مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

بودجه بندی کنکور 99 چگونه بود؟ به تفکیک رشته های مختلف

تعداد تست های کنکور از هر فصل چقدر است ؟

بودجه بندی کنکور ۹۹ برای رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر

بودجه بندی کنکور 99 را می توان به پلن مثبت برنامه ریزی کنکور برای داوطلبان تشبیه کرد. از این لحاظ که داوطلب اگر زرنگ و با هوش باشد می تواند با کنکاش و نگاه ریزبینانه به سالهای گذشته و رصد سوالات و محتوای آنها، به احتمال و درصد طرح شدن سوالات از هر بخش از کتب درسی پی ببرد و در نتیجه به موفقیت دلخواه خواهد رسید.

داشتن نگاهی دقیق و هوشمندانه به سوالات سال های گذشته خودش یک علم است که مشاور کنکور به آن اشراف دارد.

اینکه کدام بخش از کتاب اهمیت بیشتری دارد و تعداد سوالات از هر بخش چند تاست، با بودجه بندی کنکور 99 کاملا مشخص خواهد شد و امکان استفاده از منابع کنکور 1400 را به بهترین شکل فراهم می کند.

در این صورت می دانید که وقت تان را چطور تنظیم کنید تا در این فرصت باقیمانده بیشتری کارایی را داشته باشید.

متفاوت بودن بودجه بندی کنکور 99

همیشه این نکته برای همه داوطلبان به عنوان یک سوال گنگ و مبهم مطرح است که در آزمون سراسری 1400 بیشتر سوالات از کدام بخش های کتاب می آید و یا اینکه سوالات بیشتر مفهومی است و یا نه؟

بودجه بندی کنکور قطعا در همه سالها کمی تفاوت دارد و هیچ سالی شبیه به سال دیگر نیست، اما از این نکته نباید غافل شد که همین جمله “کمی تفاوت دارد” را اگر زیرکانه کنکاش کنیم و به سوالات و نحوه طرح آنها در سالهای مختلف دقت کنیم، می شود به نحوه طرح سوالات در بودجه بندی کنکور 1400 پی برد.

جالب است بدانید که بررسی آزمون های سال های گذشته نشان می دهد که در واقع به نظر می رسد سلیقه طراحان سوالات کنکور سراسری در 10 سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. این به مفهوم تکراری بودن سوالات نیست، بلکه نشان می دهد که اتفاق نظر روی تنظیم سوالات وجود داشته است. حالا اگر می خواهید از همین امروز روی بودجه بندی کنکور 1400 کار کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


جدول بودجه بندی هر درس به تفکیک رشته

بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۹۹
بودجه بندی ادبیات فارسی کنکور ۹۹
بودجه بندی عربی کنکور ۹۹
بودجه بندی دین و زندگی کنکور ۹۹
بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور ۹۹
بودجه بندی دروس تخصصی رشته ریاضی کنکور ۹۹
بودجه بندی حسابان و هندسه کنکور ۹۹
بودجه بندی گسسته و جبر و احتمال کنکور ۹۹
بودجه بندی فیزیک ریاضی کنکور ۹۹
بودجه بندی شیمی ریاضی کنکور ۹۹
بودجه بندی دروس تخصصی تجربی کنکور ۹۹
بودجه بندی زمین شناسی کنکور ۹۹
بودجه بندی ریاضیات تجربی کنکور ۹۹
بودجه بندی زیست شناسی کنکور ۹۹
بودجه بندی فیزیک تجربی کنکور ۹۹
بودجه بندی شیمی تجربی کنکور ۹۹
بودجه بندی دروس تخصصی انسانی کنکور ۹۹
بودجه بندی ریاضی و آمار انسانی کنکور ۹۹
بودجه بندی اقتصاد کنکور ۹۹
بودجه بندی علوم و فنون ادبی کنکور ۹۹
بودجه بندی عربی اختصاصی کنکور ۹۹
بودجه بندی تاریخ کنکور ۹۹
بودجه بندی جغرافیا کنکور ۹۹
بودجه بندی جامعه شناسی کنکور ۹۹
بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور ۹۹
بودجه بندی روان شناسی کنکور ۹۹

بررسی بودجه بندی کنکور ۹۹ دروس اختصاصی تمام رشته ها

برای اینکه بهترین روش مطالعه کنکور 1400 را داشته باشید باید از نحوه بودجه بندی سوالات در زیر گروه آزمایشی خود، اطلاع داشته باشید. تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث با توجه به گروه آزمایشی و دروس اختصاصی یا عمومی متفاوت است همانطور که روش مطالعه دروس تخصصی با روش مطالعه دروس عمومی متفاوت است.

پیش بینی تعداد سوالات از هر مبحث به طور صد در صدی امکان پذیر نیست و همچنین با رسیدن نتایج بررسی سوالات سال گذشته کنکور به روز خواهد شد ولی با توجه به سوالات کنکور در سالهای اخیر انتظار می رود نحوه تنظیم سوالات به این ترتیب باشد:


بودجه بندی کنکور 99 رشته ریاضی نظام قدیم

رشته ریاضی یکی از رشته هایی می باشد که داوطلبان آن نسبت به سالهای قبل کمتر شده است. دفترچه سوالات اختصاصی این رشته شامل سه قسمت :ریاضیات، فیزیک و شیمی می باشد که:

بخش ریاضیات: شامل 55 سوال که از سوال 101 تا 155 می باشد و زمان پاسخگویی 85 دقیقه است. مجموعه سوالات ریاضیات شامل سوالاتی از دروس دیفرانسیل و ریاضیات پایه، ریاضیات گسسته و جبر و احتمال و آمار و مدلسازی، هندسه تحلیلی، هندسه پایه می باشد.

بخش فیزیک: از سوال 156 تا 200 می باشد و داوطلب 45 دقیفه وقت دارد. مجموعه سوالات فیزیک شامل مباحث نور هندسی، فیزیک و اندازه گیری، کار و انرژی، ویژگی های ماده، گرما و قانون گازها، ترمودینامیک، الکتریسیته ساکن، جریان الکتریکی، مغناطیس و القا می باشد.

بخش شیمی: از 201 تا 235 است و مدت زمان پاسخگویی آن 35 دقیقه است. در این مجموعه سوالات مباحث ساختار اتم، جدول تناوبی عنصرها، ترکیب های یونی، ترکیب های کووالانسی، ترکیب های آلی، استوکیومتری، ترمودینامیک، محلول ها، سینتیک، تعادل، اسید و باز، الکتروشیمی قرار گرفته است.


بودجه بندی کنکور 99 رشته تجربی نظام قدیم

این رشته از آن دست رشته هایی می باشد که طی چند سال اخیر توانسته شرکت کننده های بیشتری را جذب کند .در واقع رقابت اصلی در ورود به رشته های پر طرفدار کنکور تجربی در کنکور۱۴۰۰ بیش از سایر زیر گروه های آزمایشی دیده می شود.

تعداد سوالات با توجه به آزمون های گذشته به این قرار است: زمین شناسی 25 سوال، ریاضی 30 سوال، زیست شناسی 50 سوال، فیزیک 30 سوال، شیمی 35 سوال و بهیاری 5 سوال می باشد که مدیریت زمان و نحوه در پاسخگویی تعیین کننده نفرات برتر خواهد بود.

بودجه بندی زیست شناسی در کنکور تجربی اهمیت بسیار زیادی در قبولی داوطلبان کنکور 1400 در کد رشته های انتخابی دارد. برای اینکه بدانید بیشترین وقت خود را روی مطالعه کدام بخش ها اختصاص دهید لازم است تا روی بودجه بندی سوالات زیست شناسی به دقت کار کنید که در ادامه ی این مقاله بررسی شده است.

اگر چه بسیاری از داوطلبان زیر گروه آزمایشی تجربی سوالات مربوط به آزمون زمین شناسی را بدون پاسخ می گذارند ولی نباید سوالات فیزیک، شیمی و ریاضی گروه تجربی را نادیده بگیرید.


بودجه بندی کنکور 99 رشته انسانی

این رشته شامل سه دفترچه دروس اختصاصی و عمومی و معارف و فقه می باشد که دفترچه سوم آن مختص داوطلبانی است که قصد شرکت در آزمون رشته معارف اسلامی را دارند.

دروس عمومی زیر گروه آزمایشی علوم انسانی عبارت است از: زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 ، زبان عربی با ضریب 2، فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2. برای هر 4 درس به تعداد مساوی هر کدام 25 سوال در نظر گرفته شده است. ضرایب دروس عربی و زبان انگلیسی در گروه آزمایشی علوم انسانی یکسان است.

دروس اختصاصی رشته علوم انسانی عبارت است از: ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی)، زبان عربی (اختصاصی)، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی، اصول عقاید و فقه( دفترچه سوم)

بودجه بندی کنکور ۹۹ برای هر درس در رشته علوم انسانی به این شرح است: ریاضی، عربی، علوم اجتماعی، روانشناسی و اصول عقاید و فقه هر کدام شامل 20 سوال می باشد و دروس اقتصاد 15 سوال، زبان و دبیات فارسی 30 سوال، تاریخ و جغرافیا 30 سوال و فلسفه و منطق 25 سوال می باشد. مشاوره کنکور 1400 برای برنامه ریزی دقیق بودجه بندی دروس با توجه به ویژگی های فردی الزامی است.


بودجه بندی کنکور 99 هنر

همه داوطلبان شرکت کننده در زیر گروه های آزمایشی 3 گانه کنکور می توانند علاوه بر رشته اصلی در گروه آزمایشی هنر نیز شرکت کنند. برای اینکه شانس قبولی در یکی از کد رشته های هنر بالاتر باشد می بایست داوطلبان از قبل نسبت به بودجه بندی و برنامه ریزی درسی آزمون هنر، آگاهی داشته باشند.

برای گروه آزمایشی هنر دو دفترچه جداگانه برای سوالات عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است. دروس عمومی کنکور سراسری هنر شامل: زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی به همراه زبان انگلیسی می باشد.

داوطلبان لازم است تا به سوالات اختصاصی گروه هنر که در دفترچه دیگری انتشار داده شده نیز پاسخ گویند. سوالات اختصاصی گروه آزمایشی هنر شمل این مباحث است: درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی – فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و…


بودجه بندی کنکور 99 زبان

آزمون سراسری زبان انگلیسی برای داوطلبان علاقمند به زبان های خارجی به صورت شناور برگزار می شود. به این ترتیب همه داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری می توانند علاوه بر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در گروه آزمایشی زبان نیز شرکت کنند.

سوالات آزمون در دو دفترچه برای دروس عمومی و اختصاصی به تفکیک در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. دروس عمومی رشته زبان انگلیسی شامل 4 درس می باشد. زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و همچنین زبان انگلیسی در دفترچه سوالات عمومی وجود دارد.

دروس اختصاصی زیر گروه آزمایشی زبان انگلیسی تخصصی با تعداد 70 سوال است. اطلاع از بودجه بندی زبان تخصصی در کنکور 1400 رمز قبولی در کد رشته های مورد نظر داوطلب است. با توجه به اینکه در گروه آزمایشی زبان تنها یک درس اختصاصی گنجانده شده، می بایست روی تک تک مباحث به تفکیک برنامه ریزی شود.

اطلاع از بودجه بندی سوالات کنکور 99 در همه گروه های آزمایشی 5 گانه برای داوطلبان یک ضرورت است. در نظر داشته باشید که کنکور 1400 یک رقابت فشرده بین همه کسانی است که از قبل برای آینده شغلی و حرفه ای تصمیم گیری کرده اند. هدف از شرکت در آزمون 1400 صرفا قبولی در دانشگاه نیست بلکه ملاک قبولی در کد رشته-محل تحصیل انتخابی است.


بودجه بندی کنکور 99 دروس عمومی تمامی رشته ها

به این ترتیب سوالات جداگانه ای برای دانش آموزان نظام جدید و دانش آموزان نظام قدیم طرح خواهد شد. بودجه بندی کنکور 99 بر اساس سوالات کنکور 10 سال گذشته تنظیم شده است.

با این راهنما می توانید برنامه ریزی درسی کنکور 1400 و نحوه تست زنی را مدیریت کنید. با توجه به اینکه هنوز تصمیمی در رابطه با برگزاری کنکور به شکل کنونی در سال های آتی گرفته نشده، قبولی در کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام قدیم و جدید اهمیت بیشتری دارد.


بودجه بندی کنکور 99 زبان و ادبیات فارسی رشته تجربی ریاضی و انسانی

بودجه بندی ادبیات کنکور ۱۳۹۹

معنی لغت 3 سوال
املاء 3 سوال
حفظ شعر 1 سوال
دستور زبان 5 سوال
آرایه ادبی 4 سوال
قرابت معنایی 9 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

بودجه بندی کنکور 98 به قبل زبان و ادبیات فارسی نظام قدیم

 

موضوع / سال 98 89 90 91 92 93 94 95 96 97
واژگان 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
املا 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2
دستور زبان و نگارش 5 6 5 5 5 5 5 5 5 5
تاریخ ادبیات 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3
آرایه ها 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
قرابت معنایی 9 8 9 9 9 9 9 9 9 9

بودجه بندی کنکور 99 عربی رشته تجربی ریاضی و انسانی

بودجه بندی عربی کنکور ۱۳۹۹

ترجمه و تعريب 10 سوال
درک مطلب 4 سوال
تحلیل صرفی 3 سوال
اعراب گذاری 1 سوال
لغت 2 سوال
قواعد 5 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

بودجه بندی کنکور 98 به قبل عربی نظام قدیم

 

موضوع / سال 98 89 90 91 92 93 94 95 96 97
ترجمه و تعریب 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8
درک مطلب 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
تشکیل 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
تحلیل صرفی 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
قواعد 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8

بودجه بندی کنکور 99 دین و زندگی رشته تجربی ریاضی و انسانی

بودجه بندی دین و زندگی کنکور ۱۳۹۹

آیات و روایات 10 سوال
متن 4 سوال
متن اشعار و حدیث 3 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

بودجه بندی کنکور 98 به قبل دین و زندگی نظام قدیم

 

موضوع / سال 98 89 90 91 92 93 94 95 96 97
سال دوم 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9
سال سوم 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9
سال چهارم 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7

بودجه بندی کنکور 99 زبان انگلیسی رشته تجربی ریاضی و انسانی

بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور ۱۳۹۹

گرامر 4 سوال
واژگان 8 سوال
درک مطلب
8 سوال
Cloze Test 5 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

بودجه بندی کنکور 98 به قبل زبان انگلیسی نظام قدیم

 

موضوع / سال 98 89 90 91 92 93 94 95 96 97
واژگان 8 6 6 7 8 8 8 8 8 8
گرامر 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4
Cloze Test 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
درک مطلب (Reading) 8 10 10 10 8 8 8 8 8 8

 


بودجه بندی کنکور 99 نظام جدید و نظام قدیم دروس اختصاصی رشته ریاضی

داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی در کنکور 99 امکان انتخاب نظام امتحانی را خواهند داشت. دو دفترچه جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید طراحی شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. لازم است تا هر داوطلب با توجه به نظام امتحانی انتخابی خود که قبلا در موقع ثبت نام، اعلام نموده است دفترچه مورد نظر را انتخاب و نسبت به پاسخگویی اقدام کند.

1)تفکیک بودجه بندی مباحث درس ریاضی رشته ریاضی در کنکور 99

تعداد 55 سوال برای درس ریاضی در نظر گرفته شده است.


بودجه بندی کنکور ۹۹ درس حسابان و ریاضیات پایه و هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه 3

 

ریاضی 1
2 سوال
هندسه 1
5 سوال
هندسه 2
8 سوال
هندسه 3 7 سوال
حسابان 1 8 سوال
حسابان 2 7 سوال
مجموع سوالات 37 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس دیفرانسیل و ریاضیات پایه و هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه تحلیلی

 

دیفرانسیل و ریاضیات پایه 96 95 94 93 92 91
یادآوری مفاهیم پایه 1
دنباله 1 2 1 1 2
حد و پیوستگی 4 4 5 4 4 3
مشتق و کاربرد مشتق 7 6 6 8 8 9
انتگرال 2 2 2 2 2 2
تابع 2 2 1 3 3 3
الگو و دنباله 1 1
توابع خاص، نامعادله 1 2
توابع نمایی و لگاریتم 1 1 1 1
محاسبات جبری معادلات و نامعادلات 3 4 3 1 2 1
مثلثات 4 3 3 3 3 2

 

بودجه بندی مبحث “هندسه پایه” رشته ریاضی

 

هندسه 96 95 94 93 92 91
استدلال در هندسه 1 1 3 2 1 2
مساحت و قضیه فیثاغورس 1 1 3 2 1
تشابه 1 1 1 1 1
دایره 1 2 2 1 2 2
تبدیل­ها 1 1 1 1 1
هندسه فضایی 3 2 1 2 2 2

 

بودجه بندی مبحث “هندسه تحلیلی” رشته ریاضی

 

هندسه تحلیلی 96 95 94 93 92 91
بردار 1 1 1 2 1 1
خط و صفحه 1 2 2 1 2 2
مقاطع مخروطی 2 2 3 2 3 1
ماتریس و دترمینان 3 1 1 2 2 2
دستگاه­های معادله­های خطی 1 2 1 1 2

بودجه بندی مبحث “ریاضیات گسسته و جبر و احتمال و آمار و مدلسازی” رشته ریاضی کنکور ۹۹


بودجه بندی آمار و احتمال کنکور ۱۳۹۹

 

فصل اول
4 سوال
فصل دوم 4 سوال
فصل سوم 1 سوال
مجموع سوالات 9 سوال


بودجه بندی ریاضیات گسسته کنکور ۱۳۹۹

 

فصل اول 4 سوال
فصل دوم 3 سوال
فصل سوم 2 سوال
مجموع سوالات 9 سوال

بودجه بندی مبحث “ریاضیات گسسته و جبر و احتمال و آمار و مدلسازی” رشته ریاضی کنکور ۹۸ به قبل

 

ریاضیات گسسته و جبر و احتمال و آمار و مدلسازی 96 95 94 93 92 91
گراف 2 1 1 1 1 2
نظریه اعداد 3 3 3 2 3 3
ترکیبات 1 2 1 1 1
احتمال 4 4 3 4 3 3
استدلال ریاضی 2 2 2 1 2 1
مجموعه­ ها، ضرب دکارتی و رابطه 2 2 2 3 2 2
آمار و مدلسازی 2 2 2 2 2 2
آنالیز ترکیبی 1 1 1 1

2)تفکیک بودجه بندی مباحث درس فیزیک رشته ریاضی در کنکور 99

سوالات مربوط به فیزیک شامل 45 سوال از فیزیک 1،2،3 و فیزیک پیش یک و دو می باشد

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس فیزیک رشته ریاضی

 

حرکت بر خط راست 5 سوال
دینامیک 5 سوال
نوسان و موج 6 سوال
برهم کنش موج 2 سوال
آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای 2 سوال
الکتریسته ساکن 4 سوال
جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم 5 سوال
مغناطیس 2 سوال
القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب 2 سوال
فیزیک و اندازه گیری 1 سوال
کار، انرژی و توان 2 سوال
ویژگی های فیزیکی مواد 3 سوال
دما و گرما
4 سوال
ترمودینامیک 2 سوال
مجموع سوالات 45 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس فیزیک رشته ریاضی

 

فیزیک پیش 96 95 94 93 92 91
حرکت شناسی 4 4 4 4 4 4
دینامیک 5 4 4 4 4 4
نوسان 3 2 2 3 3 3
موج­های مکانیکی 2 3 3 2 2 2
صوت 2 3 2 2 2 2
موج­های الکترومغناطیسی 2 2 1 2 2 2
فیزیک اتمی 2 2 3 2 2 2
فیزیک حالت جامد 1 1 1 1 1
فیزیک هسته­ای 1 2 1 1 1 1

 

فیزیک پایه 96 95 94 93 92 91
نور هندسی 4 4 4 4 4 4
فیزیک و اندازه­گیری 1 1 1 1
کار و انرژی 1 1 1 1 1
ویژگی­های ماده 1 3 2 3 3 3
گرما و قانون گازها 4 2 2 2 2 2
ترمودینامیک 3 3 3 3 3 3
الکتریسیته ساکن 4 3 3 3 2 2
جریان الکتریکی 3 3 4 4 4 4
مغناطیس و القا 4 4 4 3 4 4

3)تفکیک بودجه بندی مباحث درس شیمی، رشته ریاضی در کنکور 99

سوالات شیمی کنکور 99 برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم شامل 35 سوال است.

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس شیمی رشته ریاضی

 

کیهان زادگاه الفبای هستی 3 سوال
ردپای گازها در زندگی 2 سوال
آب آهنگ زندگی 5 سوال
قدر هدایای زمینی را بدانیم 5 سوال
در پی غذای سالم 3 سوال
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر 3 سوال
مولکولها در خدمت تندرستی 3 سوال
آسایش و رفاه در سایه شیمی
3 سوال
شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 3 سوال
شیمی، راهی به سوی آینده روشن
2 سوال
ترکیبی 3 سوال
مجموع سوالات 35 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس شیمی رشته ریاضی

 

شیمی دوم 97 95 94 93 92 91
ساختار اتم 2 3 2 3 1 3
جدول تناوبی عنصرها 3 3 2 3 4 3
ترکیب­های یونی 1 1 1 1 1
ترکیب­های کووالانسی 3 3 4 2 2 3
ترکیب­های آلی 2 2 2 2 2 1

 

شیمی سوم 96 95 94 93 92 91
استوکیومتری 4 4 4 5 4 4
ترمودینامیک 4 4 4 4 4 4
محلول­ها 4 4 4 4 4 4

 

شیمی پیش 96 95 94 93 92 91
سنتیک 2 2 2 4 2 2
تعادل 3 3 3 1 1 3
اسید و باز 4 4 4 3 4 3
الکتروشیمی 3 3 3 3 4 4

 


بودجه بندی کنکور 99 دروس اختصاصی رشته تجربی

زیست شناسی مهم ترین در برنامه ریزی کنکور 99 است. طبق آمارهای اعلام شده از سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد داوطلبان شرکت کننده در زیر گروه آزمایشی بیش از سایر گروه های آزمایشی بوده است بنابراین بودجه بندی کنکور 99 برای گروه علوم تجربی اهمیت زیادی دارد.

بوجه بندی کنکور 99 زمین شناسی گروه تجربی

اولین سوالات مربوط به درس زین شناسی است. بسیاری از داوطلبان ورود به رشته های پر طرفدار تجربی سوالات درس زمین شناسی را اصلا پاسخ نمی دهند. در برنامه ریزی کنکور تجربی این درس جایگاه پایین تری دارد.

تعداد سوالات زمین شناسی در مجموع 25 سوال است.

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس زمین شناسی

 

آفرينش کیهان و تکوین زمین 4 سوال
منابع معدنی، زیربنای تمدن و توسعه صنعتی 4 سوال
منابع آب و خاک 4 سوال
زمین شناسی و سازه های مهندسی 3 سوال
زمین شناسی و سلامت 2 سوال
پویایی زمین 4 سوال
زمین شناسی ایران 2 سوال
ترکیبی 2 سوال
مجموعه سوالات 25 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس زمین شناسی

زمین شناسی سال چهارم

 

موضوع / سال 97 90 91 92 93 94 95 96
فصل 1 1 1 1 1 1
فصل 2 1 1 1 1 2 2 2 2
فصل 3 1 2 2 2 1 1 1 1
فصل 4 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 5 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 6 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 7 2 1 2 2 2 2 2 2
فصل 8 2 1 1 1 1 1 1 1
فصل 9 1 2 2 2 2
فصل 10 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 11 0 2 1 2
فصل 12 0 1 1 1

 

زمین شناسی سال سوم

 

سال
97
فصل 1 1
فصل 2 1 2 2 1 1 1 1 1
فصل 3 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 4 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 5 3 3 3 3 2 2 2 2
فصل 6 1 2 2 2 1 3 3 3
فصل 7 2 2 2 2 2 2 2 2
فصل 8 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 9 2 1 1 1 2 1 1 1

بوجه بندی کنکور 99 ریاضیات گروه تجربی

تعداد سوالات 30

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس ریاضیات تجربی

 

دهم 11 سوال
یازدهم 10 سوال
دوازدهم 9 سوال
مجموع سوالات 30 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس ریاضیات تجربی

 

ریاضی 97 98 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
مشتق و کاربرد آن 5 6 6 6 5 6 3 4 6 5 5 4
هندسه 1 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
حد و پیوستگی 2 4 3 3 2 2 3 2 2 2 2 2
مجانب 0 2 3 3 2 1 1
تابع 3 1 2 1 2 3 3 3 1 3 3 3
معادله و نامعادله 1 3 1 1 1 1 1 1
آمار 1 1 2 2 2 3 2 2 2 2 2 2
احتمال 2 1 2 2 3 2 3 4 2 2 3 3
مقاطع مخروطی 2 3 2 2 2 2 2 2 3 2 2 2
مثلثات 2 3 1 1 1 1 2 2 3 2 1 3
معادله مثلثاتی 1 1 1 1
لگاریتم و تابع نمایی 1 2 1 1 2 1 1 1 1 2
تصاعد و دنباله 2 0 1 1 2 1 1 1 1 2 2 1
انتگرال 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
دستگاه معادلات و معادله خط 0 1 1 2 1
معادله درجه 2 1 2 1 1 1 1 1
ماتریس 1 1 0 1 1 1 1 1 1 1
آنالیز ترکیبی 0 1 1 1
رشد و زوال 0 1
تابع جزء صحیح 0 1 1 1 1

بوجه بندی کنکور 1399 درس زیست شناسی

تعداد سوالات 50

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس زیست شناسی

 

زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا
گوارش و جذب مواد 3 سوال
تبادلات گاز 2 سوال
گردش مواد در بدن 4 سوال
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد
از یاخته تا گیاه 1 سوال
جذب و انتقال مواد در گیاهان
تنظیم عصبی 2 سوال
حواس 2 سوال
دستگاه حرکتی 2 سوال
تنظیم شیمیایی 1 سوال
ایمنی 1 سوال
تقسیم یاخته 1 سوال
تولید مثل 2 سوال
تولید مثل نهان دانگان 2 سوال
پاسخ گیاهان به محرک ها 1 سوال
مولکول های اطلاعاتی 3 سوال
جریان اطلاعات در یاخته ها 2 سوال
انتقال اطلاعات در نسل ها 4 سوال
تغییر در اطلاعات وراثتی 2 سوال
از ماده به انرژی 2 سوال
از انرژی به ماده 1 سوال
فناوری های نوین زیستی
رفتارهای جانوران
ترکیبی 12 سوال
مجموعه سوالات 50 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس زیست شناسی

 

نام مبحث کنکور 97 کنکور 98 کنکور 93 کنکور 94 کنکور 95 کنکور 96
مولکول زیستی 1 0 1
سفری به درون سلول 1 0 1 1
سفری به دنیای جانداران 1 1 1 1
گوارش 2 1 3 2 2 1
تبادل گازها 1 0 2 1
گردش مواد 3 1 5 3 5 3
تنظیم محیط داخلی و دفع مواد زاید 0 1 1 1
حرکت 2 1 3 1 2
ایمنی بدن 1 1 1 1 1 1
دستگاه عصبی 1 3 3 2 1 2
حواس 2 1 1 2 3
هورمون­ها و دستگاه درون ریز 1 1 1 1 2 2
ماده ژنتیک 0 1
کروموزوم­ها و میتوز 0 1 3 1
میوز و تولیدمثل جنسی 0 1 1
ژنتیک و خواستگاه آن 4 3 3 3 3 3
تولیدمثل گیاهان 2 2 2 2 2 1
رشد و نمو در گیاهان 1 1 3 1 1 1
تولیدمثل و رشد و نمو جانوران 3 1 3 3 2 2
پروتئین سازی 1 3 2 3 2 2
تکنولوژی زیستی 0 1 1 1
پیدایش و گسترش زندگی 1 1 2 1
تغییر و تحول گونه­ها 1 1 2 1
ژنتیک جمعیت 4 4 4 4 2 5
پویایی جمعیت­ها و اجتماعات زیستی 2 0 1 1
رفتارشناسی 2 1 1 1 1 1
شارش انرژی در جانداران 3 4 3 6 2 3
ویروس­ها و باکتری­ها 3 2 1 2 1 2
آغازیان 3 3 2 3 4 3
قارچ­ها 1 2 2 1 1 1
کاملا ترکیبی 3 7 4 2 5 9

بوجه بندی کنکور 99 درس فیزیک گروه تجربی

تعداد سوالات 30

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس فیزیک رشته تجربی

 

حرکت بر خط راست 3 سوال
دینامیک 2 سوال
نوسان و موج 7 سوال
آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای 2 سوال
الکتریسته ساکن 3 سوال
جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم 4 سوال
مغناطیس و القای الکترومغناطیسی
2 سوال
فیزیک و اندازه گیری 1 سوال
کار، انرژی و توان 1 سوال
ویژگی های فیزیکی مواد 3 سوال
دما و گرما
2 سوال
مجموع سوالات 30 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس فیزیک رشته تجربی

 

مباحث فیزیک 97 98 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
نور هندسی 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
انرژی – فیزیک 1 1 1
نوسان، موج­های مکانیکی، صوت 5 5 5 5 5 6 6 5 5 5 6 5
مدارهای الکتریکی 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3
حرکت شناسی 2 4 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
گرما و قانون گازها 3 1 3 3 3 1 2 3 3 2 3 3
فشار و ویژگی­های ماده 0 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
دینامیک 2 3 2 2 2 2 2 2 3 3 2 2
خازن و الکتریسیته ساکن 2 3 2 2 2 2 2 1 2 2 2 3
مغناطیس و القا 2 3 2 2 2 2 3 2 2 2 2 2
بردار 1 1 1 1
کار و انرژی 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فیزیک اتمی و جدید 4 2 4 3 3 3 4 3 3 3 3 3
موج­های الکترو مغناطیسی 1 0 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1

بوجه بندی کنکور 99 درس شیمی گروه تجربی

تعداد سوالات 35

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس شیمی رشته تجربی

 

کیهان زادگاه الفبای هستی 4 سوال
ردپای گازها در زندگی 3 سوال
آب آهنگ زندگی 4 سوال
قدر هدایای زمینی را بدانیم 5 سوال
در پی غذای سالم 3 سوال
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر 5 سوال
مولکولها در خدمت تندرستی 4 سوال
آسایش و رفاه در سایه شیمی
4 سوال
شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 2 سوال
شیمی، راهی به سوی آینده روشن
1 سوال
مجموع سوالات 35 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس شیمی رشته تجربی

 

موضوع شیمی 97 98 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
ساختار اتم 3 2 3 3 2 2 2 2 2 2 1 2
خواص تناوبی عنصرها 3 2 2 1 3 3 2 2 2 2 4 2
ترکیب­های یونی 2 1 1 1 1 2 2 2 2 2 1 2
پیوند کووالانسی 0 3 3 4 3 2 3 3 3 4 3 3
ترکیب آلی 0 2 1 2 2 2 1 2 2 2 3 2
استوکیومتری 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 5
ترمودینامیک شیمیایی 4 3 4 4 3 3 3 4 4 3 4 4
محلول­ها 2 6 4 4 4 5 2 4 4 5 4 4
سینتیک شیمیایی 4 0 3 2 4 2 3 3 3 3 2 2
تعادل شیمیایی 3 5 3 3 2 3 2 3 2 3 3 3
اسید و باز 3 4 3 4 4 4 4 3 3 2 3 4
الکتروشیمی 3 3
ترکیبی 4

بودجه بندی کنکور 99 دروس اختصاصی رشته انسانی

در رشته ی انسانی نیز با تنوع درس و مباحث بالایی رو به رو هستیم که با دانستن بودجه بندی میتوان مدیریت بهتری برای دروس و مباحث داشت.

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس ریاضی و آمار کنکور انسانی

 

دهم 6 سوال
یازدهم 6 سوال
دوازدهم 7 سوال
ترکیبی 1 سوال
مجموع سوالات 20 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس ریاضی و آمار کنکور انسانی

 

بودجه بندی ریاضی انسانی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ریاضی سال اول اعداد و نماد ها
مجموعه ها 1 1 1 1 1 1 1
توان رسانی و ریشه گیری 1 1 2 1 2 2 1
چند جمله ای ها و اتحاد ها 1 1 1 1 1
معادلات درجه اول و معادله خط 1 1 1
نسبت های مثلثاتی 1 1
عبارت های گویا 2 1 3 1 2 1 2 2
معادلات درجه دوم و حل آن ها
نامعتدلات درجه اول 1
آمار و مدل سازی اندازه گیری و مدل سازی 1
جامعه و نمونه 1 1
متغیر های تصادفی 1
دسته بندی داده هاو جدول فراوانی 1 1 1 1 1 1
نمودار ها و تحلیل داده ها 1 1 1 1 1
شاخص های مرکزی 1 1 1 1
شاخص های پراکندگی 1 1 1 1 1
ریاضی سال سوم تابع 1 1 2 1 1 1 2 1
معادله و تابع درجه دوم 2 3 2 3 3 3 2 3
ترکیبات 1 1 1 1 1 1 1 1
ریاضی پایه ( سال چهارم ) استدلال ریاضی 1 1 1 1
دنباله های اعداد 2 1 2 2 2 2 2 2
لگاریتم 1 1 1 1 1 2 1 1
مدل سازی ریاضی 1 2 2 2 2 1 1 1
احتمال مقدماتی 2 2 2 2 2 2 2 2

 


بودجه بندی کنکور ۹۹ درس اقتصاد کنکور انسانی

 

اقتصاد چیست؟
تولید 1 سوال
بازار
آشنایی با شاخص های اقتصادی 4 سوال
پول
بانک 1 سوال
بازار سرمایه
شد،توسعه و پیشرفت
فقر و توزیع و درامد 1 سوال
دولت و اقتصاد
بودجه ومالیات دولت
اقتصاد بین الملل
اقتصاد ایران
اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت
ترکیبی از مباحث،مختلف 8 سوال
مجموع سوالات 15 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس اقتصاد کنکور انسانی

 

بودجه بندی اقتصاد رشته انسانی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
مقدمات اقتصاد چیست 1 1 1 2 2
آشنایی با شاخص های اقتصادی 3 3 3 2 3 3 4 4
تولید و بازار تولید 2 2 1 1 1 1 1
بازار 1 1 1 1 1+1*
مدیریت کالا اقتقادی دولت و اقتصاد 1 1 1+1* 1*
اقتصاد و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 1 1 1 1*
بودجه ی دولت 1 ۲ 1+2* 1 ۲ ۲ 1+2* 1
توسعه اقتصادی مفاهیم و معیار های توسعه 1 1 1 1 1 1 1 1
توزیع در آمد و فقر 1 1 1 1 1 1 1 1
دولت و توسعه 1 1
بازار های مالی پول 1 1 2+1* 1+2* 1 1 2+1* 2
بانک 1 1 1* 1 1 1* 1*
بورس 1 2 1 1 1 1* 1 1
اقتصاد جهان تجارت بین الملل 1 1 1 1 1 1
آشنایی با برخی نهاد ها و موسسات موثر در اقتصاد جهان 1 1* 1+2* 1*

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس علوم فنون ادبی کنکور انسانی

 

تاریخ ادبیات و سبک شناسی 9 سوال
آرایه های ادبی 7 سوال
قافیه و دستور زبان 2 سوال
وزن شعر-اختیارات-حذف همزه 4 سوال
عروض و قافیه 1 سوال
تقطیع هجایی و اختیارات 1 سوال
عروض-وزن دوری 1 سوال
مفهوم و قرابت معنایی 5 سوال
مجموع سوالات 30 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس علوم فنون ادبی کنکور انسانی

 

بودجه بندی ادبیات اختصاصی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
تاریخ ادبیات ایران و جهان 1 خط و زبان در ایران پیش از اسلام 1 1
عصر پیش از رودکی
عصر ردکی
عصر فردوسی 1
عصر عنصری 1 1 1 1
عصر ناصرخودرو
عصر بیهقی 1 1 2
عصر انوری 1
عصر ابولمعالی 1 1
عصر مولوی 1 1 1 1
عصر سعدی ۱
تاریخ ادبیات جهان 1 2 2 2 2 2 1 1
ترکیبی 1 1 1 1 2
تاریخ ادبیات ایران و جهان 2 عصر حافظ 1
عصر خواجه رشید الدین 1
عصر صائب
عصر قائم مقام 1
عصر هاتف 1 1 1
عصر صبا 1 1 1 1
عصر بیداری 1 1 1 1
عصر نیما 2
تاریخ ادبیات جهان 2 2 2 2 2 2 2 2
ترکیبی 1 2 1 1 1
آرایه های ادبی مقدمات
قالب های شعر فارسی
بیان 1 1 1 2 1
بدیع 1
ترکیبی بیان و بدیع 5 7 3 4 3 5 5 3
بودجه بندی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ادبیات فارسی سال چهارم قافیه 2 2 2 2 2 2 2 2
عروض اختیارات شاعری 2 1 1 1 3 3 1 2
طبقه بندی اوزان 3 3 4 3 2 2 ۳ 2
اوزان دوری 1 1 1
تقطیع هجاییی 1
سبک خراسانی 1 1
سبک عراقی 3 2 2 3 1 1 1
سبک هندی 1 2 1 1 2 1
سبک شناسی ترکیبی
دوره ی بازگشت 1 2 3 1 1 4
ادبیات معاصر 2 2
عرفان و تصوف ۱ 2 2
نقد ادبی 1 2 2
تحلیل آثار مهم نظم و نثر فارسی 1 1 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس عربی اختصاصی کنکور انسانی

 

ترجمه 6 سوال
تعریب 1 سوال
مفهوم 2 سوال
تجزیه و ترکیب 3 سوال
تشکیل (اعراب گذاری) 1 سوال
قواعد 7 سوالل
مجموع سوالات 20 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس عربی اختصاصی کنکور انسانی

 

بودجه بندی عربی رشته انسانی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ترجمه و تعریب ترجمه 3 4 4 3 4 4 4 4
تعریب 2 2 2 2 2 2 2 2
مفهوم 1
شکل و تجزیه حرکت گذاری 2 2 2 2 2 2 2 2
تجزیه و ترکیب 2 2 2 2 2 2 2 2
عربی 2 تذکار 1 1 1
معرفه و نکره
انواع اعراب
اعراب فعل مضارع
مبنی المعلوم و مبنی المجهول
عدد
افعال ناقصه
حروف مشبه بالفعل
صفت و مضاف الیه
تصغیر و نسبت 1 1 2 1 1 1 1
عربی 3 مثال
اجوف
ناقص
مفعول مطلق و مفعول له
توابع 1 1 1
حال 1
تمییز 1 1
منادی
مستثنی
اسالیب جمله 1 1 2 2 2 1 1
بلاغت 2 2 2 2 2 2 2 2
عربی ( پیش دانشگاهی ) اقسام کلمه 1 1 1 1 2 2
جامد و مشتق
معرفه و نکره 2 1 1 1 1
معرب و مبنی 2
اعراب فعل مضارع 1 1 1
نواسخ 1 1
مفاعیل 1 1 1 1 1
حال و تمییز 1 1 1 1 1
استثنا و منادی 1 1 1 1 1
مضاف و مهموز 1

 

بودجه بندی عربی کنکور انسانی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ترجمه و تعریب ترجمه 3 4 4 3 4 4 4 4
تعریب 2 2 2 2 2 2 2 2
مفهوم 1
شکل و تجزیه حرکت گذاری 2 2 2 2 2 2 2 2
تجزیه و ترکیب 2 2 2 2 2 2 2 2
عربی 2 تذکار 1 1 1
معرفه و نکره
انواع اعراب
اعراب فعل مضارع
مبنی المعلوم و مبنی المجهول
عدد
افعال ناقصه
حروف مشبه بالفعل
صفت و مضاف الیه
تصغیر و نسبت 1 1 2 1 1 1 1
عربی 3 مثال
اجوف
ناقص
مفعول مطلق و مفعول له
توابع 1 1 1
حال 1
تمییز 1 1
منادی
مستثنی
اسالیب جمله 1 1 2 2 2 1 1
بلاغت 2 2 2 2 2 2 2 2
عربی ( پیش دانشگاهی ) اقسام کلمه 1 1 1 1 2 2
جامد و مشتق
معرفه و نکره 2 1 1 1 1
معرب و مبنی 2
اعراب فعل مضارع 1 1 1
نواسخ 1 1
مفاعیل 1 1 1 1 1
حال و تمییز 1 1 1 1 1
استثنا و منادی 1 1 1 1 1
مضاف و مهموز 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس تاریخ کنکور انسانی

 

دهم 5 سوال
یازدهم 5 سوال
دوازدهم 5 سوال
مجموع سوالات 15 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس تاریخ کنکور انسانی

 

بودجه بندی تاریخ ( تاریخ شناسی ) پیش دانشگاهی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
انسان و تاریخ 1 1 1
زمان و اهمیت آن در تاریخ 1 1 1 1
جغرافیا بستر تحولات تاریخی 1 1
دنیای پر رمز و راز افسانه ها و حماسه ها 1 1 1 1
آثار باستانی ، مرز تاریک و روشن تاریخ 1 1 1 1
سکه ها آینه ی گذشته ها
هنر و تاریخ 1 1 1 1 1 1
ادبیات و تاریخ 1 1 1 1
سفر نامه ، گشت و گذار در سرزمین ها 1 1
زندگی نامه ها و تاریخ 1 1
اسناد تاریخی 1
نشریه ها و تاریخ نویسی 1 1 1 1
مورخان و تاریخ ایران 1 1 1 1
مورخان و تاریخ جهان 1
بودجه بندی تاریخ ( تاریخ ایران و جهان 2 )
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
تحولات مذهبی ، فکری و علمی اروپا در قرون جدید 1 1
تحولات سیاسی آمریکا و اروپا در قرون جدید 1
آخرین امپراطوری های مسلمان 1 1
اروپا و امریکا در قرن نوزدهم
آفریقا و آمریکا لاتین در قرن نوزدهم ، نبرد علیه استعمار 1
آسیا در قرن نوزدهم ، مقاومت در برابر استعمار 1 1 1 1
جنگ جهانی اول 1
جهان در میان دو جنگ 1 1
جنگ جهانی دوم
عصر جنگ سرد 1
ایران در عصر صفویه 1 1 1
ایران از سقوط صفویه تا پایان حکومت زندیه 1 1 1
اوضاع سیاسی و اداری ایران در غصر قاجار 1 1
روابط خارجی ایران در دوره قاجار 1 1
اوضاع اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار
زمینه های انقلاب مشروطیت ایران 1
انقلاب مشروطیت ایران
دخالت های روسیه و انگلستان در ایران
ایران در دوران سلطنت رضا شاه 1 1 1 1
اوضاع ایران از اشتغال متفقین تا کودتای 25 مرداد
نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) 1 1
تداوم مبارزه علیه رژیم پهلوی 1 1
انقلاب اسلامی ایران 1 1 1 1
ایران در دوران جمهوری اسلامی 1
هشت سال دفاع مقدس 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ درس جغرافیا کنکور انسانی

 

دهم 5 سوال
یازدهم 5 سوال
دوازدهم 5 سوال
مجموع سوالات 15 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل درس جغرافیا کنکور انسانی

 

بودجه بندی جغرافیای 2
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ناحیه چیست ؟ 1 1 1 1 1 1 1 ( ترکیبی با فصل چهارم )
زندگی در نواحی ساحلی 1
زندگی در نواحی کوهستانی 1 1 1 1 1
زندگی در نواحی گرم و خشک ، گرم و مرطوب 1 1 1 2
زندگی در نواحی قطبی 1 1 1
سکونت گاه های شهری و روستایی 1 1 1 2 1 1 2
نواحی سیاسی 1 2 1 2 1 ( ترکیبی با جغرافیای پیش دانشگاهی )
نواحی اقتصادی 1 1 1
بودجه بندی جغرافیای سال چهارم
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا 1 1
سیستم چیست ؟ 1 1 1 1 1
راه و روش پژوهش های جغرافیایی 1 1 1 1
نقشه و فرآیند تهیه ی آن 1 1 1 1 1
نمایش شکل زمین 1 1 1 1
کاربرد رایانه در جغرافیا 1 1
سنجش از دور 1 1 1 1 1 1
سیستم های اطلاعات جغرافیایی 1 1 1 1 1
مدل های جغرافیایی
نقش جغرافیا در مدیریت محیط 1 1 1
جغرافیا و آمایش سرزمین 1 1 1 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ جامعه شناسی کنکور انسانی

 

دهم 3 سوال
یازدهم 9 سوال
دوازدهم 6 سوال
ترکیبی 2 سوال
مجموع سوالات 20 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل جامعه شناسی کنکور انسانی

 

بودجه بندی علوم اجتماعی ( جامعه شناسی 1 )
موضوع 92 93 94 95 96 97
کنش انسانی 1
علوم انسانی 1
اهمیت علوم انسانی
کنش اجتماعی 1
علوم اجتماعی 1
تاریخچه جامعه شناسی 1 2 1
پیشینه علوم اجتماعی در یونان و جهان اسلام
جهان اجتماعی و جهان طبیعی
اجزا و لایحه های جهان اجتماعی 1 1
جهان های اجتماعی 1 1
پیامد های جهان اجتماعی 1 1
انواع جهان اجتماعی
شناخت اجتماعی 1 1
انواع شناخت اجتماعی
شناخت اجتماعی تجربی
شناخت اجتماعی عقلی 1 1 1
شناخت اجتماعی شهودی
شناخت اجتماعی در قرآن
ترکیبی جامعه شناسی ( 1 ) 2 3 1 2 1
بودجه بندی علوم اجتماعی ( جامعه شناسی 2 )
موضوع 92 93 94 95 96 97
گستره جهان اجتماعی
نظام اجتماعی
فرهنگ 1 و 2 2 1
هویت
هویت فردی و اجتماعی 1 1
بازتولید هویت اجتماعی
تغییرات هویتی و تحولات اجتماعی 2 1
تحولات هویتی فرهنگ 1
از خود بیگانگی فرهنگی 1 1
هویت ایرانی
قدرت و اقتدار
نظام سیاسی 1 1 1
انواع نظام سیاسی
بودجه بندی علوم اجتماعی
موضوع 92 93 94 95 96 97
ترکیبی جامعه شناسی 2 4 1
جهان فرهنگی 1 1 1
فرهنگ جهانی 1
فرهنگ جهانی 1 و 2 1 1 1
عقاید وا ارزش های بنیادین فرهنگ غرب 1
تکوین فرهنگ جدید غرب 1
جامعه جهانی 1 1
تحولات نظام جهانی 2 1
جهان دو قطبی 1 2 1
جنگ ها ، بحران ها و تقابل های جهانی 1
بحران های زیست محیطی ، معرفتی و معنوی 1 1
بیدارگران اسلامی و منورالفکران و روشنفکران غرب زده 1 1 1
انقلاب اسلامی ایران 1 1
بیداری اسلامی 1 1 1 1 1
ترکیبی علوم اجتماعی 3 1 1 5 3
ترکیبس از جامعه شناسی 1 و جامعه شناسی 2 5 2 1
ترکیبی از جامعه شناسی 2 و علوم اجتماعی 5 2 1
ترکیبی از جامعه شناسی 1 و علوم اجتماعی 2 2 1 3
ترکیبی از هر 3 کتاب 4 3 1 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ فلسفه و منطق کنکور انسانی

 

دهم 9 سوال
یازدهم 8 سوال
دوازدهم 8 سوال
مجموع سوالات 20 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل فلسفه و منطق کنکور انسانی

 

بودجه بندی فلسفه ی سال سوم
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
فلسفه چیست ( 1 ) 2 1 1 1 1* 1
فلسفه چیست ( 2 ) 1 1 1 1 1
فلسفه چیست ( 3 ) 1
آغاز فلسفه 1 1 1 2 2 1
شهید راه حکمت 1 1 1 1 1 1
گوهر های اصیل و جاودانه 2 1 1 1 1 1 1
علت های چهارگانه 1 1 1 1 1 1 1*
بودجه بندی فلسفه سال چهارم
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
کلیات ( 1 ) 1 1 1
کلیات ( 2 ) 1 1 1 1
مبانی حکمت مشاء( 1 ) 1 1 1 1 1 1 1
مبانی حکمت مشاء( 2 ) 4 4 1 1 1 1 1+1* 1
نمایندگان مکتب مشاء ( 1 ) 1 1 1 1 1
نمایندگان مکتب مشاء ( 2 ) 1 1 1 1 1 1 1
افول حکمت مشاء 1 1 1 1
حکمت اشراق 1 2 1 1 1 1 1 1
جریان های فکری عالم اسلام 1 1 1 1
صدر المتالهین
مبانی حکمت متعالیه 1 2 2 1 1 1 1 1
حکمای معاصر 1 1 1 1 1 1 1
حیات فرهنگی 1
بودجه بندی منطق
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
انسان و تفکر 1 1 1
چگونه تعریف می کنیم ؟ 1 1 1 2 1 1* 2
تعریف و دنیای مفاهیم 2 2 3 2 1*
اقسام ذاتی و عرضی ( کلیات پنجگانه ) 1 1 1 1 1 1 1
اقسام تعریف 1 1 1 1 1 1
جایگاه قضیه در استدلال 1 1 1 1 1 1* 1
اقسام قضایای حملی و شرطی 1 1 1 1
اقسام قضایای حملی 1 1 1 1 1 2 1+1* 1
استدلال ( ترکیب قانونمند قضایا ) 1 1 1 1 1 1
اقسام قیاس 1 2 2 1 1 1 1* 1
ارزش قیاس 1 1
محتوای استدلال ( ماده ) 1 1 1 1 1 1 1*
مغالطه 1 1 1 1 1 1 1

بودجه بندی کنکور ۹۹ روان شناسی کنکور انسانی

 

روان شناسی، تعریف و روش مورد مطالعه 3 سوال
روان شناسی رشد 3 سوال
احساس،توجه، و ادراک 4 سوال
حافظه و علل فراموشی 2 سوال
تفکر (1) حل مساله 2 سوال
تفکر (2) تصمیم گیری 3 سوال
انگیزه و نگرش 2 سوال
روان شناسی سلامت 1 سوال
مجموع سوالات 20 سوال

بودجه بندی کنکور ۹۸ به قبل روان شناسی کنکور انسانی

 

بودجه بندی روانشناسی
موضوع 90 91 92 93 94 95 96 97
کلیات 7 5 5 4 4 3 7 5
رشد 2 8 9 5 9 7 1 6
فرآیند های شناختی 7 5 4 7 4 4 5 7
سلامت روانی و اختلال روانی 4 2 2 4 3 6 7 2

 

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور

مشاوره تحصیلی دوران جمعبندی : بهترین منابع جمعبندی کنکور

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در آزمون

استاد علیرضا افشار در مورد آموزش های جمع بندی کنکور برای شما چیزی کم نگذاشته است

نوشته های مشابه

54 دیدگاه

    1. سلام
      تا چند روز آینده بروز خواهد شد . البته همانطور که اطلاع دارید وزن سوالات کنکور ۹۸ نظام قدیم به سمت مباحث مشترک آمده است و همانند سال های قبل نمی باشد

    2. سلام وقتتون بخیر
      استاد بوجه بندی تعداد سوالات اپدیت نشده برا نظام قدیم هنوز… کِی اپدیت میشن؟ چند روزه سر میزنم،

      1. چهارشنبه ۲/۱۰ با همه اطلاعات موجود برای کنکور ۹۷ و ۹۸ بروز رسانی انجام شد

        1. استاد یعنی بودجه بندی اختصاصی های تجربی برا سال ۹۸ رو نمیذارید؟ فقط تا ۹۷ هستش شما تو کانال بهار زدید ۹۸ :(((

          1. سلام
            هرچی بودجه بندی بود برای کنکور ۹۸ نظام جدید اینجا هست . برای نظام قدیم انسانی هم نیز همان جا هست .
            تجربی و ریاضی ها هم در همه سایت های معتبر آموزشی گشتیم و معتبرترین و بروز ترین بودجه بندی را پیدا کردیم براتون اینجا ولی میدونم کامل نیست

  1. سلام .خسته نباشید
    استاد زیستو ریاضی و فیزیک چه موقعه ب روز میشه؟؟؟؟؟
    منتظریم😙😙😙

  2. سلام استاد عزیز میشه لطفاً دروس تخصصی رو هم بروز کنید چون تو تموم ویس هاتونم میگید بروز شده ولی فقط عمومی ها بروز شده نه تخصصی ها 🙏🙏

  3. سلا وقتتون بخیر میشه لطفا بروزرسانی کنید و اختصاصی های ۹۸ رو هم اضافه کنید؟

    1. سلام
      هر آن چیزی که بروز شده آخرین بروز رسانی است و آمار و اطلاعات باقی درس ها برای کنکور نظام قدیم در دسترس نیست و یا قابل اعتبار نیست

  4. سلام وقتتون بخیر، استاد تو ویس بودجه بندی نظام قدیم با اون چیزی که اینجا بروز رسانی انجام شده متفاوته مثلا انتگرال رو تو ویس گفتین یک تست ولی اینجا زدین ۳ تا ، یا فیزیک اتمی و جدید رو تو ویس گفتین۴ تست ولی اینجا زدین دوتا، یا نوسان موج صورت رو تو ویس گفتین ۳ تست ولی اینجا زدین ۵تا، کدوم یکی دقیق تره سایت یا ویس؟

    1. سلام
      اطلاعات سایت برای همه رشته ها بروز رسانی شده و مطابق با آخرین کنکورهای موجود است

  5. سلام استاد تیتر زده اید بودجه بندی 1400 ولی از بودجه بندی تا 98 ذکر خیر کرده اید .انتظار این بود که با توجه به برگزاری کنکور 99 بودجه بندی انجام شده اخیر را زحمت می کشیدید .

    1. سلام
      هنوز اطلاعات بدست ما نرسیده و به محض رسیدن بروز خواهد شد

  6. سلام
    آقای افشار من تا الان پیوسته درس نخوندم ، خ‌وندم و ول کردم و باز مجدد همین شکلی
    پشت کنکوریم
    به نظرتون کاری که می خوام بکنم منطقیه؟
    می خوام تا آخر اردیبهشت از همین امروز بخونم و درسا رو تا آخر اردیبهشت بدون حذفیات جمع کنم، می خواستم حتما به آزمونای جمعبندی عید برسم ولی می بینم هیچ جوره نمیشه
    به نظرتون عاقلانست بدون آزمون دادن تا آخر اردیبهشت ماه درس خوندن به کوب؟ دوران جمعبندیم خیلی کم میشه، اشکالی نداره؟

    1. کم تسلطی های قبلی اول تست بزن و تقویت کن و بعد برو سراغ مباحث نخوانده اونم با اولویت قسمت های تست خیز و روان تر

      1. سلام استاد خستا نباشید
        یه سوال دارم اونم اینه که ایا این بودجه بندی ۹۹براساس سوالات کنکورهست یا به طور حدسی؟

  7. البته بدون آزمون هم که نه
    آزمون خودم به تفکیک مباحث خونده شده ، قراره از خودم بگیرم
    منتها بیشتر بحثم سر نرفتن به قلمچی و آزمون های جامع عید هستش
    که می خوام ببینم به نظرتون کارم درسته یا با آزمون جلو برم؟
    ببخشید ولی میشه کامل توضیح بدید 🙏🙏🙏

    1. باشه از خودت امتحان بگیر
      اما بدوون ارزیابی کار ارزش نداره

  8. استاد یه لطفی کنین تغییرات زیست و دینی پایه رو هم بزارین دیگههههه🙏🙏🙏🙏

  9. سلام استاد من کنکورم رابه خاطر فیلم های بد و… ازدست دادم راستش خودم فهمیدم وقتی استرس دارم یامیخوام مطالعه درسی انجام بدم همش این چیزامیاد توذهنم یعنی الان که دانشجو هستم موقع نزدیک شدن به امتحان هادوبار این جوری شدم یعنی تاکتاب جزوه بازمیکنم هی میگم برم فیلم های بد ببینم خیلی کلنجار میرم که نبینم ولی باز نمیدونم چی میشه که میرم سراونا
    وخودارضایی وتایمم راازدست میدم درحالت عادی کلا سر این جور مسائل نمیرم انگار شرطی شدم که مطالعه درسی بخوام انجام بدم برم سمت این جورکارهای ناجور نمیدونم چه کارکنم درست بشه حتی یک مدت تصمیم گرفتم دوباره برای کنکور بخونم ولی چون دیدم دوباره این قضیه ها پیش میاد کلا ول کردم کنکور رابه همون دانشجو بودنی که ازرشته ام خیلی راضی نیستم کفایت کردم چه کارکنم این راازبین ببرم تلاقی دقیقا افتاد روی درس یعنی روی کارروی کارهای دیگه زندگیم نیست فقط روی درس های که اجباری هست این جوری هستم مثلا کلاس زبانی که میرم این جوری نیستم وراحت میخونم ولی برای فاینال بااین که خوب بلدم بازم نزدیک های امتحان های مثل فاینال یاپایان ترم ویا بخوام برای کنکور شروع کنم نمیتونم وهمش ذهنم میره اون سمت به نظرتون کلا درس رابذارم کنار برم سرکار دارم دیونه میشم از خودم واقعا متنفرم میشه گفت هزاربار یابیشتر خواستم تغییر کنم ولی کم آوردم 😔😔😔
    چه کارکنم که برگردم به دور دبیرستان من خیلی درسخوان بودم تاسوم دبیرستان معدل بین ۱۸تا۱۹خورده ای بوده

    1. سلام
      هر چه سریع تر کنکور شروع کن
      کار کنکور هر چه سریع تر باید بیاد در برنامه هات . دیماه آخرین فرصت برای برای رسیدن به برنامه هات هست

  10. سلام آقای افشار دعا میکنم همیشه شاد و سلامت و پر انرژی باشید انشالله
    آقای افشار من خدمت سربازی فروردین ماه تموم میشه و رشته ریاضی بودم و میخوام بعد از خدمت کنکور تجربی شرکت کنم برای سال1401 و بشم رستگار رحمانی بعدی با اول تلاش و حمت خودم و دوم خواست و رضلی خدا یه خبری اومده که میخوان تاثیر معدل 60 درصدی اعمال کنن برای کنکور1401
    آیا این خبر درست میباشد؟و اینکه من ترمیم معدل شرکت کنم؟؟ یعنی برای قبولی رشته های پزشکی معدل تاثیر داره؟
    سوا دومم در مورد زیست شناسی هستش که بصورت سال به سال با خیلی سبز و کلاسهای تدریس الا میخوام کار کنم به نظرتون فاگوزیست رو هم کار کنم یا نه؟چون بعضیها اعتقاد دارن باید نکته وار خوند و بعضی دیگر به تست زیاد اعتقاد دارن و خواندن زیست در تست. لازم به ذکره که من حتی تعریف بافت و سلول و تفاوت RNA و DNA رو هم نمیدونم . پیشنهاد شما برای زیست چیه؟

    1. سلام
      اگر خیلی سبز براتون سخت بود با فاگوزیست کار کن
      نگران تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ هم نباش ؛ فکر نمی کنم نیازی به ترمیم معدل و … باشه

      1. استاد چجوری میتونم باهاتون تماس بگیرم؟یه سری سوال دارم که باید بپرسم ازتون

        1. از طریق واتساپ از منشی وقت تک جلسه تلفنی بگیرید
          ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  11. استاد برای درس فیزیک پایه نظام قدیم دارم به نظرتون چه مبحثی وچه قسمتیش رامیتونم بخوانم برای کنکور نظام جدید یک فصل فقط برای شروع کردن کارمیخوام برای ۴روز

      1. استاد بامدرک نظام قدیم هنرستان خیاطی باید کاردانی ثبت نام کردیا میشه کارشناسی رشته حقوق بدون آزمون رفت ؟فکرکنم حدودامدرک ام راسال۷۰گرفته باشم اون موقع هاهنرستان چهارسال بود

        1. سلام
          مدرک پیش دانشگاهی سابق یا معادل کاردانی نیاز دارید برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته ؛ مگر اینکه کفگیر دوستان در رشته محل های بدون آزمون به ته دیگ بخوره و مجبور بشوند کارشناسی درجا (کارشناسی پیوسته) بدون آزمون از همه کس و همه جور شرایط ثبت نام کنند که البته بعید هم نیست و بهتره یکسری بزنید به دانشگاه آزاد و پیام نور شهر خودت

          1. ۴سال دوره هنرستان راگذروندم وسال چاهرم مدرک دیپلم بهمون میدادند یعنی نیازی به کاردانی ندارم ؟

          2. عرض کردم حضوری تشریف ببرید ی دانشگاه بدون آزمون سوال بفرمایید / نظر من اینه مشکلی برای کارشناسی پیوسته نداری

  12. برای درس ریاضی من تخته سیاه نظام قدیم دارم چه قسمتی رامیشه برای کنکور نظام جدید خوند یک مبحث برای ۴روز میخوام

  13. ۱.زیست دهم نشرالگو دارم به نظرتون برای تغییر نظامی مشکلی نیست منبع دیگه ای فعلا نمیتونم تهیه کنم فصل ۱دهم به نظرتون ۴ردز خوبه زمان بندی؟
    ۲.وشیمی خیلی سبز دهم فصل یک خوبه درچندرورز خوانده بشه ؟
    وعربی خیلی سبز جامع دارم ازچه مبحثی شروع کنم توکتاب درس به درس هست ازدرس یک دهم شروع کنم برای این ۴روز؟
    نمیخوام صفر باشم توکنکور موقعی که امتحانات دانشگاه که اول اسفند تموم میشه میخوام برنامه ۴روزه راتوی یک هفته بذارم همراه باکلاس های دانشگاه خواندن وبرای پایان ترم وکارهای دانشگاه ازامروز قول میدم تاآخر امتحانات فرق کنم

    1. سلام
      برای زیسن از خیلی سبز شروع کن که ساده تر ؛ اگر الگو را از ابتدا می فهمی اشکالی نداره ؛
      عربی از تحلیل صرفی اسم و فعل آغاز کن
      برای دانشگاه در طول ترم وقت بذار و همه کارها را به لحظه آخر موکول نکن

      1. استاد شرایطش نبود که طول ترم بخونم ولی نه اصلا ولی میشد خیلی کم برای طول ترم بخونم ونخوندم وخیلی پشیمون هستم ازترم بعد طول ترم میخونم ولی چیز دیگه ای هم که هست بیشترین حذفیات برای امتحان توی طول ترم آخر های ترم جلسه های آخر میگن آدم زورش میاد بخونه بعد حذف بشه ولی چشم ازترم بهمن توطول ترم میخونم الان به نظرتون بچسبم کامل به امتحان های دانشگاه چون توی طول ترم نخوندم ؟یادوتاراباهم بیارم جلو کنکور ودانشگاه را۴و۵بهمن ۳تاامتحان خیلی سنگین دارم بعد میره امتحان بعدیم برای ۱۹بهمن اندیشه اسلامی ۲۱و۲۹بهمن برای درس میکروب و بیولوژی
        به نظرت الان برای امتحان ۴و۵ بهمن که سه تاهست شروع کنم به خوندن بعد از۵بهمن فقط کلاس های دانشگاه برم رای کنکور بخونم تا۱۶بهمن بعد از۲۹بهمن بعد امتحان دوباره شروع کنم برای کنکور به نظرتون باوقفه ای که ایجاد میشه خیلی ضرر میکنم هدفم کنکور۱۴۰۱یا۱۴۰۲هست

  14. سلام استاد افشار من میخوام کنکور بدم بلکه فرهنگیان اراک قبول بشم شرایط خیلی بدی دارم برای گذران زندگی وحمایت از خانوادم میخوام کنکور بدم و فرهنگیان قبول بشم بنظر شما بودجه بندی رو بخونم میتونم رتبه سه رقمی بشم فزهگیان بیارم تورخدا جوابمو بدین من امکان مشاوره ندارم حتی کتاب تست هم ندارم توروخدا جوابمو بدین

      1. سلام استاد افشار ممنونم ازتون ازخدا براتون میخوام سلامتی و حال خوب داشته باشین برای مباحث تست خیز همین بودجه بندی رو بخونم کافیه استاد؟

  15. سلام استاد افشار ممنونم ازتون ازخدا براتون میخوام سلامتی و حال خوب داشته باشین برای مباحث تست خیز همین بودجه بندی رو بخونم کافیه استاد؟

  16. سلام استاد یازدهم تجربی ام و برای ریاضی مهر و ماه و خیلی سبز رو کار کردم به نظر شما برای منبع سخت تر بین نردبام و آی کیو کدوم بهتره؟

  17. با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی سوال من این بود که اگر کسی فصل یک اندازه گیری و دو فیزیک دهم کار و انرژی و توان رو حذف کند و به سایر مباحث بیشتر کار کند میتواند بالای 60 بزند

  18. سلام وقتتون بخیر
    مشاور من برنامه ای که برای سه هفته آخر سال هست رو ب من دادن شامل دروس شیمی و زیست و دروس عمومی هست و فیزیک و ریاضی رو گذاشتن برای 15 روز اول عید ( و البته مرور دروس شیمی و زیست و عمومی ها )
    بعد 15 روز عید هم از نیمه فروردین گفتن میخوان برام کنکور سال های قبل رو تو بازه های سه روزه بزارن ک هر سه روز یکبار من کنکور بدم
    بنظرتون این برنامه معقولی هست ؟
    این جدایی درس ها باعث لطمه نمیشه ؟
    ممنون میشم نظرتونو بهم بگین …..

    1. سلام
      نمیشه نظر داد ؛ منطقی بودن یا نبودن این برنامه عجیب بستگی به شرایط شما و اهداف مشاور شما از این برنامه خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا