مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهمشاوره صوتی

آموزش جامع تست زنی کنکور به روش رتبه های برتر آزمون سراسری

تکنیک های طلایی تست زدن کنکور 1403

اهمیت تست زنی کنکور در فرآیند آموزش

تست زنی بخشی از فرآیند آموزش می باشد و داوطلبان کنکور باید در کنار مطالعه با کیفیت خود چه در دروس عمومی که اکثرا حفظیاتی می باشند و چه در دروس اختصاصی که اکثرا مفهومی و مساله هستند به حل تست بپردازند. این تصور که باید آموزش، بی نقص و کامل باشد و بعد از چند دور مطالعه درسنامه به سراغ تست زنی برویم تصور غلطی می باشد.

چون در این صورت به علت وسواس مطالعاتی زیاد، زمان کافی برای حل تست نخواهیم داشت. علاوه بر آن سر و کله زدن با تست ها بیشتر از مطالعه چند باره درسنامه برای فرد مفید است. در واقع با تست زنی فرآیند آموزش را کامل می کنیم.

روش درست تست زنی به شیوه رتبه های برتر کنکور

بهترین روش این است که یک درسنامه یا یک مطلب کوتاه را مطالعه کنیم و بلافاصله شروع به حل تست از آن کنیم. اگر بعد از مطالعه حجم زیادی از مطالب به سراغ حل تست برویم احتمال کم تسلطی و غلط زدن تست ها افزایش پیدا می کند. و این تصور برای فرد ایجاد می شود که آموزش خوبی نداشته و مجددا سراغ درسنامه یا منابع کنکور دیگر برای آموزش می رود.

اما اگر حجم درسنامه کم باشد و با همان میزان اطلاعات به سراغ تست زنی برویم، تست ها را با آرامش زیاد و به صورت صحیح حل می کنیم و این باعث می شود اگر نقص یا کمبودی در مطالعه داشته باشیم مشخص شود و از دوباره خوانی و چندباره خوانی درسنامه جلوگیری می شود.

البته اگر سوالات را به غلط پاسخ دادید هم اتفاق خاصی نیفتاده و لازم نیست نگران تاثیر و نمره منفی تست های غلط در کنکور باشیم بلکه باید با تمرین بیشتر این مشکل را حل کنیم.

فواید تست زنی بعد از مطالعه حجم کم از یک کتاب

این که بعد از مطالعه یک درسنامه کوتاه یا یک بخش کوتاه از یک درس به سراغ تست زنی برویم فواید زیادی دارد، مثلا:

  • تمایل فرد برای تست زنی بیشتر می شود
  • در حداقل زمان به تست ها پاسخ می دهد و از اتلاف وقت جلوگیری می شود
  • در نتیجه نوبت بعدی مطالعه و تست زنی از این کتاب به زودی اتفاق می افتد

این روش باعث می شود زمانی که فرد احساس خستگی دارد به راحتی به سراغ درس دیگری برود. مثلا در روزهای تعطیل تا 7 درس و روزهایی که مدرسه می رود 4-5 درس در روز را می تواند مطالعه کند. این کار باعث می شود هربار که سراغ این کتاب می آید درس ها و مطالب قبلی مرور شوند و با درست زدن تست های پوششی انرژی فرد برای ادامه کار بیشتر شود تمام تکنیک های تست زنی کنکور را به درستی اجرا کند.

اما اگر صبح تا شب روی یک کتاب باشد و روزهای بعد را هم به درس های دیگر اختصاص دهد نوبت بعدی آن درس چندین روز بعد است که در این صورت اکثر مطالب فراموش شده است.

نحوه تست زنی با توجه به نوع چینش تست ها در منابع کنکور

1) کتاب تستی که مولف تست ها را دسته بندی کرده است. در این صورت طبق دسته بندی پیش می رویم و از همان تست ها شروع به زدن می کنیم و بعد از زدن هر تست پاسخنامه را چک می کنیم.

2) کتاب تستی که مولف تست ها را دسته بندی نکرده است. در این روش از تست اول شروع کرده و 10-15 تست اول را بعد از مطالعه درسنامه کار می کنیم و بعد از زدن هر تست پاسخنامه را چک می کنیم. در این روش نباید تست ها را به صورت مضربی بزنیم چون تست ها از ساده به سخت چینش شده اند و به همین علت اهمیت علامت دار کردن تست ها دو چندان میشود.

نحوه تست زنی جامع بعد از مطالعه

همواره بعد از مطالعه، تعدادی تست را جهت تثبیت مطلب، پیدا کردن ایرادات مطالعاتی، کج فهمی ها یا پیدا کردن راه حل های بهتر جهت حل سوالات می زنیم.

در این روش بعد از زدن هر تست مراحل زیر را انجام میدهیم:

مرحله اول) به سراغ پاسخ آن می رویم

مرحله دوم) اگر غلط زده بودیم در ابتدا به سراغ درسنامه رفته و سعی می کنیم به کمک درسنامه جواب سوال را پیدا کنیم

مرحله سوم) اگر به پاسخ تست نرسیدیم، در درجه بعدی به سراغ پاسخنامه می رویم و ایده حل سوال را از پاسخنامه می گیریم. اما به طور کامل پاسخ را از پاسخنامه نگاه نمی کنیم. مثلا در مسائل از چه فرمولی استفاده کرده است یا در سوالات مفهومی از چه زاویه دیدی استدلال کرده است که این کارها نهایتا باید تا 10 دقیقه از فرد زمان بگیرد نه بیشتر.

عدم حل تمامی تست ها در یک مرحله به طور کامل

بعد از مطالعه مبحث همانطور که در مطلب حل تست های یک فصل به طور کامل برای کنکور گفتیم نباید تمامی تست های مطلب را به یکباره حل کرد. چون وقت برای مطالعه بقیه دروس در آن روز باقی نمی ماند. در مرحله اول فقط در حد 10-15 تست را حل می کنیم. بقیه تست ها را لابه لای برنامه ها و سرفصل های بعد حل می کنیم. چون اگر تمامی تست ها را در یک مرحله کار کنیم و حل تست پوششی از آن فصل نداشته باشیم آن فصل تا ماه آینده به طور کامل فراموش می شود.

نکته مهم: البته ناگفته نماند کسی که پایه درسی خوبی دارد به علت تسلط کافی روی دروس می تواند تمامی تست های آن منبع را به یکباره و در زمان کم حل کند و برای تست های پوششی از منبع قوی تری استفاده کند.

داشتن تنوع در برنامه مطالعاتی و تست زدن

همواره این نکته را بیان کرده ایم که یک برنامه خوب برنامه ای است که تنوع دروس در آن رعایت شده است. به عنوان مثال در رشته تجربی 3 نوع تنوع دروس در روز داریم :

 ۵ تنوع : ۵ درس تخصصی زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک و زمین شناسی

 ۴ تنوع : زیست و شیمی هر روز + ریاضی و فیزیک هر روز

 ۳ تنوع : زیست یا شیمی + فیزیک یا ریاضی (یک روز در میان)

اهمیت زدن تست های پوششی در موفقیت آزمون سراسری

در کل سه مرحله ی تست زنی داریم که رتبه های برتر از آن تبعیت میکنند:

  • تست زنی آموزشی
  • تست زنی پوششی
  • تست زنی سنجشی

بعد از مرحله آموزش و زدن تست های آموزشی وارد تست های پوششی می شویم. به این صورت که در خلال مطالعه مطالب دیگر از برنامه ها و مطالب گذشته تست پوششی می زنیم. در تست های پوششی نیازی به گرفتن زمان و درصد نداریم. می توان تعدادی تست را پاسخ داد سپس سراغ پاسخ آن ها رفت.

بعد از چند مرحله تست پوششی زدن حتی می توان کل تست های یک منبع در آن فصل را به صورت یکجا حل کرده بعد از آن حتی می توان تست ها را به صورت مجموعه ای زد مثلا در فیزیک فصل حرکت، فشار و گرما را باهم تست زد یا فصول 1 تا 5 زیست. حتی می توان دروس مختلف را با هم تست زد مثل شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست یا حتی کوییزهای کلاس مشاوره ما که در آکادمی تحصیلی علیرضا افشار موجود است.

در زدن تست های پوششی نهایتا از 3 برنامه و 3 باکس قبل تست می زنیم. که در واقع 3-10 روز از مطالعه و تست زنی آن مطلب گذشته و آن مطلب از حافظه کوتاه مدت وارد حافظه بلند مدت شده است.

علامت دار کردن تست ها کنکور

یکی از کارهای خوب علامت دار کردن تست های کنکور است، علامت دار کردن تست های مهم که به آن ها پاسخ غلط داده ایم ، می باشد. چون در آموزش اولیه، تسلط کافی روی دروس نداریم از نوشتن نکات خود داری می کنیم و به جای آن تست مورد نظر را علامت دار می کنیم. اگر موقع زدن تست های پوششی ، تست های علامت دار قبلی و مشابهش را اشتباه زدیم آن تست را دو علامته می کنیم که تا عید چندین بار به حل آن بپردازیم چون اشتباهی که دو بار تکرار شود تا اخر هم می تواند تکرار شود.

در تست های پوششی می توانیم حتی از تست های تکراری گذشته هم استفاده کنیم چون در این مرحله بدون مطالعه درسنامه سراغ تست زنی می رویم اما اگر در زدن تست های پوششی مشکل داشتیم ابتدا به سراغ درسنامه و سپس سراغ پاسخنامه می رویم. اگر باز هم به پاسخ نرسیدیم از پیشروی به سمت مطالب جدید خودداری می کنیم و به تسلط بر روی مطالب قبلی می پردازیم. حتی اگر با این کار از بودجه بندی آزمون عقب بیفتیم هم مهم نیست و میتوانیم بعد از یادگیری این مبحث به جبران عقب ماندگی از برنامه ی آزمون های آزمایشی بپردازیم.

فایل صوتی توضیحات کامل علیرضا افشار در مورد تکنیک های طلایی تست زنی کنکور

نوشته های مشابه

63 دیدگاه

  1. سلام چطوری به برنامم تعهد داشته باشم؟ فارغ التحصیل هستم پارسال در فاصله ی یک ماه مونده به کنکور من بالای 13 ساعت مطالعه داشتم وخسته نمیشدم اصلا و اگه زودتر می جنبیدم قطعا به چیزی که میخواستم می رسیدم از تابستون امسال هم دست و پا شکسته شروع کردم به خوندن ولی خیلی زیاد تست کار نکردم و یکسری مباحث از ریاضی و فیزیک رو هم جاموندم و اصلا از خودم راضی نیستم چون با وجود اینکه وقت کافی دارم و از لحاظ علمی هم بد نیستم و میدونم اگه بهتر بخونم صد درصد قبولم ولی با این حال از تایمم استفاده نمی کنم چیکار کنم استاد؟

    1. خرد خرد برنامه بریز
      جوری که از پیش از این نبودی بخوان
      برنامه ساده و روان بریز تا بتونی جمعش کنی و اعتماد به نفس بره بالاتره

  2. سلام استاد فارغ التحصیلم با ساعت مطالعه بین 8 تا12 و تقریبا 200 تا 400 تست در روز
    بنظرتون میشه کتاب های نرده بام رو بعد عید کامل برای حل و تسلط بهتر حل کرد و مناسبند ؟ ممنون

  3. سلام وقت بخیر،ببخشید اگه برای چهار درس تخصصی و دو درس عمومی،کلاس آنلاین داشته باشیم،بنظرتون با چند تنوع پیش بریم؟؟آخه خیلی سنگین میشه که بخام زیست و شیمی رو هر روز بزارم با ریاضی یا فیزیک و دوتا عمومی…البته سنگین میشه که نه بلکه قابل اجرا نیست چون توی همون روز باید تستهاش رو هم بزنم،بنظرتون اینجوری خوبه فیزیک و شیمی و دینی و زبان تو یه روز باهم باشن و زیست و ریاضی و عربی و فارسی هم تو یه روز…و تستاشونو همون روز بزنم و جمعه ها رو هم بزارم برای مرور کل چیزایی که خوندم…؟البته زیست رو هرروز تست و مرور میزارم تو برنامم….ممنون میشم جواب بدید
    ببخشید یه چیز دیگه.اینکه زیست رو که هر روز میزارم در قالب تست و مرور،تعداد تستها چندتا باشه خوبه؟(در واقع زیست رو تو برنامه با ریاضی دارم و روزایی هم که زیست تو برنامم نیست یه باکس براش در نظر میگیرم،سوالم اینه که روزی که تو برنامم هست چندتا تست و روزی که اضافه میزارم چندتا تست؟)ممنون

    1. تنوع درس بالا باعث میشه آموزش مباحث خرد خرد آموزش داده بشه و حل تست از آنها ساده اتفاق بیفته
      بعد از فیلم تست بزن پس
      اگر درسی دیدی یا کمک درسی هم میشه خواند براش تست حل نکن

      1. سلام استاد عزیز
        آیا مفیده برای بعضی دروس انسانی مثل اقتصاد و روان و جامعه و حتی فلسفه که حفظیاتی زیاد دارن ، از سوال تشریحی استفاده کنیم و اینکه زمانش کی باشه بهتره

  4. سلام استاد خسته نباشید
    میشه برای جمع بندی عید برای دوروس یه راهنمایی کنید چطور جمع بندی کنم تست هم بزنم کنارش؟ چطوری جمع بندی مفیدی داشته باشم

    1. بله حتما تست میخواد
      حتی بهتره برای عربی درک مطلب هم کار کنیم

  5. خرد رهنمای و خرد دلگشای خرد دست گیرد به هردو سرای

    انقدر پس رفت علمی داریم که به جای فهم مباحث درسی ، صرفا میخوانیم که در کنکور تست را پاسخ دهیم !
    این همه کلاس تست ! اموزش تست زنی کتاب های تست زنی که چی؟

    نود درصد دانش اموزان امروزی بیشتر وقت خود رادصرف یادگیری تست زنی میکنند به جای اینکه درک عمیقی از مباحث کسب کنند
    با این روش سنجش دانش اموزان برای ورودی دانشگاه ، دانش اموز با استعداد را درنمیابید بلکه مافیای تست را انتخاب میکنید .

    1. یادگیری عمیق خودش از تست زیاد و متنوع به دست میاد. هرچند باید اعتدال را رعایت کرد و هم به تست و هم به مطالعه دروس توجه لازم را کرد.

  6. پارسال۶دی ماه داخل کلاس مشاوره زمستان یک برنامه ای گذاشته بودین…برای شروع صفری ها..به این صورت که به مدت ۸هفته اومدین هر شنبه یه طرح درس دادین که بچه ها تو طول اون هفته بخونند…یه سوالی خیلی درگیرم کرده..مثلا الان یک بنده خدایی که ۴.۵سال از درس دور بوده و هیچی از نظام جدید نمیدونه به نظرتون با اون برنامه شروع کنه..یا این برنامه ۵۰روزه که تو سایته؟رشته تجربی نظام جدید

    1. سلام
      زنجیره های درستی داره
      حالا شاید مجبور بشی به برنامه ها وقت بیشتری بدی تا هر باکس برسونی

      1. یعنی همون برنامه تو کلاس زمستون رو بخونم؟؟یا برنامه ۵۰روزه تو سایت رو؟؟
        اگه همونا رو خوب تست بزنم.خوب کار کنم بیام جلو.میتونم رتبه خوبی تو کنکور بیارم درحد رتبه های ۵۰۰۰اینا.در منطقه۳

  7. سلام استاد وقت بخیر
    استاد ببخشید نظر شما در مورد کلاس ریاضی استاد آریان حیدری با توجه به درجه سختی کنکور 1400 چیه؟
    والا من ریاضی20% بودم اما با روش های استاد حیدری خیلی خوب تست میزنم یه جلسه همایش رایگان نیم سال اولشون روز جمعه خیلی خوب و اینا. اما سردر گمم . نمیدونم چکار کنم. با کتاب تست برم جلو یا با استاد آریان.
    ممنونم از راهنمایی تون🙏🏻🙏🏻🌹🌹🌹
    خداوند بر آن بنده بخشایش است/که خلق از وجودش در آسایش است
    سلامت باشید و برقرار💚💚🙏🏻🙏🏻

  8. سلام استاد خسته نباشید
    استاد نظرتون درمورد کلاس ریاضی موسسه کلاسینو و استاد معروفشون که عینکی هستن و روش ها و فنون تدریس جالبی برای ریاضی دارن ، با توجه به سبک سوالات کنکور 1400 چیه ؟
    استاد من ریاضی رو اینجوری میفهمم. اما سردرگمم. منو راهنمایی کنید
    خدا ازتون راضی باشه استاد🙏🙏🌹سلامت باشید و بهروز🙏🙏

    1. هر استادی داشتی و علاقه مند بودی فیلمش تماشا کنید بعدش از منابع مختلف تست خوب بزنید

  9. سلام استاد
    بنده الان شروع کردم و هر برنامه آزمون کانون را به جای14روز در8روز دارم میخونم و سطح خیلی پایینی ندارم

    اگر هر آزمون را در8روز بخونم آزمون 19اسفند را تا پایان سال تمام میکنم

    برای بعد از عید که کانون ازمون7و19فروردین جمع بندی پایه و نیم سال اول دوازدهم داره

    من ادامه برنامه کانون را پیش ببرم تا پایه یازدهم را مسلط بشم و بعد خودم آزمون های فروردین را کار کنم؟یا آزمونها را شرکت کنم؟

    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام
      بعد از عید آزمون ها شرکت کن
      الان برگرد و کار خودت کن و همین آزمون های قبلی برسون و بیارش جلو

      اگر عربی و شیمی دوازدهم هم برات سخت بود فعلا پایه های دهمش فقط کار کن
      دینی هم اگر نرسیدی کمتر بخوان ( چوون ساده هست و بعدا هم میشه خواندش)

  10. سلام استاد من برای مشکلم ک خیلی هم اذیتم میکنه و شایدم عجیب ب نظرم بیاد ازتون درخواست کمک کنم.
    راستش من یه مشکلی دارم ک وقتی تنها میشم شروع میکنم با خودم حرف زدن راجب آینده گذشته اصلا یه صحنه رو تجسم میکنم و شروع میکنم حرف زدن الانم ک سال کنکورم هستم این شده مشکل اساسیم بین درس خوندن کافیه مطلب برام کسل کننده باشه یا درسو نفهمم افکارم پرت میشن ب ی جای دیگ…نمیدونمم چیکار کنم درواقع درگیر خیال و رویا هستم:)ممنون میشم یه راه حل بهم بدین🤍خیلی لطف میکنین

    1. سلام
      فقط در زمان حل باش و بهترین تلاش های خودت ارائه کن تا موفق بشی
      زمان به ثمر رسیدن تلاش های عالی اللن هم وجود داره

  11. سلام استاد
    من و رفقام رشته ابتدایی فرهنگیان می خونیم
    می خواهیم مشاوره کنکور بزنیم
    برای تاسیس دفتر چه مجوز یا مدرکی باید بگیریم
    کلا روندش چجوریه

    1. سلام
      کار آموزشی کنکور مدرک ارشد میخواد و مجوز از ناحیه آموزش و پرورش و ساده تره
      کار مشاوره صرفا مجوز از نظام مشاوره میخواد و شرایط دکتر حاتمی که رياست نظام برعهده دارند این روزها برای بچه هایی مثل شما ساده نیست

  12. سلام استاد
    میشه در مورد زمان انجام تست های پوششی بگید ؟
    یعنی مرحله اول تست پوششی چند روز بعد از مطالعه است ؟
    مرحله دوم ؟
    مرحله سوم ؟
    …..

    1. سلام
      هر سه روز یک مرحله
      در مجموع سه بار قبلی (۹ الی ۱۰ روزه ) مرور شود

  13. هیچ مشاوری به اندازه ی شما حرف حساب نمیزنه .خیرخواهانه واسه ما تلاش میکنید.خیلی مدیون شمام

  14. سلام استاد
    من رشتم انسانیه وریاضی صفرم پارسال هم تو کنکور منفی زدم الان تازه شروع کردم ریاضی رو ازکدوم مباحث شروع کنم؟ واگه هرروز ریاضی کار کنم تا همه ی مباحث رو بخونم ،خوبه؟

  15. سلام استاد
    1: تست پوششی یعنی مثلاً مبحث یک روخوندی و تست زدی حالا میخوای مبحث دوم رو بخونی اول باید از مبحث قبل چند تا تست بزی‌ بعد مبحث دو رو مطالعه و تست آموزشی بزنی و در مبحث سوم هم باید از مباحث یک و دو تست بزنی ؟
    2 :برای تست پوششی باید باکس جدا بزاری و مثلاً توی یک روز دو تا باکس زیست داشته باشی یک برای پوششی یکی برای مبحث جدید ؟
    ببخشید استاد زیاد سوال پرسیدم آخه من دهمی هستم و خیلی تازه کارم هیچی نمی‌دونم و از شما خیلیییی ممنونم بابت این مشاوره هاتون

    1. سلام
      ۱ـ بله
      ۲ـ نیاز به باکس مجزا نیست و میشه قبل از مطالعه و استارت مبحث جدید تست پوششی از قبلی ها کار کرد

  16. سلام استاد وقتتون بخیر
    من فارغ‌التحصیل تجربی هستم
    برای تابستان میخام سال دهم و یازدهم رو کار کنم.
    اگه یه روز در میان توی برنامم کتاب های دهم و یازدهم رو بچینم ایرادی نداره(۴ تخصصی)؟خوبه بنظرتون؟
    و اینکه حتما باید در تابستون آزمون ثبت نام کنم؟
    نمیشه از آزمون های کانال مشاوره خودتون استفاده کنم؟و با برنامه پیشنهادی شما بیام جلو؟
    ممنون میشم جواب بدید 🌹7

    1. ایراد داره و نوک زدن به هر دو سال باهم مجموعا باعث این میشه تا خودت نتونی روی هیچ کدام به تسلط برسی

      1. ممنونم
        پس چطوری هر دو پایه دهم و یازدهم رو تو برنامم جا بدم؟
        مثلاً اول شیمی ۱و۲ دهم رو کامل بخونم بعد برم سراغ ۱ یازدهم؟
        میشه بگید به چه ترتیبی پیش برم؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹

        1. سلام
          زنجیره های مرتبط کنار هم بذار

          مثلا کل فصل ۱ دهم
          فصل ۲ تا ساختار لوئیس و بعد فصل ۱ یازدهم تا اخر بازده درصدی

      2. و اینکه استاد
        آزمون های قلم چی رو چیکار کنم ؟
        نیاز هست ثبت نام کنم تابستون؟
        چون پاییز به بعد که کلا قصد دارم ثبت نام کنم ولی برای تابستون نمیدونم لازمه یا نه
        خیلی خیلی ممنونم بابت وقتی که میزارید 🌹

        1. سلام
          با برنامه اش کار کن و در منزل آزمون هاش بزن در تابستان
          اگر کلاسی و چیزی داری اینکار کن
          چون اساتید مطابق با آزمون پیش نخواهند رفت

  17. خیلی خوبید استاد
    واقعا از آموزه هاتون استفاده میکنم ،عالین
    ببخشید زیاد سوال پرسیدم
    ولی میخواستم بدونم با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ هم مثل ۱۴۰۱ برگزار میشه ،باز هم ما باید تابستون تخصصی هارو فقط بخونیم؟و اینکه تاثیر معدل هم مثبته مثل پارسال؟نبازی نیست ترمیم معدل شرکت کنیم دیگه؟؟

  18. سلام من دیروز رفتم مصاحبه فرهنگیان میگم من فرهنگیان اولویت ششم ام هست اگه فرهنگیان قبول شم و اولویت پنجم قبول شم. کدوم تو جواب کنکور میاد ؟

    1. سلام
      اولویت های ۱ تا ۵ شما اول چک میشه و اگر قبولی نداد میاد روی ششمی

  19. سلام آقای افشار
    تست پوششی باید تست تکراری باشه یا جدید هم میتونم بزنم؟؟؟
    چه موقع میتونم از منابع دیگ برای تست بیشتر استفاده کنم ؟؟؟

  20. با سلام و عرض خدا قوت خدمت شما

    من الان پایه دوازدهم تجربیم و از پایه مشکل دارم

    و اینکه از تلاش های کوتاه مدت خوشم مياد به طوری که برای امتحان شبش میخونم و در امتحان بالاترین نمره رو نسبت به بقیه میگیرم! البته به لطف خدا و دعای پدر و مادرم.
    در حال حاضر در آزمون های ماز شرکت میکنم
    ولی وقتی تست میزنم بیشتر تست ها رو اشتباه میزنم مثلاً اگه ۵۰ تا تست زیست بزنم شاید حداکثر ۶یا ۸ تا درست باشه البته این فقط برای درس زیست هست درس های ديگه مثل فیزیک و شیمی و ریاضی رو حتی منفی هم میزنم. دلیلشم اینه که کم کاری میکنم و نمیخونم، راستش از مدرسه که ميام خیلی خسته میشم و تقریباً ۳ ساعت میخوابم
    و نميتونم درسای سالهای قبل رو بخونم و تست بزنم.

    ميدونم که اگه درس بخونم میتونم موفق بشم ولی وقتی خستم نميتونم نخوابم.

    ميخوام از الان جدی شروع کنم برای کنکور بخونم ولی چون وقت کم دارم ميخوام قید خوندن ریاضی رو کلاً بزنم به نظر شما کار درستيه؟

    و اینکه یک راه حل برای اینکه در طول روز کمتر بخوابم بديد ممنون ميشم

    با تشکر از صبر و حوصله شما استاد گرامی که پیام من رو خوندید.

    1. کمتر خوابیدن راهکار نیست
      فشار آوردن بیش از حد و اندازه هست که در بلند مدت باعث میشه حافظه ضعیف بشی و قدرت به خاطر سپاری خوبی نداشته باشه
      آزمون های ماز هم سخت هستند و من باشم ملاک قضاوت قرار نمیدم برای تست و محک خودم و بیشتر ازش یاد میگیرم

      اگر جدی بخونی و حجم کار بالا کار میکنی میشه بهت امید داشت که خودت برسونی و مباحث خوانده شده قبلی با تست زیاد برسونی

      1. سلام و عرض خدا قوت خدمت شما استاد گرامی
        خیلی ممنون از راهنمایی شما خیلی به من انگیزه دادید.

        واینکه من در درس ریاضی مشکل دارم به طوری که مطالب رو در بهره ی اول به خوبی یاد میگیرم ولی بعد از گذشت مدتی یادم ميره(دلیلشم عدم تکرار مطالب هست (در مرور مطالب تنبلي میکنم))
        و معمولاً سوالات تشريحي رو نسبت به تستی بهتر جواب ميدم ( سوالات تستی پیچیده هست و آدم رو سر در گم میکنه مثلاً برای حل یک سوال فیزیک باید دو معادله دو مجهول یا محیط و مساحت اشکال یا حتی معادله درجه دو رو علاوه بر فرمول فیزیکی برای حل یک سوال بلد باشیم خب این به کنار ولی اینکه کدومشون برای حل سوال لازمه دونستنش سخته!!)
        لطفاً یک راهکار برای مقابله با این مشکل به من بديد.

        با تشکر از شما استاد گرامی که با حوصله و دلسوزانه پیام های ما رو میخونید و پاسخ میدید 🌹🌹💗💗

        1. برای تست ها از سوالات ساده تر استفاده کن
          صبوری کن تا جایی که میشه بتونی خودت برسونی خوب
          اصلا سهل انگاری نکن و جایی حس کردی بلد نیستی پوششی بزن

  21. به نظر شما در روز چند ساعت مطالعه داشته باشم خوبه؟ به غیر از اوقاتی که در مدرسه میگذرونم. ( از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ مدرسه هستم، از مدرسه که ميام خیلی خستم و سریع ناهارم رو میخورم تقریباً تا ۱۴/۳۰ طول میکشه و تا ساعت ۱۷ میخوابم و هر روز به خاطر این خواب شدن توسط والدین ملامت میشم به نظرتون خواب بعد از ظهر رو حذف کنم؟ چون اگر هم نخوابم حوصله درس خوندن پیدا نمیکنم!!)
    البته شب ها هم دیر خوابم ميگيره و تقریباً ساعت ۱۲ میرم تو رخت خواب و حدود ۱/۳۰ ساعت طول میکشه که بخوابم چون همش به درس هام فکر میکنم و نگران آیندم.

    1. در هر هفته حدود ۶۰ ساعت مطالعه + ۲ هرار تست در هفته
      تایم کلاس مدرسه اگر درس خوب یاد بگیری میتونی زودتر در منزل درسنامه ها بفهمی و اینجوری تعداد تست هات میاد بالاتر

  22. با سلام و عرض خدا قوت خدمت شما استاد بزرگوار

    من برای خوندن از این منابع استفاده می کنم: (
    زیست شناسی خیلی سبز دهم و یازدهم چاپ ۹۸
    زیست شناسی خیلی سبز دوازدهم چاپ ۹۹
    زیست شناسی ترکیبی قلم چی چاپ ۱۴۰۰
    به نظر شما از هرسه تاشون استفاده کنم یا از دو کتاب خیلی سبز یا ترکیبی قلم چی؟

    ریاضی خیلی سبز دهم یازدهم چاپ ۹۷
    ریاضی خیلی سبز دوازدهم چاپ ۹۷
    و سه سطحی ریاضی ۳ قم چی، بدون درسنامه ” البته همراه پاسخنامه ” چاپ ۱۴۰۰

    فیزیک خیلی سبز دهم یازدهم چاپ ۱۴۰۰
    فیزیک خیلی سبز دوازدهم چاپ ۱۴۰۰

    شیمی خیلی سبز دهم یازدهم چاپ ۱۴۰۰
    شیمی خیلی سبز دوازدهم چاپ ۹۹)

    همه منابع تستی بالا به جز ریاضی سه سطحی که فقط پاسخنامه داره، هم درسنامه دارن و هم پاسخنامه

    به نظر شما این منابع خوبن و اینکه تو این مدت کم خود کتاب درسی رو بخونم یا درسنامه این منابع رو؟ و بعد تست بزنم.

    سال چاپشونم برام یکم نگران کننده هست آیا منابع چاپ قدیم (۹۸ـ۹۹) قابل استفاده اند.؟

    با تشکر فراوان از شما استاد بزرگوار و صبور 🌹 🌹

    1. سلام
      ریاضی جامع چاپ امسال یا پارسال مهر و ماه یا خیلی سبز بگیرید

      هر منبعی هم کار میکنی حل تست بیشتر از سایر منابع یا سوالات آزمون های آزمایشی بزن تا حد اعلا دستتت راه بیفته

  23. سلام استاد وقتتون بخیر فارغ‌التحصیل انسانین آیا برای تست های پوششی برای درس هایی مثل منطق یا فلسفه یا جامعه باید ما یه درس رو بخونیم بعد بریم تست بزنیم چطوری ما برنامه رو خرد خرد کنیم که گفته شمارو اجرا کنیم که تست پوششی بزنیم

    1. سلام
      بله دقیقا
      درس خیلی حفظی شد مثل تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی کنار تست پوششی حتما متن کتاب درسی هم روخوانی کن و تست کمتر بزن
      ولی درس تحلیلی بود بیشتر تست حل کن و بس

  24. سلام و خسته نباشید و تشکر از شما و سایت خوبتون .
    من این برنامه رو در پیش گرفتم ، می خواستم ببینم این راه به طور کلی درست است یا خیر ؟ :
    اول درسنامه ، جزوه و برای بعضی از دروس فیلم اموزشی . بعد از مرحله اول رفتن به سراغ تست هایی با همون مطالبی که خوندم .

    1. سلام
      مراحل آموزش با جزوه یا فیلم اتفاق بیفته بهتره تا هر دو مورد باهم درگیر کنید
      تست های فیلم یا جزووه ای که میخوانید هم اهمیت بیشتری داره و سپس حل تست بیشتر با کتاب تست

      1. اقای افشار میشه ی توضیحی درباره تحلیل تست دروس محاسباتی بدید ؟
        اینکه فقط پاسخنامه رو بررسی کنیم کافیه ؟

        1. سلام
          اول به کمک درسنامه سعی کن خودت تست حل کنی و اگر نشد برو سراغ پاسخنامه و از آن کمک بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا