مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تاریخ دقیق و شرایط برگزاری کنکور 99 و تعطیلی مدارس (رسمی)

آیا کنکور ۹۹ به تعویق می افتد؟

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با شیوع همه گیر ویروس کرونا در جلوی دوربین ها ظاهر شد تا در مورد تعویق کنکور۹۹ و تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با خبرنگاران گفتگو کند .

تا بدین لحظه رسمی ترین و معتبر ترین خبر در مورد تعویق کنکور ۹۹ ،اعلام رسمی سازمان سنجش در تاریخ 2 مرداد کنکور سراسری در تاریخ 29 مرداد الی 1 شهریور برگزار میگردد  در تاریخ 21 مرداد ستاد ملی کرونا با تعویق کنکور مخالفت کرد .

آیا مدارس در سال تحصیلی 99-98 مطابق سال های پیش به اتمام میرسد؟

پاسخ:مدارس پس از بازگشایی ۴ تا ۶ هفته ادامه فعالیت می‌دهند

با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و جبران این تعطیلات در سال تحصیلی جاری وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس‌جمهور تشکیل‌شده همین مبحث مطرح‌شده است و برای ما مهم است این تعطیلات سال تحصیلی آینده را تحت تأثیر قرار ندهد.

در مورد بازگشایی مدارس ستاد ملی مبارزه با کرونا هر زمان که مشخص کند مدارس بازخواهد شد و ما متناسب با زمان ازدست‌ رفته اقدام خواهیم کرد، البته مدارس ما برای جبران زمان از دست‌ رفته از طریق فضای مجازی، آموزش‌های تلویزیونی و … به جبران این زمان اقدام می‌کنند لذا با احتساب آموزش‌های مجازی که داده می‌شود زمان از دست رفته را به دست خواهیم آورد. از دانش آموزان و کنکوریها میخواهیم در این دوران از زمان خود بخوبی استفاده کنند و انگیزه برای موفقیت کنکور را در خود بالا ببرند .

تحلیل تعطیلی مدارس با توجه به این صحبت: پس زمان دقیق بازگشایی مدارس مشخص نیست اما اگر مشکلات ادامه دار باشد به احتمال کلاس های درس مدارس تا قبل از فصل تابستان برگزار میگردد و به اتمام می رسد و کنکور بعد از آن خواهد بود .

تکلیف برگزاری کنکور 99  و تاریخ دقیق آن چیست؟

پاسخ:کنکور ۹۹ به فاصله ی 20 روز پس از پایان امتحانات نهایی برگزار می شود

او افزود: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت آموزش‌ و پرورش می‌تواند تقویم زمانی مدارس را جابه جا کند و اختیاراتی را به شورای آموزش‌ و پرورش استان‌ ها می‌دهیم تا بین 4 تا 6 هفته پس از بازگشایی مدارس سال تحصیلی را ادامه دهند.همچنین کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی انجام خواهد شد تا استرس کنکور از داوطلبان دور شود و با خیالی آسوده به دوره کتب خود بپردازند و کنکور ۹۹ را جمع بندی کنیم .

تحلیل تاریخ برگزاری کنکور 99 با توجه به این صحبت: پس تاریخ برگزاری کنکور ۹۹ به تاریخ اتمام امتحانات سال دوازدهم بستگی دارد اگر تعطیلی مدارس ادامه دار باشد و اتمام آن به تعویق بیافتد متعاقباً کنکور 99 نیز به تعویق می افتد.

نگرانی مشمولین  خدمت سربازی در مورد برگزاری کنکور 99

هنوز اعلام نظر رسمی در مورد مشمولین سربازی که در کنکور ۹۹ ثبت نام کرده اند صورت نگرفته است اما فعلا نیازی به نگرانی این عزیزان نیست و به احتمال زیاد اگر به علت تعطیلی مدارس و تعویق کنکور تغییری در تقویم آموزشی سال 1400-99 صورت گیرد قوانین مشمولیت این دسته از داوطلبان نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد و هیچ داوطلب پسر که به دلیل تغییر تاریخ کنکور ۹۹ مشمول به خدمت بحساب می آید در سیستم نظام وظیفه غیبت نخواهد خورد ؛ پس بهتر است قکنکوریها فقط به استفاده حداکثر و جمع بندی صحیح دروس کنکور متمرکز شوند و از زمان طلایی باقی مانده نهایت استفاده را ببرند

جمع بندی پایانی تعویق کنکور 99

کنکوریهای عزیز تا کنون رسمی ترین خبر در مورد عقب افتادن کنکور 99 همین خبری قطعی “تغییر تاریخ کنکور” است که منتشر کرده ایم لطفا به شایعات و ذکر تاریخ های مختلف توجه نکنید در صورتی که خبر رسمی تاریخ دقیق برگزاری کنکور ۹۹ از سوی سازمان محترم سنجش اعلام گردد در همین مقاله و در صفحه ی اخبار کنکور منتشر میگردد.

هنر یک کنکوری در این ایام حفظ آرامش و ادامه ی روند مطالعاتی با کیفیت بیشتر است برنامه ریزی نیمسال دوم خود را همانند گذشته ادامه دهید؛ امیدست با افزایش انگیزه کنکوریها در عید در ماه اسفند و کنترل خواب کنکوریها بتوانند با نهایت تلاش و پشتکار در این روزهای حساس گام های بلندی در جهت موفقت خود بردارند ؛ همچنین پیشاپیش با تبریک سال نو مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار برای همه ی شما آرزوی موفقیت دارد.

بروزرسانی 8 اردیبهشت 99

با توجه به حذفیات کنکور 99 و امتحان نهایی + تاریخ دقیق و برنامه امتحانات دوازدهم در برنامه احتمالی امتحانات نهایی،این امتحانات در پایان خرداد یا اوایل تیر به پایان میرسد و احتمال بسیار زیاد در هفته سوم یا چهارم تیر برگزار میگردد در صورت اخبار تکمیلی از منابع معتبر و سازمان سنجش و آموزش کشور در همین صفحه اطلاع رسانی مجدد داده میشود.

بروزرسانی 9 ام اردیبهشت ماه

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه عالی آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات پایه دوازدهم در تاریخ 10 یا 17 خرداد ماه و تا هفته ال تیرماه و کنکور نیز 20 روز بعد از آن برگزار میگردد(همانطور که روز قبل در تحلیلی جامع اشاره به برگزاری کنکور 99 در هفته های پایانی تیر کردیم)

بروزرسانی 10 ام اردیبهشت ماه

صبح امروز برنامه امتحانات نهایی برای تمامی رشته ها و مقاطع منتشر گردید که در مطلب برنامه امتحانات نهایی 98 99 قرار گرفته است با توجه به اتمام این برنامه در نیمه تیر ماه و صحبت های روز گذشته وزیر آموزش و پرورش احتمالا کنکور در هفته اول مرداد ماه برگزار میگردد.

بروزرسانی 16 ام اردیبهشت ماه

با اعلام رسمی سازمان سنجش تاریخ کنکور سراسری نیز مانند کنکور دکتر و کارشناسی ارشد به تعویق افتاد. به این ترتیب کنکور سراسری مطابق جدول زیر در تاریخ 30 و 31 مرداد ماه برگزار میگردد

نام آزمون تاريخ برگزاري
دكتري (ph.D) پنجشنبه 99/04/26
كارشناسي ارشد ناپيوسته پنجشنبه 99/05/02 و جمعه 99/05/03
سراسري پنجشنبه 99/05/30 و جمعه 99/05/31
فني و حرفه اي جمعه 99/06/14
كارشناسي ناپيوسته جمعه 99/06/14

 

بروزرسانی 24 ام اردیبهشت ماه

با اعلام رسمی سازمان سنجش  20 درصد حذفیات ذکر شده در کنکور نیز اعمال میگردد در لینک حذفیات کنکور 99 میتوانید جزپیات کامل را مشاهده کنید.

بروزرسانی 2 ام مرداد ماه

با اعلام رسمی سازمان سنجش کنکور 99 در 4 روز و هرروز در یک گروه برگزار میگردد تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش به صورت زیر است:

نام آزمون

گروه‌های آزمایشی، روز و تاريخ برگزاري آنها

سراسري 99

گروه آزمایشی هنر- صبح چهارشنبه 99/05/29
گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی – صبح پنجشنبه 99/05/30
گروه آزمایشی علوم تجربی – صبح جمعه 99/05/31
گروه آزمایشی زبان – صبح شنبه 1399/6/1

 

از آنجایی که آزمون سراسری هر چهارگروه آموزشی صبح برگزار میگردد،می توانید با مراجع به مطلب راهکار عملی تنظیم و کاهش خواب خواب خود را تنظیم کنید.

بروزرسانی 20 ام مرداد ماه

با اعلام وزیر بهداشت سعید نمکی پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور سراسری 99 به ستاد ملی کرونا داده می شود. برای اطلاع از اخرین اخبار تعویق به پست آخرین خبر رسمی تعویق کنکور ۹۹ مراجعه کنید.

بروزرسانی 21 مردادماه

ستاد ملی کرونا با تعویق کنکور مخالفت کرد،بر اساس بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت با همکاری استانداری ها،مراکز فرهنگی،ورزشی و فرهنگی برای تامین فضا،کنکور سراسری در همان زمان قبلی یعنی 29 مرداد تا 1 شهریور برگزار میگردد.

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران کنکور : نقش والدین در موفقیت کنکوریها

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در کنکور

نوشته های مشابه

173 دیدگاه

  1. ,,سلام ب نظرتون سطح کنکور سراسری99 چطور؟ است مث پارساله یا سخت تر؟؟

      1. با سلام
        در مورد پذیرش دانشگاه ها سوال داشتم
        اینکه ایا دانشگاه ها سال۹۹ پذیرش نیم سال اول دارند؟ یا تقویم آموزشی تغیر میکنه چون همونطوری که میدونین نیم سال دومی های ۹۸ هنوز ترمشون تموم نشده و دانشگاهام انقدر ظرفیت ندارن هر دو سالو تو ی کلاس جا بدن…
        نکنه ظرفیت هارو کم کنن!

        1. سلام
          فکر نمی کنم ظرفیت دانشگاه ها را کم کنند .
          در مورد ورودی های جدید از کنکور ۹۹ برای دانشگاه ها هم هنوز قطعی نیست که همه ورودی بهمن باشند و احتمالش هست با کلاس فشرده و اضافی بچه ها حتی از اواسط آبان ترم را شروع و مثل هر سال در آواخر دیماه تمام کنند

      2. با سلام خسته نباشید به نظرتون سطح کنکور ۹۹ سخت تر هست یا آسان تر؟

    1. سلام من کنکور نظام جدید خواهم داد و تا الان حدود نصف دروسم رو تموم کردم .. اگه تا کنکور ی دور هم دوره کنم میتونم دندان یا دارو سراسری قبول شم؟؟

  2. سلام ،
    به نظرتون بد ترین حالت چطوری می تونه باشه ؟ ممکنه امتحانات به مرداد بکشه و کنکور به شهریور ؟

    1. سلام
      اگر بعد از عید آموزش و پرورش بتونه با اختصاص ساعت درسی اضافه و استفاده از روز پنجشنبه جبران درس ها داشته باشه ، تاریخ امتحان نهایی و کنکور تغییری نمیکنه ؛ اگر هم دیرتر مدارس باز بشه آنوقت هم فکر نکنم کنکور بیش از دو هفته تاخیر بخوره
      مگر اینکه خدایی نکرده کرونا تا دو ماه دیگه ( اواخر اردیبهشت ) ماندگار بشه که دیگه آن موقع تکلیف کنکور و نهایی خیلی دیرتر میشه

      1. سلام وقتتون بخیر
        با توجه به شرایط بوجود اومده،اگر اردیبهشت ماه رو هم تو خونه باشیم،میتونیم همه مباحث 12ام رو از حدود 40_60%به 100 برسونیم؟ یا فقط باید جمعبندی کنیم؟
        ممنون

        1. سلام
          هرجور شده بااید تا نیمه اردیبهشت ماه کنکور اول بزنید و بعد با خیال راحت بیا جلو ( یعنی آزمون جامع تعیین سطح بگه یا دوره کن و یا پیشروی کن )

  3. سلام، خشته نباشید من از بچه های کنکور 98 هستم که با وجود اینکه رتبم خوب شده بود اما به اجبار پدرم پشت کنکور موندم، از اول مهر شروع ب خوندن کردم اما خیلی پراکنده تا جایی که الان اصلا هیچ پایه ای رو جمع بندی نکردم و خیلی نگران این موضوع هستم، با برنانه ریزی جدیدی که کردم دروس پایه رو تا آخر فروردین و دردس دوازدهم رو تا آخر اردیبهشت جمع میکنم و خرداد رو برای مرور و تمرین نگه میدارم
    خواستم بدونم آیا این برنامه خوبه و میتونم تموم بکنم؟! از طرفی با آزمونای قلمچی که به بودجه بندیش نرسیدم چیکار کنم؟! و اینکه احتمال به تعویق افتادن کنکور چقدره و چقدر میشه روش حساب کرد و اگر به تعويق بیفته چند هفته به تعویق میفته؟!

    1. سلام
      با برنامه ریزی درس به درس و سال به سال برای کنکور اونم این موقع سال ( ۵ فروردین ۹۹ ) موافق نیستم و بهتره با مشورت مشاور ( یا تجربه خودت ) مباحث تست خیز و ساده تر انتخاب کنی و اولویتت هم سال یا پایه خاصی نباشه و کلی به کل موضوعات و مباحث کنکور نگاه کن

      1. سلام ميشه مسولين اجازه بدن فقط کلاس های پایه دوازدهم برگزار بشه که مدرسه هم شلوغ نباشه بچه ها هم زودتر امتحانات رو بدن واز هول کنکور راحت بشن

    2. سلام.میخواستم بدونم باین حساب که کنکوربه۳۱مردادافتاده هنوزحذف ۲۰ درصدبه قوت خودش باقیه؟یابایدکل دروس رومطالعه کرد.آخه من نظام قدیم تجربیم ومیخوام ببینم اگه ۲۰درصدبرای ماهم حذفه چه فصلهایی رونخونم چون دیرشروع کردم وزمان الان برام خیلی مهمه.شمابگین چیکارکنم.باتشکر

      1. تکلیف ۱۰۰٪ نیست ولی چیزی که قانون میگه و من حدس می زنم اینه گه چون آموزش و پرورش این مباحث را حذف کرده پس در کنکور هم از آنها سوالی طرح نخواهند کرد ؛ من حدس می زنم که ۲۰٪ آخر دوازدهم حذف خواهد بود . مگر بنا به اتفاق جدیدی که بعید به نظر میرسه .
        شما در اردیبهشت نخوانید فعلا / کنکور که ۳۰ مرداد هست . اگر خبری نشد از اعلام رسمی سنجش مثلا در خرداد فرصت مطالعه این قسمت ها دارید . این جاها در حد ۲ الی ۳ تست بیشتر نیست و حجم کمی دارند

  4. سلام من داوطلب نظام قدیم هستم و تا الان زیست و شیمی رو نصف فصل ها رو خوندم و ریاضی و فیزیک هم خیلی خیلی کم مطالعه کردم. و با برنامه ریزی که کردم دوماه طول میکشه تا یک دور کامل بزنم. به نظر شما دوماه برای جمع بندی کل مطالب کافی است؟

    1. سلام
      بله کافی است .
      اولویت مطالعه دروس و مطالب کم تسلط شماست

      1. سلام
        وقتتون بخیر استاد
        اگه به وضعیت الان بدبینانه ترین حالت نگاه کنیم ، ممکنه به کنکور ۱۴۰۰ هم لطمه ای بخوره ینی زمانش تغییر کنه ؟
        تو این وضعیت باید حداقل آموزش پرورش و سازمان سنجش عاقلانه تصمیم بگیرن و اعلام کنن تصمیماتشون رو
        ما ها با اخباری که از اینور اونور می شنویم واقعا مصطرب میشیم ، یه کشور میگه یه سال طول میکشه ، یه کشور میگه دو سال طول میکشه ، یه کشورم تا آخر بهار تعطیل میکنه مدارس و دانشگاه هاشو ولی بدبختانه تو ایران ، ما هیچ خبری دریافت نمی کنیم و اصلا نمی دونیم وضعیت نهایی ها و کنکور چی میشه

        1. بهتره صبر کنیم تا ستاد مرکزی مقابله با کرونا تاریخ بازگشایی مدارس اعلام کنند که همه چیز به آن بستگی داره

  5. سلام.وقتتون به خیر…ارزوی سلامتی و دل خو برای همه در این سال جدید دارم…من سال دهم رو خیلی خوب خوندم اما از سال یازدم افت شدید پیدا کردم و سال دوازدهمم هم به همین روند داره پیش میره…واقعا نمیدونم چرا نمیتونم درس بخونم ببینید خیلی زمانم رو تلف میکنم و مکلم اینه….یعنی خیلی زود زمان از دستم در میره و البته که نسبت به درس خوندن خیلییی علاقه کمی پیدا کردم اما چونکه خیلی شاگرد زرنگی بودم با این اوضاع خیلیی نگران کنکور و نهاییم هستم…شما چه کاری رو پینشهاد میکنید انجام بدم که مثل قبل ارادم برگرده و ….

    1. سلام
      برنامه ساده . چند درس که علاقه بیشتری بهش داری . توجه نکردن به رقبای دیگه و زمان . اقدام به اجرا با یک برنامه کوتاه مدت
      مشکلت فقط با اراده حل میشه ( اراده یعنی میل ندارم ولی میدونم خوبه برام ، پس انجامش میدم )

  6. سلام و خسته نباشید
    امروز 6 فروردینه و من هم کنکوری (انسانی) البته تا بحال انچنان درس نخوندم و البته یچیزایی هم بلدم ولی خب میخام شروع کنم
    در سایت ها که جست وجو می کردم میدیدم بعضی جاها از احتمال لغو کنکور صحبت میکردند
    میخواستم بدنم تا چه حد احتمالش هست ؟
    با توجه به اینکه سال 86 قانونش هم تصویب شده وکرونا هم بیداد میکنه و پایانش معلوم نیست وشاید ماه ها طول بکشه (فعلا که 2ماه و چند روز)مهمون ما بوده و وضعیت روز بروز داره بد تر میشه
    و کتاب هامونم تموم نشده و با توجه به اینکه کتابخونه ها ومراکز عمومی بستس و مجبوریم تو شلوغی خونه بسختی درس بخونیم و استرس و بیماری و ….
    چقدر احتمال لغو وجود داره ؟؟
    من که اروزمه لغو شه!

    1. سلام
      هرجور شده در خانه باید خودت عادت بدی که بهترین مطالعه داشته باشی
      همه رتبه های برتر کنکور ۹۹ هم الان در همین حالت برابر با شما هستند
      توان خودت بذاری میشه از این روزها بهترین نتیجه بگیری

      1. اصلا بحث من رقابت نیست
        به عنوان مثال اگه بیماری تا 3ماه دیگه هم مونده بود چی
        کنکور 4 ماه عقب میفته مثلا
        همه چیز بهم میریزه خب
        توی این سایت ها تنها شما هستید که خذف کنکور رو غیر ممکن میدونین درصورتی که خود مسولین هم احتمال میدیهند!!
        ما کنکوریها بلاتکلیفیم
        اگه بدونیم لغو میشه که راحت میشیم
        اگه بدنیم عقب میفته برناممونو تغییر میدیم
        اگرم بدونیم که سره جاشه که بیشتر میخونیم
        خلاصه کلام
        مزخرف ترین نظام اموزشی دنیارو داریم که بهترین دوران زندگیمون داره چطوری میگذره!

          1. سلام جناب مشاور من تمام مطالب رو چند دو هر سه پایه رو خوندم ب غیر نیم سال دوم دوازدهم اما باز هم حس میکنم راضی نیستم. ب نظر شما اگر من این سه ماه رو ب طور خیلی دقیق تر بخونم میتونم پزشکی همدان بیارم؟؟؟؟

    2. خدا نكنه لغو شه تنها عدالت اموزشي
      شما پول دانشگاه ازادو داري با مدرك بي اعتبار
      ما ميخواهيم درلتي بريم
      خانواده هامونم كلي خرجمون كردن
      خرج مشاورو كلاسو كتاب

      1. نگران نباشد . در حال حاضر ملاکی برای سنجش داوطلبان جز کنکور نیست
        پذیرش دانشگاه ها و رشته های برتر و پر مخاطب معدلی نخواهد شد
        خیال شما راحت کنکور ۹۹ در هر تاریخی که اعلام کنند بالاخره برگزار خواهد شد
        اخبار معتبر را نه در سایت ها و کانال ها و مصاحبه ها بلکه فقط از سایت سنجش دنبال کنید

  7. سلام ، وقتتون بخیر
    امکان داره با این وضعیتی که هست امسال اصلا کنکور برگزار نشه ؟

    1. نه امکان نداره که برگزار نشه
      همه تلاش آموزش و پرورش هم اینه که بتونه با افزایش ساعت مدارس و استفاده از روزهای پنجشنبه بعد از تعطیلات کمترین تغییر در تقویم امتحانات نهایی و کنکور اعمال کنه

  8. سلام جناب مشاور من تمام مطالب رو چند دو هر سه پایه رو خوندم ب غیر نیم سال دوم دوازدهم اما باز هم حس میکنم راضی نیستم. ب نظر شما اگر من این سه ماه رو ب طور خیلی دقیق تر بخونم میتونم پزشکی همدان بیارم؟؟؟؟

  9. سلام میخواستم بدونم چطور کنکور 99 سخت تر از 98 میباشد
    من الآن سال 12 هستم و پارسال با اینکه یازدهم بودم داخل کنکور 98 چهارده هزار شدم ممنون میشم راهنمایی کنید!!!

    1. سلام
      خیالت راحت که اگر خوب بخوانید کنکور براتون سخت نیست ؛ تاکیدت روی تلاش خودت باشه

  10. سلام من پارسال درس خوندم ولی رتبه ام برای پزشکی مناسب نبود و فقط پیرا پزشکی می شد که برم. از مرداد که نتایج اومد خیلی قوی شروع به خوندن کردم. تا اواسط اسفند اما دیگه نتونستم ادامه بدهم چون سالن مطالعه ها تعطیل شد و شرایط خونه هم مناسب درس خوندن با بازده ایی و تمرکز لازم رو نداره، ولی خدا رو شکر وضعیتم خوبه و از پارسال قوی تر شدم به نظرتون چه طوری یه مرور دوباره بکنم چون همه درس ها رو در اول اسفند تموم کردم. نمی خوام همه زحماتم از بین بره.

  11. سلام سایت سازمان سنجش زمان برگزار ی کنکور رو 12تیرماه اعلام کرده چرا بروز نیست سایتتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. سلام استاد
    من دانش آموز فارغ التحصیل دوازدهم هستم
    کنکور پارسالم خراب شد
    همه درس ها رو خوندم اما تو آزمونها هم میبینم مشکلم تست زدن کمه
    الان ۱۲ فروردین هست و باید تو آزمون ۲۲ فروردین گزینه شرکت کنم اما به مباحث پایه خوب نرسیدم
    نظرتون چیه که بعضی دروس رو مثل دینی که نسبتا خوب خوندم و همینطور بدون مطالعه ۵۰درصد هستم حذف کنم و آزمونهای بعد بخونمش و به بقیه دروس برسم
    خواهش خواهش میکنم استاد جواب بدین…….

    1. یکشنبه ۱۷ فروردین منتظر خبر تمدید یا عدم تمدید تعطیلات مدارس هستیم

    1. سلام
      اطلاع ندارم
      سایت و اطلاعیه های سنجش ملاک است که آنها نیز تصمیم گیری قطعی لحظات آخر می گیرند

  13. سلام آقای افشار خسته نباشید
    من رشته انسانی سال دوازدهمم
    اگه میشه راهکاری برای سحرخیزی بدین
    تو خیلی از سایتها گشتم و خوندم و خیلی کمکم نکردن
    وقت صبحم که عالیه…کلی پرباره
    ممنون میشم!

  14. .سلام من روز هفتم مهر ۲۲ سال تمام میشه سنم و هدفم تربیت معلمه اگه کنکور ب تعویق بیوفته این مدت به حداکثر سن داوطلب اضافه میشه یا حق ما خورده میشه؟

    1. سلام
      مبنای ۲۲ سال سن تمام اول مهر ۹۹ است و کنکور هرچقدر هم عقب بیفته به مهر که قرار نیست برسه

  15. سلام ایام به کام
    بعضی سایتا زدن که شاید امثال کنکور حذف شه و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بپذیرن اگه این طور که میگن بشه رشته های پزشکی و دندانپزشکی رو تا چه معدلی می پذیرن

    1. حذف کنکور از سال ۹۰ قرار بوده اتفاق بیفته و بنای به ۱۰۰۱ دلیل منطقی و اجرایی نیست با شرایط فعلی

  16. سلام وقت به خیر من تو یه سایتی خواندم که امسال که ما کنکور داریم و همه دانش آموزان دوباره همون پایه ای که هستن رو دوباره شروع به خواندنش میکنن یعنی ما کنکوری ها سال بعد کنکور می‌دیم این حقیقت داره؟

    1. خیر
      من همچین چیزی نشنیدم و بهتره منتظر اخبار معتبر و رسمی سایت سنجش باشیم

    1. معدلی نخواهد شد
      خیال شما راحت کنکور ۹۹ در هر تاریخی که اعلام کنند بالاخره برگزار خواهد شد

  17. با سلام خدمت استاد عزیز من طبق برنامه ریزی که کردم درسام 3تیر تموم میشه البته در این برنامه هردرس سه بار خوانده میشه اگر کنکور 3مرداد برگذار شده 1ماه برای جمع بندی کافیه با این حساب که هردرس 3بار خونده شده

  18. سلام استاد من تابستون 98 برای اولین بار دهم و یازدهم را جمع کردم به غیر ریاضی و تا نیم سال اول دوازدهم هم نسبتا خوب بود نمیگم کامل بستم اما صفر صفر هم نبود . ودیگه نتونستم که هیچی بخونم تا الان که 18 فروردین هست به نظر تون چیکارکنم ؟؟ نیم سال دوم دوازدهم رو بخونم بعدا برم سروقت نیم سال اول 12 ؟ اصلا امکان قبولی پزشکی و دارو ودندان دارم ؟؟؟؟

  19. سلام استاد وقت بخیر
    الان با این اوضاع که تا تاریخ ۳۰ فروردین تعطیل است کنکور و امتحان نهایی چطور می شود؟ آیا به تاخیر می افتد؟

  20. باسلام خدمت استاد عزیز من طبق برنامه ای که دارم درسام 3شهریور تموم میشه البته در این برنامه هر درس دوبار تکرار شده خواستم ببینم باحساب اینکه هر درس دوبار تکرار شده وفرض بر برگذاری کنکور در مرداد 1ماه برای جمع بندی کافیه

    1. جامع های خودت زودتر آغاز کن . روش جمع بندی شناور بهت این کمک میکنه تا بتونی در کنار جمع بندی مباحث قبلی روی قسمت های جدید هم کار کنی

  21. سلام استاد . من تا حدودی نصف دروسم رو تا اینجا خوندم بنظرتون تا کنکور چیکار کنم؟

  22. سلام ببخشید میخواستم بدونم دانشگاه پردیس فرهنگیان چیه آیا فارغ‌التحصیل های این دانشگاه استخدامی دارن

    1. پردیس فرهنگیان همان تربیت معلم است . با پردیس خودگردان که پولی میگیرند متفاوت هست . پردیس فرهنگیان نوعی دانشگاه روزانه هست که بعد از تحصیل شما به آنها تعهد کار و آنها به شما تعهد استخدام دارند .
      برای مشاوره تحصیلی رایگان به این بهش سایت بیایید (پرسش و پاسخ)
      مشاوره تحصیلی رایگان

  23. سلام آیا با درصد زیست ۵۳ درصد در قلم چی میشود در کنکور ۷۰ جواب داد؟

  24. سلام من رشته انسانی ام تا الان مشکل داشتم نتونستم درس بخونم اگه شروع کنم روزی10ساعت میتونم دبیری قبول شم

  25. با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من پشت کنکوری نظام جدیدم من از اول مهر خیلی نتونستم با اون برنامه ازمونی که میخواستم پیش برم
    ومتاسفانه مجبورم شدم از اواسط فرودین درس خوندنو شروع کنم با برنامه ایی که ریختم تا اخر خرداد میتونم یه دور بخونم ولی بازم میترسم بی کیفیت باشه و اینطور که مشخصه کنکور امسال سخت تره میشه یه راهنمایی کنید

  26. سلام ببخشیدآقای افشار احتمال برگزاری کنکور در تیر مرداد شهریور چقدره

    1. چیزی مشخص نیست . باید منتظر تاریخ بازگشایی مدارس و اعلام مسئولین در مورد زمان برگزاری کنکور ۱۳۹۹ باشیم

  27. سلام آقای علیرضا افشار من داوطلب نظام قدیم هستم من از مهر شروع کردم وتا دی ماه یه دور همه ی درسامو خوندم اما از زمانیکه دوره ام شروع شد اونجوری که دلم میخواسته نبود اگه کنکور بره عقب میشه این سه ماهو باتمام نیرو خوند وداروسازی قبول شد

    1. مباحث منتخب ( تست خیز و ساده تر ) کار کن و عالی بیا جلو ؛ انشاله

  28. در بدترین شرایط کنکور چقدر به تعویق میوفته و چقدر ممکنه در نیمه مرداد برکزار بشه

  29. با سلام ببخشید من می‌خوام خرداد ترمیم معدل شرکت کنم و برای این کار باید یک ماه قبل از آزمون ثبت نام کنم ولی با توجه به تعطیلی مدارس این امکان برام وجود نداره به نظر شما باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  30. سلام وقتتون بخیر ، من کنکوری نظام قدیم ام و یک هفته اس شروع کردم و دارم میخونم اما خیلی استرس دارم آیا میرسم تموم کنم دندانپزشکی میخوام‌؟ میشه یکم راهنماییم کنین

  31. سلام
    چرا نمیشه که شرط معدل بشه و کنکور 99 رو بردارن ؟؟ مگه قبلا هم این لاحیه صحبت نشده بود ؟ مگه کنکور خودش یه حجمه عظیمی از تجمع و عامل تشدید کرونا نیست ؟؟

    1. سلام
      معدل معیار استاتداردی برای سنجش همه کنکوریها نیست
      این همه معدب لا داریم که نمیشه برای رشته و دانشگاه های خاص بر این اساس پذیرش کرد ( چون تعداد معدل بالاها از ظرفیت این رشته های خوب بیشتره)

  32. سلام من از مرداد دارم برای سال 99 می خونم و هر روز می رفتم سالن مطالعه و درس می خوندم و تا اوایل اسفند همه مباحث رو تموم کردم با برنامه خوبه مشاورم حالا از وقتی نمیرم سالن اوضاعم بد شده و خیلی وقته درس نخوندم. حالا برای جمع بندی چی کار کنم تا زحماتم از بین نره؟ ممنون.

      1. سلام توروخدا کمکم کنید من انسانی نظام قدیمم پارسال یعنی ۹۸ زیاد نخوندم رتبم شد ۱۲هزار و مصاحبه فرهنگیانو ردشدم میختم بگم الان ب نظرتون این چن ماهه باقی مونده رو چجوری بخونم ک رتبه خوب برا فرهنگیان بیارم؟؟راستی رتبه برا فرهنگیان باید چند باشه؟؟ممنونم

  33. پارسال با این همه تعطیلی خدا وکیلی هیچی نفهمیدیم …
    بعد اونایی که زیاد میخونن شاید قبول نشن
    پس دعا کنید حذف شه تا از شرش خلاص شیم

  34. باعرض سلام و احترام خدمت شما باتوجه به اوضاع فعلی کرونا پیشبینی میکنیدکنکورسراسری چه مقدارعقب بیوفته و اینکه ایا هنوزهم امکان داره که کنکورنود ونه تاریخ قبلی برگذاربشه

    1. خیلی ها خدس می زنند کنکور مرداد برگزار بشه اما بازم نمیشه چیزی دقیق گفت تا ببینیم مدارس کی امتحانات برگزار می کنند
      فرض بد بهترین پیش بینی و آینده نگری هست . شما بخوان برای ۱۳ تیر آماده باش اگر وقت بیشتر شد جمع بندی طولانی تری داری و آزمون جامع بیشتر میزنی

  35. سلام وخسته نباشید به آقای افشار.خواستم سوالی کنم مبنی براینکه باتوجه به آموزش مجازی ورسیدن درسها وروبه اتمام بودن آنها آیا باز هم تعویق کنکور داریم واینکه پیش بینی شما چیه برای تاریخ کنکور حداقل ؟

    1. آموزش مجازی ۱۰۰٪ جواب نمیده چون باید دور افتاده ترین و محروم ترین مناطق ایران را هم در نظر گرفت که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند
      مدارس بالاخره باز می شوند و بعد از تدریس مختصر و رفع اشکال اساتید انشاله امتحان و بعد کنکور . حدس من اینه بین ۲ الی ۴ هفته کنکور عقب بیفته

  36. خسته نباشید من برای کنکور نظام قدیم هنر میخوام اقدام کنم به نظرتون این زمان کافی هست؟ و رو چه مباحثی بیشتر کار کنم تا بتونم واقعا رتبه بیارم؟

    1. مباحث ساده کنکور هنر از اینجا دانلود کن
      اما با توجه به حجم بالای کنکور رشته هنر با اینکار مخالف هستم

      1. این سازمان سنجش یه تاریخی رو حداقل نمیگه که ما متناسب با اون باقی زمان رو برنامه ریزی کنیم و درس بخونیم واقعا من یکی که کلافه شدم

  37. سلام استاد
    به نظر شما اگر شخصی از همین الان با تسلط ۳۰درصد به مطالب به صورت جدی استارت خواندن بزند امکان قبولی در ۳ رشته پرطرفدار وجود دارد؟
    تجربی نظام قدیم

    1. شخصی که رتبه عالی در حد ۳ رشتته اصلی میاره برای موفق شدن یا نشدن در کنکور تعیین تکلیف نمیکنه و عالی کار میکنه و میاد جلو

  38. سلام استاد
    ببخشید من رشتم انسانیه و ترازم در ازمون های گزینه دو حدود 10 هزار و خورده تی هست
    میخواستم بدونم اگه از اردیبهشت ماه روزی 14 ساعت مظالعه داشته باشم میتونم روی دو رقمی بودن رتبم حساب کنم؟

    1. تراز خیلی خوبی داری
      به تلاش ادامه بده
      هفته ای ۴ تا جامع عمومی از کنکور رشته های دیگه بزن + اینکه جامع کنکورهای رشته خودت از نیمه اردیبهشت آغاز کن

  39. سلام استاد
    امیدوارم سالم و سلامت باشید
    من برای طرح بهار میخواستم ثبت نام کنم چون واقعا به یک برنامه ریزی کامل نیاز دارم تا هم دروسی رو که تموم نکردم به اتمام برسونم و هم جمع بندی و آزمون داشته باشم. اما مثل اینکه مشاورتون در تلگرام قرار میگیره و من بخاطر کنکور گوشی رو کنار گذاشتم و نمیتونم از گوشی استفاده کنم.
    میشه بفرمایید از راه دیگه ای هم میتونم از مشاورتون استفاده کنم؟
    اصلا برای این هدفم همین طرح بهار مناسب هست؟

    1. وقت مشاره تک جلسه ۳۰ دقیقه ای سوال جواب بگیرید از منشی
      بهترین مباحث کنکور هر درس + چگونگی و زمانبندی جمع بندی کنکور را براتون توضیح بدم
      sms & WhatsApp
      09358960503

  40. سلام استاد با توجه به اینکه اعلام شده مدارس به احتمال زیاد در اردیبهشت هم باز نخواهد شدکنکور سراسری به تعویق می افتد یا خیر اگر به تاخیر میافتد به نظرتون چه مدت ؟ واینکه ایا این اموزش های مجازی از لحاظ کمیت و کیفیت جبران این مدت تعطیلی را میکند یا خیر ؟

    1. آموزش مجازی کفایت نمیکنه (همه جای ایران هم امکانات نیستند)
      مبحث یا فصلی از سر فصل های آموزشی حذف نخواهد شد
      مدارس در نیمه اول اردیبهشت ماه به احتمال زیاد دایر نخواهند شد
      برگزاری امتحانات مدارس بخصوص نهایی دوازدهم بصورت مجازی نخواهد بود و کنکور ۳ هفته بعد از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد
      پس کنکور هم به همین تناسب به تعویق خواهد افتاد

    1. مصاحبه هایی اتفاق افتاده ولی جواب قعطی مشخص نیست . تاریخ های ۲۰ و ۲۷ تیر بیشترین احتمال است

  41. سلام استاد وقت بخیر توروخدا جواب بدید
    دانشجو سراسری میتونه کنکور شرکت کنه برای آزاد بدون انصراف؟

    1. خیر
      طبق قوانین دفترچه شماره یک سایت سنجش شرط ثبت نام در کنکور ( آزاد هم شامل میشه ) اینه که همزمان دانشجو روزانه نباشید

  42. سلام وقت بخیر
    استاد توی خبرگذاری ها نوشته آموزش و پرورش به سنجش پیشنهاد داده تا 80 درصد مطالب سال دوازدهم توی کنکور طرح بشه، به نظر شما سنجش قبول میکنه؟ به نظر من ک عدالت نیس اونوقت توی کنکور بین دو نظام آموزشی

    1. سلام
      اطلاع ندارم
      فکر نمی کنم کنکور از بخشی از محتوای کتاب درسی برگزار بشه

  43. سلام میگن که احتمالا کنکور هقته سوم تیر یعنی یک هفته فقط تاخیر مسفته و بفد برگزار میصه اخه برا ۲ ماه تعطیلی یه هفته؟؟؟البته معلوم نیست اردسبهشت باز بشه یا ن

    1. فرض بد بهترین پیش بینی میاره
      انقدر خوب بخوانید که نیاز ۲ هفته بیشتر و کمتر نباشید
      توکل بخدا

  44. سلام آقای افشار خواهشمندم جواب بدین من کارنامه های 98رو بررسی کردم در رشته ی تجربی رتبه پنجاه هزار تربیت معلم قبول شده فقط سهمیه منطقه 2داره آیا صحت داره

  45. سلام ، اعلام کردن که امتحان نهایی از ۸۰درصد کتاب گرفته میشه و احتمالا کنکور هم همین طور باشه ، بعد اگه این طرح اجرا بشه فقط برای نظام جدید یا شامل نظام قدیمم میشه؟

  46. سلام چقدر احتمال داره کنکور سراسری 99 در نیمه شهریور باشه ؟؟پس سناریو های مجلس که دادن چی میشه؟؟ بچه هایی که 《معترض اند》 به برگزاری کنکور 99 در تیر ماه و دوست دارند در نیمه شهریور برگزار بشه ینی دو ماه تعویق بیفته لطفا جایی نظر بدند که صداشون شنیده بشه خبرگزاری فارس [کمپینی برای تعویق کنکور] سراسری ۹۹ گذاشته حداقل کاری که میتونید بکنید اینه که روی گزینه ی حمایت میکنم کلیک کنید خیلی مهمه به اشتراک بذارین

    1. سلام
      متاسفانه اخبار ضد و نقیض و تناقض گویی ها زیاده و تا خبر دقیق کنکور اعلام نشه نمیشه به چیزی مطمئن شد

  47. سلام استاد به نظر شخصی شما کنکور کی برگذار میشه ؟وایا ۸۰درصد اول دوازدهم در کنکور هست یا خیر؟

  48. سلام استاد من درحال حاضر دارم همه ی مطالب رو جمع بندی میکنم اما هنوز توی درس شیمی عقبم و دارم مطالعه میکنم بنظرتون اشتباهه؟و بعد اینکه من فصل چهار (گردش مواد) رو از زیست دهم حذف کردم بازم اشتباه کردم یا نه؟

  49. سلام وقت بخیر. با توجه ب تعویق کنکور تا ۳۰مرداد به نظرتون همچنان حذفیات خواهیم داشت؟؟

    1. تکلیف ۱۰۰٪ نیست ولی چیزی که قانون میگه و من حدس می زنم اینه گه چون آموزش و پرورش این مباحث را حذف کرده پس در کنکور هم از آنها سوالی طرح نخواهند کرد ؛ من حدس می زنم که ۲۰٪ آخر دوازدهم حذف خواهد بود . مگر بنا به اتفاق جدیدی که بعید به نظر میرسه .
      شما در اردیبهشت نخوانید فعلا / کنکور که ۳۰ مرداد هست . اگر خبری نشد از اعلام رسمی سنجش مثلا در خرداد فرصت مطالعه این قسمت ها دارید . این جاها در حد ۲ الی ۳ تست بیشتر نیست و حجم کمی دارند

  50. سلام استاد افشار خسته نباشین من نظام قدیم تجربیم و در واقع تا الان هیچی نخوندم اما اون ادم سابق و لوزر و بازنده قبل نیستم و روی خودم خیلی کار کردم تا عوض شم و این طور هم شد. خداروشکر هدف من اینکه رتبه ایی بین 5 تا ده هزار منطقه سه بیارم و قطعا هم میارم ولی از شما یه پیشنهاد میخوام که در واقع چطوری سریع تر وراحت تر و مطمئن تر به هدف برسم لطفا جواب بدین ممنونم از زحماتتون.

  51. سلام آقای افشار ، با توجه به اینکه تاریخ برگزاری کنکور رو ۳۰و۳۱ مرداد اعلام کردن به نظرتون تغییری در سطح سوالات ایجاد میشه ،چون هرچه عقب تر بیافته فرصت دانش آموزان برای خوندن بیشتره؟

    1. شما که فرصت بیشتری دارید همه قسمت ها و مباحث را بخوبی و به دقت مطالعه کنید

  52. سلام.سنجش ک رسما تاریخ کنکور رو اعلام کر الان از پایه دوازدهم 20درصد حذف میش یا ن

    1. تکلیف ۱۰۰٪ نیست ولی چیزی که قانون میگه و من حدس می زنم اینه گه چون آموزش و پرورش این مباحث را حذف کرده پس در کنکور هم از آنها سوالی طرح نخواهند کرد ؛ من حدس می زنم که ۲۰٪ آخر دوازدهم حذف خواهد بود . مگر بنا به اتفاق جدیدی که بعید به نظر میرسه .
      شما در اردیبهشت نخوانید فعلا / کنکور که ۳۰ مرداد هست . اگر خبری نشد از اعلام رسمی سنجش مثلا در خرداد فرصت مطالعه این قسمت ها دارید . این جاها در حد ۲ الی ۳ تست بیشتر نیست و حجم کمی دارند

      1. سلام استادمن منطقه سه زاهدانم میخواستم بدونم بارتبه ۱۳هزارکه میتونم مامایی زاهدان بخونم میتونم باهمین رتبه دانشگاه مازندران قبول بشم یااومجافقط بومی می گیره؟

  53. سلام استاد ببخشید با این تعویق طولانی مدت این امکان هست که سوالا سختر طرح بشن؟و اینکه ایا این تعویق باعث میشه که سطح داوطلبان بره بالاتر؟بعضیا میگن امسال مثه کنکور94میشه یعنی خیلی سخت میشه چون خیلی وقت دادن.نظر شما چیه؟

    1. شما سعی کنید عاالی بخوانی و چیزی حذف نکنید و از همه این فرصت عالی ۱۰۰ روزه نهاین استفاده را ببرید

    1. شاید ولی بازم دشوار نه اونجور که شما منظورت هست یعنی قدری از سال ۹۸ سخت تر . بخصوص نظام جدیدی ها

  54. سلام استاد عزیز به نظر شما امسال از مباحث مشترک بیشتر سوال میاد یا از مباحث هر نظام طبق بودجه بندی مخصوص خودش سوال میاد

  55. باسلام خدمت استاد عزیز ببخشید من یه سوال برام پیش امده که باتوجه به بومی بودن قبولی دانشگاه فرهنگیان نمیشه من دانشگاه فرهنگیان شهری غیر از شهر خودم قبول شم

    1. سلام خیر . فقط برخی رشته های شهید رجایی تهران و استان خودتون میتونی پذیرفته بشی

  56. سلام اخبار گفت کنکور سراسری تیره ماهه باز عقب افتاده یعنی واقعا مرداد ماهه تو رو خدا جواب بدید

    1. کنکور سراسری ۹۹ زودتر از تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار نخواهد شد

  57. سلام استاد
    طبق اخباری که گفته میشه میگن که مدارس در بهترین شرایط بهار 1400 باز میشن میخواستم بدونم اگه امسال کلا غیرحضوری برگزار بشه آیا ممکن کنکور 1400 یک سال یا یک ترم عقب بیوفته چون برای امسال که فقط 2 ماه تعطیل شد 1/5 ماه کنکور عقب افتاد

  58. سلام استاد ببخشید برای اینکه بعدا بتونیم برای دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم باید این گزینه رو تیک بزنیم ؟ (علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی-غیرانتفاعی می باشم) و یه سوال دیگه هیچ راهی نیست کسی که با سوابق تحصیلی و شرط معدل در حال تحصیل تو دانشگاه سراسریه تو این فرصت مجدد داده شده ثبت نام کنه برای کنکور (بدون انصراف) ؟

    1. سلام
      خیر نیاز به تیک و علامت خلصی در دفترچه ثبت نام کنکور نیست و همه با ثبت نام کنکور سراسری اصلی در گزینش و انتخاب رشته دانشگاه آزاد و پردیس بین خودگردان و فرهنگیان هم خواهند بود
      کارت علاقه مندی پیان نور و غیر انتفاعی هم نخرید

      در دانشگاه سراسری روزانه به هر طریق و روشی که قبول شدید باید قبل از ثبت نام کنکور سراسری برای سال آینده از آنجا انصراف دهید وگرنه به مشکل برخواهید خورد و این قانون صفحات نخستین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری است

  59. سلام خسته نباشین من می‌خوام دبیری زیست شناسی شهید چمران تهران قبول شم آیا باتوجه به بومی بودن این امکان وجود داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      شهید رجایی تهران از همه جای ایران به تفکیک رشته و جنسیت پذیرش داره اما دیگه پردیس های فرهنگیان استان تهران فقط مخصوص بومی خوده استان هستند

  60. سلام آقای افشار من نظام قدیم هستم و می‌خوام یه چند فصلی از زیستم حذف کنم به نظر شما ازفصل هایی که در زیست نظام جدید حذف شده حذف کنم یا فصل هایی که بودجه بندی کمی در نظام قدیم دارن ممنون میشم جواب بدین

  61. سلام استاد ببخشید من یه سوال داشتم آیا ما نظام قدیما امسال شانس قبولی داریم با این همه بی عدالتی من کم آوردم واقعا اون از پارسال اینم از امسال تورو خدا یه چیزی بگین که امید داشته باشم واسه درس خواندن

    1. سلام
      همه شانس دارند . فقط چون در نظام جدید کنکوری قوی تر بیشتره (بخاطر حضور دانش آموزان) قبولی های رشته های برتر از بین این بچه ها بیشتر است و این بدین معنی نیست که سنجش برای آنها شانس/سهمیه بیشتری در نظر گرفته

  62. سلام خسته نباشید,استاد اگه من کنکور 99 برای دوره ی شبانه انتخاب رشته کنم سال بعد یعنی 1400 میتونم کنکور بدم؟اگه میشه برای انصراف چقدر باید جریمه بدم؟

    1. سلام
      بله می توانید
      هزینه جریمه شبانه خیلی کمه ؛ چون مبنای شهریه رشته های شبانه پایین است

  63. سلام من امسالو به دلایلی نتونستم واسه کنکور درس بخونم میخواستم بدونم اگه سه پایه رو از نظر مفهومی و در سطح کتاب درسی مشکلی نداشته باشم میتونم تو این یک ماه خودمو بالا بکشم و رشته ای مثل پرستاری قبول شم ؟

    1. اگر پرستاری می خواهید فقط در حد ۳۰ الی ۳۵ درصد تخصصی و ۴۰ الی ۴۵ درصد عمومی از مباحث هر درس بخوان فشروه و سوالات کنکورش حل کن

  64. سلام استادمن منطقه سه زاهدانم میخواستم بدونم بارتبه ۱۳هزارمیتونم مامایی زاهدان بخونم ایامیشه باهمین رتبه مامایی مازندران یارشت قبول بسم یااونجافقط بومی شهرخودشون روپذیرش می‌کنه؟

  65. سلام استاد ببخشید من یه سوال دارم آیا خانوم ها شانس قبولی در فوریت های پزشکی دارن

    1. فوریت اگر در دفترچه از خانم ها قرار باشه برداره یعنی هست و اگرنه خیر
      تا این لحظه فقط آقایان بودند

      1. سلام استاد میشه خواهشاً بگید امسال تا چند هزار میشه تربیت معلم قبول شد

        1. سلام
          بستگی به ظرفیت پذیرش کل و تعداد ظرفیت هر استان دارد . رتبه ۴ رقمی بیاری که دعوت به مصاحبه میشی و گاهی سال ها حتی رتبه های پنج رقمی کنکور مناطق هم دعوت به مصاحبه شدند

  66. باسلام استاد من امسال میخوام انتخاب رشته نکنم نظام قدیم هستم اگر انتخاب رشته کنم تا یه سال محروم میشم از طرفی ممکنه کنکور نظام قدیم برای 1400تمدید شه از طرف دیگه ممکنه تمدید نشه ومن هم انتخاب رشته نکرده باشم خیلی سردرگمم خواهش میکنم کمکم کنید

  67. سلام خسته نباشید
    ممنونم بابت راهنمایی های مفیدتون
    استاد من میخوام تو دانشگاه حسابداری بخونم میخواستم بدونم که تو کدوم کنکور (تجربی ، ریاضی یا انسانی) شرکت کنم تا بتونم از دانشگاه سراسری قبول شم؟ یعنی احتمال قبولیم از کدوم رشته بیشتره؟
    ممنون میشم کمکم کنید🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا