مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مشاوره صوتیمقالاتمنابع و آزمونمنابع و آزمونمنابع و آزمونمنابع و آزمونویدیو

انتخاب بهترین آزمون آزمایشی 1402 + نکات تابستان

شرکت در آزمون آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

چگونه بهترین آزمون آزمایشی 1402 را انتخاب کنیم؟

همان طور که می دانید یکی از مهمترین انتخاب های داوطلبان کنکور هرسال در ابتدای سال تحصیلی مبحث انتخاب کنکور آزمایشی مناسب می باشد و امروز قصد داریم با شما مورد انتخاب آزمون مناسب در تابستان صحبت کنم.

پس قبل از سوالاتی مثل قلم چی یا گزینه 2 ؟ آزمون سنجش یا گاج ؟ بیاد به سوال زیر پاسخ داد:

 آیا در سال کنکور نیاز است حتما در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم ؟

در پاسخ به این سوال  باید گفت : رفتن شما به آزمون ها تعهد خوبی برای شما به همراه خواهد داشت و باعث می شود موظف بشید در مقاطع مختلف زمانی خود را محک بزنید.

همچنین بخاطر برنامه ریزی آزمون موسسات که به بودجه بندی مباحث آزمون معروف هست ، میشه گفت تا حد قابل قبولی شما یک برنامه ریزی و طرح کلی از مسیر یکساله موفقیت در کنکور را دارید.

داوطلبانی که در سال کنکور بدون آزمون مسیر خود را طی می کنند همواره از جایگاه علمی خود در مقایسه با دیگران تردید دارند و ترس از عقب ماندگی و نداشتن برنامه منسجم برای آنها باعث استرس بیش از اندازه ، بخصوص در ماه های منتهی به کنکور میشود.

همچنین این دسته از داوطلبان اکثرا روی برخی فصول مکث و وسواس مطالعاتی شدیدی دارند که مسلما با شرکت در آزمون و دیدن نتایج آن می توان تا حد قابل قبولی به این اطمینان رسید که آیا این فصل را تسلط داریم یا که نه ؟!

گرچه رفتن به حوزه امتحان در کنار سایر داوطلبین می تواند در جهت شبیه سازی هرچه بیشتر و بهتر شرایط واقعی کنکور به شما کمک کند و در کاهش استرس جلسه اصلی کنکور نقش اساسی ایفا می کند اما

توجه داشه باشید پیشروی با برنامه آزمون و حل تست های آن در منزل به صورت منظم و منسجم حداقل کار است که صد درصد از شرکت نکردن در آزمون ها بهتر است.

مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور

مهمترین فاکتورهای مقایسه بین آزمون های آزمایشی کنکور 1402

قبل از انتخاب آزمون آزمایشی حتما به نکات زیر توجه کنید:

بودجه بندی و برنامه ریزی ( انتخاب مباحث و فرصت مطالعاتی و نحوه دوره آنها )

شامل: انتخاب دروس تحلیلی تر در تابستان ، تعداد آزمون ها و دوره های بیشتر از هر مبحث ، انتخاب زنجیره های مطالعاتی مرتبط با یکدیگر و …

بودجه بندی آزمون های آزمایشی را با استفاده از مطلب برنامه ریزی کنکور 1402 یاد بگیرید.

کیفیت سوالات آزمون آزمایشی ۱۴۰۲

شامل: طرح سوالات تالیفی هم سنگ با کنکورهای سال های گذشته ، برگزاری پیش آزمون برای هر درس برای استاندارد سازی بیشتر تست ها ، استفاده کمتر از تست های کنکورهای سال های قبل بدون تغییر و ثابت بودن اعضای دپارتمان طراحان هر درس باعث افزایش کیفیت تست های کنکورهای آزمایشی می شود .

جامعه آماری آزمون آزمایشی ( تعداد شرکت کنندگان )

شامل: محک خوردن داوطلبان با بیشترین جامعه آماری شرکت کننده در همان آزمون و نه تخمین رتبه بر اساس کنکور سال قبل، طریقه ی محاسبه ی تراز آزمون باید بر حسب جامعه ی آماری آزمون باشد.

خدمات جانبی و هزینه آزمون ( کتاب ، لوح فشرده ، پشتیبانی و … )

شامل: هزینه منطقی و متعارف و برابر در همه نقاط کشور ، جلوگیری از هزینه تراشی های اجباری مثل خرید کتاب ، بسته آموزشی، دی وی دی های آموزشی کنکور، مشاوره و…

نقاط ضعف آزمون های آزمایشی کنکور

نقاط ضعف آزمون های تابستان کنکور ۱۴۰۲ که توسط مشاورین مجرب باید حل شود

معمولا در آزمون های آزمایشی موارد زیر به درستی و به صورت کامل صورت نمی گیرد که در این موارد نیاز به یک مشاور تحصیلی مجرب حس می شود.پیشنهاد می شود به نکات مهم در انتخاب مشاور کنکور مراجعه شود.

عدم رعایت پیش نیاز و مکمل مباحث

یعنی قبل از پرداختن به هر فصل از هر هر سال بودجه بندی بایستی پیش نیازهای ضروری آن مبحث را یک دور دوره کند و سپس به سمت مبحث زنجیره بعدی برود.

همچنین در صورت تکمیل مباحث یک فصل در سال های آینده بایستی به صورت کامل از صفر تا صد مبحث را کنکوری وار جمع کند.

پرداختن زیاد به دروس توصیفی

دروسی مثل زمین شناسی ، تاریخ ، جغرافیا ، دینی و … نیاز نیست در تابستان به مقدار یک کتاب کامل کار شود.

ای کاش آزمون ها بجای پرداختن به کل دروس از این کتب برای تنوع مطالعاتی و جلوگیری از خستگی داوطلبان بصورت انتخاب صرفا بخش های کمی را در طرح درس بودجه بندی خود گنجانده بودند.

همچنین مبحثی نبودن درس ادبیات در میان دروس عمومی هم یکی دیگر از مشکلات همه آزمون هاست و همانطور که می دانید ارزش همه فصول ادبیات کنکور برابر باهم نیست.

برای آشنایی بیشتر با روش مطالعه ی این دروس به مطلب روش مطالعه دروس توصیفی مراجعه فرمایید.

عدم توازن برابر برنامه آزمون 1402

نداشتن توازن در برنامه آزمون یعنی  یک آزمون مباحث ساده است و در آزمون بعدی فصول سنگین دروس تخصصی در کنار هم قرار گرفته است.

همچنین گاهی اوقات آزمون ها برای فصل های به شدت سنگین و بسیار راحت به یک میزان زمان قرار می دهند که این برای مطالعه داوطلبان مشکلاتی جدی را به همراه خواهد داشت.

دوره غیر اصولی آزمون آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

برگشت به عقب به روش قطاری به این معناست که هربار قرار است آزمون مباحث قبلی را دوره کند از اولین بودجه بندی تا آخرین مبحث پیشروی را در مرور خود لحاظ می کند و این باعث میشود که فصول اولیه هر کتاب به تعداد دفعات بیشتری مورد ارزیابی و مرور قرار بگیرد و فصول انتهایی کمتر.

تطبیق برنامه آزمون آزمایشی کنکور 1402 با شرایط شما

همانطور که می دانید ، برنامه آزمون ها یک برنامه کلی هستند که برای همه مثل هم ارائه می شود و بر حسب تراز و وضعیت علمی داوطلبین مختلف شرکت کننده در آن آزمون حجم برنامه و انتخاب مباحث تغییری نخواهد کرد.

اینجاست که یکی از وظایف مشاور خصوصی کنکور در امر برنامه ریزی کنکور دقت به شرایط علمی داوطلب مورد نظر، برنامه تدریس کلاس های درس او، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت او و در نهایت ایجاد تغییرات جزیی یا کلی در ساختار برنامه آزمون است.

مشاوره پیشنهادی : برنامه شروع صفر کنکور ۱۴۰۲ از مرداد

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد بهترین آزمون آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

دانلود ویدیو

پادکست استاد افشار در مورد انتخاب آزمون های آزمایشی

نوشته های مشابه

65 دیدگاه

  1. سلام استاد ببخشید آیا ضروریه که حتما آزمون ها رو شرکت کنیم مثلا نمی‌تونیم آزمون رو بصورت غیر حضوری خودمون تو خونه بدیم و لطفا دلایل انتخابتون رو هم بگید که خودم بدم یا حتما باید ثبت نام کنم با وجود اینکه غیرحضوری و رتبه و تراز غیرواقعیه ترجیحتون چیه؟

    1. در تابستان سوالاتش بگیر و در منزل حل کن اما طول سال شرکت کنید

      1. استاد باتوجه به اینکه امسال آزمونها غیرحضوری برگزار میشه چه لزومی داره ثبت نام کنیم؟ خودمون سوالارو تو خونه حل میکنیم دیگه!

        1. سلام
          تعهد اجرای برنامه برخی دوستان کمه و خودشان هم بدون مشاور و آزمون …. اوضاع شان بدتر خواهد شد
          وگرنه اگر خود خوان و خودکار هستید من حرفی ندارم که شما آزمون های تابستان در تابستان امسال شرکت نکنید و سوالاتش را صرفا تهیه کنید و بزنید

    2. استاد باتوجه به اینکه امسال آزمونها غیرحضوری برگزار میشه چه لزومی داره ثبت نام کنیم؟ خودمون سوالارو تو خونه حل میکنیم دیگه!

  2. من انسانی نظام جدیدم و پایه درسی ضعیفی دارم و برای کنکور 99تازه شروع کردم…برای دینی فقط نیمسال اول دینی12رو خوندم…در فرصت باقیمانده کدوم پایه و کدوم درسا رو بخونم بهتره؟؟

  3. سلام استاد من برای دهم کتاب شیمی خیلی سبز رو کامل کار کردم الان برای تابستان دوازدهم باید کدوم یکی از این کتابارو کار کنم
    خیلی سبز و الگو و میکرو و سه سطحی رو دارم توی خونم و خیلی سبز رو فقط قبلا کار کردم کدوماشو برا ازمونا بخونم میانگین درصد شیمی 80

      1. برای زیست چطور اونو چیکار کنم اونم زیست من منابع نشر الگو خیلی سبز ومیکرو رو دارم میکرو فصل یک دهم و نشر الگو دو دهم و خیلی سبز کلشو زردم برای درس زیست شناسی چیکار کنم کتاب پایه بگیرم یا اینها رو یکیشو کار کنم کدووشو و زیست دوازدهم کلاس نیازداره یا که نه من امتحان نکردم بدون کلاسو ولی تابستون پارسال کلاس رفتم خیلی تاثیر مثبت داشت برام

        1. اول خیلی سبز و بعد الگو کار کنید
          برای شروع آموزش و تست اولیه فقط با یک منبع کار کنید

    1. سلام من سنجش شرکت کردم، تراز تداره مثل اینکه! به درد نمیخوره اینجوری! سوال هاش به نظر شما خوبه؟ به نظرم اگه خوب بود کلا سنجش قیمتش نصف قلمچی نبود.

      1. درصد ملاکت باشه نه تراز ( چون آزمون ها غیر حضوری هستند اعتنادی به ترازش نیست )
        مشکل سنجش فقط اینه که دوره و مرور کمی داره

  4. سلام استاد کرونا گرفتم تا سه روزه دیگه ام نمی تونم بیام از بیمارستان بیرون
    توی بیمارستان به علت دارو هایی که بهم می دن خواب می رم و بی حام و به همین دلایل فقط خیلی بشه که بتونم این سه روز بخونم روزی 5 -6 ساعته با این حال
    منم حداقل از هرکدوم درس 40 -50 رو بلدم آیا این چند روز (3روز)ازمون جامع بررسی کنم یا بخونم و یاد بگیرم بعدا که رفتم خونه بتونم آزمون جامع بزنم
    چی کار کنم ؟
    یادگیری بیش تر یا بررسی آزمون ها و دیدن نکات مهم …
    ممنون

    1. سلام
      حفظیات ( عمومی ) بخوان و سوالات کنکورهای ۹۸ و ۹۷ بررسی کن
      انشاله سلامتی هرچه زودتر به شما بازگردد

  5. سلام آقای دکتر روزتان بخیر ببخشید به نظر شما با معدل ۱۵ و سهمیه ۵ درصدی امکان قبولی مهندسی نفت بر اساس سوابق تحصیلی وجود داره؟؟امیدی هست یا نه؟

    1. سلام
      بله
      اما یادت باشه مهندسی نفت از دانشکاه آزاد تعهدی برای استخدامش نیست

  6. سلام استاد.من برا کنکور 99 ازمون قلمچی شرکت کردم و به نظرم زیاد برام مفید نبود .به نظر شما برای 1400 گزینه دو ثبت نام کنم؟ صرف نظر از فاکتور جامعه آماری

  7. سلام استاد به نظرتون رفتن سر کلاس مجازی تو این شرایط بهتره یا خودمون بخونیم
    و اینکه تو سال دوازدهم تجربی تمرکزمون رو فقط بزاریم رو دوازدهم یا پایه رو هم بخونیم و اینکه هفته ای چند ساعت برا پایه بسه؟

    1. سلام گ اگر خودت با کمک درسی ها مشکلی نداری مسلما خودت بخوانی تنها بهتره
      ساعت مطالعه برای کنکوری خوبی هفته ای بین ۶۰ الی ۷۵ ساعت باید باشه

      1. استاد
        پایه رو هم بخونیم تو این شرایط یا فقط تمرکزمون رو دوازدهم باشه به نظرشما

      2. و اینکه من تا اینجا یک دانش اموز نسبتا تاپ بودم تابستونم رو خوندم نکه نخوندم ولی کم خوندم روزی 8 ساعت میخوندم و الان به اینجا که رسیدم فهمیدم باید بیشتر میخوندم به نظرتون میتونم از الن اگه سفت وسخت شروع کنم به رتبه 3 رقمی برسم منطقه 3 هستم

  8. سلام استاد
    پشت کنکوریه انسانی هستم و در حد صفر که نمیشه گفت ولی کتابارو تقریبی بلدم
    میخوام برای کنکور قوی شروع کنم نمیدونم دقیقا چه برنامه ای جلو ببرم!
    یه برنامه تقریبی میشه بهم پیشنهاد بدین.مشکلی هم با ساعت مطالعه بالا ندارم.

    1. سلام
      برنامه آزمون برسون
      بجز چند درس حفظی تر و ساده که هر وقت میشه خواند ؛ بقیه دروس طق بودجه آزمون ۱۸ مهر تا ۲۸ آذر کانون هر هفته به عنوان یک بودجه بندی پیشروی کار کن و برسون

      1. سلام اقای افشار!
        اون درسایی که حفظی و ساده تر تاریخ و جغرافیا و دینی و جامعه رو از وسط فروردین اضافه کنم مشکلی نداره؟چون فعلا برای اونا وقتی نیست!؟

  9. در مورد کامنت بالا میشه خودمو به بودجه بندی برسونم؟!مثلا روزا رو کن کنم؟

  10. کدوم ازمون ها بهتر هست شرکت کنیم برای کنکور ۱۴۰۰
    گزینه دو گاج کانون

  11. سلام استاد من یازدهم تجربیم درسمم خوبه تابستونه دهمو درس خوندم و تست کار کاردم و فقط یکم مونده یازدهم رو هم با ازمونایه قلمچی پیش رفتم ایا صلاحه که در تابستون هم شرکت کنم؟چون از فیزیکو ریاضیه دهمم مونده و نیخام پایه رو کلا جمعبندی کنم

  12. سلام استاد وقتتون بخیر و شادی
    من کنکوری ۱۴۰۱ هستم ، سال دهم و یازدهم رو خوب کار نکردم و توی تابستون میخوام این دو تا پایه رو خوب کار کنم و خب از صفر شروع کنم به نظرتون لازمه که تابستون آزمون شرکت کنم؟

  13. سلام استاد وقتتون بخیر و شادی
    من کنکوری ۱۴۰۱ رشته ی تجربی هستم و دهم و یازدهمم رو خوب نخوندم و میخوام از صفر شروع کنم و تو تابستون خیلی خوب این دو تا پایه رو بخونم . به نظرتون لازمه که آزمون شرکت کنم؟

    1. از اول مرداد کانون برو
      الان تخصصی و عربی از دهم و یازدهم کار کن

  14. سلام استاد لطفا جواب بدید 🙏
    در مورد دانشگاه بقیه الله
    ۱_ من ساکن شهرستان هستم، برای بعد از این که درسم تموم شه ، خدمت توی تهران هست لزوما یا نه میتونیم شهرستان خودمون هم خدمت کنیم؟
    ۲_ برای خوندن تخصص پزشکی در دانشگاه های دیگه ( به شرط قبولی در آزمون تخصص) مشکلی پیش نمیاد؟ منظورم اینه اجازه ادامه تحصیل را میدهند ؟ (این ادامه تحصیل چه جوریه آیا مثل رشته های تعهد منطقه محروم بلافاصله اجازه نمیدهند و چندین سال باید صبر کرد یا نه بلافاصله هم میشه خوند)
    ۳_ آیا اجازه تاسیس مطب شخصی میدهند بعد از اتمام تحصیل ؟ منظورم اینه که منحصرا باید تو بیمارستان خودشون کار کرد یا نه میشه علاوه بر اون مطب شخصی هم داشت؟

    باتشکر 🌺🌸

    1. سلام
      ۱ ـ جایی که برای شما مشخص کنند باید کار کنید . محدودیت شهری نشنیدم که داشته باشه ولی مراکز وابسته به سپاه هستید
      ۲ ـ مشکلی نداره و مثل تعهد به خدمتی ها پزشک عمومی نخواهید ماند
      ۳ ـ بله همزمان در بیمرستان و مطب می تتوانید فعالیت کنید

  15. سلام استاد ، ما 1402ایها سردر گمیمممممم راجع به تغیییرات 1402 حرف نمیزنید!?!?!?!میشه ی پستی چیزی راجع بهش یذارید .عمومی بخونیم نخونیم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭ای خدا هر سال قوانین عوض میشه چرااااااا😫😫😫😫

  16. سلام استاد من میخام یه ما تابستون رو روی مباحثی که تسلط ندارم کار کنم ولی همشون جزو دروس حلیات هستن به نظرتون این کار درستی هست فقط یه ماه حلیات کار کنم؟تازه یه سری مباحث هم بودن که چون وقت نکردم پارسال نخونده باقی موندن اونارو چیکارکنم؟

    1. سلام
      کم بخوان
      عمومی نخوان
      اما تخصصی هایی که سخت هست و ازش میترسی در شهریور کار کن

  17. سلام
    بچه‌ها من تمام منابع و…. که نیاز داشتم برای کنکور آماده کردم از فردا شروع میکنم برای کنکور البته این چند روز هم خوندم اما بیشتر ریاضی بود و پیش نیاز های درس ها یک سوال داشتم خواستم راهنمایی کنین کدوم راهکار بهتره؟؟
    راهکار اول:
    1.از 12 شهریور(یعنی فردا) تا 12 آذر دهم +نیمه اول دوازدهم یعنی 3ماه
    2. از 13 آذر تا 13 اسفند
    یازدهم +نیمه دوم دوازدهم
    3. از 14 اسفند تا 28 اسفند
    تایم اضافه برای بعضی از مباحث یا جاهایی که مشکل دارم
    4. از 29 اسفند تا 19 فروردین
    مرور کل پایه و دوازدهم
    5.از 20 فروردین تا 20 خرداد
    جمع بندی کلی
    6. از 21 خرداد هم تا کنکور
    آزمون کلی

    راهکار دوم:
    1.از 12 شهریور تا 12 آذر
    مطالعه کل دهم و یازدهم
    2. از 13 آذر تا 2 اسفند
    نیمه اول دوازدهم +دهم
    3. از 3 اسفند تا 23 اردیبهشت
    نیمه دوم دوازدهم +یازدهم
    4. از 24 اردیبهشت تا کنکور
    جمع بندی
    راهکار اول بیشتر نزدیک به آزمون هاست

    1. سلام
      با کمال احترام
      من برنامه بلند مدت اینجوری ریختن را قبول ندارم
      باید اول چند هفته کار کنی و بعد برنامه های میان مدت بریزی
      از امروز فقط کاغذ سیاه کردن بدون در نظر گرفتن شرایط هایی که در آینده امکان داره پیش بیاد و بدون قلق گیری اولیه کار غلطی هست

      1. من پشت کنکوری ام داخل همایش 29 مرداد گفتین سعی کنین تا آخر شهریور روی درس های سخت تر تمرکز بزاری و بعدش با آزمون پیش برین راهکار اولم بیشتر شبیه آزمون هاست زودتر هم تازه تمام میکنم نمیدونم گیج شدم

          1. سلام استاد من امسال میرم دوازدهم رشته ریاضی هم هستم.
            آزمونای گزینه دو رو شرکت می کنم تو این دو سه تا آزمون که دادم درصدام خیلی خوب بوده. می خواستم بدونم سوالات گزینه دو آسونه یا واقعا خوب میزنم؟
            سوالات گزینه 2 از کنکور ساده تر نیست؟

  18. سلام استاد خسته نباشید
    من کنکوری 1403 هستم.. آزمون های تابستان رو ثبت نام کردم ، البته ضمن سال هم آزمون میدادم ولی خیلی فرصت نمیشد که به سبک کنکوری مطالعه کنم واسه همین تصمیم گرفتم تابستون رو به طور جدی به مطالعه ی دروس دهم بپردازم، تا الان فقط دروس تخصصی رو کار کردم.. الان با عمومی ها چیکار کنم ؟ اگه تست بزنم و حذف بشه وقتمو تلف کردم و می‌تونستم تو این تایم تخصصی هارو بکشم بالاتر، اگه نخونم هم باز احتمال حذف نشدن هست و ممکنه ضربه بخورم..

    1. سلام
      تخصصی دهم جدی بخوان و تست بزن
      عربی و آرایه تشریحی کار کن چون به درد پایه های بعدی و آینده ات هم میخوره

  19. سلام استاد من با برنامه کانون میام جلو و فقط وقت دارم سوالات یک موسسه دیگه رو هم بزنم استاد بین ماز و گزینه تو کدوم رو بیشتر میپسندید بزنم استاد فقط یکی رو میرسم بزنم کدومش بهتره خواهشا جواب بدید ماز یا گزینه دو

  20. سلام به نظرتون کدوم آزمون آزمایشی کیفیت سوال بهتری داری؟ کدوم رو پیشنهاد میکنید ثبت نام کنم؟

  21. سلام استاد من الان دهم تجربیم تابستون کلاسی نرفتم و آزمون ندادم و از مهر شروع کردم، الان نمی دونم کلاس تخصصی برم یا نه و آنلاین باشه یا حضوری، در مورد آزمون های آزمایشی هم ماز بهتره یا قلمچی و لازمه از الان ثبت نام کنم حتما؟ لطفا جوابمو بدید خیلی سردرگمم

    1. سلام
      تشریحی قوی کار کن و نیاز به کار تستی شد فقط برای همون پایه دهم تست بزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا