره دانشگاه)
    اگه بعد ۱۸ سالگی دیپلم بگیره حداکثر یکسال بعد گرفتن دیپلم فرصت داره که مراحل بالا رو انجام بده.
    و در هر صورت برای آقا پسر ها حداکثر تا سن ۲۰ سالگی فرصت گرفتن دیپلم دارن
    پس عملاً ترمیم معدل برای آقا پسر ها با محدودیت زمانی مواجه میشه من خودم سال ۹۳ یادمه که بچه ها از این قوانین خبر نداشتن و مدام درس هاشون رو برای مرحله بعدی میذاشتن(شهریور و دی)
    و شاید الان بگن که در صورت گرفتن دیپلم بدون محدودیت میتونن دوباره برا ترمیم شرکت کنن.این باعث شد ندانسته وارد غیبت بشن و همه هم میدونن نظام وظیفه با کسی شوخی نداره در صورت غیبت باید برید سربازی و تمام

    1. توضیحات شما متین اما کنکوری که قانون تاثیر مستقیم داشت و اعتراض زیاد شد ۹۴ بود
      امیدوارم خودتون هم از اون سال تا الان دانشجو رشته مورد نظرتون شده باشید

  56. سلام اقای افشار
    من یه سوال دارم و از هر کی میپرسم جواب درست درمونی بهم نمیگه و همه با شک و تردید بهم جواب میدند و مطمئن نیستند
    گفتم شاید شما بتونید بهم کمک کنید و منو راهنمایی کنید
    شنیدم که اگه کسی رتبه برتر {رتبه 1 تا 10 تجربی}کنکور باشه از طرح معافیت پزشکی معاف میشه
    خب این منظورش چهار ساله یا دو ساله؟ منظورش معافیت از طرح پزشکی عمومیه فقط؟ یا شامل تخصص هم میشه تخصص؟
    چون طرح پزشکی 4 ساله یکی واسه عمومی و یکی واسه تخصص در کل 4 سال
    منظور معافیت 4 ساله یا 2 ساله؟
    اقای افشار اگه شما چیزی در این مورد میدونید و درمورش مطمئینید و اگه شک ندارید لطفا راهنماییم کنید این لطف رو در حق من میکنید ایا؟
    و اگه نمیدونید لطفا منت به سر من بذارید و به من شماره تلفن یه فرد اگاه رو بهم بدید تا من سوالم رو ازش بپرسم

    1. چنین چیزی من نشنیدم
      همه پزشکان طرح دارند و بستگی به دانشگاهی داره که روز اول قبولی میشن
      رتبه های تاپ کنکور زیر مجموعه بنیاد علمی نخبگان می شوند و تسهیلاتی دارند برای ادامه تحصیل و معافیت خدمت و …

  57. سلام ببخشید من امسال دیپلم گرفتم معدل کتبیم حدود ۱۷ و خورده میشه میخوام کنکور ۱۴۰۲ رو بدم ،برای پزشکی دراومدن معدلم خوبه؟
    ولی فکر کنم تاثیر منفی بزاره خیلی

  58. سلام استاد من دیپلم تجربی دارم و این دیپلم داخل روستا گرفتم که خدایی یه دونه آزمایش شیمی هم انجام ندادم اصلا امکانات نداره به زور با معدل ۱۵ گرفتم و مدرسه نزدیک برا انسانی هم نبوده و الان می خام انسانی کنکور بدم حالا که معدل قطعی میگن شده خب بل فرض طرف درس خون بوده و یاحتی با تقلب معدل خوبی داخل امتحانت نهایی آورده الان ۶۰ درصد کنکورنه ۵۰ درصد برا هر کتابش اوکی شده حالا برا من که معدل حساب نمیشه با حذف عمومی ها هم اون ۲ ۲۵درصد پریده و الان من هر کتابی رو باید ۵۰ یا ۶۰ درصد بزنم تازه تا با معدل اونا برابری کنم خب این نا عادلانست یا من دارم اشتباه می کنم و اگا این طوریه تکلیف من چیه

  59. سلام.من نظام قدیم هستم شما میفرمایین ترمیم معدل در شهریور ماه دی و خرداد هست میخواستم بدونم من اگر بخوام دی ماه رو ترمیم معدل شرکت کنم باید مثل دوازدهمی ها فقط مباحث نیمسال اول رو امتحان بدم و مباحث نیمسال دوم روخرداد؟یا نه کل کتاب رو بر خلاف دوازدهمی ها میتوان دی ماه امتحان داد؟

  60. استاد برای ترمیم معدل از کتابهای بچه های کنکور ۱۴۰۱ تجربی استفاده کنیم خوبه یا حتما چاپ جدید مطابق ۱۴۰۲ تهیه کنیم؟

    1. سلام
      مطابق آخرین امتحان نهایی گرفته شده باید باشه
      البته فرق زیاد نیست

  61. سلام وقت بخیر استاد. سال گذشته اخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در منطقه یک حدودا 11 یا 12 هزار بوده حالا امسال با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اخرین رتبه قبولی در منطقه یک حدودا چند میشه؟ و تا چندهزار افزایش پیدا میکنه؟

    1. افزایش به زبان نیست
      باید دید دفترچه کنکور چه تغییراتی میکنه

  62. سلام استاد عزیز به نظر شما تا کی معلوم میشه بالاخره که کنکور ۱۴۰۲ به طور حتم چجوریه تا اخر تابستون معلوم میشه استاد

  63. سلام استاد ببخشید شرمنده یه سوال دیگه هم داشتم. تغییرات کتابهای درسی برای کنکور1402 نسبت به کنکور1401 چقدر هست؟ ایا تغییرات زاد و گسترده اند یا یه سری تغییرات جزیی هست؟

    1. اندک ویرایش هایی اتفاق میفته هر سال
      شاید رشته انسانی برای فلسفه و منطق و جامعه شناسی هاشون بیشتر باشه

    1. ای طرح نود درصد به ضرر بچه هاست،اگه از سال دهم بخوان امتحان نهایی برگزار کنن خیلی برای بچه ها استرس زیادی داره،هم باید تستی بخونن و هم تشریحی ،مشاوران و ناشران کتاب های کمک آموزشی نونشون تو روغنه،هم کتاب تشریحی برای امتحان نهایی و هم تستی برای کنکور میتونن چاپ کنن اون دانش‌آموزایی که وضع مالی خوبی ندارن و تو مناطق محروم زندگی میکنن نه معلم درست وحسابی دارن و نه میتونن کتاب تهیه کنن،حالا این وسط تقلب تو امتحان نهایی و ترمیم معدل،این همه برگه رو چه جوری بدون اینکه ذره ای تقلب بشه تصحیح میکنن؟ حالا اگه ۶۰درصد تاثیر مثبت بود بهتر میشد
      میدونین چندین هزار نفر معدلشون ۲۰میشه؟ اینطوری که خیلی رقابت نزدیکتر و سخت تر میشه،یعنی معدل ۱۹/۹۹هم بشه برای رشته های تاپ به درد نمیخوره حالا هی برو ترمیم معدل شرکت کن تا ۲۰بشی،این که خیلی استرسش بیشتره.

      1. تصحیح اوراق بصورت دستی و همچنین مشابه بودن سوالات همه باعث میشه تا خطا هایی اتفاق بیفته
        آزمون تستی ملاک ارزیابی بهتری هست

  64. سلام وقت بخیر استاد. به تازگی رییس سازمان سنجش اعلام کردن که اگر مصوبه 1402 تا 15 تیر ابلاغ بشه مصوبات قطعیه و ازسال اینده اجرایی میشه و تا 15 تیر ابلاغ نشه کنکور 1402 همانند 1401 برگزار میشه. حالا اگر 15 تیر دوباره مصوبات رو ابلاغ کردن همه چی قطعیه قطعی هست و صد در صد اجرا میشه؟ یا باز هم بعد تاریخ 15 تیر امکان لغو مصوبات وجود داره؟؟

    1. اینجا ایرانه و خیلی چیزا میتونه تغییر کنه و عوض بشه
      فعلا عمومی در کنکور نیست و تاثیر نمرات نهایی دوازدهم مستقیم هست

  65. سلام ، فارغ التحصیل رشته ریاضی سال ۹۱ هستم ایا امکانش هست در صورت اجرایی شدن مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ بتونم دیپلم تجربی هم بگیرم ، و اگه اقدام کنم برای دیپلم تجربی زمان امتحاناتش همزمان با بچه ها دوازدهم سال ۱۴۰۲ است؟

    1. سلام
      با همان دیپلم ریاضی میتونی در کنکور تجربی هم شرکت کنید و منعی نیست که حتما دیپلم مجدد بگیرید

  66. سلام
    ببخشید چرا میگین که دی بهترین زمان برای ترمیم معدل هستش ؟
    چرا شهریور زمان خوبی نیست؟

    1. چون احتمال داره بازهم تاثیر معدل مثبت بشه و اونوقت اصلا ترمیم نیازی نیست

  67. سلام ببخشید من ی سوال دارم ولی درباره ی صحبت شما نیست نمیدونستم از کی بپرسم
    من نمره های امتحانات نهایی رو گرفتم ولی هنوز معدل کتبی و معدل کل رو بهم ندادنه کارت ورود ب جلسم رو هم گرفتم ،اگه تا وقتی که ویرایش تموم شه معدلم رو اعلام نکنن منم نتونم ویرایش کنم مشکل داره
    لطفا اگه میدونین جواب بدید
    ممنون

    1. سلام
      مشکلی نیست . تا اخر تیر فرصت دارید که نمرات و معدل تایید کنید و تا اون زمان لیست نمرات کامپیوتری آماده و تکمیل میشه

  68. سلام من سال ۹۸ دیپلم رشته فنی حرفه ای گرفتم آیا میتونم در کنکور ۱۴۰۲ برای رشته انسانی شرکت کنم ؟؟؟؟

    1. پاسخ سوال تون سخت نیست
      یک سرچ ساده در نت داشته باشی میتونی گیر بیاری

      1. سلام استاد ما که نظام قدیم هستیم و رشته ریاضی هستیم و میخوایم تو رشته تجربی شرکت کنیم تکلیفمون چیه میتونیم شرکت کنیم یا نه

        1. بله میتونید . فکر هم نمی کنم نیاز به دیپلم مجدد باشه چون اینکار هزینه های زیادی به داوطلب تحمیل میکنه

  69. سلام مصوبه ناعادلانه ۵ شرط معدل دانشگاه ها برای ورود به دانشگاه حتی اگه رتبه بیاری نمیزارن بری دانشگاه لغو شد لطفا زود جواب بدید چون من هر شب کابوس میبینم وتیک عصبی پیدا کردم چشم میلرزه

  70. سلام استاد من برای401ثبت نام کردم اما کارت ورد به جلسه رو نگرفتم والان خانواده ام مخصوصا بابام میگن جمعه آزمون داری دیگه .
    اصن یه حال خرابی دارم که دوست دارم فقط خودکشی کنم من میدونستم رتبه ام مثل پارسال بد میشه چون پارسال لااقل خونده بودم اما امسال هیچی نخونده بودم به خاطر همین حتی حاضر نشدم که کنکور بدم.
    یه چیزی بگین حالم خوب سه
    ممنون

    1. گاهی وقت ها ی اتفاق یا نتیجه ناخوشایند سرآغاز تغییرات بزرگ بعدی قراره بشه

  71. سلام وقتتون بخیر استاد
    الان خبری منتشر شده که کنکور 402 هم مثل امسال برگزار میشه و عمومی ها هم هست
    خیلی خبر خوبیه اما به نظرتون میشه بهش اعتماد کرد؟
    و اینکه تابستون عمومی رو هم بخونیم؟

    1. تاثیر نهایی مثبت
      عمومی به کنکور بازگشت

      همه چیز مثل کنکور 1401

  72. سلام استاد شما فرمودید واسه تابستون آرایه و قواعد عربی کار کنیم آیا زبان اگلیسی هم به نظرشما روش کار کنیم تو تابستون بیاریم جلو

    1. اگر زبان خیلی ضعیف هست و میدونی از مهر هم مشکل ساز میشه در تابستان کارش کن

  73. سلام ببخشید استاد شیمی واسه هر سه پایه جداگانه به نظرتون مبتکران بهتره یا خیلی سبز

  74. سلام وقت بخیر استاد. چند روز پیش خود رییس سنجش اعلام کرده بود که چون کمتر از یکسال تا کنکور 1402 مونده اگر در حال حاضر هر مصوبه ای ابلاغ شه به 1402 نمیرسه و 1402 مثل 1401 برگزار میشه. حتی از شبکه خبر هم این مطلب پخش شد. اما امشب اخبار20.30 اعلام کرد که در سال 1402 تاثر معدل 40 درصد قطعی هست و رییس جمهور هم این مصوبه رو ابلاغ کرده و تغییرات قطعی است. اینا چرا همش حرفاشونو عوض میکنن و با اعصاب ما بازی میکنن؟ اینطوریکه اصلا نمیشه برا درس خوندن تمرکز کرد هرروز یه حرفی میزنن. الان با وجود اینکه خود رییس جمهور این مصوبه رو ابلاغ کرده همه چی قطعی شده و مصوبه 1402 حتما اجرایی میشه یا هنوز هم امکان لغو این مصوبه وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید استا. باتشکر.

    1. در نهایت ۱۴۰۲ مثل ۱۴۰۱ برگزار میشه و این صحبت ها فروکش خواهند کرد

  75. سلام استاد خسته نباشد
    با این مصوبه ای که برای کنکور 1402 گذاشتن پس نکلیف ما نظام قدیمیا چی میشه؟
    تکلیف ترمیم معدل ما چجوری میشه؟چه درسایی رو امتحان بدیم ؟

  76. سلام وقت بخیر استاد. امروز خود سنجش در سایتش منتشر کرده که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1402 اجرایی میشه و از داوطلبان پوزش خواسته. اخه این چه وضعشه چرا هر روز یه حرفی میزنن و اینقدر با اعصاب ما بازی میکنن؟ ما برای درس خوندن به تمرکز نیاز داریم ولی اینطوری که اصلا نمیشه درس خوند. استاد الان که خود سنجش در سایتش منتشرکرده مصوبات 1402 اجرایی میشه و رییس جمهور هم ابلاغ کرده بالاخره تکلیف چیه؟ ایا ممکنه دوباره مصوبات لغو بشن و 1402 مثل 1401 برگزار شه؟ از طولانی بودن پیام معذرت میخوام

    1. سلام استاد. ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدید چون اقعا خیلی نگرانم الان خود سنجش هم در سایتش منتشر کرده که مصوبات کنکور اجرایی میشه و پوزش خواسته و رییس جمهور هم این مصوبه رو ابلاغ کرده. ممکنه دوباره مصوبات لغو بشن کنکور به روال قبل برگرده یا تغییرات کنکور و تاثیر قطعی معدل قطعیه؟

      1. اختلافات مسئولان باهم دودش تو چشم بچه ها داره میره
        وقتی کنکور ۱۴۰۱ با این همه سخت گیری و نظارت و کنترل بیش از ۵۰۰ نفر متقلب داشته و خیلی هایی هم که دستگیر نشدند حالا بماند
        چجوری حضرات یکنماه میخوان نهایی ها را پر تنش برگزار کنند
        آیا حقی از کسی ضایع نمیشه ؟ !!!

        فعلا درس خودتون بخوانید
        داستان کنکور ۱۴۰۲ در نهایت مثل ۱۴۰۱ میشه

  77. عدر میخوام استاد یه سوال دیگه هم داشتم . داخل متن مصوبه نوشته از سال تحصیلی 1403-1402 تاثیرمعدل 40 درصد قطعی و 1404-1403 تاثیر معدل 50 درصد قطعی و 1405-1404 تاثیر معدل 60 درصد قطعی هست. اما سال تحصیلی پیش رو و کنکور سال اینده که میشه 1402-1401 . در این صورت تاثیر معدل باید مثبت باشه نه قطعی . پس چرا میگن در کنکور1402 تاثیر معدل قطعی هست؟ ممنون از راهنمایی شما

  78. سلام استاد ظاهرا دوباره سازمان سنجش نظرش رو تغییر داده استاد الان ما چیکار کنیم عمومی بخونیم ترمیم معدل شرکت کنیم یا کنکور ۱۴۰۲ هم مثل ۱۴۰۱ استاد

  79. سلام وقت بخیر. به تازگی خود سنجش در سایتش اعلام کرده که مصوبات کنکور1402 اجرایی میشه الان احتمالش هست مصوبات 1402 لغو بشن و کنکور به شیوه قبل برگزار شه یا همه همه چیز قطعی شده؟

  80. سلام استاد وقت بخیر
    فارغ‌التحصیل نظام قدیم تجربی هستم و در حال حاضر دانشجوی پیام نور هستم و دی ماه فارغ‌التحصیل میشم . معدل من داغونه و با توجه به شرایط فعلی باید در ترمیم معدل شرکت کنم . می‌خواستم بدونم که آیا من میتونم همون دی ماه در ترمیم معدل شرکت کنم یا اینکه باید اول فارغ‌التحصیل بشم و در خرداد ماه در ترمیم معدل شرکت کنم؟

    1. سلام
      فارغ التحصیل دبیرستان هستید پس مشکلی برای ترمیم معدل در دی ندارید

  81. سلام استاد با این تغییرات کنکور نمیشه با رشته ریاضی تو کنکور تجربی شرکت کرد

  82. سلام استاد خسته نباشید خواهش میکنم سوالمو جواب بدین .من امسال کنکور تجربی دادم و چون به زیست علاقه ای ندارم از پارسال تصمیم گرفتم که کنکور رشته ریاضی بدم ،از شانس بدم تغییرات به کنکور ۱۴۰۲ رسید و من معدلم هم نهایی کم شده ۱۵.۸۴ شدم و خب الان منی که میخوام کنکور ریاضی بدم با معدل دیپلم تجربی میتونم ؟؟ یا باید نهایی خرداد امتحان دروس ریاضی بدم .و خب من فارغ التحصیل شدم دیگه .خیلی سردرگمم.میخوام کنکور ریاضی بدم با دیپلم تجربی و معدل کم ،که سال بعد هم معدل ۴۰ درصد قطعی بشه من باید ترمیم کنم؟؟ میتونم برا تجربی رو ترمیم کنم با تجربی کنکور ریاضی بدم؟؟ خواهش میکنم سریعتر جوابمو بدین.ممنون

    1. سلام
      در رشته ای که فارغ التحصیل شدی میتونی هر درسی که نیاز هست رو در یکی از نوبت های خرداد شهریور یا دی ماه فقط یکبار برای امتحان ترمیم اش اقدام کنی

  83. سلام استاد عزیز.
    بنده مدرس عربی هستم و می خواستم بدونم عربی همه گروه های اموزشی ( غیرازانسانی) یکسان است؟ و برای تدریس همه شان باید یه جزوه اماده کنم؟ مخصوصا گروه هنر و زبان با ریاصیو تجربی یکسانه؟

    1. سلام
      بله برای همه بجز انسانی یکسان هست و اغلب اساتید عربی برای انسانی ها در نهایت چند جلسه فوق العاده میذارند

  84. سلام استاد خسته نباشید . برای داوطلبان نظام قدیم که سوابق تحصیلی دارن به نظر شما معدل دیپلم شون که کامل هست رو تاثیر میدن ،پیش دانشگاهی یا میانگین هر دو ؟! همچنین دروسی مثل زمین شناسی ،زبان فارسی که برای داوطلبان نظام جدید وجود نداره ، تاثیرگذار نخواهد بود ؟!

  85. سلام وقتتون بخیر
    من پیش دانشگاهی رو سال ۸۸ گرفتم و سال ۸۹ در رشته ی گفتاردرمانی دانشگاه دولتی علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شدم و مدرک کارشناسی ام رو در این مقطع گرفتم، حالا اگه بخوام محددکنکور بدم آیا می توانم با معدل پیش دانشگاهی و دیپلم شرکت کنم یا حتما باید با معدل کارشناسی شرکت کنم؟

    تو دوره ی ما سال سوم دبیرستان امتحانات نهایی بود و چهاردری پیش دانشگاهی، کدوم تو کنکور حساب میشه؟

    1. میانگین سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی برای شما محاسبه خواهد شد

  86. سلام استاد ممنون از پاسخگوییتون.استاد الان امکانش هست که این طرح لغو بشه؟ آیا من در برنامه تابستانم دروس عمومی هم بخوانم؟ آیا در شهریور ترمیم معدل شرکت کنم؟ چیکار باید کنم؟ منی که تغییر رشته دادم و رفتم ریاضی فیزیک .و معدلم کمه و اگه این طرح اجرا بشه باید کلی مکافات بکشم.خیلی سردرگمم

  87. سلام می خواستم بدونم این درسته که اگه نمره برگه امتحان نهایی هر درسی تو کارنامه زیر ۱۹ باشه شانس قبولی پزشکی وجود نداره باتوجه به تاثیر قطعی ۴۰ درصد برای کنکور ۱۴۰۲ ؟ وآیا اگه این درست باشه ترمیم تاثیر داره ؟ اگه بخواهیم ترمیم بزنیم کی باید اقدام کنیم

    1. با تاثیر مستقیم نمرات نهایی در کنکور هر درسی زیر ۲۰ باشه شما نسیت به رقیب تا حدی عقب میمونی
      چون بیست هم زیاده در کشور پس باید ترمیم معدل امتحان داد و این خودش درد سر تشریحی خوانی داره و جدای از هزینه اضافی خیلی هم زمان بر میشه

  88. سلام وقت بخیر من نظام قدیم هستم الان برای ما معدل سوم دبیرستانمون تاثیر داره در کنکور با پیش دانشگاهی؟
    اونموقع فقط سوم امتحانا هماهنگ بود

  89. سلام وقت بخیر استاد. در همین روزها سازمان سنجش اعلام کرده که مصوبات کنکور1402 قطعا اجرایی میشه و تاثیر معدل قطعی و دروس عمومی حذف میشه همچنین کنکور در دو نوبت دی و تیر برگزار میشه. من خیلی نگرانم از شدت نگرانی نمیتونم درس بخونم به دلیل این مصوبات . اقای افشار ایا این مصوبات صد در صد برای کنکور1402 اجرایی میشه یا باز هم احتمال لغو این مصوبات وجود داره؟ ممکنه کنکور 1402 هم مثل 1401 برگزار شه؟ واقعا الان تکلیف چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم

  90. سلام استاد خواهشا جواب بدید من برای شیمی ۱۰ و ۱۱ خیلی سبز رو جداگانه دارم و شیمی پایه خیلی سبز دهم یازدهم رو هم دارم استاد امسال کنکور دارم به نظر شما از پایه های جداگانه استفاده کنم یا از شیمی پایه وضع شیمی هم بدک نیست

  91. سلام استاد. تکلیف مصوبه 1402 چی شد؟ ایا به طور حتم اجرا میشه یا هنوز هم امکان لغو شدن مصوبه 1402 وجود دارد؟

  92. استاد اگثر دانش اموزان بابت اجرای مصوبه و تاثیر قطعی معدل خیلی نگرانن حالا چیکار کنیم؟

  93. سلام وقتتون بخیر باشه
    من واسه اختصاصیام دی وی دیایی دارم که واسه کنکور ۹۸ هستن حالا میخاسم واسه ۴۰۲ ازشون استفاده کنم که گفتن زیست خیلی تغییر کرده حالا به نظر شما واسه زیست به جز فاگوزیست که خیلی باید صبر کرد تا کاملش بیاد چه درسنامه ای خوبه يعنی زیستو روون توضیح داده باشه تا مفهومی یادش بگیرم؟
    و اینکه ب جز زیست میتونم واسه کنکور امسال از بقیه دی وی دیام که مال کنکور ۹۸ بودن استفاده کنم اشکال نداره؟
    عمومیامم مال کنکور ۹۹ هستن میتونم هنوز ازشون استفاده کنم؟( میدونم عمومیا حذف شدن اما گفتم شاید دوباره برگردن)
    بعد ببخشید در کل کتاب تست میکرو بهتره یا خیلی سبز یا آی کیو؟
    ببخشید طولانی شد لطفا جوابمو بدین خیلی مهمه برام ممنون میشم

    1. سلام
      اگر در درک مطلب زیسا مشکل داری فاگوزیست بردار
      اگر نه خیلی سبز کار کن

      عمومی هات الان قابل استفاده اس

  94. سپاس از پاسخگوییتون
    پس با خیلی سبز پیش میرم چون فاگو خیلی طول میکشه تا کامل منتشر بشه
    اختصاصیام چی قابل استفاده نیستن؟
    بعد از بین کتاب تستای میکرو خیلی سبز آی کیو کدوم بهتر هستش؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

  95. سلام و عرض ادب
    با توجه به حرفایی که مجلس و نماینده ها زدن چقد امکان داره این مصوبه لغو بشه؟

  96. بعد ببخشید با توجه به حرفایی که مجلس و نماینده ها راجب طرح دو فوریتی زدن چقد امکان داره ک مصوبه لغو بشه؟

  97. سلام استاد الان به نظرتون عمومی کار کنیم یا کلا از چرخه مطالعاتل حذفش کنیم الان تاثیر معدل قطعیه یا امکان داره دوباره مصوبه لغو بشه

    1. برای ترمیم معدل فقط عمومی بخوان و برای نهایی
      کنکور فقط از تخصصی ها هست

  98. استاد ببخشید من این رو نفهمیدم که واسه ترمیم معدل باید فقط ۴ درس عمومی رو امتحان بدیم دوباره یا باید ۴ درس اختصاصی همراه با علوم اجتماعی و سلامت و بهداشتم دوباره واسه اوناهم ترمیم کنیم خواشا بگید چجوریه فقط ۴ درس عمومی لازمه که ترمیم کنیم یا باید کل درسها رو امتحان بدیمو همه نمره هارو خوب کنیم

    1. همه دروس عمومی و تخصصی که کم شدی
      مبنا برای شاگرد ززرنگ ۱۹ و مبنای برای متوسط ها ۱۸ و ضعیف ها ۱۷ می باشد

      بهداشت و اجتماعی مشخص نیست چی بشه

  99. سلام استاد وقت بخیر.
    استاد ما که دیپلم تجربی نظام قدیم سال 97 اینا داریم چجوری ترمیم معدل شرکت کنیم؟ آیا با کتابای نظام جدید باید امتحان بدیم یا همون کتابای قدیمی خودمون؟
    ممنون از پاسخ گویتان🙏🏻🌺

      1. سلام استاد مچکرم🙏🏻🎀🌺
        استاد یعنی عملا باید دیپلم نظام جدید بگیریم؟
        آخه ما که هم سوم دبیرستان و هم پیش دانشگاهی امتحان نهایی داشتیم🤕😑 خدا رحم کنه بر نظام ما🙏🏻🙏🏻 این چه مصوبه ای شده😢
        استاد خرداد یعنی نمیشه ترمیم شرکت کرد؟
        سپاسگزارم 🙏🏻🌺

        1. نیاز به دیپلم مجدد و درد سر های این چنینی نیست
          فقط زمان بذار و پر قدرت برای دروس تستی تخصصی بخوان و بعد برای ترمیم معادل هر درس از قدیم رو در نظام جدید پایه دوازدهم همان درس امتحان مجدد بده تا معدلت بهتر بشه

  100. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید ی سوال داشتم اینکه تغییرات شیمی از ۹۸ تا حالا فقط در حفظیات بوده یا مسائل و مفاهیم هم تغییر کردن؟
    لغات ادبیات چطور؟ تغییرشون در حدی بوده که بخوام منبعمو عوض کنم؟

    1. سام
      برای شروع از همان منابع گذشتته استفاده کن ولی برای حل تست بیشتر منبع جدید بگیرید

  101. ببخشید در کل تغییرات شیمی از ۹۸ تا الان فقط از حفظیات بوده یا ن مسائل و مفاهیمم تغیر کردن؟

    1. تغییرات جزیی هستند و نیاز به تعویض صرف منابع همین امروز نیست

  102. سلام خسته نباشید استادشما توی یک ویس کانال که چند شب پیش۱۱شهریور گذاشتید پرسیده بودن که یه دوازدهمی با تشریحی ۱۸ و مدرسه تیزهوشان هم نیست،میتونه تک بیاره امسال
    گفتید بله
    آیا یه پشت کنکوری ۱۴۰۰ با یک سال فاصله از درس چی؟؟

    1. هر کسی دنبال موفقیت و شدن و نشدن نباشه و بیشتر بجنگه و تلاش کنه برای اینکه روزهای خودش بسازه حتما حتما موفق هم میشه

  103. سلام وقت بخیر استاد
    برای گروه آموزشی زبان هم اگه بخوایم شرکت کنیم، تاثیر قطعی معدل سال دوازدهم رو در پی داره یا نه؟
    مثلا چرا باید درس ریاضی و فیزیک روی نمره تراز گروه آموزشی زبان تاثیر بذاره؟؟؟ حالا اگه خود درس زبان تاثیر بذاره یه چیزی

    نظرتون چیه؟تاثیر داره؟

    1. فقط دروس عمومی نهایی و درصد درس زبان در کنکور منحصرا زبان براتون محاسبه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا