مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

بررسی کامل تغییر رشته در سال کنکور

تغییر رشته بین رشته های تجربی، ریاضی و انسانی

دلایل اصلی تغییر رشته در سال کنکور

تغییر رشته کنکور ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مثلا به علت مشکلات موجود در روند مطالعه ی داوطلبان و یا عدم شرایط  مناسب در بازار کار و متناسب نبود رشته با علایق و استعداد های داوطلب کنکوری.

بسیاری از داوطلبان با وجود اهمیت پایه درسی و داشتن پایه های درسی قوی و به علت موفق نشدن در آزمون کنکور سراسری تصمیم به تغییر رشته می گیرند. اگراین تغییرات مبتنی بر آزمون و خطا باشد نه آگاهی و دانش، نتیجه ی آن اتلاف وقت خواهد بود.

کنکور آسان تر و  دروس ساده تر با  تغییر رشته کنکور!

در این میان هستند داوطلبانی که با تفکر کنکور ساده تر تصمیم به تغییر رشته می گیرند. به طور مثال، اگر یک داوطلب رشته ی ریاضی با این دیدگاه که ریاضیات در رشته ی انسانی روان تر و ساده تر باشد به فکر تغییر رشته بیافتد کاملا تفکر غلطی را در ذهن پرورانده است.

این دسته از داوطلبان با این اندیشه سیر می کنند که با تغییر رشته تمام مشکلاتشان حل خواهد شد. اما اگر به علت سختی دروس در یک رشته اقدام به چنین تصمیمی گرفته باشند باید این را بدانند که قطعا همین شرایط حتی بدتر ممکن است در رشته ی جدید برایشان اتفاق بیافتد.

این مشکلات اعم از اهمال کاری در کنکور و یا عدم مطالعه ی مستمر و دقیق می باشد.اگر واقعا تصمیم به تغییر رشته برای داوطلب عزیز وجود دارد، باید به این نکته توجه داشته باشد که با ساز و کار درس خواندن در رشته ی قبلی مشکلی ندارد.

داوطلب باید مطمئن باشد که بر اساس علاقه و استعداد نیازمند به این تغییر شده است. آن دسته از داوطلبانی که با دید کنکور ساده تر و یا رقبای کمتر، تصمیم به تغییر رشته می گیرند، اکثراً با همان چالش ها و  اشتباهات کنکوری قبلی در رشته ی جدید مواجه خواهند شد.

تغییر رشته به علت ظرفیت پذیرش بیشتر در دانشگاه ها و برخی رشته ها

ظرفیت پذیرش داوطلبان، در رشته هایی مانند ریاضی و انسانی برای اکثر این عزیزان، تقریباً می توان گفت کافی است و داوطلبان عملاً ، فقط برای رتبه برتر شدن و یا رسیدن به دانشگاه سطح بالاتر با همدیگر رقابت می کنند.

اما گاهی برخی از داوطلبان رشته ی تجربی هستند که با دیدگاه ساده تر بودن آزمون و شرایط قبولی بهتر به این دو گروه رشته تمایل پیدا می کنند. اما از این مسأله غافل هستند که رمز رتبه برتر شدن، تلاش و کوشش مستمر و عدم جلوگیری از مطالعه نوسانی کنکور است .

تغییر رشته برای داوطلبانی که سال ها از درس خواندن فاصله داشته اند

گروهی از داوطلبان هستند که هرچند از درس خواندن فاصله گرفته اند، اما حال بنا به دلایلی تصمیم به تغییر رشته می گیرند. برخی از این افراد با وجود ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد در یک رشته ی خاص به علت عدم شرایط مناسب در بازار کار ، درآمد نامناسب و … به این فکر فرومی روند.

اینگونه از داوطلبان عزیز، به این نکته آگاه باشند که باید زمان کافی برای مطالعه در اختیار داشته و تغییر رشته کار ساده ای نخواهد بود. این افراد با وجود تمام شرایط ممکن در زندگی شخصی مانند تأهل، شغل و … باید تمام کارهای جانبی را برای شرکت در آزمون کنکور رها کرده و زمان کافی را به مطالعه اختصاص بدهند.

داوطلبانی که با این شرایط اقدام به تغییر رشته می کنند آگاه باشند که نباید به علت سختی بعضی دروس به فکر تغییر رشته بیافتند. زیرا از این جنس دروس در تمام رشته ها وجود دارد و این داوطلب است که باید با این مسائل خود را سازگار کند.

همچنین قبل از تصمیم به کنکور مجدد پیشنهاد میکنیم حتما مطلب کنکور مجدد سن بالا ها ، شاغلین و متاهلین مطالعه کنید.

انواع دروس که در تغییر رشته و گروه آزمایشی کنکور باید به آن توجه شود

دروس مورد مطالعه برای داوطلبان دو دسته می باشند

1) دروس تحلیلی     2) دروس توصیفی

دروس تحلیلی ماهیت غیرحفظی دارند و از فهم و ادراک یک شخص نشأت می گیرند. به طور مثال دروس ریاضیات، هندسه، جبر و احتمال در گروه ریاضی در دسته ی دروس تحلیلی قرار دارند. همچنین در گروه انسانی درس فلسفه و منطق ماهیت تحلیلی دارد.

پس اگر داوطلبی با این تفکر که به حل تمرین علاقه ای ندارد یک رشته را برگزیند دچار غلط انگاری شده است. حتی در رشته ای مانند هنر نیز دروس تحلیلی وجود دارد پس داوطلب نباید به خاطر فرار از حفظیات یا برعکس، برای فرار از دروس تحلیلی رشته ای را برگزیند و باید به روش برخورد با دروس مختلف کنکور دقت کافی داشته باشد.

در آخر تغییر رشته کنکور را انجام دهیم یا نه؟

در آخر این نکته را یادآور می شوم که، اگر داوطلبی به هر علتی تصمیم به تغییر رشته دارد. باید دقیق و بر اساس آگاهی تصمیم بگیرد، نه آزمون و خطا.

یعنی فرد ابتدا می بایست به ابعاد خودشناسی دست پیدا کند و سپس این کار را انجام دهد.زیرا اگر یک فرد در رشته ی تحصیلی خود از ابتدا ظرفیت موفقیت را داشته باشد در رشته های دیگر نیز این امکان برای وی وجود دارد.

اما موضوع مهم تری که در این بین مطرح است بحث استعداد و علاقه ی فرد می باشد. پس می توان با روشهای علمی و کاملاً شخصی مانند پرسشنامه های کاملاً مشاوره ای، تست هالند، رغبت سنج های شغلی، مصاحبه با افراد مختلف و یا تست های شخصیتی و در صورت امکان مشاوره خصوصی با مشاور به صورت تک جلسه تصمیم به تغییر رشته را در سر بپروراند.

مشاوره پیشنهادی : از بین بردن اهمال کاری کنکوریها

ویدیو صحبت های کامل علیرضا افشار در مورد تغییر رشته کنکور سراسری

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

99 دیدگاه

  1. استاد استرس گرفتم شدید از مهر میگم همین امروز و فردا شروع میکنم ولی هنوز شروع نکردم الآنم دیگه فکر میکنم دیره از سربازی هم تازه اومدم و نظام قدیمی بودم و استرس نظام جدید من رو برداشته فکر میکنم نمیتونم به دانشگاه های تهران و مهندسی کامپیوتر برسم با این محبوبیت رشته کامپیوتر که دیگه سخت تر از پزشکی شده قبولیش تو رو خدا کمک کنید

    1. سلام
      دل بدی حسابی به کار و خوب بخوانی میتونی موفق بشی و نتیجه بگیری

      1. سلام استاد خواستم بگم که من بخاطر نبودن دبیرستان ریاضی تو منطقمون رفتم انسانی و الان دوازدهم انسانیم ولی الان فهمیدم علاقم به رشته معماریه و نمیدونم بابد چیکار کنم

        1. سلام
          با مشاور حضوری مشورت کن و تست های رغبت سنج شغلی بده و اگر تصمیم نهایی شد از الان پلان ۲ ساله بریز برای قبولی معماری دانشگاه خوب و یا دانشگاه بدون آزمون آزاد برو همین امسال در کنکور ۱۴۰۱ بدون دردسر

          واتساپ رزرو نوبت مشاوره من: ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

      2. سلام استاد من پایه دهم هستم رشته ام انسانیه اگه در سال یازدهم تغییر رشته بدم تجربی ریسکی داره یا نه تورو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

        1. سلام
          حتما با مشاور درباره تغییر رشته مشورت کن و حتما استعدادها و شرایط خودت بگو و به اون بسپار تا اوصاع بهتر بشه

  2. سلام دکتر افشارعزیز اگه کسی یازدهم تجربی باشه و بخواد به هنر تغییر رشته بده باید دقیقا چکارکنه؟ دروس دهم هنررو باید امتحان بده ؟ چه زمانی ؟
    ودرکل شمااینکارو توصیه میکنید یا پیشنهاد میکنید ب جای تغییر رشته ، دو تا کنکور بدن یعنی یکی هنر و یکی تجربی ؟

    1. سلام
      رشته خودت (تجربی) فارغ التحصیل شو تا اخر دبیرستان و لی کنکور هنر بده

    2. سلام
      سال ۹۹ کنکور تجربی دادم
      واسه ۱۴۰۰ میخوام کنکور ریاضی بدم
      باید چکار کنم دقیقا؟(امتحان دروس تخصصی رشته ریاضی رو باید بدم؟)

      1. سلام
        نیاز به امتحان و چیزی نیست
        با مدرک فارغ التحصیلی رشته تجربی هم میشه کنکور رشته ریاضی داد

        1. سلام دکتر ببخشید من الان سال یازدهم و مهر ماه وارد دوازدهم رشته ریاضی میشم میخواستم تغییر رشته بدم موافقت نشد متاسفانه حالا میتونم دیپلم ریاضی بگیرم و بعد از اون در شهریور ماه دیپلم تجربی رو بگیرم و دی ماه کنکور تجربی بدم؟

          1. سلام من کنکوری ام و رشته انسانی می‌خونم ولی انتخابم اشتباه بوده و به انسانی علاقه‌ای ندارم و قصد دارم کنکور هنر بدم
            برای کنکور هنر از الان شروع کنم خیلی دیره؟ یا اینکه سال بعد کنکور هنر بدم؟

          2. تنوع درس و تعداد منابع خیلی زیاده
            کار سختی هست
            مشاور کنکور هنر لازم داشتید سایت آقای امیر میرهلی تشریف ببرید

      2. سلام استاد من امسال کنکوری هستم و احساس میکنم در انتخاب رشته دبیرستان اشتباه کردم الان در انسانی مشغولم ولی در ریاضی و حل مسئله استعداد زیادی دارم میتونم تغیرر رشته بدم و کنکور ریاضی شرکت کنم و مهندسی بخونم چقدر زمان میبره؟

        1. سلام
          امسال انسانی شرکت کن . برای سال آینده کنکور ریاضی بده
          این پیشنهاد منه

      3. سلام من یازدهم ریاضی هستم و اما الان علاقه خیلی شدیدی به پزشکی پیدا کردم.آیا من می تونم با دیپلم ریاضی برای کنکور تجربی سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ اقدام کنم؟و اینکه اگه شدنی هست میشه پزشک داخلی یا اورژانس یا چشم رو بیارم؟

        1. سلام
          مشکلی نداری
          با هر مدرک فارغ التحصیلی میشه کنکور تجربی داد
          فقط قبل از تصمیم نهایی تغییر رشته با مشاور مشورت بگیر

    3. سلام. من در مقطع کاردانی در رشته معماری تحصیل کردم درسم تمام شده. میخواهم در مقطع کارشناسی رشته دیگری مثل زبان تحصیل کنم.. چگونه باید تغییر رشته بدهم..درکنکور کاردانی ب کارشناسی رشته زبان را انتخاب کنم یا همان معماری را در کنکور بزنم و بعد قبولی رشته ام را در دانشگاه تغییر دهم.. تروخدا زودتر جواب دهید

      1. سلام
        مشاور مقطع شما نیستم
        ولی میشه کارشناسی تغییر رشته داد

    4. سلام
      من الان دارم دوازدهم معماری میخونم
      و میخوام کنکور تجربی بدم
      الان دقیقا باید چکار کنم
      لطفا شرایطش رو بگید

      1. سلام
        سوابق تحصیلی رشته تجربی کلا بسازی
        دنگ و فنگ زیاد داره

  3. سلام استاد خسته نباشید
    ببخشید شاید نباید اینجا بپرسم ولی انقدر اینو بهم گفتن که چاره ای برام نموند
    استاد رشته ی پزشکی اگر که بخواییم تا تخصص پیش بریم حداکثر حداکثر چند سال طول میکشه ?
    مگه 12 سال نیست??
    دیروز یه نفر به من گفت 20 سال طول میکشه تا اونموقع پیر میشی و فلان. یکی میگه 15 سال … هر کی یه چیزی میگه!!
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون

    1. سلام
      ۲۰ سال نیست و نهایت با طرح عمومی و تخصصی و آزاد شدن مدرک ۱۵ سال هم نخواهد شد
      البته بستگی به خودت هم داره چجوری درس بخوانید

  4. سلام اقای افشار بنده امسال دوازدهم تجربی هستم ولی دارم کنکور انسانی میخونم و میخوام کنکور انسانی شرکت کنم. میخواستم بدونم که سوابق تحصیلی تجربی شامل کنکور انسانی من میشه؟
    یعنی سوابق تحصیلی تجربی حتی به درس هایی مثل تاریخ و جغرافیا و درس های تخصصی انسانی نیز تاثیر میزاره یا فقط عمومی ها؟

    1. وقتتون بخیر من فارغ التحصیل رشته کارو دانش سال ۸۱ هستم، ب خاطر علاقه ایی که به شاخه های مشاوره تغذیه و مشاوره کودک دارم تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم ولی چون سالهاست دور شدم اصلا نمیدونم از کجا و چطوری شروع کنم ممنونم راهنمایی کنین

      1. سلام
        ۱۵ دقیقه وقت مشاوره تلفنی بگیرید تا زنجیره های ساده و منابع روان از هر درس بهتون بگم
        واتساپ منشی : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  5. سلام‌دکتر افشار عزیز…من دانشجوی سال اخر کارشناسی شیمی کاربردی از دانشگاه سراسری هستم.۴ ۵ سال پیش ک برای کنکور درس میخوندم.خاطرم‌هست ک سایت شما و مطالب خوبتون چقدر به من امید و‌ انگیزه میداد.بعد از مدت ها امروز اسمتون رو سرچ‌کردم و وارد سایت شدم و به شدت خاطرات شما و حرفاتون توی ذهنم زنده شد .ممنون از شما و سایت خوب و راهنمایی های بی نظیرتون

    1. سلام
      خوشحالم از بازخورد خوبت
      برات بهترین ها آرزو می کنم . عالی باشی انشاله

  6. سلام استاد افشار بزرگوار
    ببخشید چرا این رشته های تجربی بلند میشن میان انسانی ایا این عادلنه است
    و ما بچه های انسانی اصیل چکار باید انجام بدیم برای مقابله باهاشون

    1. یجوری وانمود میکنین انگار به اسم شما زدن دوست عزیز رشته انسانی رو
      هرکسی نون زحمت خودش رو میخوره و ربطی به(بچه اصبل بودن نداره دوست گرامی)افکار‌ پوچتونو دور بریزین با دید منطقی تری نگا کنین لطفا به قضیه همه اشتباه میکنن و اونایی ک دارن تغییر رشته میدن زودتر متوجه اشتباهشون شدن قبل اینک خیلی دیر بشه
      و زندگی هیچکس تغییر رشتش و انتخابش به شما انسانی اصیل مرتبط نیس دوسته خوبم

  7. سلام استاد
    وقتتون بخیر
    من سال 99کنکور تجربی دادم
    و الان پشت کنکورم
    احساس میکنم علاقه ام به رشته ریاضی هستش.
    ولی مطمئنم اگر در رشته تجربی تلاش کنم در آن هم نتیجه خواهم گرفت.
    ولی بنا به دلا یلی خواستم که تغییر رشته بدم.
    سوال من این هستش که آیا امکان تغییر رشته برای من وجود داره؟؟ به چه صورت هستش.

    خیلی متشکرم
    خدا قوت

    1. سلام
      هر کنکوری که دوست داری میتونی شرکت کنی و فرقی با تجربی ها در انتخاب رشته و قبولی نداری

    2. سلام وقت بخیر من سال اول کنکور تجربی شرکت کردم و سال دوم‌ ریاضی امسال دوباره میخوام به رشته خودم برگردم که تجربی هستش، شرط خاصی داره؟ پیشاپیش ممنون از کمکتون

  8. سلام استاد من امسال کنکوری هستم و احساس میکنم در انتخاب رشته دبیرستان اشتباه کردم الان در انسانی مشغولم ولی در ریاضی و حل مسئله استعداد زیادی دارم میتونم تغیرر رشته بدم و کنکور ریاضی شرکت کنم و مهندسی بخونم چقدر زمان میبره؟

    1. سلام
      کامپیوتر بدون آزمون کارشناسی پیوسته میتونی بری
      ترجیحا؛ آزاد

  9. الان دهمم تمام شده. برای تغییر رشته از تجربی به کامپوتر فن حرفه ای باید چه دروسی رو امتحان داد؟ ایا میشع؟ باید بعضی کتابارو امتحان بدیم یا همه دروس رو؟

  10. سلام استاد.من رشته ام تجربی وامسال کنکور تجربی دادم ورتبه امم اصلا خوب نبود.مبدونمدکم کاری کردم ولی اینم میدونم که هیچ علاقه ای به ریاضی فزیک ومسائل شیمی ندارم تا بتونم با علاقه برای سال آینده بخونمش.ولی دروسی مانند دین وزندگی وادبیات وعربیم قوی
    بنظرتون کار عاقلانه ای که سال۱۴۰۱کنکور انسانی بدم؟

  11. سلام استاد.من سال ۹۷ تو کنکور تجربی شرکت کردم البته رشته دبیرستانمم تجربی بود بنا ب دلایلی نتونستم قبول شم.سال ۹۹ کنکور ریاضی دادم و ریاضی کاربردیه روزانه قبول شدم دو ترمم خوندم الان بفکر انصراف و شرکت مجدد تو کنکور تجربی هستم
    سوالم اینه که اینکه کنکور تجربی شرکت کرده بودم بعدش کنکور ریاضی دادن حالا باز میخوام کنکور تجربی بدم مشکلی پیش نمیاد؟

  12. سلام استاد بهم یه مشوره بده من یازدهم تجربی هستم و تغییر رشته دادم رفتم انسانی چجوری کتاب های دهم را بخونم ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. سلام
      عربی و ادبیات و علومو فنون و ریاضی و اقتصادش با سیر تا پیاز گاز کار کن .
      البته برای ریاضی و اقتصاد چون تجربی بودی منابع حرفه ای تر هم شاید بتونی بگیری و متوجهش بشی

  13. سلام من امسال کنکور تجربی دادم ولی رتبم خراب شد (۲۷۰۰۰) …
    به نظرتون امسال کنکور. انسانی بدم میتونم خودم را برسونم؟
    و اینکه تاثیر سوابق تحصیلی برای من که دیپلمم تجربیه و اونایی که دیپلم انسانیه چقدر فرق داره و سوابق تحصیلی رتبه و تراز را چقدر جابه جا میکنه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.. چند شبه از فکر تغییر رشته خوابم نبرده

  14. سلام من امسال میرم دوازدهم تجربی و الان تصمیم گرفتم تغییر رشته بدم به انسانی آیا امتحان یا راهی هست دوازدهمم رو انسانی بخونم و تجربی نباشم؟و اگر نیست میشه همین امسال دوازدهم تجربی رو فقط در حد مدرسه بخونم و دیپلم تجربیمو بگیرم ولی مطالعه کنکوریم برای انسانی باشه و کنکور انسانی بدم و میشه بگید از کجا شروع کنم برای خوندن انسانی…ممنون که راهنمایی میکنید

    1. سلام
      دیپلم هر رشته ای میخواد باشه مشکلی نیست
      کنکور هر رشته ای میخوای میتونی امتحان بدی

      مثلا با مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان تجربی میشه کنکور انسانی داد یا بالعکس

  15. سلام استاد ببخشید آیا این امکان وجود داره که در کنکور۱۴۰۱نشه با دیپلم تجربی کنکور انسانی داد چون من می‌خوام امسال با دیپلم تجربی کنکور انسانی بدم؟چون تو یه سایت خبری دیدم که ریئس سنجش آموزش و پرورش گفته بود شایداین قانون در کنکور ۱۴۰۱اجرابشه؟چقدر احتمال اجرا شدن این قانون وجود داره؟

      1. ببخشید استاد من تو سایت زیر این خبرو دیدم اگه میشه یه نگاهی بندازید تا خیالم راحت بشه که همچین چیزی پیش نمیاد ومن بتونم با آرامش خیال واسه انسانی بخونم ممنونhttps://www.khabarino.com/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-1401/

          1. ببخشید استاد من از سایت سنجش پرسیدم گفتن احتمال اجرایی این قانون وجود داره الان من چیکار کنم واسه انسانی بخونم؟

  16. سلام آقای افشار من دوازدهم ریاضی هستم میخوام کنکور انسانی بدم میرسم بخونم؟

    1. سخته ولی نشدنی نیست
      ساعت مطالعه بالی خودت و خواندن با کمک درسی برای انسانی تعیین کننده اس

  17. سلام ممنون استاد از پاسخگویی تون پس من با خیال راحت بخونم واسه انسانی؟

  18. سلام استاد، من رشته تجربی هستم و میخوام کنکور ریاضی بدم، باید دروس تخصصی رشته ریاضی رو پاس کنم؟

  19. حرفاتون کاملا درسته ولی برای مایی که از کلاس یازدهم مدرسه نرفتیم و سال بعدشم مدرسه نداشتیم پایه درسی ای وجود نداره من رشتم ریاضیه ولی از حسابان 1 و 2 هیچی سر در نمیارم درست حسابی سوالات کنکورشون اونقدری سخته که باید یک سال اون درسو میخوندیم شما تو حرف خیلی ساده میگی مشکل از خود رانش اموزه ولی شما جای من نبودی که دو سال مدرسه نرفته معلماشم هیچی بهش یاد ندادن و عملا ترک تحصیل کرده ولی اسمش دانش اموز و کنکوری بوده من قصدم تغییر رشته از ریاضی به انسانیه چون ریاضی کنکور انسانیو خیلی خوب میتونم بزنم و سوالایی که دیدم در حد کتاب درسی هامون بودن سوالات کنکورشون نمیدونم چرا ولی حس میکنم تو انسانی موفق ترم

    1. سلام
      به دلیلی که گفتی تغییر رشته کار درستی نیست
      وقت بذار
      مشکلات پایه ای خودت روبراه کنی

  20. سلام.
    من دانش اموز رشته ریاضی پایه یازدهم هستم و متاسفانه به اجبار اطرافیان با این که علاقه ای به این رشته نداشتم ، وارد این رشته شدم و الان پایه یازدهم هستم.می خوام تعغیر رشته بدم و در رشته انسانی ادمه بدم. می خواستم بدونم این کار درسته؟ من در حفظیات قوی هستم و با توجه به کتاب دروس انسانی فکر میکنم که میتونم موفق بشم و می خوام بدونم که آیا تعغیر رشته در این پایه امکان پذیره؟ می خوام مطمعن بشم که دارم درست جلو میرم؟ من از اول به حلیات علاقه ای نداشتم و دروسی مثل ریاضی و فیزیک مورد علاقم نبود.خانوادم کاملا مخالف هستند و اگر تعغیر رشته بدم در کنکور موفق خواهم بود؟

    1. سلام
      تست mbti و هالند بدید .بعد با نتایج تست ها از منشی من ی وقت ۱۵ دقیقه ای بگیریرد تا دقیق تر بررسی کنیم و علمی بگم که چیکار کنیم
      واتساپ ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  21. سلام
    میخواستم ازتون بپرسم ما تو فنی رشته برق خودرو داریم
    من میخوام رشتمو از مکانیک خودرو به برق خودرو تعغییر بدم اما سال 12 هم هستم و کنکور دارم من اگه بخوام رشتم عوض کنم باید چیکار کنم

    1. سلام
      برای کنکور نظری باید برگردی و دروسی که در رشته جدید هست رو بخوانی و یا اینکه فوق دیپلم فنی حرفه ای بگیری و برگردی کنکور نظری (مثلا تجربی) بدی

  22. سلام خسته نباشید
    من الان سال دوازدهمم بعد رشتمم مکانیک خودرو فنی و حرفه ای هستش میخوام که رشتمو به کامپیوتر تغییر بدم و توی کنکور کامپیوتر شرکت کنم ممکن هست که بتونم تغییر رشته بدم؟ یعنی محدودیتی وجود نداره؟

    1. سلام
      اگر دانشگاه خوب میخوای بری نظری دیپلم بگیر و بعد کنکور ریاضی بزن

  23. سلام من سال۸۸ پیش دانشگاهی ریاضی رو گذروندم‌ و لیسانس مهندسی برق دارم ،الان می خوام کنکور تجربی شرکت کنم می خواستم ببینم لازمه دوباره دروس زیست شناسی رو در دبیرستان امتحان بدم و دیپلم تجربی بگیرم ؟ یا با دیپلم ریاضی هم می تونم در کنکور تجربی شرکت کنم؟

    1. سلام
      نیاز به دیپلم مجدد و … نیست
      کنکور تجربی میتونی بدی

  24. سلام خسته نباشید استاد
    ببخشید ۲ تا سوال داشتم خدمتتون
    اول اینکه راست میگن سال ۱۴۰۲ نمیشه برای کنکور تغیر رشته داد یا نه
    من یازدهم تجربی هستم اصلا درسم خوب نیست میخوام کنکور ریاضی بدم وبعد برم ارتش کلا زیاد تو کار درس خوندن نیستم🏃
    معلم ها هم گفتن چون ریاضی متقاضی کم دارع همینکه ثبت نام کنی کنکور مهندسی در میای درسته یا نه حالا نه اینکه دیگه اصلا هیچی نخونم 🤣
    لطفا جواب این ۲ سوال رو بهم بدین 🙏🙏این ۲ موضوع درست هستن یا نه 🙏
    توصیه ای هم دارین بگین لطفا

  25. سلام من دوازدهم انسانیم میخوام رشتمو عوض کنم به فنی و حرفه ای و کامپیوتربخونم و در دانشگاه مهندسی نرم افرارو بخونم باید چیکار کنم؟

    1. سلام
      کنکور نده
      مسیرش برات سخته
      بدون آزمون دانشگاه ازاد برو pc بخوان

  26. باسلام خدمت شما اگر کسی رشته انسانی باشد می تواند بدون کنکور رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد برود

  27. سلام من الان نهم هستم و دیگه می‌خوام انتخاب رشته کنم
    می‌خوام برم رشته کامپیوتر اما میتونم بعد اینکه سال دوازدهم را تموم کردم تغیر رشته بدم و در دانشگاه، زبان انگلیسی بخونم؟

  28. اگه کنکور تجربی بدم ورشته مور نظر قبول شم حتما باید تغیر رشته داد وایا بعداز کنکور وقبل از دانشگاه میشه داد چطوور باید تغیر رشته داد

  29. اگه کنکور تجربی بدم ورشته مور نظر قبول شم حتما باید تغیر رشته داد وایا بعداز کنکور وقبل از دانشگاه میشه داد چطوور باید تغیر رشته داد

    1. سلام
      تغییر بعد از قبولی سخت هست و خیلی وقت ها سنجش موافقت نمیکنه

  30. سلام من رشتم برق هستش و می‌خواهم کنکور کامپیوتر بدم آیا دروس تخصصی رشته برق را مطالعه کنم یا کامپیوتر

  31. سلام
    خسته نباشید
    من پایه نهم رو تموم کردم و میخوام برم رشته ریاضی
    تو آزمون مدارس نمونه و تیزهوشان ریاضی رو آوردم اما تو هدایت تحصیلی ریاضی و تجربی رو نیاوردم و مجبورم برم انسانی
    میخوام ببینم میشه با دیپلم انسانی تو کنکور ریاضی شرکت کنم؟

    1. سلام
      اعتراض بدید به آموزش پرورش و درخواست بدید میشه تغییر داد
      اگر هم نشد با تغییر مدرسه حتما میشه رفت رشته ای که علاقه داری بخوانی

  32. سلام من دهم انسانی هستم و توی هدایت تحصیلی تجربی و ریاضی نیاوردم میتونم بعد از اینکه دیپلم انسانی گرفتم کنکور تجربی بدم؟

  33. سلام ببخشید من دوازدهم تجربیم ولی می‌خوام حقوق بخونم و خیلی به حقوق علاقه دارم ، می‌خوام تو این سه ماه امتحان نهایی تجربی رو بدم و بعدش برای کنکور انسانی یکسال بمونم
    بنظرتون اینکارو کنم بهتره یا از الان تغییر رشته بدم؟
    چون یه ماه فقط مونده تا نهایی و وقتی نیست برای اولین بار درس خوندن و اینکه من درسم تو رشته ی تجربی هم خوبه

    1. ۳ ماهه نمیشه کنکور انسانی داد و حقوق عالی قبول شد ولی میشه حقوق بدون آزمون اورد راحت حتی با سوابق رشته تجربی

  34. سلام استاد افشار ممنون میشم جواب پیامم بدین من دیپلم تجربی دارم و الان فهمیدم استعداد بینظیری در رشته انسانی دارم من عربی کنکور انسانی امسال رو بدون اینکه چیزی خونده باشم خیلی از سولاتش را جواب دادم درحالی که صفر صفر بودم من سال 1401که عمومی ها هنوز حذف نشده بود عربی هیچی نخونده 44درصد زدم ودروس مثل منطق و اقتصاد خیلی خوب یاد میگیرم و برام اصلا سختی نداشت درس اول منطق خواندم و دوتا از سوالات کنکورش را فورا جواب دادم من از خودم شعر های نو می گم و استعداد ویژه ای در این رابطه دارم و برام علوم فنون هم اصلا سخت نیست عاشق قواعد فارسی در شعر هام و برام سختی نداره فقط می خواستم بدونم موفق می شم یانه چون یک بار شکست خوردم این ترس همراهمه می خواستم ببینم شما نظرتون چیه من موفق می شم

  35. سلام استاد افشار ممنون میشم جواب پیامم بدین من دیپلم تجربی دارم و الان فهمیدم استعداد بینظیری در رشته انسانی دارم من عربی کنکور انسانی امسال رو بدون اینکه چیزی خونده باشم خیلی از سولاتش را جواب دادم درحالی که صفر صفر بودم من سال 1401که عمومی ها هنوز حذف نشده بود عربی رشته تجربی هیچی نخونده 44درصد زدم ودروس مثل منطق و اقتصاد خیلی خوب یاد میگیرم و برام اصلا سختی نداشت درس اول منطق خواندم و دوتا از سوالات کنکورش که امسال برگذار شد را درخانه فورا جواب دادم من از خودم شعر های نو می گم و استعداد ویژه ای در این رابطه دارم و برام علوم فنون هم اصلا سخت نیست عاشق قواعد فارسی در شعر هام و برام سختی نداره فقط می خواستم بدونم موفق می شم یانه چون یک بار شکست خوردم این ترس همراهمه می خواستم ببینم شما نظرتون چیه من موفق می شم من امسال کنکور تجربی دادم و می خواهم یه سال دیگه بمونم و از این استعداد استفاده کنم مشکل من فقط اینکه به راهنمایی یکی نیاز دارم که تو این مسیر کمکم کنه و روحیه بده تا ناامید نشم

  36. ممنون که جواب دادین من می خواهم تمام توانم بذارم حتی کل زندگیم برای رسیدن به موفقیت بذارم خیلی از مشاوره شما علاقه مند شدم شما می تونید کمکم کنید من نمی خواهم راهی که میرم اشتباه طی کنم می خواستم کمکم کنین که چطوری زمان بندی کنم و اصولی و هدفمند دروس انسانی بخونم من فکر می کنم اگر از استعدادم درست استفاده کنم و راهنمایی شما همراهم باشه خیلی موفق میشم شما می تونید کمکم کنید؟؟

  37. سلام خسته نباشید
    من رشته هنر هستم کنکور دادم ولی علاقه ندارم میخوام برم کنکور تجربی شرکت کنم دیپلم هنر گرفتم ولی نمیدونم میشه یا لطفا کمکم کنید

    1. سلام
      شدنش که میشه اگر سوابق رشته تجربی ایجاد کنی و امتحان نهایی دروس تخصصی اش بدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا