مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمقالات

برنامه ریزی کنکور 99 چه مزایایی دارد؟

فواید برنامع ریزی برای کنکور

مزایای برنامه ریزی کنکور ۹۹

هر چه هدف بزرگ تر باشد، رسیدن به آن نیاز به برنامه ریزی قوی تری دارد. برای قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور سال آینده، چه برنامه ای دارید؟

برنامه ریزی کنکور 99 برای رقبای شما از مدت ها پیش شروع شده است. تابستان فرصتی طلایی برای تدارک یک برنامه حساب شده است.

مهم ترین مزایای یک برنامه ریزی موفق به این قرار است:

مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور 99

برای اینکه منابع کنکور 99 را کامل و جامع مطالعه و مرور کنید باید از قبل برنامه مشخصی داشته باشید. در واقع از شب قبل می دانید که فردا در راس ساعت 8 یا 10 صبح، چه مبحثی را مرور کنید.

گرچه این برنامه ریزی بر روی ساعات نباید به قدری وسواسی شود که اگر به دلیل مسائل و مشکلات مختلف اندکی در آن تغییر به وجود آمد باعث ناامیدی و رها کردن باقی روز شود و از برنامه ی خود جا بمانید.

برنامه ریزی برای کنکور ۹۹ ارتباط مستقیم با مدیریت زمان دارد. در این برنامه ریزی تا حد ممکن هیچ زمان سوخته ای وجود ندارد و از کمترین وقت به بهترین نحو استفاده می شود. در واقع 24 ساعت همان 24 ساعت است ولی بهره وری از آن بسیار بیشتر است.

در مطلب چگونه کیفیت مطالعه را افزایش دهیم؟ به طور کامل این موارد را توضیح داده ایم تا مدت باقی مانده از تابستان را به بهترین شکل سپری کنید.

تنوع و انعطاف پذیری در مطالعه

برنامه ریزی کنکور 99 یک روش هوشمندانه برای افزایش مهارت مطالعه است. هدف یادگیری کامل مباحث مهم و بالا بردن قدرت تست زنی در زمان محدود است.

در مشاوره کنکور 99 با توجه به توان و خصوصیات فردی دانش اموزان برنامه ریزی های متنوعی انجام می شود. بدون تردید قدرت یادگیری دانش آموزان در یک کلاس یکسان نیست.

ایجاد عادات صحیح

تابستان زمان طلایی برای برنامه ریزی کنکور 99 است. برای این که بتوانید بهترین استفاده از فصل تابستان برای کنکور داشته باشید داشتن ساعات طولانی مطالعه به تنهایی نمی تواند موفقیت در کنکور 99 را تضمین کند بلکه شیوه صحیح مطالعه اهمیت دارد. بسیاری از عادات مطالعاتی به غلط در طی سال های تحصیل ایجاد شده و گاه باز دارنده هستند.

در مشاوره کنکور ۹۹ این موارد شناسایی شده و شیوه های صحیح جایگزین اشتباهات قبلی می شود. همه تجارب بد گذشته را فراموش کنید برنامه ریزی صحیح مثل در دست داشتن چراغ  روشن در یک مسیر تاریک است.

افزایش تمرکز ذهنی

با آموزش برنامه ریزی کنکور 99 نگرانی از بابت کمبود وقت وجود ندارد. برنامه ریزی یعنی داشتن نظم برای مطالعه، مطالعه و دوره کامل همه دروس از نتایج نظم و کیفیت در مطالعه است.

برای قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور باید همه تمرکز خود را صرف یادگیری و مرور دروس نمایید. با برنامه ریزی دیگر بابت مطالعه چند باره برخی از مباحث یا نرسیدن به دوره برخی از بخش های مهم، درگیری ذهنی ندارید. افزایش تمرکز حواس موجب بالا رفتن ضریب یادگیری شده و نتایج شگفت انگیزی دارد.

برنامه ریزی کنکور 99 از تابستان تا پایان فصل بهار به صورت منظم ادامه دارد. موفقیت یک شبه حاصل نمی شود و باید از مدت ها قبل برای رسیدن به هدف برنامه ریزی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا