مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهتست زنی و دورهدوران جمع بندیدوران جمع بندیدوران جمع بندیمقالاتویدیو

بهترین راهکار جمع بندی ریاضی کنکور 99 در دو ماه چیست؟

چگونه ریاضی را بالای ۹۰٪ بزنیم ؟

سلام خدمت همه کنکوریهای ۹۹ عزیز و با آرزوی تنی سالم برای همه شما عزیزان ، امروز در خدمت شما هستیم با نکات تکمیلی دو ماه پایانی کنکور ۹۹ در درس ریاضی رشته های تجربی و ریاضی .

اگر چه جمع بندی ریاضی از سطح صفر در 2 ماه پایانی کنکور کار دشواری است اما با انتخاب درست مباحث و گلچین زنجیره های مهم درس ریاضیات کنکور در این دو ماه از درصد زیر 10 می توان به درصد های بالا 30 نیز رسید.

به این نکته توجه کنید که قسمت هایی که گفته می شود زنجیره وار به هم متصل است

مهم ترین مباحث ریاضی کنکور

می توان گفت پایه ای ترین مطالب در ریاضیات کنکور معادلات و نامعادلات،تعیین علامت،مجموعه ی جواب ها و ریشه ها هستند این مطالب در نظام جدید در سال دهم و یازدهم و در نظام قدیم در ریاضی 2 و حسابان مطرح شده است.

مبحث پراهمیت تابع

بعد از بررسی مطالب فوق باید به سراغ تابع رفت،تابع را از شناخت تابع شروع می کنیم سپس به سراغ دامنه، ترکیب و اعمال روی توابع،یک به یک بودن و وارون تابع می رویم.علاوه بر این برای داوطلبان رشته ی ریاضی صعود و نزول توابع پر اهمیت است.انتقال توابع به روش نقطه به نقطه و همچنین روش انتقال نیز اهمیت بالایی دارد.

مباحث لگاریتم،تابع درجه 2 و قدر مطلق جزو قسمت های راحت تابع هستند اما جزء صحیح برای داوطلبان ضعیف توصیه نمی شود گرچه با حذف جزء صحیح ممکن است برای حل سوالاتی از حد و پیوستگی و در نظام قدیم سوالات انتگرال به آن نیاز داشته باشید.

بعد از تابع دنباله ها بخشی است که نباید به راحتی از آن گذشت.در نظام جدید فصل یک سال دهم با عنوان مجموعه و دنباله و در نظام قدیم ریاضیات سال دوم مبحث تصاعد حسابی و هندسی مطرح شده است.

مثلثات را کامل حذف نکنید

با پیشنیاز معادلات و نامعادلات و مباحث تابع و بعد از بررسی دنباله ها وارد بخش مثلثات می شویم البته نیازی به بررسی کامل و جامع این بخش نیست بلکه هدف یادگیری فرمول ها،زاویه ها و کمان های متداول ،نواحی مثلثاتی و نکات مربوط به آنهاست.

حد و پیوستگی،مشتق و کاربرد مشتق

یادگیری مباحث ذکر شده در مثلثات آمادگی لازم برای ورود به حد و پیوستگی را به ما می دهد.حد و پیوستگی جزو بخش های روان و پر اهمیت ریاضیات است مخصوصا سوالات رفع ابهام که معمولا قالب هایی قابل پیش بینی دارند.

اگر تابع و حد و پیوستگی را به خوبی پشت سر گذاشتید به سراغ مشتق بروید البته بخش هایی مانند اهنگ تغییر در هر دو رشته ی تجربی و ریاضی و همچنین مشتق زنجیره ای در ریاضی پیشنهاد نمی شود اما تعریف مشتق،مشتق چپ و راست و مشتق ضمنی بسیار مناسب هستند.

با دانستن حداقل هایی از فصل مشتق میتوان بخش اکسترمم نسبی از کاربرد مشتق را نیز بررسی کرد.

در مجموع ریاضیات پایه به جز معادلات مثلثاتی و هندسه ی پایه برای ماه های اخر بسیار مناسب است.

آنالیز ترکیبی و احتمال در ریاضیات شباهت زیادی به تست های هوش دارند از این رو در فاصله ی دوماهه تا کنکور پیشنهاد نمیشوند.اما برای بخش آمار حتما وقت مناسبی اختصاص دهید.

داوطلبان رشته ی ریاضی بخوانند

داوطلبان رشته ی ریاضی از درس آمار و احتمال حتما مجموعه و بخش آنالیز و احتمال را کار کنند در نظام قدیم نیز در درس جبر و احتمال حتما مجموعه و بخش احتمال بررسی شود. در این درس بخش احتمال در فضای پیوسته که ترکیبی از هندسه و احتمال است بخش دشواری است و پیشنهاد نمی شود.

در نظریه ی اعداد بحث الگوریتم تقسیم قسمت خوبی است،در مورد بخش گراف اگر پیش نیازی ندارید توصیه نمی شود ولی اگر قصد یادگیری و جمع بندی گراف را داشتید قسمت های دور،مسیر و بحث گراف های تهی،کامل و منتظم پراهمیت است.

مهمترین قسمت از 55 سوال ریاضی سوالات هندسه ی تحلیلی است که هم بخش بردار هم بخش ماتریس و دترمینان بسیار مناسب است و ارزش بالایی دارد.با فهمیدن بردار می توان به سراغ دایره و بیضی نیز رفت.

بهترین منبع جمع بندی ریاضیات

پیشنهاد ما برای هر دو رشته ی تجربی و ریاضی کتاب های خط ویژه ی گاج است.

سخن پایانی

پیشرفت در ریاضی کند است و یک شبه ممکن نیست اما با بررسی مباحث خاص و تمرکز بر روی زنجیره ی پر اهمیت ریاضیات کنکور امکان اختصاص وقت 30 سوال در رشته ی تجربی و 55 سوال در رشته ی ریاضی بر روی سوالاتی خاص فراهم است.

همچنین میانگین درس ریاضی در کنکور در هر دو رشته ی تجربی و ریاضی بسیار پایین است و اگر درصدی حدود 30 کسب کنید شما جزو دسته ی برتر داوطلبان خواهید بود.

برنامه ریزی شخصی کنکور۹۹ در دوران جمع بندی کنکور متناسب با سطح درسی شما برای همه مقاطع و رشته های تحصیلی مستقیم با استاد علیرضا افشار ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیام در واتسآپ با شماره زیر در ارتباط باشید.WhatsApp

09358960503

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار در مورد جمع بندی ریاضیات کنکور

 

 

 

 

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. خیلی ممنون استاد
    فقط ای کاش منبع تست هم معرفی میکردین که با چی تست بزنیم
    چون خودتون فرمودین بهترین منبع برا مرور و . . . تست هست
    فقط کنکور سالهای گذشته؟!

  2. سلام استاد افشار عزیز خسته نباشید من حسابان رو تازه به به صورت جدی شروع کردم و با استاد ثابتی جلو میام چون زمان کم هست می خوام از کتاب فرم و تست گاج تست دهه 90 و تمرین های کتاب رو کار کنم به نظر شما این برنامه کارساز هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا